2017 FORMULA 1 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX, Melbourne Grand Prix Circuit

Gestart door Robbert65, 20 maart 2017 - 17:20:06

« vorige - volgende »

Robbert65

Het is zover. Eindelijk, het is zover, de Grand Prix van Australië is aanstaande. Nachtwerk voor de diehards! Vroeg op voor de fans die kwalificatie en race gaan zien komend weekend.


Acht dagen wintertests in Barcelona hebben ons NIETS geleerd over wat we kunnen verwachten van het komende seizoen, maar deze race gaat ons wel iets vertellen:
Is Mercedes echt veel sneller dan de rest? Gaan ze echt nu al met een grote update van de motoren komen?
Kan Red Bull echt iets doen tegen het geweld van de Silberpfeile??

Wordt dit Fernando Alonso's afscheid? We lezen immers, dat hij ermee stopt als McLaren geen partij kan geven met de 2017 auto.

Rijdt Lance Stroll alweer een Williams aan gort, of kan hij wel iets? Google z'n naam, klik op afbeeldingen, wat zie je? Tachtig foto's het hoofd van iemand die schijnbaar net z'n nest verlaten heeft. Wat voor pillen slikt die jongen?



Je weet het niet!




Aan het werk:

geschiedenis: 2016, de uitslag.

1   6   Nico Rosberg      MERCEDES   57   1:48:15.565   25
2   44   Lewis Hamilton      MERCEDES   57   +8.060s      18
3   5   Sebastian Vettel   FERRARI           57   +9.643s       15

Het circuit heeft een lengte van 5,303 km en er moeten 58 rondjes gereden worden, waarmee de totaal af te leggen afstand uit komt op 307,574 km

Het lap record staat op naam van Michael Schumacher met 1:24.125 (2004)



De tijden! (rize 'n shine)
Vrijdag 24 maart 2017
02:00 – 03:30 uur Eerste vrije training
06:00 – 07:30 uur Tweede vrije training

Zaterdag 25 maart 2017
04:00 – 05:00 Derde vrije training
07:00 - 08:00 uur Kwalificatie

Zondag 26 maart 2017
07:00 - 09:00 uur Race

Get on up 'n boogie!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tessa

Zo, dat ziet er goed uit!!!.........ja, die pillen dan, he?!  ::)

In ieder geval worden hier de dagen afgeteld, vreselijk veel zin in die wedstrijden! (en ik vind 't ook allemaal een beetje sneu voor Alonso)

Ennuh, dat vroege opstaan is niet erg, maar wat moet ik dan in godsnaam met de rest van de dag?

lieven

Uhm vrijdag 25 maart?
Zaterdag 26 maart?
Das dit jaar niet Zenne 😊

Robbert65

Citaat van: lieven op 20 maart 2017 - 20:31:07
Uhm vrijdag 25 maart?
Zaterdag 26 maart?
Das dit jaar niet Zenne 😊
Yep, hersteld. scheel naar de kalender gekeken ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Vijfhonderd wekkers dit weekend. Van een feestje op vrijdagavond naar kwalificatie op zaterdagochtend gaat een onderneming worden.

Robbert65

Maar dan de dag erna: als je de wekker niet verzet moet je om 5:00 uur op als je nog iets mee wilt krijgen van de voorbeschouwing...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

ronderecord van 2004 staat niet op naam van Vettel denk ik. En die links mag je er wel uithalen, of er duidelijk bij vermelden waar je ons naartoe stuurt. Je zult het maar op je werk openen bv.

BMW.WilliamsF1

Jep, ronderecord staat op naam van M. Schumacher. Het jaartal klopt wel. Denk dat het ronderecord zondag wel verbroken zal zijn ;)

Die links worden hier gelukkig geblocked door de proxy server, maar beloven niet veel goeds :)


Verders kan ik niet wachten tot het komende weekend  :D

Robbert65

Het zijn onschuldige links. Maar inderdaad minder geschikt voor op het werk. Het geheel was leuk bedoeld. We snakken dus, -dat blijkt- naar iemand die van wanten weet op dit forum en de klus van Tessa overneemt.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Ik kan ook niet wachten, eindelijk gaat het weer beginnen!  8) 8) 8)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 21 maart 2017 - 11:40:45
Het zijn onschuldige links. Maar inderdaad minder geschikt voor op het werk. Het geheel was leuk bedoeld. We snakken dus, -dat blijkt- naar iemand die van wanten weet op dit forum en de klus van Tessa overneemt.
misschien leuk om het elke race door iemand anders te laten doen, met daarbij wel een enigzins vaste opzet.

Robbert65

Mja, dat lijkt mij ook leuk. Vooral omdat mijn beurt dan al is geweest.  8)

't idee is dat iemand ergens in het topic van Australië aankondigt: "de volgende doe ik wel!" en dan de keer daarna net zo en zo verder.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar


FolkertE

Ik heb er ook weer zin in. Word spannend en denk vooral dat Kimi, Bottas en Vandoorne gaan verrassen. En ik hoop dat het veld nu lekker dicht bij elkaar zit, maar toch ben ik bang dat vooral Mercedes keihard verstoppertje heeft gespeeld en het veld oprolt

Citaat van: Robbert65 op 21 maart 2017 - 18:44:41
Mja, dat lijkt mij ook leuk. Vooral omdat mijn beurt dan al is geweest.  8)

't idee is dat iemand ergens in het topic van Australië aankondigt: "de volgende doe ik wel!" en dan de keer daarna net zo en zo verder.
Ik doe die van China wel. Lijkt me weer leuk te doen.