Gok de Pole [01] Grand Prix van Australië - Melbourne

Gestart door BMW.WilliamsF1, 16 maart 2017 - 12:41:26

« vorige - volgende »

Sphinx

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

C.G. de Beaufort

Groot verschil met het testen van Barcelona '16 t/m '17. Iedereen zat er naast... Kennelijk heeft het toch niet zo'n vooruitgang gebracht zoals ze willen.

Groet,

C.G. de Beaufort


Jehoentelaar

Voorbarig. Albert Park is een circuit met veel minder snelle bochten dan Barcelona. Dat het verschil in rondetijden t.o.v. vorig jaar hier een stuk kleiner zou zijn lag voor de hand. Ik snap daarom alle verbaasde reacties niet.

Dat ik er zelf compleet naast zit met mijn gok is overigens een ander verhaal: een pure gok. :)

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 25 maart 2017 - 17:57:21
Voorbarig. Albert Park is een circuit met veel minder snelle bochten dan Barcelona. Dat het verschil in rondetijden t.o.v. vorig jaar hier een stuk kleiner zou zijn lag voor de hand. Ik snap daarom alle verbaasde reacties niet.

Dat ik er zelf compleet naast zit met mijn gok is overigens een ander verhaal: een pure gok. :)
toen had je het artikel op f1fanatic nog niet gelezen ;) ik had ze ook sneller verwacht, maar die uitleg klinkt vrij plausibel.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 25 maart 2017 - 19:12:19
Citaat van: Jehoentelaar op 25 maart 2017 - 17:57:21
Voorbarig. Albert Park is een circuit met veel minder snelle bochten dan Barcelona. Dat het verschil in rondetijden t.o.v. vorig jaar hier een stuk kleiner zou zijn lag voor de hand. Ik snap daarom alle verbaasde reacties niet.

Dat ik er zelf compleet naast zit met mijn gok is overigens een ander verhaal: een pure gok. :)
toen had je het artikel op f1fanatic nog niet gelezen ;) ik had ze ook sneller verwacht, maar die uitleg klinkt vrij plausibel.
Heb ik wat gemist?  Welk artikel?

Ben best verbaasd over de tijden en voor het verschil met vorig jaar.
Vooral RBR valt tegen,  had ze wel achter de Mecs en Ferraris verwacht,  maar veel dichter bij.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 25 maart 2017 - 20:04:19
Citaat van: Tuesday op 25 maart 2017 - 19:12:19
Citaat van: Jehoentelaar op 25 maart 2017 - 17:57:21
Voorbarig. Albert Park is een circuit met veel minder snelle bochten dan Barcelona. Dat het verschil in rondetijden t.o.v. vorig jaar hier een stuk kleiner zou zijn lag voor de hand. Ik snap daarom alle verbaasde reacties niet.

Dat ik er zelf compleet naast zit met mijn gok is overigens een ander verhaal: een pure gok. :)
toen had je het artikel op f1fanatic nog niet gelezen ;) ik had ze ook sneller verwacht, maar die uitleg klinkt vrij plausibel.
Heb ik wat gemist?  Welk artikel?

Ben best verbaasd over de tijden en voor het verschil met vorig jaar.
Vooral RBR valt tegen,  had ze wel achter de Mecs en Ferraris verwacht,  maar veel dichter bij.
deze; http://www.f1fanatic.co.uk/2017/03/25/lap-time-watch-should-f1s-new-cars-be-quicker-in-melbourne/

Jehoentelaar

Citaat van: Tuesday op 25 maart 2017 - 19:12:19
Citaat van: Jehoentelaar op 25 maart 2017 - 17:57:21
Voorbarig. Albert Park is een circuit met veel minder snelle bochten dan Barcelona. Dat het verschil in rondetijden t.o.v. vorig jaar hier een stuk kleiner zou zijn lag voor de hand. Ik snap daarom alle verbaasde reacties niet.

Dat ik er zelf compleet naast zit met mijn gok is overigens een ander verhaal: een pure gok. :)
toen had je het artikel op f1fanatic nog niet gelezen ;) ik had ze ook sneller verwacht, maar die uitleg klinkt vrij plausibel.

Moet zeggen dat ik m'n uitspraak niet heb gedaan op basis van dat artikel, maar het is fijn als een grondige analyse een meer gevoelsmatig idee bevestigt.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 26 maart 2017 - 00:31:32
Citaat van: Tuesday op 25 maart 2017 - 19:12:19
Citaat van: Jehoentelaar op 25 maart 2017 - 17:57:21
Voorbarig. Albert Park is een circuit met veel minder snelle bochten dan Barcelona. Dat het verschil in rondetijden t.o.v. vorig jaar hier een stuk kleiner zou zijn lag voor de hand. Ik snap daarom alle verbaasde reacties niet.

Dat ik er zelf compleet naast zit met mijn gok is overigens een ander verhaal: een pure gok. :)
toen had je het artikel op f1fanatic nog niet gelezen ;) ik had ze ook sneller verwacht, maar die uitleg klinkt vrij plausibel.

Moet zeggen dat ik m'n uitspraak niet heb gedaan op basis van dat artikel, maar het is fijn als een grondige analyse een meer gevoelsmatig idee bevestigt.
ok, dat wil ik wel geloven, maar toch geeft jouw gok wel aan dat jij er ook pas later over bent gaan nadenken, dus  wat dat betreft zou je de verbaasde reactie's wel moeten kunnen begrijpen. De verklaring is op zich hartstikke logisch, maar ik was gisteren en vandaag toch ook verbaasd. Maar nu niet meer.

FolkertE

Thanks for the link. Klinkt inderdaad wel logisch.

Wings

-edit-

Verkeerd topic.

Matthijs

Nog een toevoeging: er is natuurlijk gesproken over een gemiddelde winst van 5 seconden per ronde. Nu kan ik me zo voorstellen dat de karakteristieken van de nieuwe auto's beter tot hun recht komen op circuits met veel middelsnelle bochten en doordraaiers dan op circuits met veel rechte stukken en chicanes. Ik verwacht daarom veel meer tijdwinst op circuits als Silverstone, Suzuka, Spa (hoewel ook veel rechte stukken) en juist minder tijdwinst op circuits als Melbourne, Montreal en Monza. Grappig, veel tijdwinst op circuits beginnend met S en weinig op circuits beginnend met M.

Ten tweede is het zinvoller om te spreken van een tijdwinst in procenten en niet in seconden. Vijf procent betekent een winst van vijf seconden op een baan met een rondetijd van 100 seconden (1:40). Op baantjes met een korte rondetijd zoals Monaco en Oostenrijk zit gewoon te weinig tijd in een rondje om 5 seconden goed te maken, terwijl op lange banen als Spa en Singapore (ook S) juist waarschijnlijk meer dan 5 seconden wordt goedgemaakt.

BMW.WilliamsF1

De eerste race van het seizoen zit er weer op. De rondetijden waren nog wat hoger dan wat iedereen dacht, maar toch zijn er door iedereen punten gehaald.

De winnaar van de 1e Gok de Pole is tonytony. Gefeliciteerd met je overwinning!  :)

Uitslag Grand Prix van Australië:

01 - (395 punten) = tonytony   
02 - (302 punten) = Frank F1   
03 - (282 punten) = Matthijs   
04 - (275 punten) = BMW.WilliamsF1   
05 - (274 punten) = Tuesday   
06 - (232 punten) = JS JTD   
07 - (225 punten) = C.G. de Beaufort   
08 - (220 punten) = Charrel   
09 - (215 punten) = Arthur   
10 - (214 punten) = Jehoentelaar   
11 - (185 punten) = Sphinx   
12 - (173 punten) = FolkertE   
13 - (166 punten) = lieven   
14 - (159 punten) = Mickey   
14 - (159 punten) = Wings   
16 - ( 94 punten) = Robbert65   
17 - ( 91 punten) = Franky R.   

Robbert65

gefeliciteerd tonytony!

lol, ik loop alvast 301 punten achter :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

Het valt me niet tegen als ik de uiteindelijke tijd zie. Direct de top 10 binnen :-)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel