Teamduels 2017

Gestart door Tuesday, 16 maart 2017 - 12:21:36

« vorige - volgende »

Wie gaat zijn teamgenoot verslaan?

Mercedes:    Hamilton (v) - Bottas (x)
16 (47.1%)
Red Bull:      Ricciardo (v) - Verstappen (x)
7 (20.6%)
Ferrari:        Vettel (v) - Räikkönen (x)
12 (35.3%)
Force India:  Pérez (v) - Ocon (x)
12 (35.3%)
Williams:      Massa (v) - Stroll (x)
15 (44.1%)
McLaren:      Alonso (v) - Vandoorne (x)
12 (35.3%)
Toro Rosso:  Sainz (v) - Kvyat (x)
15 (44.1%)
Haas:           Grosjean (v) - Magnussen (x)
14 (41.2%)
Renault:       Hülkenberg (v) - Palmer (x)
16 (47.1%)
Sauber:        Wehrlein (v) - Ericsson (x)
13 (38.2%)

Totaal aantal stemmen: 34

Tuesday

Denk je dat de eerstgenoemde coureur het teamduel gaat winnen, dan vink je het vakje aan en anders laat je het leeg en ga je automatisch voor de als 2e genoemde coureur (niet kiezen is dus geen optie).

Tov het begin van vorig jaar is alleen het rijdersduo van Ferrari gelijk gebleven, dus het wordt interessant om te zien hoe de coureurs het er dit jaar af gaan brengen tov hun teamgenoten. Bij RBR en STR hebben ze natuurlijk al een tijdje in de huidige samenstelling gereden, maar ook daar lijkt het nog geen uitgemaakte zaak. De Nederlanders hebben gisteren al ff kunnen oefenen met stemmen, maar nu wordt het pas echt serieus ;) En afgezien van het stemmen kan dit topic het hele seizoen worden gebruikt om de diverse teamduels te bespreken. En natuurlijk zou het leuk zijn als je je keuzes ff kort toelicht.

Jehoentelaar

Voor mij bestaat alleen over Perez vs. Ocon serieuze twijfel. Ben daar voor Ocon gegaan. Voor de rest telkens de eerstgenoemde coureur. Toelichting volgt wanneer de discussie in dit draadje zich toespitst op een specifiek teamduel, want motivatie om tien teamduels toe te lichten heb ik niet.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 16 maart 2017 - 14:55:01
Voor mij bestaat alleen over Perez vs. Ocon serieuze twijfel. Ben daar voor Ocon gegaan. Voor de rest telkens de eerstgenoemde coureur. Toelichting volgt wanneer de discussie in dit draadje zich toespitst op een specifiek teamduel, want motivatie om tien teamduels toe te lichten heb ik niet.
daar kan ik me iets bij voorstellen. Zo te zien ben je vooralsnog de enige die op Ricciardo heeft gestemd? dat is op voorhand sowieso wel het leukste duel denk ik, dus misschien moeten we daar de discussie maar mee beginnen dan. Ik heb op Verstappen gestemd, maar ik denk zeker niet dat Ricciardo kansloos is. Verstappen leek vorig jaar wel een aantal keren de overhand te gaan krijgen, maar kon het toch nooit echt helemaal doorzetten. De laatste 2 races waren weer duidelijk voor hem en als hij dit jaar weer een stap in zn ontwikkeling zet dan moet hij Ricciardo denk ik wel aankunnen. Aan de andere kant was Ricciardo toch wel de betere qualifier en met de verwachte 1-stoppers en wellicht minder inhaalmogelijkheden zou dat wel eens in zijn voordeel kunnen gaan zijn. Verder is het ook afwachten of ze voor de titel gaan strijden, of voor bv P5 en 6. In dat laatste geval zou ik me kunnen voorstellen dat Verstappen wat gretiger is dan Ricciardo. Als het om de titel gaat zou de onervarenheid van Verstappen misschien een nadeel kunnen zijn en is Ricciardo misschien scherper dan wanneer het om de troostprijzen gaat. (Ik roep ook maar wat hoor)

Jehoentelaar

Mijn keuze voor Ricciardo is lastig te onderbouwen en vooral een gevoelskwestie. Het gaat er voor Verstappen vooral om dat hij echt maximaal volwassen rijdt en zo min mogelijk in de situatie hoeft te zijn om mensen in te halen (ofwel, een goede gridpositie, stabiele starts en alles onder de voorwaarde dat die RBR vooruit te branden is). Als de auto tegenvalt en er een sfeer van teleurstelling hangt geef ik Ricciardo het voordeel van de twijfel, als Red Bull echt om de knikkers meedoet hangt veel af van hoe Verstappen met eventuele druk op GP-zeges omgaat. Ik heb vertrouwen erin dat dat bij hem goed zit, maar dat heb ik bij Ricciardo ook, dus ik durf daar nog niet een duidelijke voorkeur aan te verbinden.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 16 maart 2017 - 15:46:20
Mijn keuze voor Ricciardo is lastig te onderbouwen en vooral een gevoelskwestie. Het gaat er voor Verstappen vooral om dat hij echt maximaal volwassen rijdt en zo min mogelijk in de situatie hoeft te zijn om mensen in te halen (ofwel, een goede gridpositie, stabiele starts en alles onder de voorwaarde dat die RBR vooruit te branden is). Als de auto tegenvalt en er een sfeer van teleurstelling hangt geef ik Ricciardo het voordeel van de twijfel, als Red Bull echt om de knikkers meedoet hangt veel af van hoe Verstappen met eventuele druk op GP-zeges omgaat. Ik heb vertrouwen erin dat dat bij hem goed zit, maar dat heb ik bij Ricciardo ook, dus ik durf daar nog niet een duidelijke voorkeur aan te verbinden.
voor Ricciardo wordt het alweer zn 4e jaar bij RBR. Hij ging er naartoe op het moment dat het net 4x WK was geworden. Als hij nu voor het 4e jaar op rij weer kansloos is voor de titel denk ik wel dat zn motivatie wat weg gaat zakken. Misschien kan hij zich puur voor het duel met Verstappen opladen, maar zoals ik al zei, ik verwacht dat Verstappen in die situatie toch gretiger zal zijn. Maar goed, t is allemaal heel erg koffiedik kijken, met de nieuwe auto's kunnen de verhoudingen sowieso weer wat anders liggen.

Jozef

Ik heb gewoon alle aangevinkt, al zie ik het duel bij Red Bull echt als 50/50 en geef ik Räikkönen eigenlijk ook nog wel een kans tegen Vettel omdat de nieuwe Ferrari echt wel bij zijn rijstijl schijnt te passen.

Sauber weet je ook niet want dat 'duel' wordt gewonnen door degene die toevallig een goede race heeft wanneer er veel uitvallers zijn. Wehrlein zal vaker voor Ericsson eindigen dan andersom, maar als je weinig of nooit punten pakt, is het waarschijnlijk één race die beslist wie waar staat in het kampioenschap. Ik vind Ericsson overigens ook niet meer de pannenkoek die hij in zijn eerste seizoen leek te zijn.


Mickey

Eerste drie vakjes leeg hier.

Robbert65

#7
Mercedes:    Hamilton
Red Bull:      Ricciardo
Ferrari:        Vettel
Force India:  Pérez
Williams:     Stroll
McLaren:   Vandoorne
Toro Rosso:  Sainz
Haas:      Magnussen
Renault:       Hülkenberg
Sauber:        Wehrlein
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Ik heb geen zin in dat vakjes gedoe:

Mercedes AMG Petronas: Hamilton vs Bottas
Bottas is geen partij is voor Hamilton. Ik kan de bijbel wel opdreunen maar meer dan dit wordt het niet. Onwijs kwaliteitsverschil.

Red Bull Racing: Ricciardo vs Verstappen
Verschil zal klein zijn maar Max kent nu het team en auto. 

Scuderia Ferrari: Vettel vs Räikkönen
Vettel herpakt zich en verslaat Kimi vanouds. Laten we niet vergeten dat Kimi langzaam maar zeker klaar is. 

Sahara Force India: Perez vs Ocon
Sergio Pérez topt op dit moment. Als hij de vorm van afgelopen seizoen kan vasthouden gaat Ocon hem geen pijn doen. Als hij Pérez kan bijhouden verwerft hij bestaansrecht in de Formule 1.

Williams Martini Racing: Stroll vs Massa
Massa wordt sinds zijn eerste jaar bij Ferrari afgeschreven en telkens blijkt hij het beter te doen dan mensen hem toedichten. Nu weer. Ik wil wel eens zien of Stroll Massa kan bijhouden. Hem verslaan is versie twee. Massa dus.

McLaren Honda: Vandoorne vs Alonso
Zonder twijfel Alonso. Wel denk ik dat de Belg het Alonso zo nu en dan lastig kan maken. Hij heeft een goede eerste indruk achtergelaten en laten zien dat hij de stoel waardig is. Maar Alonso verslaan, no way. Ik denk dat alleen Hamilton daartoe instaat is maar betwijfel  of hij sneller is.

Scuderia Toro Rosso: Kvyat vs Sainz Jr.
Sainz.

Haas F1 Team: Grosjean vs Magnussen
Ik denk dat Romain Kevin verslaat. Beiden geen hoogvliegers maar ik schat de Fransman net wat hoger in.

Renault: Hülkenberg vs Palmer
Geen idee waarom Renault Palmer heeft gecontracteerd. Maar Nico gaat hem pakken.

Sauber F1 Team: Ericsson vs Wehrlein
Ben er wel benieuwd naar. Ericsson blijkt een taaie. 

FolkertE

Je hebt een klein foutje gemaakt. Je zet Stroll dik gedrukt maar zegt dat Massa het gaat winnen. IIG uit je andere duellen maak ik op dat je dik gedrukte naam de winnaar is.

Anyway. Op Kimi na met je eens.
Ik denk dat Massa en Kimi de grootste verrassingen zullen zijn. Massa is na zijn ongeluk en aanpassingen vn de regels steeds minder geworden. Met de nieuwe regels zal hij veel kunnen winnen.
Zelfde als Kimi. Was klaar in 2009. Maar na zijn comeback in 2012 was hij vaak wel erg sterk. Die hybride en fragiele autos paste gewoon niet bij zijn rijstijl. En hij heeft een klein gebied waarin hij ijzersterk kan presteren,  in tegenstelling tot Alonso. Lewis en Vettel.

En ik denk dat zelfs Bottas menigeen zal verbazen. Zal Lewis uiteindelijk niet verslaan,  maar gaat het hem wel vaker lastig maken.

Tuesday


Sphinx

#11
Ik vul het ook gewoon in:

Mercedes:    Hamilton - Bottas: Ik denk niet dat het gemakkelijk gaat voor lewis. Velen laten zich verblinden door de wereldtitels en de Williams-statistieken, maar Bottas werd ooit als een talent gezien met gelijk potentieel aan Lewis, dus nee dit wordt spannend nu ze met gelijke wapens strijden.

Red Bull:      Ricciardo - Verstappen: Ook dit wordt leuk, mn twee favoriete rijders bij elkaar in één team. Max heeft koersinzicht, Ricciardo doet het meestal net even beter in de kwali (he dat ken ik ergens van, Jos had een beetje hetzelfde trekje)

Ferrari:        Vettel  - Räikkönen "laten we niet vergeten dat Kimi langzaam maar zeker klaar is". Dat ben ik na vorig seizoen inderdaad vergeten, en ik blijf nog even vergeetachtig. Hij deed het gewoon goed en trekt (hoop ik) die lijn door.

Force India:  Pérez - Ocon Het grootste probleem van Perez is dat hij niet constant rijdt, maar wel de spotlight haalt met een podium her en der. Of podiums er dit jaar inzitten voor de Truffeljagers weet ik niet, maar Ocon in een goede auto lijkt me een mooie tegenstander.

Williams:      Massa - Stroll Hopelijk vergis ik me en gaat Stroll niet dezelfde kant op als Andrea de Cesaris in zijn eerste seizoen. Massa zal intussen het werk moeten doen en alle punten moeten pakken die hij grijpen kan

McLaren:      Alonso - Vandoorne - Vooropgezet dat die auto rijdt en niet constant stilvalt, anders moeten we een oordeel over de kwalificaties gaan vellen. Stoffel zal niet worden weggeblazen, maar meer dan aanklampen zal er denk ik niet inzitten voor de Kortrijkenaar

Toro Rosso:  Sainz - Kvyat - Deze twee heren rijden nu voor de derde keer als elkaars teamgenoten (in de GP3 was Kvyat Sainz dik de baas, in de F1 vorig jaar was het heel duidelijk Sainz door Kvyat's weggevallen motivatie.) Beiden hebben hun momentjes, beiden zijn soms inconsistent, beiden azen op dat stoeltje bij RBR in 2018. Interessant wie zich het eerst van zijn onbezonnen kant laat zien, maar ik denk dat Sainz de overhand houdt.

Haas:           Grosjean - Magnussen : Dit vind ik te moeilijk om nu al te zeggen. Beiden hebben in hun opleiding bij DAMS gereden, beiden daarna voor een topteam in decline gereden, beiden hebben het etiket te licht bevonden en beiden willen zich weer terugknokken via Haas. Beiden lijken inmiddels op elkaar qua rijstijl: niet echt spannend (bij Grosjean gedwongen door zijn first-lap-nutcase periode bij Lotus)

Renault:       Hülkenberg - Palmer: Jolly zit er maar voor twee redenen: A hij heeft centen B de beoogde opties Ocon en Sainz waren niet beschikbaar. Hij deed het niet heel slecht vorig jaar tegen Kevin, maar tegen Hulk kan hij echt niet op, of hij moet ergens een Iron Man pak vinden ;)

Sauber:        Wehrlein - Ericsson - Wehrlein heeft twee punten achterstand op dit moment (zijn knauw nadat Bottas werd gekozen bij Merc en zijn achterstand na die crash in de ROC) en hoewel hij meer rauwe snelheid lijkt te hebben is de degelijke Zweed idd geen koekebakker. Vorig jaar had ik niet gedacht dat Marcus veel kans zou maken tegen Nasr, maar hij kreeg m zo gek dat de Braziliaan een ander chassis wilde toen hij de Zweed niet kon bijhouden.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Van Wijk

Wie er de duels binnen een team wint interreseert mij eigenlijk niet zo veel.
Wat ik veel interesanter vind: Gaat Verstappen het Riciardo moeilijk kunnen nu hij een volledig kampioenschap moet gaan rijden ipv dagzege's ?
Gaat Bottas ineens zonder stress ( underdog ) het Hamilton stiekem moeilijk maken ?
Gaat Kimi met een ( zoals het er  nu uitziet ,fantastische auto ) ineens heel hard rijden, volgens mij is die jongen nog niet afgeschreven ?
Nog eef paar nachtjes slapen, hopelijk wordt het geen des illusie.....

Matthijs

Dus stiekem vind je de duels binnen een team wel interessant!

Van Wijk

Citaat van: Matthijs op 19 maart 2017 - 19:18:22
Dus stiekem vind je de duels binnen een team wel interessant!

Ja hoor,alleen  op hele korte termijn. Zondag weten we  meer.
De rest van het seizoen interreseert mij het resultaat binnen het team mij niet zo veel, tenzij het  om het kampioenschap gaat uiteraard.