beste van de tests

Gestart door Frank F1, 09 maart 2017 - 22:02:57

« vorige - volgende »

Frank F1

de tests zitten er weer op en iedereen kan met alle data, informatie en gegevens op naar australie. maar wie is de winnaar van de tests? wie neemt de beker naar huis en wie is de verliezer? wie draagt de rode lamp?

mijn winnaar: red bull
mijn verliezer: sauber

wat jullie?

lieven

Morgen nog een dag he...

Mickey

Waatom Red Bull?
Waarom dit topic?
Waarom niet gewoon in die andere draad?

Vragen, vragen...

gloudiesaurus

Er is nog een dag, maar voor nu  ;)

Winnaar: Ferrari
Verliezer: McLaren
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Frank F1

Citaat van: Mickey op 09 maart 2017 - 22:20:01
Waatom Red Bull?
Waarom dit topic?
Waarom niet gewoon in die andere draad?

Vragen, vragen...
welk team zou jij dan denken micky? en ik dacht wel leuk om een conclusie te hebben hier

Jozef

Hoe kun je Red Bull aanduiden als beste van de test terwijl iedereen die er in Barcelona bij is roept dat Mercedes en Ferrari de dienst uitmaken? ???

Mercedes is het beste team, eventueel kun je geloven dat het Ferrari is.
McLaren is het slechtste, daar moeten we niet eens over discussiëren - het zou wonderbaarlijk zijn als een van hun auto de GP van Australië uitrijdt.

gloudiesaurus

Ferrari is voor mij tot nu toe de winnaar omdat zij tot nu toe (als we op de wintertest af gaan) het meeste progressie hebben gemaakt. Maar goed we moeten alles met een korrel zout nemen. Zo komen de topteams voor Melbourne nog met updates en kan het er zomaar weer anders uit zien.

Daarnaast weet je nu niet met wat voor settings/ hoeveelheid benzine nu rijdt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

puur op basis van de tests lijkt het tussen Mercedes en Ferrari te gaan, met daarachter toch wel een gat naar Williams en RBR. Ik sluit niet uit dat RBR nog een verrassing in petto heeft, maar met de mindere Renault motor moet je toch ook geen wonderen verwachten denk ik. Maar goed, het zijn maar tests, de eerste punten moeten nog verdeeld worden en het seizoen is nog lang (sorry voor de clichés) maar voor Australië zou ik mijn geld op Ferrari of Mercedes zetten. Op basis van de tests zou ik misschien Ferrari zeggen, maar op basis van de afgelopen jaren denk ik toch dat Mercedes de favoriet is in Australië en de titel.

BMW.WilliamsF1

Red Bull de winnaar?? Weet niet naar welke wintertests je hebt gekeken, maar die hebben toch echt wel wat problemen gehad. Mercedes en Ferrari zijn idd de sterkste. Williams ziet er ook heel goed uit.

En de verliezer is natuurlijk McLaren. Op moment dat ik dit zit te typen staat het ding weer aan de kant :(

robbert

Citaat van: Jozef op 09 maart 2017 - 23:21:08
Hoe kun je Red Bull aanduiden als beste van de test terwijl iedereen die er in Barcelona bij is roept dat Mercedes en Ferrari de dienst uitmaken? ???

Mercedes is het beste team, eventueel kun je geloven dat het Ferrari is.
McLaren is het slechtste, daar moeten we niet eens over discussiëren - het zou wonderbaarlijk zijn als een van hun auto de GP van Australië uitrijdt.

omdat redbull wellicht niet voluit gaat, en ze hebben zelf al aangegeven dat ze met een heel andere wagen in melbourne zal starten dan deze in barcelona. Ik zie Mercedes nog altijd als de grote favoriet en daarachter zal het gaan tussen redbull en ferrari voor het podium, met verstappen als winnaar

Wings

Als Red Bull met een compleet andere auto verschijnt kun je je afvragen hoe waardevol deze tests zijn. Zou ik niet slim vinden en geloof ik ook niet. De aerodynamische update laat hen niet schitteren. Tot nu toe lijken Mercedes en Ferrari het sterkst. Zij maken de dienst uit. Ik verwacht niet dat Red Bull ineens het hele veld oprolt in Melbourne.

Jozef

Even los van de snelheid, moeten we ook de betrouwbaarheidsproblemen van Renault niet vergeten. Net als Honda komen zij met een nieuwe power unit met bijhorende kinderziektes.

Lap count (8 dagen):

Mercedes    1,096
Ferrari         956
Red Bull      684

Per motor:

Mercedes   2681 (3 teams)
Renault      1865 (3 teams)
Ferrari        1671 (2 teams)
Honda           425

FolkertE

Uit deze statistieken kun je concluderen dat Honda verre weg het meest efficient is, zij hadden het minst aantal ronden nodig om precies te weten waar ze staan.

lieven

Citaat van: FolkertE op 12 maart 2017 - 17:37:08
Uit deze statistieken kun je concluderen dat Honda verre weg het meest efficient is, zij hadden het minst aantal ronden nodig om precies te weten waar ze staan.
En dat is achteraan :p

BMW.WilliamsF1

Niet eens achteraan. Gewoon in de pits of ergens langs de baan :P