Circuito de Cataluña, Barcelona Voorjaarstestsessies 2017

Gestart door Robbert65, 14 februari 2017 - 15:02:45

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Van wat ik begreep was het steeds hetzelfde probleem dus het is te hopen dat dat heel snel wordt opgelost. Je kan niet veel missen met zo'n krap en kort testprogramma.

Jozef

In 2014 begon het ook met steeds hetzelfde probleem, dat hopelijk snel zou worden opgelost.

Ze lijken met andere woorden nauwelijks verder te staan, of zijn in elk geval nog steeds niet in staat om eens met een ontwerp te komen dat gewoon vanaf het begin werkt (zoals Mercedes en Ferrari dat intussen wel kunnen).

gloudiesaurus

Je zou zeggen dat ze een olielekkage er op de testbank wel uit hadden moeten kunnen halen.
Maar goed we zullen zien hoe het morgen gaat. Nog zo' dag zou dramatisch zijn voor Honda.

En met die gelimiteerde dagen kun je niet veel missen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Wat zal Jenson Button trouwens opgelucht zijn als we de McLaren Honda echt weer een drama is  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE




De haaienvin van Mercedes. Nou dat is nog eens een echte haaienvin, grijs en in de vorm van een halve boemerang.
Interessant is het gat in de neus.

Sphinx

Zelfde oplossing heeft Ferrari ook, een soort s-duct die de lucht schoner onder de auto krijgt. Ferrari en Merc hebben dat gat net onder de neus, bij RBR steekt het als een creditcardgleuf uit de punt
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jozef

Ook vandaag weer van dat: Vandoorne heeft 26 rondjes gereden maar nu wordt de hele power unit vervangen omdat ze weer met een onbekend probleem zitten.

Matthijs

Citaat van: Jozef op 28 februari 2017 - 12:35:43
Ook vandaag weer van dat: Vandoorne heeft 26 rondjes gereden maar nu wordt de hele power unit vervangen omdat ze weer met een onbekend probleem zitten.
Wees niet bang, nog een paar testdagen en dan is het een bekend probleem.

Cynical mode off.

Jozef

Dit is waarom Williams zo graag een ervaren coureur wilde toen Bottas vertrok: Lance Stroll, "de best voorbereide debutant sinds Jacques Villeneuve", parkeert 'm na 12 rondjes in de grindbak en de testdag zit er al op.

Matthijs

Citaat van: Jozef op 28 februari 2017 - 13:54:21
Dit is waarom Williams zo graag een ervaren coureur wilde toen Bottas vertrok: Lance Stroll, "de best voorbereide debutant sinds Jacques Villeneuve", parkeert 'm na 12 rondjes in de grindbak en de testdag zit er al op.
Ja superzuur natuurlijk, maar dit soort dingen kunnen gebeuren. Het was een vrij onschuldige schuiver en gewoon pech dat er zoveel schade was op plekken waar ze geen reserveonderdelen van bij zich hadden.

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 28 februari 2017 - 12:35:43
Ook vandaag weer van dat: Vandoorne heeft 26 rondjes gereden maar nu wordt de hele power unit vervangen omdat ze weer met een onbekend probleem zitten.

Tsjah het oude liedje weer.
Dramatisch dat Honda dit niet onder controle krijgt.
Ze missen al heel veel kostbare testtijd, dit gaat ontwikkeling kosten.
En als het weer zo'n dramatisch seizoen wordt, maar dan loop ik op de zaken vooruit, zal dit ten koste gaan van de motivatie van Alonso.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

Als het weer zo dramatisch seizoen word zou ik maar eens aan een andere motor leverancier gaan denken als ik Mclaren was. Dit is Mclaren onwaardig. Ik vond trouwens Honda sowieso nooit betrouwbaar in de jaren '00. Ik heb Sato en button er zoveel zien oproken.


Deze staat me nog er goed bij.


Tuesday

Citaat van: Matthijs op 28 februari 2017 - 14:07:51
Citaat van: Jozef op 28 februari 2017 - 13:54:21
Dit is waarom Williams zo graag een ervaren coureur wilde toen Bottas vertrok: Lance Stroll, "de best voorbereide debutant sinds Jacques Villeneuve", parkeert 'm na 12 rondjes in de grindbak en de testdag zit er al op.
Ja superzuur natuurlijk, maar dit soort dingen kunnen gebeuren. Het was een vrij onschuldige schuiver en gewoon pech dat er zoveel schade was op plekken waar ze geen reserveonderdelen van bij zich hadden.
was idd een onschuldige schuiver. Eigenlijk onbegrijpelijk dat zoiets einde testdag kan betekenen. De ervaren Hamilton ging er gisteren harder af, maar kon gewoon verder. Volgens mij Massa ook. En ik kan me herinneren dat Williams afgelopen jaren wel eens vroegtijdig testdagen afbrak omdat het programma gewoon al was afgerond, dus het zal me niet verbazen als ze dit makkelijk op kunnen vangen.


Franky R.

Citaat van: Jozef op 28 februari 2017 - 13:54:21
Dit is waarom Williams zo graag een ervaren coureur wilde toen Bottas vertrok: Lance Stroll, "de best voorbereide debutant sinds Jacques Villeneuve", parkeert 'm na 12 rondjes in de grindbak en de testdag zit er al op.


Ben trouwens benieuwd wat Sjak Chagrijn hier over te vertellen heeft. Max Verstappen werd al om minder in de pan gehakt bij die vent... ::) [size=78%] [/size]