Circuito de Cataluña, Barcelona Voorjaarstestsessies 2017

Gestart door Robbert65, 14 februari 2017 - 15:02:45

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Vervelend voor Wehrlein, maar leuk voor Giovinazzi. Mijn favoriete juniorcoureur tegenwoordig. :)

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Tuesday

durft er iemand een voorspelling te doen wat betreft de snelste rondetijden? Vorig jaar lagen die in de 1.22, zouden ze morgen direct al onder de 1.20 gaan?

Matthijs

Dag 1 reden ze vorig jaar slechts afgerond een 1:25 met een uitontwikkeld concept. Morgen zullen ze niet meteen voluit gaan met een totaal nieuwe auto. Ik gok 1:22 misschien een paar in 1:21.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 26 februari 2017 - 21:43:33
Dag 1 reden ze slechts afgerond een 1:25 met een uitontwikkeld concept. Morgen zullen ze niet meteen voluit gaan met een totaal nieuwe auto. Ik gok 1:22 misschien een paar in 1:21.
het schijnt dat Raikkonen vrijdag al een hele scherpe tijd heeft gezet (een dikke seconde van het ronderecord) op Fiorano en Ferrari ging vorig jaar tijdens de tests ook vrij snel voor snelle tijden. Als ze morgen op die voet verder gaan zie ik hen wel al onder de 1.20 gaan. Mercedes heeft vaak een wat andere aanpak. Het is ook maar net wat ze willen, valt natuurlijk niet te voorspellen, maar een beetje voorbeschouwen is wel leuk toch?  ;)

Jozef

Mercedes rijdt meer dan een race-afstand in de eerste ochtend, McLaren en Red Bull hebben problemen met de nieuwe motoren.

Zijn we in 2015 of was het toch 2016?

Matthijs

Ik vind het ook nogal opvallend dat alle teams met uitzondering van Red Bull een shake down hebben gedaan voorafgaand van de eerste testsessie. Red Bull dus niet en wie staat als eerste stil langs de baan?

Jozef

McLaren-Honda weet intussen twee keer één rondje te rijden met telkens grote problemen.

Dit is gewoon ronduit zielig, het derde jaar voor Honda en nog altijd een amateuristische knoeiboel. Als er niet snel (als in: in de tweede testweek) verbetering komt, wordt het tijd om de stekker uit het Honda-project te trekken.

Alonso zal ook niet blijven - als het zo echt erg is als het er nu uitziet, zie ik hem zelfs het seizoen niet uitdoen.

FolkertE

Citaat van: Jozef op 27 februari 2017 - 16:12:27
McLaren-Honda weet intussen twee keer één rondje te rijden met telkens grote problemen.

Dit is gewoon ronduit zielig, het derde jaar voor Honda en nog altijd een amateuristische knoeiboel. Als er niet snel (als in: in de tweede testweek) verbetering komt, wordt het tijd om de stekker uit het Honda-project te trekken.

Alonso zal ook niet blijven - als het zo echt erg is als het er nu uitziet, zie ik hem zelfs het seizoen niet uitdoen.
Valt allemaal wel mee denk ik. Eerste 4 uur van de wintertest. Als ze eind van deze week nog steeds zo rijden is het al weer een beetje anders.

Maar ik ben het wel met je eens dat als Mclaren weer aan het sukkelen is, Alonso nog halverwege het seizoen afhaakt.

Matthijs

Citaat van: Matthijs op 26 februari 2017 - 21:43:33
Dag 1 reden ze vorig jaar slechts afgerond een 1:25 met een uitontwikkeld concept. Morgen zullen ze niet meteen voluit gaan met een totaal nieuwe auto. Ik gok 1:22 misschien een paar in 1:21.
Ik denk dat ik dit jaar maar weer mee moet doen met gok de pole! :)

Jozef

Nee, ze verliezen 10% van de beschikbare testtijd aan een onnozel olielek. Dat in 2014 veel teams tijd verloren door motorproblemen was te begrijpen, dat Honda er in 2015 last van had ook. Maar ondertussen zijn we geen 2015 en zelfs geen 2016 meer en is het het derde jaar waarin Honda power units levert. Dat je nog altijd een motor bouwt die in de eerste ronde uit elkaar valt is onvergeeflijk. Hebben ze überhaupt testbanken bij Honda?

Ondertussen toch een rondetijd voor Alonso en zowaar een die niet 13 seconden achterloopt op Mercedes. :o

FolkertE

Citaat van: Jozef op 27 februari 2017 - 16:49:55
Nee, ze verliezen 10% van de beschikbare testtijd aan een onnozel olielek. Dat in 2014 veel teams tijd verloren door motorproblemen was te begrijpen, dat Honda er in 2015 last van had ook. Maar ondertussen zijn we geen 2015 en zelfs geen 2016 meer en is het het derde jaar waarin Honda power units levert. Dat je nog altijd een motor bouwt die in de eerste ronde uit elkaar valt is onvergeeflijk. Hebben ze überhaupt testbanken bij Honda?

Ondertussen toch een rondetijd voor Alonso en zowaar een die niet 13 seconden achterloopt op Mercedes. :o
Je hebt wel een punt hoor, maar het is in mijn ogen beter dat ze dat nu hebben, dan de laatste 2 dagen van de test. Of zelfs op vrijdag, zaterdag of de zondag van de race.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 27 februari 2017 - 16:49:43
Citaat van: Matthijs op 26 februari 2017 - 21:43:33
Dag 1 reden ze vorig jaar slechts afgerond een 1:25 met een uitontwikkeld concept. Morgen zullen ze niet meteen voluit gaan met een totaal nieuwe auto. Ik gok 1:22 misschien een paar in 1:21.
Ik denk dat ik dit jaar maar weer mee moet doen met gok de pole! :)
jij bent de enige die al voluit gaat tijdens de tests ;) We zullen zien of die aanpak werkt.

gloudiesaurus

https://twitter.com/ZiggoSportF1/status/836281345487818752

Mercedes is dus snelste en rijdt 2,5 race afstand. Impressive.
Ferrari ook goed vandaag.

Red Bull zozo, ben benieuwd of Max morgen kilometers kan maken.

En Honda, hopelijk was dit een kleinigheidje. Want ze kunnen niet opnieuw een seizoen vol problemen hebben...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is