Circuito de Cataluña, Barcelona Voorjaarstestsessies 2017

Gestart door Robbert65, 14 februari 2017 - 15:02:45

« vorige - volgende »

Robbert65

Lees en schrijf hier alles over de testsessies van 27/2 tot en met 2/3 en van 7/3 tot en met 10/3.

http://www.gppits.net/nieuws/het_seizoen_2017_we_kunnen_niet_wachten/

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Robbert65 op 14 februari 2017 - 15:02:45
Lees en schrijf hier alles over de testsessies van 27/2 tot en met 2/3 en van 7/3 tot en met 10/3.

http://www.gppits.net/nieuws/het_seizoen_2017_we_kunnen_niet_wachten/
wat duurt het toch lang dit jaar. En ik had me nog zo voorgenomen om geduldig te blijven ;) Er lekt ook helemaal niks uit ofzo, van eind november tot half februari amper iets nieuws (behalve het stoppen van Rosberg dan).

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 14 februari 2017 - 15:37:35
wat duurt het toch lang dit jaar. En ik had me nog zo voorgenomen om geduldig te blijven ;) Er lekt ook helemaal niks uit ofzo, van eind november tot half februari amper iets nieuws (behalve het stoppen van Rosberg dan).

Wat zou het toch een goed idee zijn als er van november tot half februari een Winter Series zou worden georganiseerd (zoals Toyota Winter Series of Florida Winter Series), maar dan met de auto van 1 of 2 jaar oud met de testcoureurs ofzo.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 14 februari 2017 - 15:45:54
Citaat van: Tuesday op 14 februari 2017 - 15:37:35
wat duurt het toch lang dit jaar. En ik had me nog zo voorgenomen om geduldig te blijven ;) Er lekt ook helemaal niks uit ofzo, van eind november tot half februari amper iets nieuws (behalve het stoppen van Rosberg dan).

Wat zou het toch een goed idee zijn als er van november tot half februari een Winter Series zou worden georganiseerd (zoals Toyota Winter Series of Florida Winter Series), maar dan met de auto van 1 of 2 jaar oud met de testcoureurs ofzo.
ja, bijvoorbeeld, of gewoon weer eind januari beginnen met testen. Ze lopen nu bijna een maand achter in vergelijking met een paar jaar terug. Ach ja, zo moet het eigenlijk ook wel zijn, dat het allemaal net iets te lang duurt. En ik kan me herinneren dat ik dat ook had als ze wel al eind januari/begin februari begonnen, dus heel veel maakt het ook niet uit.

Jehoentelaar

Heeft het misschien ermee te maken dat de technische zaken voor dit jaar weer heel erg anders zijn? Of is het sowieso de bedoeling om later te gaan testen?

Ik heb er wel intens verschrikkelijk veel zin in, trouwens.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 14 februari 2017 - 17:30:42
Heeft het misschien ermee te maken dat de technische zaken voor dit jaar weer heel erg anders zijn? Of is het sowieso de bedoeling om later te gaan testen?
de bedoeling is volgens mij minder testen. Ik denk dat ze met de nieuwe regels ze liever juist eerder en meer testen, aan de andere kant geeft het wel meer tijd voor de ontwerpfase. Volgens mij heeft RBR in het verleden wel eens met een oude auto gereden tijdens de eerste tests omdat ze nog niet klaar waren met het nieuwe ontwerp.

Robbert65

Het is nog altijd ernstig de vraag of Pascal Wehrlein de eerste testsessie wel haalt. Hij schijnt toch wel vrij ernstige nekschade te hebben opgelopen met die crash in Miami...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Wie is eigenlijk reservecoureur van Sauber?

Zo hebben ze 6 coureurs, en zo hebben ze er maar 1...

Robbert65

er is voor zover ik weet van geen enkel team al formeel een derde rijder aangewezen... Maar Nasr zal geen nee zeggen denk ik, als het er op aankomt.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs


Tuesday

"... with Ferrari third driver Antonio Giovinazzi stepping in, Autosport understands."

was ook al eerder in het nieuws dat Sauber met Ferrari in gesprek was over hem, dus zou wel logisch zijn.

gloudiesaurus

Citaat van: Tuesday op 16 februari 2017 - 15:20:52
"... with Ferrari third driver Antonio Giovinazzi stepping in, Autosport understands."

was ook al eerder in het nieuws dat Sauber met Ferrari in gesprek was over hem, dus zou wel logisch zijn.

Hij kan sowiezo naar het schijnt wat vrijdagtrainingen doen. Dat deden Ferrari juniors al eerder bij Haas en ook Sauber. Bij Sauber kan hij eventueel ook testen mocht Wehrlein nog niet hersteld zijn.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Dacht trouwens even dat de topictitel niet klopte, maar dit is blijkbaar de Spaanse benaming. De officiële naam (Catalunya) is Catalaans.

Robbert65

ja, sorry, mijn Catalaans is wat roestig, ik kies voor veilig Spaans ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel