WEC+ 24 uren van Le Mans topic

Gestart door gloudiesaurus, 05 februari 2017 - 15:04:49

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

CitaatEerste test Racing Team Nederland met nieuwe auto
Racing Team Nederland heeft deze week meer dan 1.500 km afgelegd tijdens de eerste testsessies met de nieuwe auto voor 2019/20.
Op het circuit van Aragon (Spanje) reden Frits van Eerd, Giedo van der Garde en Nyck de Vries twee dagen voor het eerst met de Oreca 07 ingezet door het Franse TDS Racing.

Racing Team Nederland debuteerde afgelopen seizoen als eerste Nederlandse team in het FIA World Sportscar Championship. Voor het wereldkampioenschap van 2019/20 switcht het naar een nieuwe auto; de in de LMP2-klasse dominante Oreca 07. Tevens is besloten deze nieuwe auto in te zetten in samenwerking met TDS Racing, dat al langdurig succesvol is met Oreca.

Mark Koense namens Racing Team Nederland: "De start van de samenwerking TDS en de Oreca was positief. De sfeer binnen het TDS-team is plezierig en professioneel, en Frits, Giedo en Nyck waren tevreden over hun eerste ervaring met de Oreca - ze hebben zonder problemen alle drie een groot aantal ronden kunnen afleggen. Het waren dus twee goede en belangrijke dagen; een prima aanloop naar de officiƫle testritten op het circuit van Barcelona eind deze maand."

Voorafgaand aan die testdagen in Barcelona onthult Racing Team Nederland de nieuwe livery van de auto via een online lancering.

Racing Team Nederland komt uit in de LMP2-klasse van het FIA World Sportscar Championship. Dat wereldkampioenschap telt in het seizoen 2019/20 acht races in Europa, Aziƫ, Noord-Amerika, Zuid-Amerika en het Midden-Oosten.
De eerste race is de 4 Hours of Silverstone op 1 september. Daarna volgen de 6 Hours of Fuji (oktober), de 4 Hours of Shanghai (november), de 8 Hours of Bahrain (december), de 6 Hours of Sao Paolo (februari) en de 1000 Miles of Sebring (maart).
De finale van het WK 2019/20 is de 24 uur van Le Mans (juni). De volledige kalender is hier te vinden: https://www.fiawec.com/en/calendar/80

Download link foto's van de Aragon test: https://we.tl/t-e0dbbwqzjR
Video's inclusief quotes van de drie Racing Team Nederland coureurs zijn te zien via onze social media.

Racing Team Nederland vanaf nu met Oreca. Ben benieuwd, Oreca is een sneller chassis dan Dallara.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

Leonard Hoogenboom, een weinig bekende naam in de racerij maar onder de radar is die jongen goed bezig.
Na eerder een LMP3 titel te hebben binnen gesleept - als jongste rijder ooit -, heeft ie zo juist met zijn team de Asian Le Mans titel 2020 in de LMP2 klasse gepakt.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sphinx

Ik ken m nog van de Formel ADAC, maar daar viel ie helaas niet echt op. Daarna heeft ie een slimme switch naar LMP3 gemaakt, deed het ook goed in de Audi LMS Cup
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Breaktest

Ik begrijp dat daar zojuist nog een Nederlander het kampioenschap heeft gepakt, ene Joey Alders in de F3 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sphinx

Het is wel bijzonder hoe de Asian F3 de reputaties van rijders kan afbreken. Vorig jaar de meltdown van Ticktum en de titel voor Rinus Veekay. Nu ging Hitech GP met zowel talent (RBR junior Jack Doohan) als geld (paydriver Nikita Mazepin) om een titel op te halen, plus Jamie Chadwick voor de nodige exposure. Ze beten allen hun tanden stuk op Joey Alders, al was moet opgemerkt worden dat alle drie de coureurs een beter figuur hebben geslagen dan Ticktum de vorige keer. Net als Hogenboom en ook Job van Uitert heeft Alders na het karten enigszins onopvallend in de Formel Adac gereden, maar daarna een goede keus gemaakt. Voor Alders was dat de Asian Formula Renault Cup, waar hij won met het Hongkong Chinese team BlackArts. In de F3 series tegenover een team met beter materiaal en betere engineers stond ALders maar liefst vier keer NIET op het podium: in totaal 265 tegenover 229 voor Doohan. Je vraagt je toch af waar al die Nederlandse talenten ineens vandaan komen  :P
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Breaktest

Intussen heeft Montoya mooi de Triple Crown voor de neus van Alonso weggekaapt, althans volgens eigen zeggen dan (en zoals ik ooit heb voorspeld)
https://www.f1maximaal.nl/formule-1/montoya-ik-vind-dat-ik-de-triple-crown-heb-of-je-dat-nou-leuk-vindt-of-niet
Voer voor discussie blijft het wel.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Jozef

Hmm ik vind niet dat het telt maar ik zie het hem graag nog eens overdoen in de Hypercars, volgens mij kan het prima.

C.G. de Beaufort

Le Mans heeft plaatsgevonden dit weekend, Ferarri op de 1e plaats, Toyota 2e en op de derde plaats de Caddilac.  En dat was een succes voor de Caddilac. Btw, Cadillac's eerste uitstapje naar Le Mans vond plaats in 1950 toen het merk twee Cadillac Series 61-auto's inzette. Het team, geleid door Briggs Cunningham, eindigde op de 10e en 11e plaats algemeen. Cadillac bleef in de jaren vijftig en zestig sporadisch deelnemen aan de race, maar zonder noemenswaardig succes.  Ik neem aan dat volgend jaar er opnieuw deelnemen, Ferrari's en Toyota die hebben al genoeg overwinningen in hun verleden op Le Mans gezet. Trouwens, volgend jaar nemen ook de BMW en Lamborghini aan de hypercars deel.

Groet,

C.G. de Beaufort