Richard Verschoor Topic

Gestart door Robbert65, 17 januari 2017 - 21:46:48

« vorige - volgende »

Wings

Dat het team ook niet goed was staat als een paal boven water. Verschoor is gewogen en te licht bevonden. Daarmee sluiten de deuren om via Red Bull hogerop te komen en in de Formule 1 te geraken. Ik weet niet wat hij ambieert maar soms is het handig om ambitie bij te stellen. Ik acht verschoor intelligent genoeg om dit te doen. Laten we afwachten hoe volgend seizoen loopt.

gloudiesaurus

Citaat van: Wings op 18 december 2017 - 17:14:11
Dat het team ook niet goed was staat als een paal boven water. Verschoor is gewogen en te licht bevonden. Daarmee sluiten de deuren om via Red Bull hogerop te komen en in de Formule 1 te geraken. Ik weet niet wat hij ambieert maar soms is het handig om ambitie bij te stellen. Ik acht verschoor intelligent genoeg om dit te doen. Laten we afwachten hoe volgend seizoen loopt.

Zeg nooit nooit. Als hij volgend jaar voor de titel kan gaan in Formule Renault 2.0 zijn er nog kansen. Hij is pas 17. En met een titel win je volgens mij prijzengeld (weet niet of dat nog steeds is?) en kun je zomaar een stap maken naar Formule 3 of GP3.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings


Sphinx

In het laatste raceweekend van de Toyota Racing Series is Richard Verschoor met twee overwinningen geëindigd. Hij had al een abonnement op de eerste race van het weekend (in totaal vier keer de eerste race van het weekend gewonnen), werd 3e in race 2 terwijl Shwartzman en Armstrong achter hem eindigden. Hij vertrok van pole in race 3, verloor die eerste plaats wel aan Armstrong, maar haalde hem later weer in. Na een safetycar periode leek de auto van Armstrong stil te vallen, maar hij bleef rijden en kwam als 7e over de streep, waardoor de Nieuw Zeelander die de hele serie aan de leiding had gestaan van één terugviel naar drie. Robert Shwartzman was uiteindelijk de meest constante rijder: de Rus kwam als tweede achter Verschoor over de streep en had in de totaalstand 5 punten meer dan Verschoor: 916 om 911. Armstrong had 901 punten en een ruime voorsprong op nummer vier Juan Manuel Correa
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Jammer dat de puntentelling zo is dat één uitvalsbeurt fataal is. Maargoed, het gaat om het FR2.0-kampioenschap dit jaar!

gloudiesaurus

Hij is wel de morele winnaar van het kampioenschap, zeker met 6 overwinningen. Nu op naar F. Renault 2.0. Daar moet hij dit seizoen echt presteren, en eigenlijk het kampioenschap winnen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

#51
De overstap naar GP3 heeft Verschoor heel goed gedaan: een vierde en een derde plek in Sochi. Hij heeft net op tijd de FR2.0 verlaten, dat had hem echt zijn carrière gekost.

Sphinx

Was inderdaad een heel goede beslissing. Alleen komt er nu een ander probleem om de hoek kijken: geld. Hij kon volgens mij twee races rijden in België en Italië en daarna zouden ze kijken wat er mogelijk was. Evidently is er nu geld om ook het seizoen af te maken en na dit podium is het hopen dat hij zich nog meer in de spotlights heeft gezet, want volgend jaar fuseren de Euroseries en de GP3 tot een "nieuwe F3", waarschijnlijk een GP3 achtige auto met halo. Schrijf er vanavond wel wat over in mn f2 stukje
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sphinx

Het leek even bergaf te gaan met Verschoor, maar na zijn laatste halfjaar GP3 ging het iets beter en is Verschoor volgens een kleinere site nu in de running om met Red Bull Junior Liam Lawson bij MP Motorsport in de nieuwe F3 te gaan rijden.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Citaat van: Sphinx op 10 maart 2019 - 17:26:22
Het leek even bergaf te gaan met Verschoor, maar na zijn laatste halfjaar GP3 ging het iets beter en is Verschoor volgens een kleinere site nu in de running om met Red Bull Junior Liam Lawson bij MP Motorsport in de nieuwe F3 te gaan rijden.
Hij testte niet onaardig in de F2 bij MP Motorsport, maar dat is geen reële optie? F3 is ook gaaf als zou lukken hoor!

Sphinx

Is inmiddels officieel:  ook maar gelijk in een winterseizoen berichtje gemeld:

https://www.gppits.net/nieuws/winterseizoen_2019_f3_formula_e_en_indy_lights/

Wel leuk, Viscaal en Verschoor om in de gaten te houden.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Citaat van: Sphinx op 11 maart 2019 - 21:40:28
Is inmiddels officieel:  ook maar gelijk in een winterseizoen berichtje gemeld:

https://www.gppits.net/nieuws/winterseizoen_2019_f3_formula_e_en_indy_lights/

Wel leuk, Viscaal en Verschoor om in de gaten te houden.

Nice. Had stiekem op Formule 2 gehoopt maar Formule 3 ook goed. Nu voor de titel gaan?  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

Het is een beetje stil gebleven rond Richard Verschoor na een wat minder geslaagd F3 seizoen, waarin de hoogtepunten bestonden uit drie vierde plaatsen in Le Castellet en Monza. Maar in Macau dit weekend liet hij zich heel luid horen in de jaarlijkse F3 race. In de getimede kwalificatie kwam hij slechts tot plek 14, maar een beetje geluk in de door crashes gekleurde kwalificatierace op zaterdag liet hem vooruitspoelen naar de vierde plek. Yuri Vips en Robert Shwartzman bezetten de eerste rij, Verschoor had Christian Lundgaard naast zich.

Bij de start was Verschoor uitstekend weg en profiteerde van het geknok tussen Lundgaard en Shwartzman. De Rus kreeg een lekke band en viel uit, Verschoor passeerde de Deen keurig voor plek 2 in Lisboã. Vips wist een 2 tellen weg te rijden, maar een zware crash van Ferdinand Habsburg zorgde voor een safetycar die alles weer bijeen bracht. De herstart was duidelijk voor Verschoor met een uitstekende run in Mandarin en een pass buitenom in Lisboã. Daarna had Verschoor een klein beetje geluk dat het DRS systeem niet kon worden vrijgegeven, dat gebeurde pas 3 ronden voor het einde. De Est had nog wel twee pogingen maar hij verremde zich en kreeg een zware flatspot. Hij kon wel aansluiten bij Verschoor maar er niet meer voorbij, waardoor Verschoor de mooiste zege van zijn huidige loopbaan oppikte. Ook achter de twee kemphanen nog een leuk gevecht tussen Lundgaard en Amerikaan Logan Sargent, dat in het voordeel van Sargent werd beslist.

Eerlijk waar, ik had het niet helemaal meer verwacht. Maar dat komt vooral omdat auto en motorsport talenten tegenwoordig geacht worden er meteen te staan en geen fouten te maken. Men heeft liever een Verstappen of een Marquez die meteen in alles top zijn dan een Albon of een Quartararo die af en toe een stap terug moeten doen om vooruitgang te boeken. Gelukkig kan een underdog af en toe nog eens winnen, waardoor we een bijna sponsorloze MP Motorsport auto op nr 1 hadden staan.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Breaktest

Ik vond 't indrukwekkend wat ie liet zien - zowel zijn gehaaidheid bij de start als zijn verdedigend werk tegen het eind. Hoop dat ie volgend jaar een sprong kan maken.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Sphinx

Voor de geïnteresseerden: Jack Benyon van Autosport heeft een mooi artikel over Verschoor gemaakt: The latest Red Bull reject to save his career"

https://www.autosport.com/f3/feature/9704/the-latest-red-bull-reject-poised-to-save-his-career

Benyon stipt ook een paar leuke punten aan:
- in de reguliere F3 races werd nergens op een stratencircuit geracet, dus had geen enkel team ervaring met hoe de auto op stratencircuits met een iets hogere ride height zou reageren. Iedereen stond weer op nul, dus nu hadden ook de mindere goden een kans (zie ook Logan Sargent die derde werd)
- Verschoor reed uiteindelijk met een krom stuur uit nadat hij in de slotrondes licht de muur raakte
- het coureur-vretende RBR programma levert 5 van de laatste 7 winnaars in Macau. Grappig genoeg zijn ze ook allemaal voor of na Macau vertrokken: Dan (ge)Ticktum, Antonio Felix da Costa, Daniel Juncadella, Alex Lynn en nu dus ook Verschoor
- Uiteindelijk zijn bijna alle rejects ook weer op hun pootjes terecht gekomen in WEC (Hartley), FE (Felix da Costa, Hartley), DTM (Felix da Costa, Wickens, Juncadella) en andere klassen. Opvallendste is natuurlijk Albon, die uiteindelijk tóch voor STR en nu RBR in de F1 terechtkwam. Ooit schreef Couperus in het boek karakter: "voor 90 procent zal ik ze wurgen, de laatste 10 procent ga ik sterk maken" En laten we hopen dat Verschoor bij die 10 procent hoort, al zit hij niet meer in het programma
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!