Richard Verschoor Topic

Gestart door Robbert65, 17 januari 2017 - 21:46:48

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Dit valt me tegen. In de wintertests zag het er allemaal een stuk beter uit.
Zie je toch dat Formule Renault wat anders is dan NEC F4  ;)

Jos Verstappen was overigens namens Red Bull aanwezig om de talenten te beoordelen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 24 april 2017 - 09:33:17
Dit valt me tegen. In de wintertests zag het er allemaal een stuk beter uit.
Zie je toch dat Formule Renault wat anders is dan NEC F4  ;)
Dat, of je moet je mening niet baseren op 1 raceweekend.

Sphinx

http://www.gppits.net/nieuws/formula_renault_2.0_r-ace_blijft_domineren_solide_weekend_verschoor/

zevende en zesde op Silverstone. Vooral het kwalificeren in twee groepen lijkt de boosdoener tot nu, qua racesnelheid is het wel ok. Kijk ook naar Opmeer die nog geen enkel punt heeft, door zijn teamgenoot is aangereden en in de grindbak geland. Vanaf 30 kan je bijna geen punten meer halen, al haal je vijftien man in (wat Opmeer in de tweede race lukte)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sphinx

Na een redelijk hobbelig seizoen is Richard Verschoor uiteindelijk 9e geëindigd in de F2.0. Helaas heeft Red Bull daarop besloten de samenwerking stop te zetten.

Het goede nieuws is dan weer dat Verschoor zijn eigen plan trekt en na tests afgelopen week heeft gekozen voor samenwerking met Josef Kaufmann Racing, het team waarvoor dit jaar Sacha Fenestraz kampioen werd en dat in het recente verleden ook Robin Frijns, Stoffel Vandoorne en Lando Norris aan een titel hielp.

Ik vraag me achteraf wel een beetje af of het wel slim was om bij MP in te stappen, ze hebben een jaar niet meegedaan, hebben ook een auto gebruikt die een jaar achter liep bij die van topteams als R-ACE en Kaufmann. Ook Verhagen heeft daar last van gehad, terwijl Dan Ticktum bij Arden wel steady omhoog kwam

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/234081/richard-verschoor-racet-in-2018-bij-josef-kaufmann-racing
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Ik vind het toch raar. Red Bull vind Verschoor niet goed genoeg maar Josef Kaufmann blijkbaar wel.

Sphinx

Niet alleen Kaufmann, blijkbaar hebben alle F2.0 topteams geïnformeerd. Ik heb ook het idee dat de druk m wat veel werd, zeker als je de commentaren leest (bron f1today)

Citaat"Red Bull was great for the publicity and the financial part, but apart from that they mainly just added pressure," he said. "I don't think I'll really be missing their support. Now it's time for the next step."

In other words, het was een mooie opstap in de scene, nu op eigen kracht verder?
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

In other words: Bij Red Bull behandelen ze je als een hond  ;) :D

gloudiesaurus

Citaat van: Sphinx op 01 december 2017 - 13:53:06
Na een redelijk hobbelig seizoen is Richard Verschoor uiteindelijk 9e geëindigd in de F2.0. Helaas heeft Red Bull daarop besloten de samenwerking stop te zetten.

Het goede nieuws is dan weer dat Verschoor zijn eigen plan trekt en na tests afgelopen week heeft gekozen voor samenwerking met Josef Kaufmann Racing, het team waarvoor dit jaar Sacha Fenestraz kampioen werd en dat in het recente verleden ook Robin Frijns, Stoffel Vandoorne en Lando Norris aan een titel hielp.

Ik vraag me achteraf wel een beetje af of het wel slim was om bij MP in te stappen, ze hebben een jaar niet meegedaan, hebben ook een auto gebruikt die een jaar achter liep bij die van topteams als R-ACE en Kaufmann. Ook Verhagen heeft daar last van gehad, terwijl Dan Ticktum bij Arden wel steady omhoog kwam

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/234081/richard-verschoor-racet-in-2018-bij-josef-kaufmann-racing

Die keus voor MP is gewoon door Red Bull gemaakt denk ik. Ze hebben daar beide Red Bull talenten gestald.
Het hele jaar was er al kritiek op Verschoor. Ook Jos Verstappen, talentscout van Red Bull, vond Verschoor niet goed genoeg.
Jos zei eerder dit jaar dat Verschoor dacht dat hij het als Red Bull talent al helemaal had gemaakt.
Verschoor had het na zijn dominantie in de Formule 4 ook wel erg zwaar in het F2.0.

Kaufmann is een goed team, dus 2018 moet het jaar worden voor Verschoor. Zonder steun van Red Bull of een andere fabrikant wordt het anders erg moeilijk om verder te geraken.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 12 december 2017 - 00:59:36Die keus voor MP is gewoon door Red Bull gemaakt denk ik. Ze hebben daar beide Red Bull talenten gestald.
Blijft Neil Verhagen wel gewoon bij Red Bull? Eindigde achter Verschoor in het eindklassement dus zal toch ook hebben teleurgesteld?

Wings

Ik lees veel negativiteit omtrent dit besluit. Ik heb het niet op de voet gevolgd maar ben tot op heden niet echt onder de indruk geweest van Richard Verschoor. Zo nu en dan las ik kritiek uit de hoek van Red Bull, zo heeft Jos Verstappen eerder laten doorschemeren dat Verschoor niet goed genoeg is. Verder dreigt de talentenvijver van Red Bull droog te lopen en is er geen aanstormend talent van het kaliber Vettel, Ricciardo, Verstappen. Als Verschoor een pot kon sturen had Red Bull de steun niet opgezegd lijkt mij.

Jozef

Ik vind het eigenlijk bijzonder dat pa Verstappen hier zijn zegje over kan doen binnen Red Bull. Hij weet als geen ander dat het moeilijk is om in Nederland steun te krijgen voor coureurs, dus elke Nederlander met talent is een bedreiging voor zijn zoon. Misschien dat hij gelijk had hoor, ik volg die Verschoor helemaal niet. Maar ik zie hier toch een mogelijke belangenvermenging...

Wings

Inderdaad nogal ver gezocht.

Matthijs

Citaat van: Jozef op 13 december 2017 - 20:53:52
Ik vind het eigenlijk bijzonder dat pa Verstappen hier zijn zegje over kan doen binnen Red Bull.
Dat is (was?) zijn specifieke opdracht voor Red Bull: talenten scouten. Ik kan me dan voorstellen dat je het leuk vindt dat een Nederlandse coureur succesvol is (of juist niet?), maar als je geen potentie ziet moet je (Jos) loyaal zijn aan je opdrachtgever en adviseren om de samenwerking te beëindigen.

Overigens is dit nog geen einde van Verschoor. Hij rijdt volgend jaar voor een kampioenswaardig team en met zijn ervaring zou hij een gooi naar de titel moeten kunnen doen, mits hij inderdaad voldoende talent heeft. Wie weet welke deuren dan open gaan, ook zonder RB.

Sphinx

Verschoor gaat ook naar Nieuw Zeeland in januari , hij gaat in de Toyota Racing series voor topteam M2 rijden, evenals Ferrari academy rijder Marcus Armstrong. Robert Shwartzman maakt ook een uitstapje naar de TRS, nog niet bekend welk team.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Hier een interview met Verschoor:
https://www.gpupdate.net/nl/autosport-nieuws/361872/interview-richard-verschoor-schouders-eronder-en-door/

2018 is zijn kans om zijn ongelijk te bewijzen, dat het team ook niet goed was. Hij moet ook wel want als hij door wil zonder sponsor Red Bull moet hij eigenlijK Formule Renault 2.0 kampioen worden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is