Kampioen F1 2017, de Grote Glazen Bol

Gestart door Robbert65, 17 januari 2017 - 21:34:13

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereldkampioen Formule 1 in 2017

Lewis Hamilton
22 (71%)
Valtteri Bottas
4 (12.9%)
Daniel Riccardo
8 (25.8%)
Max Verstappen
12 (38.7%)
Sebastian Vettel
11 (35.5%)
Kimi Räikkönen
0 (0%)
Sergio Pèrez
0 (0%)
Estèban Ocon
0 (0%)
Felipe Massa
0 (0%)
Lance Stroll
0 (0%)
Carlos Sainz
0 (0%)
Daniil Kvyat
0 (0%)
Fernando Alonso
0 (0%)
Stoffel Vandoorne
0 (0%)
Romain Grosjean
0 (0%)
Kevin Magnussen
0 (0%)
Nico Hulkenberg
0 (0%)
Jolyon Palmer
0 (0%)
Marcus Ericsson
0 (0%)
Pascal Wehrlein
0 (0%)
Haryanto
0 (0%)
Volgt later
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 31

Poll gesloten: 23 maart 2017 - 22:05:02

Fietser

Onder het motto 'laat ik ook eens meedoen aan zo'n polletje' heb ik op Hamilton gestemd, zoals vooralsnog de meesten alhier. Lekker makkelijk en veilig natuurlijk, maar ik bewandel nu maar even de weg van de nuchtere logica.
Hamilton is in combinatie met zijn materiaal natuurlijk al enkele jaren de beste. En om die Mercedes draait het nu. Wordt die met de nieuwe voorschriften bijgehaald door de concurrentie? Optie 1: die kans bestaat zeker, en misschien is dat ook wat de meeste volgers hopen, want de superioriteit van de Duitsers wordt toch wat eenzijdig. Maar de mogelijkheid dat het verschil hetzelfde blijft (optie 2) is minstens zo groot, want aan de krachtbron verandert er niet veel. Er is echter nog een reële optie (3): Mercedes neemt (nog) meer afstand doordat ze hun pakket (alweer) het beste voor mekaar hebben.
Al met al kom ik met mijn kromme logica op ongeveer (!) 66,6% titelkansen voor Hamilton. Ik hoop overigens dat ik er gloeiend naast zit.

Matthijs

Goede analyse Fietser! Maar ik kom met een alternatieve analyse: steeds wanneer de reglementen drastisch wijzigen, verandert de pikorde en wordt een ander team kampioen. Dat was in 1998, 2009 en 2014 steeds zo. Uitzondering is 1989 toen McLaren met atmosferische motor kampioen bleef.

Robbert65

Citaat van: Matthijs op 07 februari 2017 - 12:46:39
Goede analyse Fietser! Maar ik kom met een alternatieve analyse: steeds wanneer de reglementen drastisch wijzigen, verandert de pikorde en wordt een ander team kampioen. Dat was in 1998, 2009 en 2014 steeds zo. Uitzondering is 1989 toen McLaren met atmosferische motor kampioen bleef.
Nou, dan zijn we er uit! Iemand anders wordt kampioen in 2017, tenzij Hamilton kampioen wordt :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Fietser op 07 februari 2017 - 10:20:24
Onder het motto 'laat ik ook eens meedoen aan zo'n polletje' heb ik op Hamilton gestemd, zoals vooralsnog de meesten alhier. Lekker makkelijk en veilig natuurlijk, maar ik bewandel nu maar even de weg van de nuchtere logica.
Hamilton is in combinatie met zijn materiaal natuurlijk al enkele jaren de beste. En om die Mercedes draait het nu. Wordt die met de nieuwe voorschriften bijgehaald door de concurrentie? Optie 1: die kans bestaat zeker, en misschien is dat ook wat de meeste volgers hopen, want de superioriteit van de Duitsers wordt toch wat eenzijdig. Maar de mogelijkheid dat het verschil hetzelfde blijft (optie 2) is minstens zo groot, want aan de krachtbron verandert er niet veel. Er is echter nog een reële optie (3): Mercedes neemt (nog) meer afstand doordat ze hun pakket (alweer) het beste voor mekaar hebben.
Al met al kom ik met mijn kromme logica op ongeveer (!) 66,6% titelkansen voor Hamilton. Ik hoop overigens dat ik er gloeiend naast zit.
of er aan de krachtbron niet veel veranderd valt nog te bezien. Met name voor Renault en Honda valt daar nog veel te winnen. En met opheffen van het tokensysteem krijgen ze daar ook alle kans toe.

Fietser

Citaat van: Tuesday op 07 februari 2017 - 14:54:34
Citaat van: Fietser op 07 februari 2017 - 10:20:24
Onder het motto 'laat ik ook eens meedoen aan zo'n polletje' heb ik op Hamilton gestemd, zoals vooralsnog de meesten alhier. Lekker makkelijk en veilig natuurlijk, maar ik bewandel nu maar even de weg van de nuchtere logica.
Hamilton is in combinatie met zijn materiaal natuurlijk al enkele jaren de beste. En om die Mercedes draait het nu. Wordt die met de nieuwe voorschriften bijgehaald door de concurrentie? Optie 1: die kans bestaat zeker, en misschien is dat ook wat de meeste volgers hopen, want de superioriteit van de Duitsers wordt toch wat eenzijdig. Maar de mogelijkheid dat het verschil hetzelfde blijft (optie 2) is minstens zo groot, want aan de krachtbron verandert er niet veel. Er is echter nog een reële optie (3): Mercedes neemt (nog) meer afstand doordat ze hun pakket (alweer) het beste voor mekaar hebben.
Al met al kom ik met mijn kromme logica op ongeveer (!) 66,6% titelkansen voor Hamilton. Ik hoop overigens dat ik er gloeiend naast zit.
of er aan de krachtbron niet veel veranderd valt nog te bezien. Met name voor Renault en Honda valt daar nog veel te winnen. En met opheffen van het tokensysteem krijgen ze daar ook alle kans toe.
Wellicht heb je gelijk. Ik heb - als pure alfa en notoire romanticus - namelijk van motoren, techniek en tokens de ballen verstand, maar ik las ergens dat aan de motoren relatief weinig veranderde en ging er daarom (te gemakkelijk) van uit dat er wat betreft vermogen e.d. alles zo ongeveer hetzelfde zou blijven. Mogelijk pakt dat dus anders uit. Kan ik nog op Haryanto stemmen?

Wings

Citaat van: Matthijs op 06 februari 2017 - 09:55:45
Citaat van: Wings op 05 februari 2017 - 11:30:24Natuurlijk was niks mis met de aerodynamiek maar het was de Mercedes-motor die het grootste verschil maakte.

Jozef geeft toch in zijn laatste post een bijna identieke samenvatting van wat jij hier nu schrijft?

Ik geloof direct dat de Mercedesmotor een betere motor was dan de Honda (volgens mij is de Mercedesmotor al sinds eind jaren '90 de te kloppen motor) maar ik geloof toch echt dat Brawn begin 2009 met name zo dominant was door de auto en niet zozeer door de motor.

Dan nog steeds is het een aanname dat het met een Honda-motor ook gelukt was. Maar hoe het ook zij, er zat geen Honda achterin en zij zijn geen kampioen.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs


BMW.WilliamsF1


Sphinx

Citaat van: Robbert65 op 17 februari 2017 - 12:40:45
https://drivetribe.com/p/Z3ZdQbfcQmCSixoB-2U59Q?iid=RnzraQQWR9mz7LDB6iTEZA

Must read.

* Schaterlach *

op 3
Citaat"Cleverly scheduled to get some of the most unpopular races out of the way early on, F1 visits China, Bahrain and Russia. To save wasting everybody's time, the FIA give Max Verstappen the Driver of the Day prize ahead of all three races, before quietly binning the idea altogether."

op 2
Citaat"The Spanish Grand Prix, and relief for fans and TV viewers the world over, as the Mercedes pair take each other out on lap one and Max Verstappen storms to a hugely popular win. Oh damn, sorry, that was last year."

We have a winner

Citaat"In Monaco, Ferrari joy at Kimi Raikkonen's shock win is tempered as they realise they turned up a week early and did the Historic Grand Prix in error. Still, a win is a win. In the race itself, McLaren continue to impress with strong points finishes behind Lewis, who still wins, despite stopping for longer than planned at his second pit-stop for a chat and a selfie with Justin Bieber and a Kardashian. (One of the vacuous American ones as opposed to the ones out of Star Trek)."
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sphinx

Gisteren Deel 2 gepost van de Drivetribe glazen bol. Zitten ook weer een paar leuke tussen

https://drivetribe.com/p/OS25dfZ1STmk5iPWHRJgYQ?iid=NHtT5MmUQvKsRS20MTmphw
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Wings

Citaat van: robbert op 28 januari 2017 - 12:54:58
idd ik snap jullie, en als op lange termijn, de italianen het roer overlaten aan ingenieurs uit engeland (zoals in de jaren van schumacher), dan hebben jullie gelijk. Maar zolang er italianen bij ferrari aan de kop staan, dan zal ferrari het blijven moeilijk hebben om zeges te behalen. Dus ik verwacht niet zo veel van de ferrari volgend seizoen. Laten we hopen dat mclaren vooruit geraakt en dat redbull mercedes moeilijk kan maken. Verstappen acht ik in staat om de titel te pakken

Ik geloof niet veel van het bovenstaande. Ja Italianen zijn chaoten maar dat wil niet zeggen dat ze kansloos zijn als er geen Engelsman tussenzit. Bovendien was Ross Brawn de enige Engelsman in het team van de hoofdrolspelers. Rory is een Zuid-Afrikaan en Todt een Fransman.

JS JTD

Citaat van: Wings op 11 maart 2017 - 08:49:10
Ik geloof niet veel van het bovenstaande. Ja Italianen zijn chaoten maar dat wil niet zeggen dat ze kansloos zijn als er geen Engelsman tussenzit. Bovendien was Ross Brawn de enige Engelsman in het team van de hoofdrolspelers. Rory is een Zuid-Afrikaan en Todt een Fransman.

Eens. Italië is de bakermat van veel autotechnische innovaties, aan de kunde van de engineers ligt het echt niet. Het is meer het organisatorische aspect waar ze kunnen verbeteren.

Tuesday

Citaat van: JS JTD op 12 maart 2017 - 09:14:08
Citaat van: Wings op 11 maart 2017 - 08:49:10
Ik geloof niet veel van het bovenstaande. Ja Italianen zijn chaoten maar dat wil niet zeggen dat ze kansloos zijn als er geen Engelsman tussenzit. Bovendien was Ross Brawn de enige Engelsman in het team van de hoofdrolspelers. Rory is een Zuid-Afrikaan en Todt een Fransman.

Eens. Italië is de bakermat van veel autotechnische innovaties, aan de kunde van de engineers ligt het echt niet. Het is meer het organisatorische aspect waar ze kunnen verbeteren.
maar het klinkt zo leuk en zo lekker stereotyperend ;)