Kampioen F1 2017, de Grote Glazen Bol

Gestart door Robbert65, 17 januari 2017 - 21:34:13

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereldkampioen Formule 1 in 2017

Lewis Hamilton
22 (71%)
Valtteri Bottas
4 (12.9%)
Daniel Riccardo
8 (25.8%)
Max Verstappen
12 (38.7%)
Sebastian Vettel
11 (35.5%)
Kimi Räikkönen
0 (0%)
Sergio Pèrez
0 (0%)
Estèban Ocon
0 (0%)
Felipe Massa
0 (0%)
Lance Stroll
0 (0%)
Carlos Sainz
0 (0%)
Daniil Kvyat
0 (0%)
Fernando Alonso
0 (0%)
Stoffel Vandoorne
0 (0%)
Romain Grosjean
0 (0%)
Kevin Magnussen
0 (0%)
Nico Hulkenberg
0 (0%)
Jolyon Palmer
0 (0%)
Marcus Ericsson
0 (0%)
Pascal Wehrlein
0 (0%)
Haryanto
0 (0%)
Volgt later
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 31

Poll gesloten: 23 maart 2017 - 22:05:02

Jehoentelaar


Jozef

Citaat van: Robbert65 op 18 januari 2017 - 16:22:49
Bij Ferrari is het een puinhoop. Ik geloof niet dat die potten gaan breken in 2017. Die gaan breken met Arrivabene. Dat wel...

Maurizio Arrivederci. ;D

Volgens mij hadden ze Mattiacci nooit wandelen moeten sturen. Maar goed, dat is discussievoer voor het Ferrari-topic.

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 18 januari 2017 - 16:20:26
Citaat van: Robbert65 op 18 januari 2017 - 16:15:34
Alonso? Eerst Barcelona zien en dan misschien geloven?

Albert Park denk ik. Sauber heeft ook een keer van die grappen uitgehaald door alle wintertests razendsnel te zijn, maar dat viel in de races toch even tegen.

De tijden van het 'zand in ogen gooien' zijn voorbij nu slechts beperkt getest kan worden. Arrows deed dit in het verleden vaker om zo potentiële geldschieters te prikkelen. Verder staat er wellicht wat 'lacherig' Alonso maar zou ik McLaren niet uitvlakken. Als ze ook maar een beetje kunnen aansluiten is Alonso kanshebber. Dit zijn wel de kansen voor McLaren om stappen te zetten.

Matthijs

Citaat van: Wings op 20 januari 2017 - 08:10:57Verder staat er wellicht wat 'lacherig' Alonso maar zou ik McLaren niet uitvlakken. Als ze ook maar een beetje kunnen aansluiten is Alonso kanshebber. Dit zijn wel de kansen voor McLaren om stappen te zetten.

Helemaal waar. Als ze een sprong kunnen maken is het nu. Maar op papier staan zowel Mercedes, Red Bull en Ferrari er ook voor 2017 beter voor. Niet alleen moet Honda een reuzensprong maken om aansluiting te vinden, ook het chassis van McLaren was in 2016 minder dan die van Mercedes, Red Bull en waarschijnlijk Ferrari.

robbert

ik gok op hamilton, mercedes blijft de beste. Redbull zal een paar overwinningen pakken. Ferrari zal terug roepen dat ze kampioen zullen worden, maar zullen weer geen enkele overwinning behalen. Met moeite een podiumplaats

JS JTD

Citaat van: robbert op 23 januari 2017 - 13:36:40
ik gok op hamilton, mercedes blijft de beste. Redbull zal een paar overwinningen pakken. Ferrari zal terug roepen dat ze kampioen zullen worden, maar zullen weer geen enkele overwinning behalen. Met moeite een podiumplaats

Kortom, een herhaling van 2016?

robbert

Citaat van: JS JTD op 24 januari 2017 - 22:39:14
Citaat van: robbert op 23 januari 2017 - 13:36:40
ik gok op hamilton, mercedes blijft de beste. Redbull zal een paar overwinningen pakken. Ferrari zal terug roepen dat ze kampioen zullen worden, maar zullen weer geen enkele overwinning behalen. Met moeite een podiumplaats

Kortom, een herhaling van 2016?

yep inderdaad. Qua motor verandert er niks é. Mercedes heeft de krachtigste motor en redbull heeft het beste chassis

FolkertE

Citaat van: Wings op 20 januari 2017 - 08:10:57
Citaat van: Jehoentelaar op 18 januari 2017 - 16:20:26
Citaat van: Robbert65 op 18 januari 2017 - 16:15:34
Alonso? Eerst Barcelona zien en dan misschien geloven?

Albert Park denk ik. Sauber heeft ook een keer van die grappen uitgehaald door alle wintertests razendsnel te zijn, maar dat viel in de races toch even tegen.

De tijden van het 'zand in ogen gooien' zijn voorbij nu slechts beperkt getest kan worden. Arrows deed dit in het verleden vaker om zo potentiële geldschieters te prikkelen. Verder staat er wellicht wat 'lacherig' Alonso maar zou ik McLaren niet uitvlakken. Als ze ook maar een beetje kunnen aansluiten is Alonso kanshebber. Dit zijn wel de kansen voor McLaren om stappen te zetten.
Eens, Honda scheen zich dood te ergeren aan dat size zero aero pakket van Mclaren, voornamelijk om dat Ome Ron daar zo op aan drong. Nu laatst genoemde is gaan wieberen, gaat Mclaren meer luisteren naar Honda en komt er ook een 2de team. Geruchten zijn Williams in 2018.
Maar ik zie Mclaren wel goede stap maken.

Jozef

Afstappen van Size Zero is natuurlijk al in de zomer beslist, dat heeft niets met het afscheid van Ron Dennis te maken.

Williams is wel gek als ze Mercedes inruilen voor Honda, trouwens.

Wings

Citaat van: robbert op 25 januari 2017 - 13:06:41
yep inderdaad. Qua motor verandert er niks é. Mercedes heeft de krachtigste motor en redbull heeft het beste chassis

Volgens komt zowel Renault als Honda met een nieuwe motor en bieden reglementswijzigingen nu meer mogelijkheden ten aanzien van het ontwikkelen. Of heb ik dat verkeerd begrepen?

gloudiesaurus

Citaat van: Wings op 28 januari 2017 - 11:30:56
Citaat van: robbert op 25 januari 2017 - 13:06:41
yep inderdaad. Qua motor verandert er niks é. Mercedes heeft de krachtigste motor en redbull heeft het beste chassis

Volgens komt zowel Renault als Honda met een nieuwe motor en bieden reglementswijzigingen nu meer mogelijkheden ten aanzien van het ontwikkelen. Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Klopt, token systeem wordt los gelaten. In plaats daarvan zijn bepaalde onderdelen aan limieten gebonden, gewicht, afmetingen, etc.
Dit geeft Honda nu de mogelijkheid om haar hele concept om te gooien. Dat was met het tokensysteem heel moeilijk geweest. Renault komt ook met een nieuwe blok.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wings

Citaat van: Jozef op 25 januari 2017 - 19:29:33
Williams is wel gek als ze Mercedes inruilen voor Honda, trouwens.

Is dat zo? Aan de dominantie van Mercedes komt ooit een eind en Honda is de runner-up. Als ik Williams was zou ik het zeker overwegen. Nu vertrouwen uitspreken en Honda helpen met het ontwikkelen biedt dadelijk mogelijkheden. Die mogelijkheden zijn nu kneedbaarder dan wanneer Honda domineert. Dan bepalen zij wie zij leveren en tegen welke prijs en afspraak. Je moet de successen voor zijn om optimaal te profiteren. Ik ben het dis oneens dat Williams wel gek zou zijn om Mercedes in te ruilen voor Honda.

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 28 januari 2017 - 11:38:53
Klopt, token systeem wordt los gelaten. In plaats daarvan zijn bepaalde onderdelen aan limieten gebonden, gewicht, afmetingen, etc.
Dit geeft Honda nu de mogelijkheid om haar hele concept om te gooien. Dat was met het tokensysteem heel moeilijk geweest. Renault komt ook met een nieuwe blok.

Dus daarom ook oneens met robbert. Dank voor de aanvulling.

Wings

Overigens heb ik gestemd op: Hamilton, Verstappen en Vettel. Alle drie instaat om hun teamgenoot te verslaan en hoogstwaarschijnlijk zijn zij in de gelegenheid om te winnen. Als ik een maandsalaris moest verwedden werd het op deze drie.

robbert

Citaat van: Wings op 28 januari 2017 - 11:45:40
Citaat van: gloudiesaurus op 28 januari 2017 - 11:38:53
Klopt, token systeem wordt los gelaten. In plaats daarvan zijn bepaalde onderdelen aan limieten gebonden, gewicht, afmetingen, etc.
Dit geeft Honda nu de mogelijkheid om haar hele concept om te gooien. Dat was met het tokensysteem heel moeilijk geweest. Renault komt ook met een nieuwe blok.

Dus daarom ook oneens met robbert. Dank voor de aanvulling.

idd ik snap jullie, en als op lange termijn, de italianen het roer overlaten aan ingenieurs uit engeland (zoals in de jaren van schumacher), dan hebben jullie gelijk. Maar zolang er italianen bij ferrari aan de kop staan, dan zal ferrari het blijven moeilijk hebben om zeges te behalen. Dus ik verwacht niet zo veel van de ferrari volgend seizoen. Laten we hopen dat mclaren vooruit geraakt en dat redbull mercedes moeilijk kan maken. Verstappen acht ik in staat om de titel te pakken