Kampioen F1 2017, de Grote Glazen Bol

Gestart door Robbert65, 17 januari 2017 - 21:34:13

« vorige - volgende »

Wie wordt Wereldkampioen Formule 1 in 2017

Lewis Hamilton
22 (71%)
Valtteri Bottas
4 (12.9%)
Daniel Riccardo
8 (25.8%)
Max Verstappen
12 (38.7%)
Sebastian Vettel
11 (35.5%)
Kimi Räikkönen
0 (0%)
Sergio Pèrez
0 (0%)
Estèban Ocon
0 (0%)
Felipe Massa
0 (0%)
Lance Stroll
0 (0%)
Carlos Sainz
0 (0%)
Daniil Kvyat
0 (0%)
Fernando Alonso
0 (0%)
Stoffel Vandoorne
0 (0%)
Romain Grosjean
0 (0%)
Kevin Magnussen
0 (0%)
Nico Hulkenberg
0 (0%)
Jolyon Palmer
0 (0%)
Marcus Ericsson
0 (0%)
Pascal Wehrlein
0 (0%)
Haryanto
0 (0%)
Volgt later
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 31

Poll gesloten: 23 maart 2017 - 22:05:02

Robbert65

Alhier het Grote Voorspel De Kampioen Van Tweeduizendzeventien Topic.

Deze poll heeft enigszins afwijkende regels en mogelijkheden;

1. Iedereen die deelneemt, kan maximaal drie stemmen uitbrengen.
2. De uitslag wordt pas zichtbaar over 65 dagen, kort voor het begin van het seizoen, of als je zelf gestemd hebt, dan kun je de tussenstanden wel zien.
3. Je kunt gerust meteen al gaan invullen, want je mag tot het einde toe wijzigingen doen in je keuzes. Dat betekent, dat je alle nieuws- en feitenmateriaal kunt meenemen, ook de testsessies in Barcelona etc.

Veel plezier hier!
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Ik gok op Lewis Hamilton, zeker nu Nico Rosberg er niet meer bij is.
Al hoop je natuurlijk op Max Verstappen  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

BMW.WilliamsF1

Ik ga ook voor Lewis Hamilton. Red Bull zal het Mercedes wel wat moeilijker kunnen maken, maar ik verwacht Mercedes nog wel wat sneller. Misschien pas ik na de wintertests mijn mening wel weer aan, maar voor nu is dit mijn gokje :D

Matthijs

Na elke grote reglementswijziging in het moderne verleden werd een ander team kampioen. Dus waarom zou dat in 2017 anders zijn?

1997 Williams --> 1998 McLaren
2008 Ferrari/McLaren --> 2009 Brawn/Red Bull
2013 Red Bull --> 2014 Mercedes

Natuurlijk heeft Mercedes goede papieren maar de kans is net zo groot dat een ander team de sterkste wordt.

Mickey

De poll moet natuurlijk gewoon sluiten vóórdat de wintertests beginnen. :)

Matthijs

Citaat van: Mickey op 18 januari 2017 - 11:28:50
De poll moet natuurlijk gewoon sluiten vóórdat de wintertests beginnen. :)
Ik stel voor dat de poll rond november 2017 sluit, ik denk dat ik dan een goed idee heb over wie de kanshebbers zijn.

Robbert65

je kunt drie kanshebbers aangeven he, dus drie keer stemmen op degenen die je de meeste kans toedicht. als er velen meedoen, krijgen we tegen de tijd dat het seizoen begint een aardig beeld...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs


Jozef

Citaat van: Matthijs op 18 januari 2017 - 10:57:57
Na elke grote reglementswijziging in het moderne verleden werd een ander team kampioen. Dus waarom zou dat in 2017 anders zijn?

1997 Williams --> 1998 McLaren
2008 Ferrari/McLaren --> 2009 Brawn/Red Bull
2013 Red Bull --> 2014 Mercedes

Natuurlijk heeft Mercedes goede papieren maar de kans is net zo groot dat een ander team de sterkste wordt.

Je hebt aero-regels die voor gekke dingen kunnen zorgen in 2017, maar we zitten nog steeds met die motoren. Renault komt met een nieuwe motor, en al zullen ze enorm veel hebben geleerd van de oude, een nieuwe motor is nooit vanaf het begin volledig betrouwbaar. Dit kan Red Bull veel punten kosten.

Ferrari? Ik zie hen er gewoon niet toe in staat, gezien de interne positiewissels die ze het afgelopen jaar gehad hebben. Het kan hoor, ik schrijf hen niet helemaal af.

Maar toen ik gisteren na zat te denken hoeveel kans ik elk team zou geven om de rijderstitel binnen te halen, dan kwam ik uit op ongeveer:

Mercedes 50% (Hamilton 45%, Bottas 5%)
Red Bull 25-30% (Ricciardo <15%, Verstappen <15%)
Ferrari 15-20% (Vettel 15%, Räikkönen <5%)
al de rest samen 5%

Mijn kanshebbers zijn dus Hamilton, Vettel en dan de twee Red Bull-jongens, tussen wie ik echt weinig verschil zie. Ik ga in de poll dan toch Ricciardo het voordeel van de twijfel geven wegens iets meer maturiteit. Maar het zou zomaar kunnen dat Verstappen dit seizoen echt de bovenhand neemt boven Daniel.

Jehoentelaar

Hoewel ik de gelukkigste forummer op aarde zou zijn als Alonso wint, is dat wel een enorm knap staaltje wishful thinking. Ga zelf voor Daniel Ricciardo. Heb goede hoop voor Red Bull en hij zit er eigenlijk al jaren goed bij.

Robbert65

Alonso? Eerst Barcelona zien en dan misschien geloven?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 18 januari 2017 - 15:10:23
Citaat van: Matthijs op 18 januari 2017 - 10:57:57
Na elke grote reglementswijziging in het moderne verleden werd een ander team kampioen. Dus waarom zou dat in 2017 anders zijn?

1997 Williams --> 1998 McLaren
2008 Ferrari/McLaren --> 2009 Brawn/Red Bull
2013 Red Bull --> 2014 Mercedes

Natuurlijk heeft Mercedes goede papieren maar de kans is net zo groot dat een ander team de sterkste wordt.

Je hebt aero-regels die voor gekke dingen kunnen zorgen in 2017, maar we zitten nog steeds met die motoren. Renault komt met een nieuwe motor, en al zullen ze enorm veel hebben geleerd van de oude, een nieuwe motor is nooit vanaf het begin volledig betrouwbaar. Dit kan Red Bull veel punten kosten.

Ferrari? Ik zie hen er gewoon niet toe in staat, gezien de interne positiewissels die ze het afgelopen jaar gehad hebben. Het kan hoor, ik schrijf hen niet helemaal af.

Maar toen ik gisteren na zat te denken hoeveel kans ik elk team zou geven om de rijderstitel binnen te halen, dan kwam ik uit op ongeveer:

Mercedes 50% (Hamilton 45%, Bottas 5%)
Red Bull 25-30% (Ricciardo <15%, Verstappen <15%)
Ferrari 15-20% (Vettel 15%, Räikkönen <5%)
al de rest samen 5%

Mijn kanshebbers zijn dus Hamilton, Vettel en dan de twee Red Bull-jongens, tussen wie ik echt weinig verschil zie. Ik ga in de poll dan toch Ricciardo het voordeel van de twijfel geven wegens iets meer maturiteit. Maar het zou zomaar kunnen dat Verstappen dit seizoen echt de bovenhand neemt boven Daniel.

Newey geeft al aan dat hij de cijfers van de nieuwe Renault-motor heeft gezien, en er zou veel progressie zijn.
Blijft natuurlijk de vraag hoeveel progressie Ferrari, Mercedes, en Honda boeken...
Maar ik denk dat het voor Renault nu makkelijker is een stap te maken dan Mercedes (wet van de remmende voorsprong).
Zou in ieder geval mooi zijn als Mercedes wat meer tegenstand krijgt.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

Citaat van: Robbert65 op 18 januari 2017 - 16:15:34
Alonso? Eerst Barcelona zien en dan misschien geloven?

Albert Park denk ik. Sauber heeft ook een keer van die grappen uitgehaald door alle wintertests razendsnel te zijn, maar dat viel in de races toch even tegen.

Robbert65

Bij Ferrari is het een puinhoop. Ik geloof niet dat die potten gaan breken in 2017. Die gaan breken met Arrivabene. Dat wel...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Jehoentelaar op 18 januari 2017 - 16:20:26
Citaat van: Robbert65 op 18 januari 2017 - 16:15:34
Alonso? Eerst Barcelona zien en dan misschien geloven?

Albert Park denk ik. Sauber heeft ook een keer van die grappen uitgehaald door alle wintertests razendsnel te zijn, maar dat viel in de races toch even tegen.

Da's waar Jehoentelaar, maar dan is het polletje verlopen hè? :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel