Het Grote Presentatietopic 2017

Gestart door Jehoentelaar, 20 december 2016 - 20:56:50

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Robbert65 op 18 januari 2017 - 13:43:12
Citaat van: Jozef op 18 januari 2017 - 12:03:10
Die geruchten gaan elk jaar... ::)

Deze keer zijn ze wel hardnekkiger. Blijven hopen dat het waar is. Anderzijds wel een beetje raar, een Belg in een oranje auto.

Nee een Spanjaard in een Oranje auto, da's pas raar... ;)

Die hadden we al!

Ontopic: ik hoop vurig dat het waard is. De livery van McLaren 2016 vond ik erg lelijk en een oranje F1-auto vind ik juist erg mooi!


Robbert65

Good old Pedro...

Serieus, ik vond die McLarens nie lelijk hoor, in dat zwart. Maar goed, het mag allemaal weer wat vrolijker, kleurrijker en meer sponsoren. Want ja, de ikkenemie trekt aan he?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Citaat van: Robbert65 op 18 januari 2017 - 13:43:12
Citaat van: Jozef op 18 januari 2017 - 12:03:10
Die geruchten gaan elk jaar... ::)

Deze keer zijn ze wel hardnekkiger. Blijven hopen dat het waar is. Anderzijds wel een beetje raar, een Belg in een oranje auto.

Nee een Spanjaard in een Oranje auto, da's pas raar... ;)

Ik denk dat het de Spanjaarden weinig kan schelen dat oranje de kleur is van Nederland. De Belgen daarentegen...

Robbert65

#33
Ik denk, dat jij de tekst van het Wilhelmus nog 's moet doornemen ;)

https://www.wikiwand.com/nl/Wilhelmus
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

En denk je dat Spanjaarden wakker liggen van de tekst van het Wilhelmus?

Robbert65

Belgen zijn allemaal Nederlanders met een sausje. Meestal Sauce Mayonaise. Soms Bearnaise, dat zijn echte carnivoren. En dan heb je de Flamands Végetarièn, die doen het met Sauce Hollandaise op de aspèrges. Belgen schelden wel, maar ze hebben ons -en vooral HM de Koningin Máxima- zielslief.

De Duistere Oosterbuur moeten we gedogen uit eukenomies belang. Maar de Spanjaard! dat is onze aartsvijand. En -gezien bovenstaande- al dat altijd zo blijven.

Denk aan het beleg van Alkmaar, aan het beleg van Leiden. Denk aan de vreselijke moordpartijen in Oudenaerde, aan de verschrikkelijke daden van Alva's mannen in de Zuidwesthoek van Vlaanderen. Denk eens aan Antwerpen... Die vreselijke branden, de grote Marxinx van St. Aldegonde die daar stand hield tot het uiterste. Nee, Belgen houden van Oranje. Ze haten arrogantie, maar blijven voor altijd onze familie.

En blijf lachen hè Jozef;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Iemand op Twitter merkte op dat de teamkleding van McLaren lichter grijs is dan afgelopen jaren. Wil natuurlijk nog niks zeggen, maar ik zou voorlopig meer die kant op denken - niet in de minste plaats omdat McLaren nog weleens van een mug een olifant wil maken. Oranje zou wel me-ga-vet zijn, natuurlijk. We hebben meer felgekleurde auto's nodig.

Robbert65

Die livery van Red Bull afgelopen jaar was een verademing, ook door het betere onderscheid met STR. Ferrari schijnt het wit weer achterwege te laten, wat ik persoonlijk wel jammer vind. Sauber is altijd cool, ik ga steeds meer van Manor houden. Die gele Renault doet het goed. Williams met z'n retro-Martinilook is ook lekker. Alleen FI mag van mij het kleurschema best omgooien.

En McLaren is ineens uniek met die donkere stijl, beetje de Klaverblad reclame: bijzonder door gewoon te blijven :D Oranje? mag hoor, maar voor welke nieuwe sponsor zou dat dan wezen?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Sponsors? McLaren? Dat is alweer even geleden.

Citaat van: Robbert65 op 18 januari 2017 - 16:14:20
Die livery van Red Bull afgelopen jaar was een verademing, ook door het betere onderscheid met STR.

Gekke vond ik dat die matte Red Bull met de presentaties echt geen gezicht leek maar het op TV uiteindelijk ontzettend goed werkte. Daar was wel goed over nagedacht.

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jehoentelaar

Maar man oh man wat een beauty...


Robbert65

#41
nog ouwer:



En nog mooier eigenlijk....
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Citaat van: Robbert65 op 18 januari 2017 - 15:57:27
Belgen zijn allemaal Nederlanders met een sausje. Meestal Sauce Mayonaise. Soms Bearnaise, dat zijn echte carnivoren. En dan heb je de Flamands Végetarièn, die doen het met Sauce Hollandaise op de aspèrges. Belgen schelden wel, maar ze hebben ons -en vooral HM de Koningin Máxima- zielslief.

De Duistere Oosterbuur moeten we gedogen uit eukenomies belang. Maar de Spanjaard! dat is onze aartsvijand. En -gezien bovenstaande- al dat altijd zo blijven.

Denk aan het beleg van Alkmaar, aan het beleg van Leiden. Denk aan de vreselijke moordpartijen in Oudenaerde, aan de verschrikkelijke daden van Alva's mannen in de Zuidwesthoek van Vlaanderen. Denk eens aan Antwerpen... Die vreselijke branden, de grote Marxinx van St. Aldegonde die daar stand hield tot het uiterste. Nee, Belgen houden van Oranje. Ze haten arrogantie, maar blijven voor altijd onze familie.

En blijf lachen hè Jozef;)

De vraag is niet wat Nederlanders vinden over Spanjaarden, maar omgekeerd. Ik denk dat ze in Spanje amper weten dat Nederland bestaat. Dat oranje kan hun ongetwijfeld niks schelen. In Vlaanderen echter, is alles wat oranje is meteen Hollands en dus de vijand.

Robbert65

Welnee Jozes. Jij leeft in '15-'30. Van de negentiende eeuw wel teverstaan. De Belgen zijn onze familie. Onze Bloedbroeders. Onze gezusters met het Heilig Hart. voor altijd! Amen.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Ik heb genoeg ervaring met wonen in België en in Nederland en ik kan je vertellen dat het omgekeerd niet zo gezien wordt. ;D

Om het te zeggen met de woorden van de Nederlander Duco Sickinghe, jarenlang CEO van het Belgische Telenet, die ik volledig kan onderschrijven: "De Nederlanders appreciëren de Vlamingen, maar respecteren hen niet. De Vlamingen respecteren de Nederlanders, maar appreciëren hen niet."

Natuurlijk een veralgemening, maar binnen de categorie veralgemeningen is het er wel een met heel veel waarheid. ;)

Waar Nederlanders op het vlak van rivaliteit eerder willen opboksen tegen Duitsland en (sinds het WK voetbal 2010) Spanje, zijn de ogen in Vlaanderen altijd gericht op Nederland. En als België eens ergens beter in is dan Nederland, zoals de hockeymannen op de Spelen, hoho wat viert België dan feest.

Op sociale media zijn er echt Belgen die geloven dat Vandoorne een groter talent is dan Verstappen. De messen worden reeds geslepen. Dat hij in een oranje auto moet rijden, zouden sommige Vlamingen écht niet fijn vinden. Terwijl ik toch geloof dat het een Spaanse Alonso-fan weinig uitmaakt, omdat het anti-Oranje-gevoel toch minder zal leven in Spanje (ook al leeft het anti-Spanje-gevoel dus wel in Nederland).

Trouwens, mij verwijten dat die rivaliteit een oude koe is van 1815-1830... Dat van die Spaanse koning in het Wilhelmus, dat ging zeker over afgelopen jaar? :P

Ik blijf lachen hoor, trouwens. :D Ik vind die rivaliteiten niet alleen leuk (tot op zekere hoogte), ik vind het ook interessant om ze te begrijpen en erover te praten. Vandaar deze te lange serieuze reactie. ;)