De GP van Nederland

Gestart door Fabian, 30 november 2016 - 14:26:00

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Sabai op 03 november 2018 - 17:16:18
Een van de voorwaarden van de FOM is dat ze geen belasting betalen. Ik ben het met fietser eens. Voor mij hoeft die Nederlandse gp er ook niet te komen over onze rug. Ik heb liever dat ze dat geld in de zorg stoppen ofzo.
ook al zou Liberty die vrijstelling krijgen, dan wordt er alsnog volop BTW, loon- en toeristenbelasting betaald.. 6% op een kaartje, 21% op een glas bier van 5 euro.. als je er zo maar vanuit gaat dat het weggegooid geld is en dat het in de zorg veel beter besteed wordt, dan heb je misschien een punt, maar ik betwijfel of je het niet allemaal een tikje te negatief benaderd.

Breaktest

#166
Is het niet gewoon een veel gezonder business model wanneer circuits simpel gastheren zijn, niets meer niet minder. Dan kunnen ze een huurprijs vragen die hun redelijk lijkt, and that's it.
Alle kosten en opbrengsten maar ook de promotionele activiteiten en risico's  zijn dan voor de organisator van het feestje. En die huurprijs moet dusdanig zijn dat het deel uitmaakt van een gezonde bedrijfsexploitatie die het circuit in staat stelt zijn faciliteiten op orde te houden.

Het is nu een beetje de omgekeerde wereld: "We willen graag van uw faciliteiten gebruik maken en daarvoor mag u ons 20 mln betalen".
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Hey, kijk eens aan, zo'n 29% van PVV wil 20/30 miljoen betalen om de F1 naar Zandvoort te krijgen. De rest dus helegaar niet. Nou mensen, zoek het maar uit...



Groet,

C.G. de Beaufort


Sabai

#168
Citaat van: C.G. de Beaufort op 04 november 2018 - 14:45:56
Hey, kijk eens aan, zo'n 29% van PVV wil 20/30 miljoen betalen om de F1 naar Zandvoort te krijgen. De rest dus helegaar niet. Nou mensen, zoek het maar uit...



Groet,

C.G. de Beaufort

Ik kan ook wel een grafiekje uit mijn grote duim zuigen als je wil? Pvv'rs zijn vaak ook laag opgeleid toch,dus verbaasd mij niks eigenlijk.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Sabai op 04 november 2018 - 15:35:39
Ik kan ook wel een grafiekje uit mijn grote duim zuigen als je wil? Pvv'rs zijn vaak ook laag opgeleid toch,dus verbaasd mij niks eigenlijk.

Verkeerde conclusie hoor. Het is een enquete uitgevoerd door De Hond, terwijl de fleurige koeien die de laatste verkiezing op GL hebben gestemd de fractie-voorzitter Yasser Feras, die nog geeneens kan hoofdrekenen. Maar goed, ambtenaren stemmen vaker op de PVV. Zie o.a. :

https://www.binnenlandsbestuur.nl/bestuur-en-organisatie/nieuws/pvv-onder-ambtenaren-even-populair-als-pvda.9559506.lynkx

Dat klopt dus ook niet... :)

Groet,

C.G. de Beaufort



DeBril

Citaat van: Tuesday op 02 november 2018 - 21:33:25
achter de hand hebben is wat anders dan een vinger in de pap... Prins Bernard heeft niks te vertellen bij Heineken.

Maar hoe kan hij het dan achter de hand hebben?

EDIT: Oh, tuurlijk... Mogguh Bril... Heineken is hoofdsponsor F1... tuurlijk

Tuesday

20 - 30 miljoen is ook wel heel erg veel. Denk dat je eerder moet denken aan een paar miljoen.. gewoon een kleine subsidie, een bedrag om de begroting sluitend te maken. Maar goed, ondanks het nieuws van de afgelopen week krijg ik het idee dat de organisatie daar de boel nog verre van rond heeft en dat ook Assen zich nog lang niet gewonnen heeft gegeven..  ik denk niet dat je van de overheid kunt of moet verwachten dat ze hierin het voortouw gaan nemen, maar dat ze op een bepaald punt best willen meewerken en meedenken omdat de schatkist er uiteindelijk ook van mee kan profiteren.

Matthijs

Citaat van: C.G. de Beaufort op 04 november 2018 - 14:45:56
Hey, kijk eens aan, zo'n 29% van PVV wil 20/30 miljoen betalen om de F1 naar Zandvoort te krijgen. De rest dus helegaar niet. Nou mensen, zoek het maar uit...
Moet je nou per sé in elk bericht je politieke voorkeur door laten schemeren? Dat is toch niet relevant?


gloudiesaurus

Ik wil eerst de onofficiële kalender van de FOM zien voordat ik het echt geloof.
Dat bericht in de Telegraaf over Zandvoort is ook nooit bevestigd door de FOM...
Ik heb het gevoel dat zowel Zandvoort als Assen in de media spelletjes met elkaar spelen om de publieke opinie te beïnvloeden.

Ben heel benieuwd of Zandvoort het lukt om het geld bij elkaar te krijgen.
30/ 40 miljoen Euro is niet niks.

Overigens verbaasd het me dat Rutte al meteen zegt geen subsidie te willen geven. Een Grand Prix kan Nederland veel opleveren. Wat medewerking van de overheid kan Zandvoort of Assen veel helpen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Breaktest

#175
Citaat van: gloudiesaurus op 26 november 2018 - 22:36:11
Ik wil eerst de onofficiële kalender van de FOM zien voordat ik het echt geloof.
Dat bericht in de Telegraaf over Zandvoort is ook nooit bevestigd door de FOM...
Nou inmiddels op je wenken bediend.
https://www.grandprixradio.nl/2018/11/27/gp-van-nederland-2020-staat-met-potlood-op-de-kalender/
Zelfs de datum is al bekend: 1-3 mei, wat op zich niet slecht gekozen is (minder kans om de file te moeten delen met strandgasten). Zandvoort tevreden, FOM tevreden. Die maakt sier met "Kijk eens, de kalender is nu al rond, haast u als u hier nog bij wilt."
Maar het is nog steeds een luchtballonnetje. Het is goed om de gum onder handbereik te houden. Ik zie echt geen instantie in NL opstaan  die dat budget gaat ophoesten.
En als we alle opwinding over het idee even laten neerdwarrelen is het misschien goed om ook nog even in herinnering te brengen dat 65% van alle GP's het aanzien niet waard zijn. De kans is dus groot dat men een waardeloze show aankoopt. In dit verband moet ik altijd denken aan een citaat over de Beatles in hun nadagen: "De aankondiging van een nieuw project veroorzaakte langzamerhand meer opwinding dan het project zelf."

Ikzelf ben dan ook voorstander van een ander bedrijfsmodel: Jullie willen een GP in Nederland? Nou dat komt goed uit, want wij hebben een circuit. De huurkosten zijn blablabla. Wel na afloop alles schoon achterlaten anders komt er nog een rekeningetje na. M.a.w. alle overige kosten en opbrengsten voor rekening van Liberty. Als dat vervolgens zegt "daar trappen wij niet in", waarom zou een NL overheid daar dan wel moeten in trappen?
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

C.G. de Beaufort

Henk Tuijt, director of sponsoring bij Heineken : (..)"Het circuit moet ook nog een aantal dingen op orde maken en herstellen. De FOM is lovend over de Nederlandse Grand Prix. Als het niet door gaat moet het raar zijn gelopen."

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/243544/heineken-waarschijnlijk-in-zee-met-de-nederlandse-grand-prix

Het gaat dus door met een percentage van 95%. Heineken heeft wat enkele miljoenen te besteden.

Groet,

C.G. de Beaufort



Breaktest

En iedereen die nu nog over files zeurt: er liggen 3 geweldige fietsroutes tussen Haarlem en Zandvoort, de een nog mooier dan de andere.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Even een poging deze discussie nieuw leven in te blazen:
Stel dat er inderdaad een GP van Nederland komt. Ga je die dan bezoeken? Maakt het voor je uit of dat Zandvoort of Assen is? En welke prijs ben je bereid te betalen? 
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Tuesday

Citaat van: Breaktest op 22 februari 2019 - 14:44:09
Even een poging deze discussie nieuw leven in te blazen:
Stel dat er inderdaad een GP van Nederland komt. Ga je die dan bezoeken? Maakt het voor je uit of dat Zandvoort of Assen is? En welke prijs ben je bereid te betalen?
Zandvoort ga ik vrijwel zeker niet heen. Assen is hier bijna om de hoek, dus grote kans dat ik dan wel even ga kijken, maar dan waarschijnlijk eerder op een vrijdag of zaterdag. Prijzen maken me op zich niet zoveel uit, maar als ik vrijdag voor een schijntje kan kijken, dan ga ik niet op een zondag 5x zoveel betalen. Aan de andere kant loop je dan wel het risico dat je iets heel moois mist, bv Max die in de regen de Nederlandse GP wint voor uitverkochte Oranje tribunes. Maar goed, we zullen er nog eens over na gaan denken als het zo ver is/komt. Ik beslis graag op het laatste moment, ik denk dat de zaterdag en zondag heel snel uitverkocht zullen zijn dus zal vrijdag sowieso mn enige kans zijn.
Ondanks dat ik zeker een groot voorstander ben van een NL'se GP hoeft er voor mij voor een bezoekje aan een GP weekend geen NL'se GP te komen, ik ga net zo lief of misschien wel liever naar een circuit in het buitenland. Hongarije, Oostenrijk, Monaco en Hockenheim staan eigenlijk allemaal nog op het verlanglijstje en Spa en Monza zijn ook zeker voor herhaling vatbaar.