De GP van Nederland

Gestart door Fabian, 30 november 2016 - 14:26:00

« vorige - volgende »

Matthijs

Toch niet zo gek dat Rutte dat zegt? Lijkt me inderdaad niet een overheidsdingetje, een GP.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 02 november 2018 - 19:33:21
Toch niet zo gek dat Rutte dat zegt? Lijkt me inderdaad niet een overheidsdingetje, een GP.
hier niet, in veel landen wel.

Tuesday

Citaat van: DeBril op 02 november 2018 - 17:45:28
Citaat van: Robbert65 op 02 november 2018 - 14:43:59

Bernhard van Oranje is mede-eigenaar van CPZ. Van een vinger in de pap bij Heineken is me niks bekend, vertel eens?


Citaat uit het NOS artikel
Citaat
"Het moet gigantisch verbouwd worden en het is al eind 2018. Maar onderschat Prins Bernhard niet; die heeft geweldige connecties én hij heeft de grootste bierbrouwerij van Nederland achter de hand", aldus Dekker, verwijzend naar Heineken als potentiële geldschieter.

Ik weet niet precies hoe die connectie zit, maar hij heeft daar een vinger in de pap (grootaandeelhouder oid mss?)

Bron: https://nos.nl/artikel/2257507-zandvoort-is-heel-ver-met-terugkeer-maar-dit-is-meer-een-smeekbede.html
achter de hand hebben is wat anders dan een vinger in de pap... Prins Bernard heeft niks te vertellen bij Heineken.

Mickey

Citaat van: Matthijs op 02 november 2018 - 19:33:21
Toch niet zo gek dat Rutte dat zegt? Lijkt me inderdaad niet een overheidsdingetje, een GP.

Hóe hij het zegt vind ik dan weer niet echt 'presidentieel'.

Jozef

Een GP heeft ook wel een bepaalde waarde voor een land en is dus wel een investering waard door de overheid, vind ik. Maar geen 20 of 40 miljoen of hoe groot het gat momenteel ook is.

Fietser

Persoonlijk vind ik dat de overheid al genoeg investeert in de sport in ons land. Om dan ook nog eens een bepaald - zeer commercieel - sportevenement ergens aan de Hollandse kust met onze belastingcenten te steunen gaat mij veel te ver. Als omvallende ziekenhuizen zich al zelf moeten zien te redden, dan geldt dat zeker voor een F1-race die enkele entrepreneurs per se naar ons land willen halen, heel misschien wel met de mogelijkheid vooral zichzelf in het zonnetje te zetten.

Mickey

Citaat van: Jozef op 02 november 2018 - 22:11:18
Een GP heeft ook wel een bepaalde waarde voor een land en is dus wel een investering waard door de overheid, vind ik. Maar geen 20 of 40 miljoen of hoe groot het gat momenteel ook is.

Ach ja, als we tweehonderddrieëntwintig miljoen op Boijmans kunnen stukslaan, zou je hier ook wel een duwtje in de rug mogen verwachten. Oh wacht, dat wordt natuurlijk door de gemeente Rotterdam bekostigd.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Fietser op 03 november 2018 - 07:59:50
Persoonlijk vind ik dat de overheid al genoeg investeert in de sport in ons land. Om dan ook nog eens een bepaald - zeer commercieel - sportevenement ergens aan de Hollandse kust met onze belastingcenten te steunen gaat mij veel te ver. Als omvallende ziekenhuizen zich al zelf moeten zien te redden, dan geldt dat zeker voor een F1-race die enkele entrepreneurs per se naar ons land willen halen, heel misschien wel met de mogelijkheid vooral zichzelf in het zonnetje te zetten.

Prioriteiten dienen te worden gesteld, daarom vind ik dat de ziekenhuizen na een reorganisatie moeten openblijven, F1 in Nederland moet worden gehouden, dat doet hij al sinds 1948, en dat Kaag - gezien de elk jaar 20 miljoen aan een Palestijnse organisatie geeft - op haar vingers moet worden getikt.

Groet,

C.G. de Beaufort


Wings

Citaat van: Fietser op 03 november 2018 - 07:59:50
Persoonlijk vind ik dat de overheid al genoeg investeert in de sport in ons land. Om dan ook nog eens een bepaald - zeer commercieel - sportevenement ergens aan de Hollandse kust met onze belastingcenten te steunen gaat mij veel te ver. Als omvallende ziekenhuizen zich al zelf moeten zien te redden, dan geldt dat zeker voor een F1-race die enkele entrepreneurs per se naar ons land willen halen, heel misschien wel met de mogelijkheid vooral zichzelf in het zonnetje te zetten.

Volledig mee eens.

Wings

Citaat van: Matthijs op 02 november 2018 - 07:57:40
Ik weet echt niet wat ik er van moet denken. Kijk nou naar dat circuit en denk dat er hedendaagse F1-auto's overheen razen. Dat gaat toch niet werken? Te kort, te smal.

Denk het ook. Inhalen is daar niet de meest makkelijke opgave. Het is natuurlijk erg gaaf als de Formule 1 naar Nederland komt, een absoluut hoogtepunt, maar ik betwijfel of het een lang bestaansrecht gegund is.

Breaktest

#160
Ik ben blij met de nuance hier. Wij zijn allemaal F1 liefhebbers, dus je zou zeggen dat we allemaal vinden dat een GP naar Nederland moet komen. De hijgerige Nederlandse pers ten spijt, of kar-trekkers als Jan Lammers die dolgelukkig is met zijn ééndimensionale rol,  wordt hier gelukkig wel nagedacht over wat dat precies betekent en tegen welke voorwaarden. 

Persoonlijk vind ik het circus verworden is tot een soort monster dat monsterlijke voorwaarden stelt, volkomen  los gezongen van de realiteit. Zolang het zichzelf niet in aanzienlijke mate heeft hervormd vind ik dat het hier weinig te zoeken heeft.
Ik roep het al zolang als ik op forums zit: als je klein en zwak bent (wat voor vrijwel ieder individueel circuit geldt) heb je niks in de melk te brokkelen en word je tegen elkaar uitgespeeld. Dus Europese circuits aller landen, komt bij zinnen, en verenigt u. Pas dan vorm je een machtsblok waar Liberty niet omheen kan, kun je je eigen voorwaarden stellen  en ontstaat er een nieuwe dynamiek.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Tuesday

Citaat van: Fietser op 03 november 2018 - 07:59:50
Persoonlijk vind ik dat de overheid al genoeg investeert in de sport in ons land. Om dan ook nog eens een bepaald - zeer commercieel - sportevenement ergens aan de Hollandse kust met onze belastingcenten te steunen gaat mij veel te ver. Als omvallende ziekenhuizen zich al zelf moeten zien te redden, dan geldt dat zeker voor een F1-race die enkele entrepreneurs per se naar ons land willen halen, heel misschien wel met de mogelijkheid vooral zichzelf in het zonnetje te zetten.
zonder cijfers kun je daar moeilijk een oordeel over vellen. Ook voor de overheid ligt hier mogelijk een mooie kans waar ze maar eens even goed naar moeten kijken. Natuurlijk hoeven ze het niet het voortouw te nemen, dus prima dat Rutte zich er voorlopig niet mee wil bemoeien.

Fietser

Citaat van: Tuesday op 03 november 2018 - 14:19:08
Citaat van: Fietser op 03 november 2018 - 07:59:50
Persoonlijk vind ik dat de overheid al genoeg investeert in de sport in ons land. Om dan ook nog eens een bepaald - zeer commercieel - sportevenement ergens aan de Hollandse kust met onze belastingcenten te steunen gaat mij veel te ver. Als omvallende ziekenhuizen zich al zelf moeten zien te redden, dan geldt dat zeker voor een F1-race die enkele entrepreneurs per se naar ons land willen halen, heel misschien wel met de mogelijkheid vooral zichzelf in het zonnetje te zetten.
zonder cijfers kun je daar moeilijk een oordeel over vellen. Ook voor de overheid ligt hier mogelijk een mooie kans waar ze maar eens even goed naar moeten kijken. Natuurlijk hoeven ze het niet het voortouw te nemen, dus prima dat Rutte zich er voorlopig niet mee wil bemoeien.

Bedoel je dat ik de boekhouding van het bedrijfsleven of juist die van VWS uit mijn hoofd moet kennen? Welnu, die cijfers heb ik inderdaad niet bij de hand. Maar ik mag best een oordeel vellen over wat ik qua Rijksuitgaven acceptabel vind voor dit land en wat niet. (Dit is een forum, toch?) En een nieuw circuit hoort daar niet bij, is mijn mening. Als men in Zandvoort een prachtig en up to date F1-circuit uit de grond wil stampen, vind ik dat als F1-liefhebber prachtig, maar niét van onze belastingcenten. Voor dit persoonlijke oordeel heb ik geen enkel cijfer nodig.

Tuesday

Citaat van: Fietser op 03 november 2018 - 15:26:03
Citaat van: Tuesday op 03 november 2018 - 14:19:08
Citaat van: Fietser op 03 november 2018 - 07:59:50
Persoonlijk vind ik dat de overheid al genoeg investeert in de sport in ons land. Om dan ook nog eens een bepaald - zeer commercieel - sportevenement ergens aan de Hollandse kust met onze belastingcenten te steunen gaat mij veel te ver. Als omvallende ziekenhuizen zich al zelf moeten zien te redden, dan geldt dat zeker voor een F1-race die enkele entrepreneurs per se naar ons land willen halen, heel misschien wel met de mogelijkheid vooral zichzelf in het zonnetje te zetten.
zonder cijfers kun je daar moeilijk een oordeel over vellen. Ook voor de overheid ligt hier mogelijk een mooie kans waar ze maar eens even goed naar moeten kijken. Natuurlijk hoeven ze het niet het voortouw te nemen, dus prima dat Rutte zich er voorlopig niet mee wil bemoeien.

Bedoel je dat ik de boekhouding van het bedrijfsleven of juist die van VWS uit mijn hoofd moet kennen? Welnu, die cijfers heb ik inderdaad niet bij de hand. Maar ik mag best een oordeel vellen over wat ik qua Rijksuitgaven acceptabel vind voor dit land en wat niet. (Dit is een forum, toch?) En een nieuw circuit hoort daar niet bij, is mijn mening. Als men in Zandvoort een prachtig en up to date F1-circuit uit de grond wil stampen, vind ik dat als F1-liefhebber prachtig, maar niét van onze belastingcenten. Voor dit persoonlijke oordeel heb ik geen enkel cijfer nodig.
van een heel nieuw circuit is toch helemaal geen sprake? Verder is het gewoon een afweging van hoeveel geld er in moet en hoeveel het op gaat leveren. Wat is er mis met investeren als het meer oplevert? Wat is er mis met het uitgeven van 'onze' belastingcenten als het weer nieuwe werkgelegenheid oplevert. Er gaat hoe dan ook een hele hoop belasting betaald worden tijdens zo'n weekend, daar mag best wat tegenover staan.

Sabai

Een van de voorwaarden van de FOM is dat ze geen belasting betalen. Ik ben het met fietser eens. Voor mij hoeft die Nederlandse gp er ook niet te komen over onze rug. Ik heb liever dat ze dat geld in de zorg stoppen ofzo.