De GP van Nederland

Gestart door Fabian, 30 november 2016 - 14:26:00

« vorige - volgende »

Matthijs

De grindbak van bocht 1 van Assen is 65 meter lang. Vergeleken met andere F1-waardige circuits is dit helemaal niet zo weinig heb ik gemeten met Google Maps.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 12 februari 2018 - 15:51:35
De grindbak van bocht 1 van Assen is 65 meter lang. Vergeleken met andere F1-waardige circuits is dit helemaal niet zo weinig heb ik gemeten met Google Maps.
kun je misschien nog een paar meter winnen, maar denk niet dat ze daar aan gaan beginnen.

Sabai

Kan een f1 auto wel inhalen op Assen? Kan mij herinneren dat champcars niet zo geweldig was op Assen.

gloudiesaurus

Assen wil sowieso zo weinig mogelijk veranderen omdat het de karakter van de baan voor motoren niet wil aantasten. Motoren is en blijft toch de kern voor Assen. Volgens de FIA kan het circuit met kleine aanpassingen voor een F1-licentie gaan.

Dat is leuk, maar Assen wil dus een partner die het wil organiseren. En daar wringt denk ik de schoen, welke partij wil dat doen? Want dan gaat het niet meer om enkele miljoenen maar om tientallen. Ik bedoel een contract voor meerdere jaren met Liberty Media zal deze kosten met zich meebrengen.

En het zwakke van de propositie is dat alles eigenlijk gebaseerd is op de populariteit van een persoon, die van Max Verstappen...
Aan de andere kant, wil je nog ooit een Nederlandse GP organiseren, dan is nu het moment.

Het mooiste zou zijn als er een partij opstaat die meerdere partijen bij elkaar kan brengen. Breng bijv. bedrijven als Jumbo, Heineken, Shell, en Red Bull bij elkaar. Bedrijven die de Formule 1 een warm hart toe dragen en kunnen investeren in een GP. Samen kan wellicht wel geld vrij komen om Liberty Media over de brug te halen. Wellicht kan de Nederlandse staat hierin ook bijdragen. In een partij die het hele spelletje gaat organiseren geloof ik eigenlijk niet.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Sabai op 12 februari 2018 - 16:51:14
Kan een f1 auto wel inhalen op Assen? Kan mij herinneren dat champcars niet zo geweldig was op Assen.

Champcar was saai... sowieso kan ik me weinig boeiende autoraces op Assen herinneren.
Maar goed is Zandvoort niet net zo? De F3-race op Zandvoort is meestal ook een optocht.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Wel een beetje opletten, we zijn al een stapje verder. Assen in de huidige configuratie lijkt mij niet geschikt voor F1, dus denken we na op welke manier we kunnen voorkomen dat het een optocht wordt. Mijn voorstel: haal de GT-bocht eruit voor de F1, de grindbak van bocht 1 zou lang genoeg moeten zijn (vergeleken met circuits als Barcelona, Hongarije, Oostenrijk).

Van Wijk

Een grindbakje meer of minder op het TT lijkt mij geen probleem.
In samenwerking met de Defensie wordt het circuit 1x per jaar omgebouwd tot motorcross circuit.

http://www.mxgp-assen.com/meer/242/Aanleg+van+het+circuit


Robbert65

Er zijn weer ontwikkelingen. Vandaag is er bekend geworden welke veranderingen FOM eist van Assen om een goedkeuring te krijgen:

https://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/23525-aanpassingen-aan-tt-circuit-assen-voorgesteld-voor-formule-1

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Wat ik zelf het meest opvallend vindt is dat Assen zegt het geld te hebben om de FOM te betalen.

Er zou een Britse investeerder zijn die 25 miljoen Euro op tafel willen voor de Dutch Grand Prix maar ook meerdere Nederlandse partijen. Zou het dan toch?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 31 juli 2018 - 15:33:33
Er zijn weer ontwikkelingen. Vandaag is er bekend geworden welke veranderingen FOM eist van Assen om een goedkeuring te krijgen:

https://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/23525-aanpassingen-aan-tt-circuit-assen-voorgesteld-voor-formule-1



Ben benieuwd! Aanpassing is gemaakt door Tilke om inhalen voor de Formule 1 mogelijk te maken. Hier zou de FOM zorgen over hebben. En terecht, de champcar race op Assen was uiterst saai.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sabai

Ik denk dat het er wel van gaat komen. De Nederlandse fans hebben de afgelopen een mooi visitekaartje afgegeven. Denk alleen dat Spa er misschien minder blij mee zal zijn als het er van komt.

Mickey

Buiten de imo weinig uitdagende vorm van het circuit, is het ook niet gewoon te smal voor de huidige wagens?

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Wings

Citaat van: Robbert65 op 31 juli 2018 - 15:33:33
Er zijn weer ontwikkelingen. Vandaag is er bekend geworden welke veranderingen FOM eist van Assen om een goedkeuring te krijgen:

https://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/23525-aanpassingen-aan-tt-circuit-assen-voorgesteld-voor-formule-1



Assen daagt niet zo uit als Zandvoort.

Matthijs

Citaat van: Wings op 03 augustus 2018 - 10:21:31
Assen daagt niet zo uit als Zandvoort.
Hoe bedoel je dat? Welke bocht op Zandvoort is dan heel uitdagend voor F1? Ik kan alleen Scheivlak bedenken, misschien laaste bocht.