De GP van Nederland

Gestart door Fabian, 30 november 2016 - 14:26:00

« vorige - volgende »

Pancake Shield

Citaat van: gloudiesaurus op 18 oktober 2017 - 23:47:41
Vraag me trouwens ook af waar het haalbaarheidsonderzoek van Zandvoort blijft, hier zijn ze toch al een tijd mee bezig?

Dit is eigenlijk wat ik precies bedoel met al die lange posts. Ik heb eventjes snel op Google gezocht en kwam dit artikel van het Haarlems Dagblad tegen van eind februari. Het is inmiddels eind oktober en ik betwijfel of we dat rapport nog voor het eind van dit jaar te zien krijgen. Maar dat als zo'n rapport al zo lang duurt, hoe lang gaat de rest dan duren?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Franky R.

Citaat van: Pancake Shield op 19 oktober 2017 - 12:18:23
Citaat van: gloudiesaurus op 18 oktober 2017 - 23:47:41
Vraag me trouwens ook af waar het haalbaarheidsonderzoek van Zandvoort blijft, hier zijn ze toch al een tijd mee bezig?

Dit is eigenlijk wat ik precies bedoel met al die lange posts. Ik heb eventjes snel op Google gezocht en kwam dit artikel van het Haarlems Dagblad tegen van eind februari. Het is inmiddels eind oktober en ik betwijfel of we dat rapport nog voor het eind van dit jaar te zien krijgen. Maar dat als zo'n rapport al zo lang duurt, hoe lang gaat de rest dan duren?


Nou, het doortrekken van de A4 bij Schiedam duurde 40 jaar... :P

Wings


gloudiesaurus

Citaat van: Pancake Shield op 19 oktober 2017 - 12:18:23
Citaat van: gloudiesaurus op 18 oktober 2017 - 23:47:41
Vraag me trouwens ook af waar het haalbaarheidsonderzoek van Zandvoort blijft, hier zijn ze toch al een tijd mee bezig?

Dit is eigenlijk wat ik precies bedoel met al die lange posts. Ik heb eventjes snel op Google gezocht en kwam dit artikel van het Haarlems Dagblad tegen van eind februari. Het is inmiddels eind oktober en ik betwijfel of we dat rapport nog voor het eind van dit jaar te zien krijgen. Maar dat als zo'n rapport al zo lang duurt, hoe lang gaat de rest dan duren?

Al ze in dit tempo doorgaan dan is de carrière van Verstappen voorbij voordat het circuit is aangepast en is ook de interesse in de Formule 1 hype in Nederland weer grotendeels voorbij  ;) Want hoe je het went of keert alles heeft te maken met de populariteit en het succes van Verstappen nu.

Het hoeft toch niet zolang te duren om een onderzoek te doen en enkele aanbevelingen te doen?

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Mickey op 19 oktober 2017 - 10:46:53
Hier alvast een ontwerp.



Zegeltjes sparen bij de Jumbo en je krijgt een gratis kaartje voor op de tribune  ;) Nog wat pontons eronder een ready to go!  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is


gloudiesaurus

Citaat van: Mickey op 08 februari 2018 - 18:53:23
https://www.autoblog.nl/nieuws/omg-nederlandse-grand-prix-lijkt-werkelijkheid-te-worden-106629

Nice! Dit doen ze natuurlijk uit voorzorg een merk registreren. Maar betekent wel dat er reuring is. Zou heel mooi zijn als het lukt!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 08 februari 2018 - 23:48:06Zou heel mooi zijn als het lukt!
Ik zal wel een zeikerd zijn, maar is het echt zo mooi? Zowel Zandvoort als Assen vind ik niet geschikt voor F1 en volgens mij is een GP organiseren geen lucratieve business. Het is geen toeval dat de GP van Duitsland, Groot-Brittanië en België elk jaar weer op de tocht staat omdat ze het eigenlijk niet kunnen betalen. Als het in onze buurlanden sappelen is, waarom zou het bij ons anders zijn?

Mickey

Ik denk dat die gasten van Liberty Media het commerciële spelletje beter snappen dan Bernie de laatste jaren deed. Bernie is filthy rich geworden van de rechten, Liberty Media weet het publiek nog beter te bereiken en er nóg meer uit te halen.

Heb er wel vertrouwen in dat áls er een Dutch GP komt, deze winstgevend zal zijn.

Sabai

Winstgevend?  Volgens mij is er geen enkele gp die winstgevend is.

Mickey

Citaat van: Sabai op 09 februari 2018 - 11:04:40
Winstgevend?  Volgens mij is er geen enkele gp die winstgevend is.

Nee? Wie doet er dan steeds geld bij?


Mickey

België en Duitsland wist ik. Maar Sabai claimt dat er volgens hem geen enkele GP winstgevend is. Dat lijkt me verre van de waarheid. Als het onderaan de streep geld kost dan houdt zo'n circus het niet lang vol.

Jozef

Denk je dat echt? Waarom gaan we dan voornamelijk naar landen die het als prestigeproject zien en waar de overheid het er dus wel voor over heeft om er miljoenen in te pompen? China, Rusland, Bahrein, Abu Dhabi, Azerbeidzjan, Monaco, Singapore, en dus ook België, allemaal landen waarvan meer dan bekend is dat de overheid de Grand Prix overeind houdt met staatssteun. In Maleisië was het ook zo. In Oostenrijk wordt de boel geloof ik betaald door Red Bull.

Ik denk dat ik me aansluit bij Sabai.

Mickey

Oh wacht, jullie bedoelen de winstgevendheid voor het land?

Dat lijkt mij totaal niet relevant. De organisatie verdient toch geld? Wie dat betaald is een tweede.