De GP van Nederland

Gestart door Fabian, 30 november 2016 - 14:26:00

« vorige - volgende »

Robbert65

Zandvoort zou historisch het beste zijn, maar de berichten gingen over een straatrace in een grote stad... Dat schijnt sowieso het nieuwe beleid te zijn van Liberty, New York en dat soort steden, een beetje gejat van FE...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

Het moet niet doorslaan met die straatraces, Monaco is traditie en Singapore mag van mij ook zeker blijven maar niet stratencircuits om stratencircuits.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Mickey

#62
Er gaan races toegevoegd worden. Als ik dan moet kiezen tussen weer een Tilkepiste in een desolate zandbak, of een stratencircuit in een grote stad in West Europa dan wist ik het wel. London, Parijs of voor mijn part Rotterdam. Ik zou het geweldig vinden. Erbíj dan hè, de klassiekers moeten natuurlijk blijven.

Franky R.

Ik zie liever een circuit erbij...In Flevoland of op de Maasvlakte

Pancake Shield

Ik zie nog steeds een race hier in Nederland niet gebeuren. Buiten het feit dat het een financieel grote opgave is, is het politieke systeem er rondom ook nog steeds niet goed. Wat dat betreft heeft een stratenrace wellicht meer kans van slagen, omdat daar iets minder hobbels genomen hoeven te worden. Maar zoals ik al eerder gezegd heb in dit topic (lang geleden) een race op Zandvoort of Assen of eventueel zelfs een nieuw circuit, gaat hem nooit worden.

Het is niet te vergeten dat Rotterdam (de meest logische kandidaat wat mij betreft) al aangeeft dat de komende drie jaar niet gaat gebeuren. Amsterdam zie ik echt niet gebeuren, omdat de infrastructuur op de plek waar ze het zouden willen doen (binnenstad) daar absoluut niet voor geschikt is. Of je moet gaan afwijken van de gewenste locatie en dan krijg je zo'n treurige race net als in Valencia of de Formule E-race in New York. Rotterdam heeft wel iets bredere wegen, maar ook daar zie ik wel wat hobbels in de weg.

Kijkend dan naar Zandvoort of Assen. Daar gaat echt wel minstens een jaartje of zes (heel positief gezien) overheen voordat het circuit en omgeving überhaupt klaar zijn voor de ontvangst van een GP. Daar moet zoveel aangepakt worden met infrastructuur qua toegangswegen en dergelijke. Bovendien heeft Assen al aangegeven er absoluut niet mee bezig te zijn en hebben ze juist 8 miljoen geïnvesteerd om het meer te verbeteren voor de MotoGP en co. En een nieuw circuit gaat nog langer in de molen zitten dan aanpassingen op Assen of Zandvoort.

Dus over het algemeen denk ik niet dat zo'n plan realistisch genoeg is voor Nederland. Natuurlijk rijdt heel Nederland mee op de Verstappen-hype, maar wat als er net zoals tot Maleisië dit jaar een minder jaar is. Iedereen weet van het lezen op andere websites en wellicht de reacties in de omgeving hoe snel dan de aandacht verslapt. En dan? Wat als een sponsor het te lang vindt duren door alle hoepels waar door heen moet gesprongen, plus door de mindere aandacht zijn kans om terugverdienen ook nog eens ziet slinken? Terugtrekken dan? Nogmaals nobel idee, maar niet haalbaar.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Fietser

Goed stuk, @Pancake shield. Geheel mee eens. Een Grand Prix en N.W. Europa (Benelux, Duitsland, Scandinavië - Engeland vormt hierop een uitzondering) vormen anno nu een moeilijke mix. Heeft met 'ons' politiek en economisch (wens)denken te maken. Bovendien zijn genoemde landen welvarend, dus 'we hebben al zoveel' waardoor de tegenstand (of afkeer) groot is.

Wings


Tuesday

   op minuut 22 gaat het over eventuele F1 in Rotterdam; ik wil niet zeggen dat het allemaal heel realistisch is, maar er liggen met name in Rotterdam toch wel hele mooie mogelijkheden. En aangezien Liberty zelf het balletje opgooid, denk ik niet dat er financiëel veel beren op de weg zullen zijn. 5 jaar geleden, toen Ecclestone nog aan de macht was en Max Verstappen nog aan het karten was het misschien ondenkbaar geweest, maar volgens mij staan er nu toch wel heel veel lichten op groen. Het enige wat roet in het eten kan gooien in de Nederlandse wetgeving.

Jozef

Zowel Amsterdam als Rotterdam hebben intussen eigenlijk laten verstaan dat ze geen interesse hebben. Amsterdam omdat het in de binnenstad sowieso niet echt een optie is, Rotterdam onder andere omdat half Rotterdam in een bouwwerf verandert binnenkort (o.a. vernieuwing Coolsingel).

Tuesday

Citaat van: Jozef op 15 oktober 2017 - 23:27:39
Zowel Amsterdam als Rotterdam hebben intussen eigenlijk laten verstaan dat ze geen interesse hebben. Amsterdam omdat het in de binnenstad sowieso niet echt een optie is, Rotterdam onder andere omdat half Rotterdam in een bouwwerf verandert binnenkort (o.a. vernieuwing Coolsingel).
voor de komende drie jaar niet. Het lijkt me overigens ook niet direct aan de gemeenten om de boel te gaan organiseren, dus ik begrijp wel dat ze wat afwachtend reageren. Misschien ff afwachten of er anderen inspringen, bv die gast uit het filmpje.

Wings

Citaat van: Jozef op 15 oktober 2017 - 23:27:39
Zowel Amsterdam als Rotterdam hebben intussen eigenlijk laten verstaan dat ze geen interesse hebben. Amsterdam omdat het in de binnenstad sowieso niet echt een optie is, Rotterdam onder andere omdat half Rotterdam in een bouwwerf verandert binnenkort (o.a. vernieuwing Coolsingel).

Gaat ook niet gebeuren. Daarnaast zit ik niet te wachten op nog een prestigerace. Leuk voor de sfeerfoto's en verder niks. Geef mij maar racebanen met mogelijkheden.

gloudiesaurus

Er moet iemand op staan die het wil organiseren en die financiële middelen heeft. Er is echt veel geld nodig. Tot nu toe is die persoon er niet. Daarnaast heb je ook nog Spa dat schermt met een exclusief contract voor de Benelux.

Vraag me trouwens ook af waar het haalbaarheidsonderzoek van Zandvoort blijft, hier zijn ze toch al een tijd mee bezig?

Amsterdam zie ik niet zo snel gebeuren, ook vanwege de historische binnenstad. Rotterdam had de City Race maar dit was veel te smal en absoluut niet geschikt voor een Grand Prix. Las dat Herman Vaanholt, de organisator van destijds, denkt aan pontons in de haven waarover heen gereden zou worden. Weet niet of dat kan? Zou wel heel gaaf zijn als zoiets zou kunnen natuurlijk.

Ik ach het allemaal niet heel realistisch maar als het gebeurd sta ik als eerste in rij om een kaartje te kopen!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: gloudiesaurus op 18 oktober 2017 - 23:47:41Las dat Herman Vaanholt, de organisator van destijds, denkt aan pontons in de haven waarover heen gereden zou worden.
Dat zou wat zijn zeg, dan zet je Nederland als bedwinger van het water weer op de kaart! Gewoon het circuit opknippen in (zeg) 100 pontons en deze stallen in de Europoort om ze 1 keer per jaar naar binnenstad Rotterdam te verslepen. Wat een stunt zou dat zijn.

Zie het niet gebeuren maar wel cool.

Mickey


Matthijs

Die looping is wel uniek. Hopelijk levert de Honda-motor genoeg vermogen om helemaal rond te komen. Geeft anders zoveel troep.