De GP van Nederland

Gestart door Fabian, 30 november 2016 - 14:26:00

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Men moet niet automatisch realisme gelijkstellen aan cynisme. Er zijn tal van argumenten (veelal hier benoemd) waarom een Formule 1 Grand Prix van Nederland er niet in gaat zitten. Dan kan er wel creatief gedacht worden om het wél te willen, maar is het niet beter om die creatieve uitspattingen te laten focussen op dingen die wel toekomst hebben? Tijd en geld besteden aan onhaalbare projecten is zinloos en zonde.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 05 december 2016 - 17:22:28
Men moet niet automatisch realisme gelijkstellen aan cynisme. Er zijn tal van argumenten (veelal hier benoemd) waarom een Formule 1 Grand Prix van Nederland er niet in gaat zitten. Dan kan er wel creatief gedacht worden om het wél te willen, maar is het niet beter om die creatieve uitspattingen te laten focussen op dingen die wel toekomst hebben? Tijd en geld besteden aan onhaalbare projecten is zinloos en zonde.
er zijn argumenten genoemd die het lastig maken, niet onmogelijk.

Jehoentelaar

We kunnen het verdraaien naar een definitiediscussie, maar als iets heel erg lastig is, kun je het in de praktijk vrijwel gelijkstellen aan onmogelijk.

Robbert65

Euhm... die kosten om een GP te organiseren; De nieuwe eigenaar van de Formule 1 heeft gezegd, dat de prijzen van de tickests omlaag moeten en dat Formule 1 toegankelijker moet worden voor de fans, ook via multimedia. Mij lijkt dat te betekenen, dat die fees die organisatoren moeten betalen omlaag gaan, dat er meer mediaopportunities komen waardoor de mediainkomsten die verlagingen financieren.

Het wordt dus iets gemakkelijker om een kloppende business case te maken.

Ander argument voor positivisme:

ZKH prins Bernhard zal als eigenaar van CPZ toch niet naar Wenen zijn gegaan om te lobbyen voor een GP in Nederland in 2020 zonder dat hij over de haalbaarheid daarvan goed nagedacht heeft? Daar zal toch een kloppend businessmodel aan ten grondslag liggen? Die man is als ondernemer toch geen prutser gebleken...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 05 december 2016 - 18:24:48
We kunnen het verdraaien naar een definitiediscussie, maar als iets heel erg lastig is, kun je het in de praktijk vrijwel gelijkstellen aan onmogelijk.
we kunnen ook gewoon de discussie open houden met voor en tegenargumenten. Daaruit kan iedereen zn eigen conclusies trekken, mocht iemand dat willen.

Robbert65

https://www.nu.nl/formule-1/4957430/formule-1-bazen-willen-nederlandse-grand-prix-stratencircuit.html

Bron is ANP.

Een straatrace door Amsterdam. Damrak, de Dam, Nieuwezijds. Lollig. Rotterdam maakt meer kans denk ik :-)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Nog steeds niet heel realistisch, zeker in Amsterdam niet. Denk wel dat vergunningstechinisch een stratenrace makkelijker te organiseren is dan iets op bijvoorbeeld Zandvoort.

Matthijs

https://www.motorsport.com/f1/news/f1-begins-talks-to-hold-dutch-street-race-963828/

Gemengde gevoelens.

1. Moet je dit wel willen? Een GP is gigantisch duur, verdien je dat wel terug?
2. Een stratenrace? Veel stratenraces zijn doorgaans saai, zie Valencia en Monaco maar ook de stratenraces in de VS in de jaren '80. Maar de kans op een legendarische race is op een stratencircuit vaak groter dan op een traditioneel circuit heb ik het idee. Bovendien ben ik wel enthousiast over Baku en Singapore. Laatstgenoemde vind ik echt een toegevoegde waarde op de kalender.

Ik ben wel enthousiaster over een stratenrace dan op Zantvoort of Assen. Dat lijkt me echt niet haalbaar en moet je echt niet willen. Maar da's mijn mening.

Mickey

De kosten van een stratenrace lijken mij lager en door meer 'airplay' makkelijker met private funding te dekken.

En het moet gewoon in Rotterdam natuurlijk, zit eerste rij hier vanaf kantoor op de belangrijke aderen. 8)

Matthijs

Door de komst van 'schonere' en stillere motoren is het organiseren van een stratenrace natuurlijk wel steeds meer kansrijk: minder overlast voor omwonenden door stank, herrie en fijnstof.

Robbert65


Ik zie het wel gebeuren in Rotterdam, een rondje om Katendrecht. Over de Erasmusbrug, langs de haven, door de maastunnel, dan langs de euromast, de westzeedijk op...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

robbert

zou echt tof zijn, een race in nederland. Maar mss moeten ze dit ieder jaar wisselen met spa. Want de organisatie van spa heeft al gezegd dat ze geen gp meer organiseren omdat er een gp in nederland is. Is begrijpelijk ook, want alle nederlanders gaan dan liever in eigen land naar een race kijken dan bij de belgen

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

matthias1987

ja ik wil ook liever een gewoon circuit hoor. De stratenciruits geven enkel maar saaie races volgens mij. Alhoewel, de grote prijs van azebaijan was nog een leuke race

robbert

Citaat van: matthias1987 op 10 oktober 2017 - 21:04:04
ja ik wil ook liever een gewoon circuit hoor. De stratenciruits geven enkel maar saaie races volgens mij. Alhoewel, de grote prijs van azebaijan was nog een leuke race

bwa, soms is monaco toch ook wel eens leuk, en melbourne kan ook leuke races geven hoor. Maar anderszijds heb je wel gelijk, op gewone circuits heb je meer kans op spektakel door inhaalmogelijkheden