De GP van Nederland

Gestart door Fabian, 30 november 2016 - 14:26:00

« vorige - volgende »

Robbert65

Citaat van: Van Wijk op 04 maart 2019 - 20:57:57
Wellicht dat ze in Nederland hier eens naar kunnen kijken?

https://cri.nbb.be/bc9/web/catalog;jsessionid=016867DAB1389B1E2CE577E10C962E14?execution=e1s4

Dat Liberty meer garanties eist ( lees overheid ) kan ik overigens begrijpen.
Die link vraagt om een ondernemingsnummer???
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

Citaat van: Robbert65 op 04 maart 2019 - 22:06:12
Citaat van: Arthur op 04 maart 2019 - 21:31:49
Citaat van: Sphinx op 04 maart 2019 - 19:28:46
Juist vanwege dit soort gekonkel zie ik er gewoon helemaal GEEN NL'se GP komen:

Zandvoort moet geld ophalen en dat lijkt niet goed te lukken. Dus hebben ze de hulp van Van Praag's Sportraad nodig (zogenaamd onafhankelijk, mn zolen) om vooral Assen te smeken niet voor de voeten te lopen, of maar gewoon weg te zetten als oninteressant. "Liever geen GP dan geen GP in Zandvoort" lijkt nu het devies te worden. En de FOM gaat ook wel twee keer nadenken voor ze het nog eens hier proberen. Iedere quote staat een dag later al op twitter of in de Telegraaf, daar valt niks binnenskamers te houden.

Ik heb ook mijn bedenkingen bij deze open brief [en de toelichting van Michael van Praag dat Assen evt. Zandvoort financieel moet helpen ? [!] ] en wat hier nu de bedoeling is? Onafhankelijk maar wel rechtstreeks contact met de FOM hebben gehad? En de sportraad gaat dan openbaren dat Assen geen alternatief is als Zandvoort niet doorgaat [bron FOM?]. Hoe onafhankelijk wil je overkomen door dit nieuws dan te gaan melden? In welke positie is de sportraad om dit nieuws naar buiten te brengen? Komt  mij allemaal over om Assen buitenspel te zetten en Zandvoort niet in de wielen te laten rijden [lees; sponsoren weten nu dat alleen Zandvoort in beeld is en ze dus een beslissing kunnen nemen]. Echt professioneel komt het allemaal niet over...

Sorry Arthur, maar het is echt al bijna een jaar geleden dat bekend werd dat als Zandvoort niet slaagt Assen nog wel een kans maakt, maar dan wel in competitie met Miami, Hanoi en een of twee andere kandidaten die niet bekend zijn gemaakt.
FOM wil heel graag een GP in Zandvoort. Daarom heeft CPZ een tweede kans gekregen om de financiering rond te krijgen, die had eigenlijk 31-12 rond moeten zijn, FOM heeft ze drie maanden extra gegeven. Als CPZ niet slaagt gaat Assen in de hoge hoed met anderen.

Wat de NLSportraad zegt is ook anders dan je hier aanhaalt. NLSportraad zegt niet tegen Assen dat ze financieel bij moeten springen maar spoort heel Nederland, inclusief de overheid aan om een bijdrage te doen en vraagt aan Assen om niet in de weg te lopen.
CPZ vindt namelijk dat Assen financiers tegenhoudt met hen in zee te gaan door twijfel te zaaien. De werkelijkheid is, dat Assen zich zeer terughoudend opstelt sinds CPZ de brief van FOM heeft laten lekken waarin bovenstaande in bedekte termen wordt gesteld, namelijk Zandvoort is de eerste optie, de tweede optie is Hanoi óf Miami, óf Assen, óf een of twee andere circuits.

Ik hoorde Michael van Praag toch in een interview zeggen dat Assen evt. financieel kan bijdragen om Zandvoort er door te krijgen [naast de rest van NL] en vervolgens Jos Vaessen [Assen] dat zij zich inderdaad terughoudend opgesteld hebben maar niet dat zij [Assen] geen alternatief [in NL] zijn naast Zandvoort. Dat FOM heeft laten lekken [waar komt dat vandaan] lijkt me apart omdat FOM geen meldingen doet over onderhandelingen? [Daarom komt de Sportraad juist in de lucht]. Dat Zandvoort vindt dat Assen hen in de wielen rijdt t.a.v. sponsoren is exact waarom de Sportraad met deze open brief komt. Dat is toch exact wat ik meld [reden van die brief/veronderstelling] en dat de Sportraad dus weinig objectief is. Waarom komen ze nu anders met die mededeling? En in die brief wordt niet aan Assen gevraagd om Zandvoort niet in de wielen te rijden maar dat lees je juist [objectiviteit] tussen de regels door.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

Citaat van: Arthur op 04 maart 2019 - 22:45:05
Citaat van: Robbert65 op 04 maart 2019 - 22:06:12
Citaat van: Arthur op 04 maart 2019 - 21:31:49
Citaat van: Sphinx op 04 maart 2019 - 19:28:46
Juist vanwege dit soort gekonkel zie ik er gewoon helemaal GEEN NL'se GP komen:

Zandvoort moet geld ophalen en dat lijkt niet goed te lukken. Dus hebben ze de hulp van Van Praag's Sportraad nodig (zogenaamd onafhankelijk, mn zolen) om vooral Assen te smeken niet voor de voeten te lopen, of maar gewoon weg te zetten als oninteressant. "Liever geen GP dan geen GP in Zandvoort" lijkt nu het devies te worden. En de FOM gaat ook wel twee keer nadenken voor ze het nog eens hier proberen. Iedere quote staat een dag later al op twitter of in de Telegraaf, daar valt niks binnenskamers te houden.

Ik heb ook mijn bedenkingen bij deze open brief [en de toelichting van Michael van Praag dat Assen evt. Zandvoort financieel moet helpen ? [!] ] en wat hier nu de bedoeling is? Onafhankelijk maar wel rechtstreeks contact met de FOM hebben gehad? En de sportraad gaat dan openbaren dat Assen geen alternatief is als Zandvoort niet doorgaat [bron FOM?]. Hoe onafhankelijk wil je overkomen door dit nieuws dan te gaan melden? In welke positie is de sportraad om dit nieuws naar buiten te brengen? Komt  mij allemaal over om Assen buitenspel te zetten en Zandvoort niet in de wielen te laten rijden [lees; sponsoren weten nu dat alleen Zandvoort in beeld is en ze dus een beslissing kunnen nemen]. Echt professioneel komt het allemaal niet over...

Sorry Arthur, maar het is echt al bijna een jaar geleden dat bekend werd dat als Zandvoort niet slaagt Assen nog wel een kans maakt, maar dan wel in competitie met Miami, Hanoi en een of twee andere kandidaten die niet bekend zijn gemaakt.
FOM wil heel graag een GP in Zandvoort. Daarom heeft CPZ een tweede kans gekregen om de financiering rond te krijgen, die had eigenlijk 31-12 rond moeten zijn, FOM heeft ze drie maanden extra gegeven. Als CPZ niet slaagt gaat Assen in de hoge hoed met anderen.

Wat de NLSportraad zegt is ook anders dan je hier aanhaalt. NLSportraad zegt niet tegen Assen dat ze financieel bij moeten springen maar spoort heel Nederland, inclusief de overheid aan om een bijdrage te doen en vraagt aan Assen om niet in de weg te lopen.
CPZ vindt namelijk dat Assen financiers tegenhoudt met hen in zee te gaan door twijfel te zaaien. De werkelijkheid is, dat Assen zich zeer terughoudend opstelt sinds CPZ de brief van FOM heeft laten lekken waarin bovenstaande in bedekte termen wordt gesteld, namelijk Zandvoort is de eerste optie, de tweede optie is Hanoi óf Miami, óf Assen, óf een of twee andere circuits.

Ik hoorde Michael van Praag toch in een interview zeggen dat Assen evt. financieel kan bijdragen om Zandvoort er door te krijgen [naast de rest van NL] en vervolgens Jos Vaessen [Assen] dat zij zich inderdaad terughoudend opgesteld hebben maar niet dat zij [Assen] geen alternatief [in NL] zijn naast Zandvoort. Dat FOM heeft laten lekken [waar komt dat vandaan] lijkt me apart omdat FOM geen meldingen doet over onderhandelingen? [Daarom komt de Sportraad juist in de lucht]. Dat Zandvoort vindt dat Assen hen in de wielen rijdt t.a.v. sponsoren is exact waarom de Sportraad met deze open brief komt. Dat is toch exact wat ik meld [reden van die brief/veronderstelling] en dat de Sportraad dus weinig objectief is. Waarom komen ze nu anders met die mededeling? En in die brief wordt niet aan Assen gevraagd om Zandvoort niet in de wielen te rijden maar dat lees je juist [objectiviteit] tussen de regels door.
Ik beweer toch nergens dat FOM gelekt heeft? Verder zijn we het toch eens over de rol die Assen speelt sinds het lekken van die brief? Waarom vindt jij dat de NLSportraad partij kiest als er helemaal geen strijd is tussen CPZ en Assen?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Kortom, als Max niet zo'n succesnummer was, dan zou de F1 ook niet 1 seconde overwegen om een GP in NL te organiseren. Ik heb er geen vertrouwen in dat de Nederlandse GP een succes wordt.

Van Wijk

Citaat van: Robbert65 op 04 maart 2019 - 22:10:38
Citaat van: Van Wijk op 04 maart 2019 - 20:57:57
Wellicht dat ze in Nederland hier eens naar kunnen kijken?

https://cri.nbb.be/bc9/web/catalog;jsessionid=016867DAB1389B1E2CE577E10C962E14?execution=e1s4

Dat Liberty meer garanties eist ( lees overheid ) kan ik overigens begrijpen.
Die link vraagt om een ondernemingsnummer???

@robert65 , je kan ook op naam zoeken ( circuit spa franchorchamps ), het btw nummer is overigens
BE 0833.629.678
Wat je ziet is dat er meer dan 20 aandeelhouders zijn, ze een winst van ca 4.500.000 voor belasting draaien in 2017....

Franky R.

Citaat van: Breaktest op 22 februari 2019 - 14:44:09
Even een poging deze discussie nieuw leven in te blazen:
Stel dat er inderdaad een GP van Nederland komt. Ga je die dan bezoeken? Maakt het voor je uit of dat Zandvoort of Assen is? En welke prijs ben je bereid te betalen?


Voor mij hetzelfde als met Spa...Liever op de vrijdag of zaterdag wat sfeer proeven...Maar de race bekijk ik vanaf de bank. Da's wel zo prettig.


En een vrijdag-ticket op Spa kostte iets van 35 euro of zo. Dan kwam er nog 10 euro bij voor parkeren in Malmedy. Maar Zandvoort kun je per trein doen. Heb ik al vaker gedaan om bijvoorbeeld vrij-rijden te bezoeken, maar nog nooit bij een groot evenement...

Breaktest

Citaat van: Franky R. op 05 maart 2019 - 14:07:57
Citaat van: Breaktest op 22 februari 2019 - 14:44:09
Even een poging deze discussie nieuw leven in te blazen:
Stel dat er inderdaad een GP van Nederland komt. Ga je die dan bezoeken? Maakt het voor je uit of dat Zandvoort of Assen is? En welke prijs ben je bereid te betalen?


Voor mij hetzelfde als met Spa...Liever op de vrijdag of zaterdag wat sfeer proeven...Maar de race bekijk ik vanaf de bank. Da's wel zo prettig.


En een vrijdag-ticket op Spa kostte iets van 35 euro of zo. Dan kwam er nog 10 euro bij voor parkeren in Malmedy. Maar Zandvoort kun je per trein doen. Heb ik al vaker gedaan om bijvoorbeeld vrij-rijden te bezoeken, maar nog nooit bij een groot evenement...
Parkeren kost dit jaar bijna het dubbele (18 €) en een een vrijdag ticket voor 35,- heb ik ook niet kunnen vinden. Ik zie wel tickets van 350 € en hoger en arrangementen die oplopen tot 6.000 €. https://www.belgium-grand-prix.com/nl/2680-belgium-f1/. Ik ben bang dat ik andere bezigheden heb dat weekend.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Breaktest

Lammers is zijn tweede voornaam en zijn achternaam luidt anders dan de meesten denken. Eigenlijk heet ie Jan-Lammers van de Babbelbox, maar omdat de meeste mensen dat niet konden onthouden heeft ie het ingekort.

Alle respect voor wat Jantje voor de NL autosport heeft betekend, maar zijn gewauwel begint me langzamerhand mijlenver de keel uit te hangen. Dat vond ik al in zijn rol als zelfbenoemde Max-woordvoerder, maar sinds hij het hoedje heeft opgezet van de Dikke Deur van GP Zandvoort lijkt het nog een graatje erger. Tijdens een interview op radio1 afgelopen nacht werd ik binnen 10 minuten in mijn vooroordelen bevestigd.
Jan gaf nauwelijks antwoord op vragen, zat op de automatische piloot, en dat betekende een uur lang oeverloos ongeïnspireerd gelul. Jan is een aimabele gast, maar aan de min-kant heb ik ook wel een paar opmerkingen. Hij bedient zich doorgaans van wollig taalgebruik, is weinig specifiek en praat vooral in algemeenheden, zoals een politicus of manager in de zorg, ook als het onderwerp helemaal niet politiek is. Daarnaast klinkt in alles iets te vaak het romantisch beeld van F1 uit lang vervlogen tijden of dat je misschien als kind hebt. Hij kiest bv vaak voor onnodige overdrijving (in zijn beleving rijden auto's altijd 400 km/u en crashen dan doorgaans), maar over de geschiedenis van de GP of het circuit wist ie zelfs nog minder te vertellen dan het alineaatje dat op de website te lezen is. Zorgvuldig voorbereide inkoppertjes waren niet aan Jan besteedt.
Daar kom je alleen mee weg als je wereldbeeld is: "Okee, ik ben F1-expert, althans, dat gelooft men, en de rest van de wereld weet van niks". Maar die wereld bestaat volgens mij niet meer.

Ik heb een persoonlijk theorietje over Jan: te klein voor het tafellaken, te groot voor het servet, met als resultaat een sluimerend minderwaardigheidscomplex. Maar dat wordt pas zichtbaar doordat de media hem de rol van F1-expert toedicht - gezien het bovenstaande een rol die Jan met alle liefde op zich neemt.
Maar Jan is helemaal geen expert - immers een iets te kort verblijf in dat wereldje, en al weer 40 jaar weg (Nederland kent eigenlijk maar twee experts, Max en Jos, maar die komen voor zo'n nachtelijk interviewtje voor 40.000 luisteraars zonder drie miljoen startgeld natuurlijk niet opdraven).
Wat is Jan dan wel? Nauwelijks meer dan een liefhebber, zoals jij en ik. En mij moet je ook geen uur interviewen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Ik vind dat je Jan Lammers ernstig tekort doet. Lammers heeft zich als coureur en als ondenemer uitgebreid en dubbel en dwars bewezen. In de tijd dat autosport totaal niets losmaakte in Nederland, maar ook daarbuiten veel minder dan nu, racete hij jarenlang dankzij minisponsoring. Zijn Le Mans auto was is kleine vakjes verdeeld waarop particulieren en bedrijven voor een relatief bescheiden bedrag hun naam of merk konden plaatsen. Dat was een slimme oplossing in barre tijden. En Jan reed weer het hele programma, jaar na jaar en altijd verdienstelijk, nooit voor spek en bonen.

Dat hij als woordvoerder voor CPZ zich op de vlakte houdt is volkomen logisch, alles wat hij nu zegt hindert het proces. Het is zijn taak om wel te praten maar nog niets definitiefs te zeggen. Dat is overigens knap, want hij is normaalgesproken iemand die rechtstreeks zegt waar het op staat.

Jan Lammers is de Willem van Hanegem van de Nederlandse autosport. Afblijven.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Ik ken Jan Lammers niet zo goed, maar qua carrièrestatistieken staat hij zo'n beetje op het niveau van pakweg een Jérôme d'Ambrosio. Prima coureurs maar toch niet meteen iets om decennia later weemoedig aan terug te denken. Maar ik heb geen flauw idee wat Lammers na zijn actieve racecarrière nog heeft uitgespookt, misschien dat hij op basis daarvan wel het stempel 'autoriteit' verdient.

Breaktest

Citaat van: Robbert65 op 27 maart 2019 - 13:52:48
Ik vind dat je Jan Lammers ernstig tekort doet. Lammers heeft zich als coureur en als ondenemer uitgebreid en dubbel en dwars bewezen. In de tijd dat autosport totaal niets losmaakte in Nederland, maar ook daarbuiten veel minder dan nu, racete hij jarenlang dankzij minisponsoring. Zijn Le Mans auto was is kleine vakjes verdeeld waarop particulieren en bedrijven voor een relatief bescheiden bedrag hun naam of merk konden plaatsen. Dat was een slimme oplossing in barre tijden. En Jan reed weer het hele programma, jaar na jaar en altijd verdienstelijk, nooit voor spek en bonen.

Dat hij als woordvoerder voor CPZ zich op de vlakte houdt is volkomen logisch, alles wat hij nu zegt hindert het proces. Het is zijn taak om wel te praten maar nog niets definitiefs te zeggen. Dat is overigens knap, want hij is normaalgesproken iemand die rechtstreeks zegt waar het op staat.

Jan Lammers is de Willem van Hanegem van de Nederlandse autosport. Afblijven.
Ik had niet anders verwacht. Maar voor mij is niemand heilig, en de kern mijn kritiek is vrij mild: ik vind het gewoon niet zo boeiend als Jan aan het woord is. Inhoudelijk is het al redelijk belegen, maar dan gaat het ook nog om de manier waarop het verpakt wordt. Interviews met Lionel Messi schijnen ook een ramp te zijn. Ik bedoel: het een kan gerust naast het ander bestaan. Je kunt de hele carriere van Jan wel uitlichten en wat ie allemaal betekent heeft voor de autosport, maar daar ging het niet over.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Robbert65

Citaat van: Jozef op 27 maart 2019 - 14:36:43
Ik ken Jan Lammers niet zo goed, maar qua carrièrestatistieken staat hij zo'n beetje op het niveau van pakweg een Jérôme d'Ambrosio. Prima coureurs maar toch niet meteen iets om decennia later weemoedig aan terug te denken. Maar ik heb geen flauw idee wat Lammers na zijn actieve racecarrière nog heeft uitgespookt, misschien dat hij op basis daarvan wel het stempel 'autoriteit' verdient.
Lammers is drie maanden geleden gestopt met WEC racen.... Nick de Vries is zijn vervanger in het team van Frits van Eerd.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Fietser

Ik kan me wel enigszins vinden in de ergernis die Lammers begint op te roepen. Daarmee doel ik zowel op de sleetse inhoud als op zijn ietwat mechanische presentatie. (Zijn eigen carrière is hierin m.i. niet relevant.) Maar misschien ligt dat niet zozeer aan Lammers, maar meer aan de media die hem kennelijk bovenaan hun lijstjes hebben staan als het over vroem-vroem gaat. Door die overvloed aan tekstjes en meninkjes gaat de Zandvoorter vervelen, en in het vervolg daarvan irriteren. Overigens geldt dat voor vrijwel iedereen die vaak voor een camera of achter een microfoon belandt. Zo ken ik geen frequent in de media orerende sportman of -vrouw die mij met zijn of haar teksten weet te boeien. Ook Van Hanegem niet, Robbert. (Schakers als Fischer en Carlsen bewijzen dat zwijgende of in zichzelf gekeerde sportmensen vaak veel interessanter zijn, maar misschien is dat persoonlijk.)
Last hem ik echter geenszins van al dat gezwets van Lammers en consorten. Zogenaamde sportduiders gaan bij mij al gauw op zwart.


Tuesday

Citaat van: Fietser op 27 maart 2019 - 16:11:28
Ik kan me wel enigszins vinden in de ergernis die Lammers begint op te roepen. Daarmee doel ik zowel op de sleetse inhoud als op zijn ietwat mechanische presentatie. (Zijn eigen carrière is hierin m.i. niet relevant.) Maar misschien ligt dat niet zozeer aan Lammers, maar meer aan de media die hem kennelijk bovenaan hun lijstjes hebben staan als het over vroem-vroem gaat. Door die overvloed aan tekstjes en meninkjes gaat de Zandvoorter vervelen, en in het vervolg daarvan irriteren. Overigens geldt dat voor vrijwel iedereen die vaak voor een camera of achter een microfoon belandt. Zo ken ik geen frequent in de media orerende sportman of -vrouw die mij met zijn of haar teksten weet te boeien. Ook Van Hanegem niet, Robbert. (Schakers als Fischer en Carlsen bewijzen dat zwijgende of in zichzelf gekeerde sportmensen vaak veel interessanter zijn, maar misschien is dat persoonlijk.)
Last hem ik echter geenszins van al dat gezwets van Lammers en consorten. Zogenaamde sportduiders gaan bij mij al gauw op zwart.
100% eens met het eerste gedeelte en in het 2e gedeelte kan ik me ook wel redelijk vinden. Toch vind ik het deels ook wel fijn om in voor of nabeschouwing de mening van oud-sporters te horen.. als ze zich maar een beetje onafhankelijk kunnen opstellen en dat is natuurlijk bij Jantje nog wel eens een probleem (deels door Max, maar ook omdat hij natuurlijk nog vrij actief is in het wereldje). Vond m voor de eerste Max jaren wel prima, maar dit kun je als NOS Nederland niet nog in lengte van jaren blijven opdringen.

Sabai

 :) Ik denk er veel mensen zijn die geen weet van de sport hebben zoals de meeste hier. En die vinden het prima volgens mij . Ikzelf erger mij er al jaren aan . Allard Kalf is er ook zo een. Maar ik heb verder wel respect voor ze want ze hebben zich altijd hard gemaakt voor de Nederlandse autosport.