De GP van Nederland

Gestart door Fabian, 30 november 2016 - 14:26:00

« vorige - volgende »

Sabai

Citaat van: gloudiesaurus op 02 november 2018 - 08:41:20
Je bedoeld het oude licht grijze gedeelte?
Ja dat klopt... vooral bos uit.

Maar dan moeten ze het vakantiepark afbreken  ;)

Ben benieuwd of ze de financiering rond krijgen. Ze hebben nu een aanbod maar er moet toch geld zijn voordat ze het contract kunnen tekenen.

Ze moeten er natuurlijk wel wat voor over hebben he  ;)

Breaktest

Voorlopig is er nog niks getekend. Het kostenplaatje is dus bekend, en het opbrengstplaatje ziet eruit als een hete brei. Het is gewoon even wachten tot men weer bij zinnen komt.
Ik ben voor een GP in Nederland, ik ben voor Zandvoort, maar ik ben bovenal voor het idee dat F1 haar  eigen broek ophoudt. Normaal als een circus in de stad komt moet men huur voor de staanplaatsen betalen. Dat lijkt mij een veel gezondere aanpak.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

Matthijs

Citaat van: Sabai op 02 november 2018 - 08:05:23
Hongarije, mexico, Barcelona. Alle 3 circuits die niet bijzonder zijn maar vaak mooie races opleveren. Dus waarom niet op zandvoort. Ze zouden alleen dat stuk bij de Audi bocht moet veranderen.
Mexico en Barcelona zijn qua karakteristieken heel anders dan Zandvoort. Hongarije niet. Ik heb wel een zwak voor de Hungaroring, maar voor de komst van DRS en Pirelli was Hongarije vaak een übersaaie optocht. Ik zeg niet dat een lang recht stuk essentieel is voor een leuke race, maar die van Zandvoort is minder dan 700 meter, korter dan Hongarije en bijna net zo kort als Monaco.

Ik kan ongelijk krijgen hoor, Silverstone heeft ook geen lang recht stuk en is zéér geschikt voor F1.

Ik heb altijd geroepen dat een GP op Zandvoort er nooit meer zou komen. Het lijkt erop dat ik ongelijk kan krijgen, maar ik ben gewoon bang voor optochten (zie DTM, zie Masters of F3). Misschien moet Pirelli de ultrahypersoft maar meenemen.

Sabai

Denk dat we het daar allemaal wel over eens zijn . Dus wil het slagen dan moet de baan aangepast worden.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Robbert65 op 02 november 2018 - 07:04:26
http://www.gppits.net/nieuws/grote_prijs_van_nederland_kost_20_miljoen/

Ach, wanneer Kaag elk jaar ong. 20 miljoen geeft aan een de UNRWA - een organisatie van Palestina - dan is er zeker geld over voor Zandvoort. Enfin, we zullen het zien...  ::) ;)

Groet,

C.G. de Beaufort



Mickey

Citaat van: Sabai op 02 november 2018 - 10:52:50
Denk dat we het daar allemaal wel over eens zijn . Dus wil het slagen dan moet de baan aangepast worden.

Niet per se. Voor betere races? Ja. Dit lijkt echter geen essentieel onderdeel voor het bestaansrecht. Zie inderdaad de voorbeelden Monaco en Hungaroring.

Historie heeft een grote aantrekkingskracht. Max heeft een grote aantrekkingskracht. Dit alleen zou funding mogelijk moeten maken. Hier gaat een Van Eerd of Heineken of Boekhoorn wel instappen denk ik hoor.

DeBril

Hoogstwaarschijnlijk dat Heineken wel instapt, aangezien het circuit van prins Bernhard is, en die ook een dikke vinger in de pap heeft bij Heineken.

Maar er moet wel ernstig veel gebeuren bij Zandvoort.
Kijk alleen al naar de aanvoerswegen, dat zijn er maar 2 of zo, en die zijn niet berekend op veel verkeer (laat staan op alle vrachtwagens van de teams)
En de plekken waar publiek de race kan kijken, want dat kan eigenlijk alleen vanaf Audi S tot de Slotemakerbocht. Het stuk achterop (scheivlak, marlboro) kun je niet fatsoenlijk komen. (en dan kijk ik dus alleen maar naar de logistieke dingetjes)

(ik kraak Zandvoort absoluut niet af, want ik heb 100x liever F1 op Zandvoort dan op Assen. Maar dit is even realistisch zijn. Ik heb me de laatste keer bij de DTM (wederom) aan bovengenoemde punten geërgerd)

Sabai

Ik ben wel eens als vrijwilliger met Coronel mee geweest en er zal ook een compleet niet pit complex gebouwd moeten worden. Alles dateert nog uit het jaar kruik.

Robbert65

Citaat van: Matthijs op 02 november 2018 - 07:57:40
Ik weet echt niet wat ik er van moet denken. Kijk nou naar dat circuit en denk dat er hedendaagse F1-auto's overheen razen. Dat gaat toch niet werken? Te kort, te smal.

Zandvoort 4.307 zoals het nu is, maar er komen aanpassingen.
Red Bull Ring 4.326
Hungaroring 4.381
Mexico 4.438
Hockenheimring 4.574
Nürburgring 5.148
Paul Ricard 5.809
Silverstone 5.890
Francorchamps 7.004

Zomaar even wat gangbare circuits op een rij gezet. Silverstone en Spa zijn lange banen maar Zandvoort zit heel niet zover van de meeste af. Zandvoort is zoals het nu staat straks wel de kortste baan van alle banen. Dus je krijgt meer dan 80 ronden te zien, dat is ook een voordeel. Verder Matthijs, vergeet niet, de grindbakken blijven. De Tarzanbocht is altijd een kuitenbijter geweest en zal dat altijd blijven, ook voor toppers. Dus jeetje, ik krijg gewoon kippenvel ineens, zie ik Hamilton en Verstappen en Vettel en noem maar op op die eerste bocht afstuiven. Sta je aan de noordkant van de tribune? Neem je helm mee! Spattend grind van alle kanten.

Zanrdvoort was vroeger een bijzondere baan door het oude scheivlak en Bosuit. Dat is nu anders, maar jongens, kom op! Wat fantastisch dat het door lijkt te gaan. En dan zal in de komende jaren die baan ook wel verbreed worden en de positie van het circuit in de bestemmingsplannen verbeteren. F1 is hot nu en de komende 10 jaar en dat is goed voor CPZ, voor de toekomst van de autosport in NL en voor nederlanderse coureurs in het buitenland.

Die GP van NL is een zegen voor iedere autosportliefhebber!

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Mickey op 02 november 2018 - 11:38:07
Citaat van: Sabai op 02 november 2018 - 10:52:50
Denk dat we het daar allemaal wel over eens zijn . Dus wil het slagen dan moet de baan aangepast worden.

Niet per se. Voor betere races? Ja. Dit lijkt echter geen essentieel onderdeel voor het bestaansrecht. Zie inderdaad de voorbeelden Monaco en Hungaroring.

Historie heeft een grote aantrekkingskracht. Max heeft een grote aantrekkingskracht. Dit alleen zou funding mogelijk moeten maken. Hier gaat een Van Eerd of Heineken of Boekhoorn wel instappen denk ik hoor.
Of alle drie.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: Sabai op 02 november 2018 - 13:24:21
Ik ben wel eens als vrijwilliger met Coronel mee geweest en er zal ook een compleet niet pit complex gebouwd moeten worden. Alles dateert nog uit het jaar kruik.
Daar is men al mee bezig hoor. De nieuwe pits komen op de plek waar nu de hoofdtribune staat. Uitkomen pits dus vlak voor de Tarzan.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65

Citaat van: DeBril op 02 november 2018 - 12:53:43
Hoogstwaarschijnlijk dat Heineken wel instapt, aangezien het circuit van prins Bernhard is, en die ook een dikke vinger in de pap heeft bij Heineken.

Maar er moet wel ernstig veel gebeuren bij Zandvoort.
Kijk alleen al naar de aanvoerswegen, dat zijn er maar 2 of zo, en die zijn niet berekend op veel verkeer (laat staan op alle vrachtwagens van de teams)
En de plekken waar publiek de race kan kijken, want dat kan eigenlijk alleen vanaf Audi S tot de Slotemakerbocht. Het stuk achterop (scheivlak, marlboro) kun je niet fatsoenlijk komen. (en dan kijk ik dus alleen maar naar de logistieke dingetjes)

(ik kraak Zandvoort absoluut niet af, want ik heb 100x liever F1 op Zandvoort dan op Assen. Maar dit is even realistisch zijn. Ik heb me de laatste keer bij de DTM (wederom) aan bovengenoemde punten geërgerd)

Bernhard van Oranje is mede-eigenaar van CPZ. Van een vinger in de pap bij Heineken is me niks bekend, vertel eens?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Breaktest

Vraag John de Mol. Als die nee zegt weet je gelijk dat het nooit valt terug te verdienen.
Gebrek aan kennis heeft me nooit weerhouden van een grote mond

DeBril

Citaat van: Robbert65 op 02 november 2018 - 14:43:59

Bernhard van Oranje is mede-eigenaar van CPZ. Van een vinger in de pap bij Heineken is me niks bekend, vertel eens?


Citaat uit het NOS artikel
Citaat
"Het moet gigantisch verbouwd worden en het is al eind 2018. Maar onderschat Prins Bernhard niet; die heeft geweldige connecties én hij heeft de grootste bierbrouwerij van Nederland achter de hand", aldus Dekker, verwijzend naar Heineken als potentiële geldschieter.

Ik weet niet precies hoe die connectie zit, maar hij heeft daar een vinger in de pap (grootaandeelhouder oid mss?)

Bron: https://nos.nl/artikel/2257507-zandvoort-is-heel-ver-met-terugkeer-maar-dit-is-meer-een-smeekbede.html

C.G. de Beaufort

Rutte : (..)Maar het is vooral aan het bedrijfsleven om dit soort initiatieven te betalen, voegde hij (soort minachtend) eraan toe. "Wees effe stoer en los dat zelf op", zei premier Mark Rutte na afloop van de ministerraad.

Kortom, het wordt een lange zit en daarna... niemand van het bedrijfsleven die het op zich wil nemen, 

Groet,

C.G. de Beaufort