De GP van Nederland

Gestart door Fabian, 30 november 2016 - 14:26:00

« vorige - volgende »

Tuesday

Laat ze het maar gewoon proberen, we zien wel vaker verrassende races op verrassende plekken en saaie races op hele mooie circuits. En vaak wisselende omstandigheden, dat lijkt me ook niet verkeerd, al ga je met dit weer misschien twijfelen of het ooit nog weer gaat regenen ;)

Matthijs

#121
Citaat van: Tuesday op 03 augustus 2018 - 14:17:46
Laat ze het maar gewoon proberen, we zien wel vaker verrassende races op verrassende plekken en saaie races op hele mooie circuits. En vaak wisselende omstandigheden, dat lijkt me ook niet verkeerd, al ga je met dit weer misschien twijfelen of het ooit nog weer gaat regenen ;)
Even los van deze bizarre zomer, hoe vaak regent het in Nederland nu echt? Het overgrote deel van de tijd is het gewoon droog.

Edit: volgens Buienalarm is het 93% van de tijd droog in Nederland. Reken daar de opdroogtijd van een baan bij op en de lngte van een race ik schat dat gemiddeld 1 op de 10 Nederlandse GP's nat zal zijn.
http://www.buienalarm.nl/weer-feiten/hoeveel-procent-van-de-tijd-valt-er-neerslag-nederland

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 03 augustus 2018 - 18:57:18
Citaat van: Tuesday op 03 augustus 2018 - 14:17:46
Laat ze het maar gewoon proberen, we zien wel vaker verrassende races op verrassende plekken en saaie races op hele mooie circuits. En vaak wisselende omstandigheden, dat lijkt me ook niet verkeerd, al ga je met dit weer misschien twijfelen of het ooit nog weer gaat regenen ;)
Even los van deze bizarre zomer, hoe vaak regent het in Nederland nu echt? Het overgrote deel van de tijd is het gewoon droog.

Edit: volgens Buienalarm is het 93% van de tijd droog in Nederland. Reken daar de opdroogtijd van een baan bij op en de lngte van een race ik schat dat gemiddeld 1 op de 10 Nederlandse GP's nat zal zijn.
http://www.buienalarm.nl/weer-feiten/hoeveel-procent-van-de-tijd-valt-er-neerslag-nederland
ik heb het over Assen ;) Ik weet niet of je Moto GP volgt, maar daar zien we toch geregeld natte races of kwalificatie's. k heb ff de afgelopen 5 jaar terug gezocht;
2017: natte kwalificatie, lichte regen tijdens de race
2016: natte race
2014: natte kwalificatie

Ik geloof die 93% best, maar het is ook gewoon een feit dat het meer dan de helft van de dagen in NL regent. Het gaat er dus vooral om hoe die 93% verdeeld is.

Wings

Citaat van: Matthijs op 03 augustus 2018 - 12:55:53
Citaat van: Wings op 03 augustus 2018 - 10:21:31
Assen daagt niet zo uit als Zandvoort.
Hoe bedoel je dat? Welke bocht op Zandvoort is dan heel uitdagend voor F1? Ik kan alleen Scheivlak bedenken, misschien laaste bocht.

Ik heb zelf op beide circuits gereden en vindt Zandvoort veel meer uitdagen. Sowieso al door de hoogteverschillen en de onoverzichtelijke bochten. Assen is plat en overzichtelijk. Heb er één keer gereden en vond er geen bal aan. Het circuit zelf vind ik niet zo karakteristiek als Zandvoort. Dat is velen malen leuker en harder werken achter het stuur van een racer.

Tuesday

Citaat van: Wings op 03 augustus 2018 - 20:27:01
Citaat van: Matthijs op 03 augustus 2018 - 12:55:53
Citaat van: Wings op 03 augustus 2018 - 10:21:31
Assen daagt niet zo uit als Zandvoort.
Hoe bedoel je dat? Welke bocht op Zandvoort is dan heel uitdagend voor F1? Ik kan alleen Scheivlak bedenken, misschien laaste bocht.

Ik heb zelf op beide circuits gereden en vindt Zandvoort veel meer uitdagen. Sowieso al door de hoogteverschillen en de onoverzichtelijke bochten. Assen is plat en overzichtelijk. Heb er één keer gereden en vond er geen bal aan. Het circuit zelf vind ik niet zo karakteristiek als Zandvoort. Dat is velen malen leuker en harder werken achter het stuur van een racer.
weten Charlie en Liberty hiervan? ;)

Sabai

Ik vind beide circuit's f1 onwaardig eigenlijk.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 03 augustus 2018 - 22:19:56
Ik vind beide circuit's f1 onwaardig eigenlijk.
Als ze op Assen de Veenslang gaan verlengen heb je een recht stuk van ruim 900 meter, dan heb je iig 1 goede inhaalmogelijkheid, al wordt de Stekkenwal, die daarna komt, wel een hele snelle bocht, wat uitremmen lastig maakt. We kunnen er lang of kort over discussiëren, soms moet je dingen gewoon proberen en zien wat het wordt.

gloudiesaurus

http://www.gppits.net/nieuws/formule_1_doet_zandvoort_aanbod_voor_grand_prix_vanaf_2020/

Gaat het dan toch echt gebeuren? Vanaf 2020 een in Nederland op het circuit van Zandvoort?
Ben ook wel heel benieuwd hoe de plannen er dan uit zien (qua logistiek en verkeer) en wat er allemaal aangepast moet worden aan circuit en faciliteiten.

Het zou wel enorm gaaf zijn!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Goed begin van de dag zo. :)

Hier de link naar de Telegraaf dan maar, straks denken ze dat je het verzonnen hebt.  ;)

https://www.telegraaf.nl/sport/2752533/formule-1-kiest-voor-zandvoort

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Ik weet echt niet wat ik er van moet denken. Kijk nou naar dat circuit en denk dat er hedendaagse F1-auto's overheen razen. Dat gaat toch niet werken? Te kort, te smal.

Sabai

Hongarije, mexico, Barcelona. Alle 3 circuits die niet bijzonder zijn maar vaak mooie races opleveren. Dus waarom niet op zandvoort. Ze zouden alleen dat stuk bij de Audi bocht moet veranderen.

Sabai

#132


Deze lay-out zou een stuk beter zijn  :)

gloudiesaurus

Je bedoeld het oude licht grijze gedeelte?
Ja dat klopt... vooral bos uit.

Maar dan moeten ze het vakantiepark afbreken  ;)

Ben benieuwd of ze de financiering rond krijgen. Ze hebben nu een aanbod maar er moet toch geld zijn voordat ze het contract kunnen tekenen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Fietser

Kan me niet voorstellen dat Zandvoort mooie races op zal leveren. Eens met Matthijs: te kort, te smal. Welke variatie dan ook (grijs of zwart), ik zie nauwelijks inhaalmogelijkheden, wat de F3-races recentelijk ook lieten zien en eigenlijk ook alle F1-races in het (verre) verleden. Ik vrees een soort Hungaroring maar dan zonder lang recht stuk en interessante bocht 2.
Werd dan ook blijer van dat andere bericht vandaag mijn krant: in 2020 een GP in Hanoi.