Jouw cijfer voor het seizoen 2016

Gestart door Mickey, 29 november 2016 - 12:52:44

« vorige - volgende »

Dit seizoen krijgt van mij een...

10, één van de beste in jaren!
0 (0%)
9,5
0 (0%)
9, bijna elke race op het puntje van mijn stoel gezeten.
2 (8.3%)
8,5, ik heb me uitstekend vermaakt.
4 (16.7%)
8, gewoon goed.
5 (20.8%)
7,5
5 (20.8%)
7
3 (12.5%)
6,5
1 (4.2%)
6, mwah, ik ben niet iedere race in slaap gevallen.
1 (4.2%)
5,5
1 (4.2%)
5
0 (0%)
4,5, nou, dat kon wel spannender.
1 (4.2%)
4
0 (0%)
3,5
0 (0%)
3, volgend jaar toch maar weer naar de kroeg op zondagmiddag.
0 (0%)
2,5
0 (0%)
2
0 (0%)
1,5
0 (0%)
1
0 (0%)
0, Dit seizoen was ronduit crap!
1 (4.2%)

Totaal aantal stemmen: 24

Poll gesloten: 27 februari 2017 - 12:52:44

Mickey

Nou, dat heeft niet heel veel toelichting nodig. De keuze is reuze in elk geval. :) Wellicht leuk als men laat weten wat in grote mate zijn cijfer heeft bepaald.

Ik vond Max zonder meer de smaakmaker van dit jaar. Ook de controverse en zijn grote bek naast de baan en met name de ophef en verontwaardiging daarover, hebben voor mij een hoge amusementswaarde. Met Barcelona en Brazilië als hoogtepunten, qua sturen en zo. Dat zijn races met nu al historische waarde. Verder vond ik de strijd tussen Ham en Ros aardig. Vooral leuk omdat Ham vanaf het begin tegen een toenemende achterstand aan keek, deze bijna wegwerkte, maar toch niet. :P

Samenvatting, voor mij een 8,5, net geen 9. Eigenlijk vooral vanwege de saaiheid van enkele races, met name Baku was niet om aan te gluren.

Shoot!

Matthijs

Ik heb 7,5 gestemd.

Gemiddeld vond ik de races een 7, de dominantie van Mercedes een -1, de strijd binnen Mercedes +0,5 en Max Verstappen +1.

Misschien was een hoger cijfer beter geweest, omdat dit een legendarisch jaar is gebleken voor de Nederlandse autosport.

Robbert65

Een 8. Gewoon een goed seizoen, met als hoogtepunt het spektakel rondom Max Verstappen. Fenomenaal. Maar alles boven een 8 reserveer ik toch maar voor een jaar waarin verschillende teams en rijders tot het laatst om de titel strijden en het niet zo'n Mercedesonderonsje meer is. Een jaar waarin Red Bull met Ferrari en Mercedes vecht om titels en GP's. Een jaar waarin Vettel, Verstappen, Ricciardo en Hamilton wiel aan wiel om iedere bocht vechten.

Vandaar niet meer dan 8, maar toch. Mickey noemde Bakoe al, ik vond Sotsji ook erg. Hoogtepunten: Spa, Brazilië en Barcelona door het gevecht van Verstappen met Räikkönen en de ongelofelijk mooie winst. Behalve de twee minder mooie races heb ik negentien keer min of meer constant op het puntje van de bank gezeten.

Ik moet zeggen dat dat ook komt doordat we kijken met de livetiming data van f1.com. Kost een paar tientjes per jaar, maar je hebt veel meer inzicht in het verloop van de wedstrijd en je kunt iedere positie echt volgen. Als Max Verstappen tien minuten ononderbroken in beeld is omdat hij weer eens het hele veld zonodig moet inhalen (what's new?  ::) ) kun je met die data erbij wel in de gaten blijven houden hoe het gevecht aan de leiding verloopt, hoe Vettel en Ricciardo het doen om de vierde plaats en dat Ericsson er door Palmer afgetikt wordt.
Je kunt ook steeds blijven zien wie met welke banden heeft gereden, hoe de pitstops verlopen, wie al binnen is geweest en hoe vaak.
Verder zit er live gesproken commentaar bij en hoor je als je wilt veel meer boordradio dan op TV.
Ook komen alle mededelingen van de wedstrijdleiding op je scherm. Retekort, maar ze komen wel langs.

Ik schrijf dat maar eens op want het is echt een enorme verbetering voor liefhebbers. Zo hoorde ik mensen vertellen dat ze de race in Abu Dhabi afgelopen weekend saai vonden op het laatst na. Dat was voor ons absoluut niet zo, het was spannend van begin tot eind.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

een 3, vanwege de omschrijving die erachter staat ;)

gloudiesaurus

Een 9! Met Max Verstappen als smaakmaker van dit seizoen. Ik heb er enorm van genoten.
Prachtige races op Barcelona en in Brazilië, en de eerste Nederlandse grand prix winst!
Misschien niet objectief maar voor mij was dit een prachtig Formule 1 jaar.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Edwin90

Ik heb een 8,5 gestemd. Een prima seizoen met een flink aantal boeiende races. Het succes van Max Verstappen maakt het dan wel wat zoeter. Eens met de mensen die zeggen dat een titelstrijd tussen meerdere teams ontbreekt. Ik verhouding was het Mercedes' meest dominante seizoen sinds hun terugkeer. Slechts twee keer in eenentwinitig races kwamen ze niet als winnaar aan de streep. Indrukwekkend, en erg irritant voor de neutrale fan.

Jehoentelaar

7. Over het algemeen heb ik mij prima weten te vermaken, maar het is geen seizoen dat mij over enkele jaren warme gevoelens oplevert als ik eraan terugdenk.

Arthur

Prima seizoen, een 8. Max gaf extra kijkplezier maar hij trekt de score nog niet richting 9 cq 10. Dan moet hij mee gaan doen om de titel en iedere race om P1 - P2. En een strijd tussen team en niet zoals nu met een team. Dat maakt het minder.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Ik ga voor een 8.5. Ik heb mij prima vermaakt. Genoten van dit seizoen. Veel controverses, spannende titelstrijd en natuurlijk de successen van Max wat er een half puntje extra heeft opgelegd.

Pancake Shield

Een 6. Misschien ben ik wel extreem kritisch, maar de enige races die ik mij zo kan herinneren zijn Spanje (ook alleen puur vanwege de overwinning van Verstappen, de race zelf was ronduit slecht), Oostenrijk (de beste van het seizoen wat mij betreft) en Brazilië (met dat ontzettend debacle van rode vlaggen en Safety Cars). Voor de rest van het jaar springt er mij echt niks in gedachten wat zo memorabel was aan dit jaar.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Fietser

Ik zeg 7,5. Gewoon een prima jaar met plussen en minnen. De Mercedesdominantie maakte het enigszins saai, want al heel snel werd duidelijk dat het wk tussen slechts 2 poppetjes ging, die het daarentegen onderling wel weer spannend maakten. Jammer vind ik het (definitieve?) wegzakken van een voormalig topteam: McLaren. Ook jammer dat Manor, Renault en Sauber zich zelden in het middenveld konden roeren. Verstappen maakte er vaak wel weer een smeuïg feestje van, wat soms ook gold voor Vettel (verbaal vaak), Sainz, Hulkenberg en Perez. En dat Rosberg uiteindelijk zijn betere teamgenoot aftroefde was me een waar genoegen, maar dat is heel persoonlijk.

Van Wijk

Citaat van: Fietser op 30 november 2016 - 09:17:15
Ik zeg 7,5. Gewoon een prima jaar met plussen en minnen. De Mercedesdominantie maakte het enigszins saai, want al heel snel werd duidelijk dat het wk tussen slechts 2 poppetjes ging, die het daarentegen onderling wel weer spannend maakten. Jammer vind ik het (definitieve?) wegzakken van een voormalig topteam: McLaren. Ook jammer dat Manor, Renault en Sauber zich zelden in het middenveld konden roeren. Verstappen maakte er vaak wel weer een smeuïg feestje van, wat soms ook gold voor Vettel (verbaal vaak), Sainz, Hulkenberg en Perez. En dat Rosberg uiteindelijk zijn betere teamgenoot aftroefde was me een waar genoegen, maar dat is heel persoonlijk.

Waarom zou ik mijn mening en visie opschrijven als iemand anders het al voor mij gedaan heeft?
Volledig mee eens, ook een 7,5 dus.

Sabai

Een 5.5 voor mij.Vond het een matig en voorspelbaar seizoen. Verstappen heeft er nog wat smaak aan gegeven. Hoop op Beterschap voor volgend jaar.

Jozef

Race per race bekeken heb ik eigenlijk vrij hoge scores gegeven dit seizoen, vaak bij de hogere scores op dit forum denk ik.

Maar het kampioenschap op zich was echt niks. Geen spoor van strijd om de constructeurstitel en een kleurloze en matig getalenteerde winnaar in het rijdersklassement. Een seizoen beoordeel ik toch vooral op het kampioenschap en niet zozeer op de individuele races dus kom ik niet hoger van een 6,5.

Wings

Stel jij hebt gelijk en Rosberg is een matig getalenteerde winnaar, wat zegt dat dan over de successen van Hamilton? Want laten we eerlijk zijn, Lewis mag dan wel de snellere zijn van het duo, het verschil met Rosberg is nooit groot geweest. En supertalenten rijden matig getalenteerde rijders het snot voor de ogen. Enkele voorbeelden hiervan: Schumacher - Verstappen, Schumacher - Irvine, Schumacher - Barrichello, Vettel - Webber, Alonso - Fisichella, Alonso - Massa. Hamilton heeft dat gat absoluut niet naar Rosberg. Sterker nog, Rosberg heeft van de 3 jaren dat een Mercedes-rijder vocht voor de titel, 2 seizoenen tot aan de laatste race kans gehad en is dit jaar kampioen geworden. Dus prima om Rosberg naar beneden te halen maar hoe goed Hamilton is zit daar onlosmakelijk aan verbonden.