2017 Verizon IndyCar Series

Gestart door Jehoentelaar, 04 november 2016 - 17:09:25

« vorige - volgende »

Pancake Shield

Ben benieuwd of KV er niet gewoon de stekker eruit trekt. Ik kan mij ergens herinneren dat er vorig jaar verhalen rondzweefden dat er geldproblemen waren. Overigens niet alleen bij KV, maar bij meerdere teams. Maar nu Bourdais vertrokken lijkt te zijn bij KV, kan ik mij niet voorstellen dat daar zo maar een topper/subtopper naar binnenloopt. Sage Karam is nog steeds vrij, maar ik weet dat zijn reputatie niet geheel vlekkeloos is.

Overigens ook opvallend. Nog steeds maar een rookie.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

sjakie

Spencer Pigot heeft getekend bij Ed Carpenter om de #20 te rijden op alles wat niet oval is. Carpenter rijdt zelf de oval races in de #20. Spencer Pigot zal op Indy een derde wagen rijden voor het team.

Mikail Aleshin schijnt eruit te liggen bij SPM

FolkertE

Jammer dat Montoya er niet meer bij is, al had ik dat wel verwacht maar toch. Hij was wel een mooi character en deed het zeker in 2015 erg goed.

Toch dit jaar maar weer eens kijken.

sjakie

Aleshin toch weer een seizoen bij SPM, nadat eerder was aangekondigd dat zijn plek bij het team op losse schroeven was komen te staan



sjakie

KV Racing Technology sluit haar deuren. Ricardo Juncos heeft de wagens en wat materieel overgenomen met het oog op deelname aan de Indy 500. Juncos zou volgend jaar de gehele series willen meedoen

-Nino-

In 2017 zal Rene Hoogterp het commentaar verzorgen tijdens de races van de IndyCar op Ziggo Sport. Frank Weeink zal hooguit als invaller nog te horen zijn bij Ziggo Sport en verdwijnt dus als commentator bij de IndyCar, Formule 3 en DTM. Hij mag in 2017 bij Eurosport de MotoGP samen met Kervin Bos (op locatie) van commentaar gaan voorzien.
De kwalificatie van de IndyCar zal denk ik niet op Ziggo Sport te zien zijn, maar wellicht wel via het Youtube-kanaal van de Indycar.

Jehoentelaar

De OP is geüpdatet met de huidige startgrid en de deelnemers + kalender van de Indy Lights.

-Nino-

Gelukkig gaat het komend weekend beginnen.

sjakie

Jay Howard rijdt op Indy voor het SPM team, in samenwerking met Tony Stewart

sjakie

AA zet opnieuw een 5e wagen in op Indy, Robin Frijns zal 'm echter niet rijden omdat de E Prix van Parijs samen valt met Pole Day

Jehoentelaar

Leuk om te weten is dat de volledige Road To Indy dit weekend in actie komt. Als het goed is valt er een heleboel te zien via de officiële kanalen op YouTube.

Jehoentelaar

Rinus van Kalmthout heeft vandaag een knappe derde plaats gepakt in de openingsrace van het USF2000, zeg maar de Amerikaanse variant op de Formule 4. Van Kalmthout (VeeKay genoemd in de US) startte op de veertiende plek en streed tot aan de meet om de zege. Vanavond om acht uur Nederlandse tijd is de tweede race, live te volgen via het YouTubekanaal van IndyCar en Race Control op de website van hetzelfde IndyCar.

Jehoentelaar

Ook in de tweede race, gisteravond (NL-tijd) verreden, wist VeeKay het podium van de USF2000 te bereiken. Puike prestatie!

Jehoentelaar



Aaron Telitz heeft gisteren de eerste race van de Indy Lights gewonnen. In een niet heel enerverende race hield hij de concurrentie een straatlengte achter zich. Colton Herta (zoon van) vocht zich met een aantal mooie acties naar de tweede plek; Neil Alborico reed zonder veel problemen naar P3. Matheus Leist (kampioen Brits Formule 3) viel door technische problemen ondanks een goede openingsfase ver terug.

Om kwart voor drie vanmiddag (CET) is de tweede race van de Indy Lights - LIVE te zien via het YouTubekanaal van IndyCar.

Jehoentelaar

Sebastien Bourdais heeft zojuist een intens saaie Grand Prix of St. Petersburg gewonnen. Hij wordt op het podium vergezeld door landgenoot en regerend titelhouder Simon Pagenaud, alsmede door Scott Dixon.