2017 Verizon IndyCar Series

Gestart door Jehoentelaar, 04 november 2016 - 17:09:25

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Indianapolis 500 - Fast Nine Results

Row 1
Scott Dixon
Ed Carpenter
Alexander Rossi

Row 2
Takuma Sato
Fernando Alonso
JR Hildebrand

Row 3
Tony Kanaan
Marco Andretti
Will Power

Sabai

Knappe prestatie tot nu toe.

Mickey


SDG

Rode vlag na een misselijkmakende crash van Scott Dixon en Jay Howard. Beiden zijn OK.

C.G. de Beaufort

Yep, hij ligt nu 1e. Maar het duurt nog erg lang. Dus hopen dat'ie een overwinning binnenhaald...

Groet,

C.G. de Beaufort

Mickey

Wow! Die crash was wel winnend.  ;D

(en gewoon uitstappen, anders zou ik niet lachen)

Franky R.


SDG

Alonso eruit door motorpech. Jammer!

SDG


JS JTD

Motorpech? Het is toch eigenlijk niet te geloven, na alle pech die hij al in de F1 heeft gehad, weer een Honda motor die roet in het eten gooit...

Pancake Shield

Flink balen toen hij uitviel natuurlijk. Maar het was wel genieten, hoe goed hij reed. Niet vergeten dat hij ondanks alle coaching etc wel gewoon een rookie is en dat op een oval. Nette race hoor.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jehoentelaar

Genoten van een prachtige race die een heleboel had. Alonso fantastisch gereden, strategisch kwam het na pakweg 160 ronden iets minder gunstig uit. Jammer van het uitvallen, maar het was mooi om hem weer eens om iets groots te kunnen zien strijden. Takuma Sato reed de hele wedstrijd zoals alleen Takuma Sato dat kan en is een geweldige winnaar.

Ook kudo's voor Max Chilton (verrassend sterk) en Hélio Castroneves (prachtig teruggekomen), maar het grootste dankwoord gaat uit naar de veiligheidseisen van IndyCar en chassisbouwer Dallara.

Op naar editie 102!

Sabai

Ik heb ook voor het eerst genoten van een oval race  :). Als iemand als Alonso meedoet is het ineens een stuk interessanter. Alonso ook sterk gereden. Hoezo kudo's voor de veiligheid Jeroen ?  Ik vind Indycar eigenlijk een stuk gevaarlijker dan F1. Ik zag gisteravond een auto vliegen zoals ik dat zelden gezien heb.Had zomaar dodelijk kunnen aflopen net als die klap van Bourdais. Gelukkig is het goed gegaan allemaal. Ik zie Alonso overigens de overstap wel maken naar de Indy. Je ziet hoe hij geniet als hij weer meedoet om de overwinning.

Jehoentelaar

Kudo's voor de veiligheid omdat Scott Dixon na zijn klapper ongedeerd kon uitstappen. Oval racing is per definitie onveiliger dan road course racing. Tuurlijk komt daar ook een stukje geluk bij kijken, maar de kern van de auto en de anti-rollbar hielden stand - en daar gaat het om.

Flashback007

Ik heb inderdaad de laatste jaren wel stevige crashes gezien, maar een aantal daarvan waren sowieso dodelijk geweest als de wagen niet zo stevig was geweest als dat hij nu was. Die crash van Dixon bewijst dat met name. Daar was vroeger echt niks van heel gebleven en nu bleef de kern heel en dat is echt wel de mazzel van de Nieuw-Zeelander geweest. Maar kijk ook eens naar Castroneves die er gewoon onder door piepelt. Die man heeft echt zo verschrikkelijk veel geluk gehad de gehele race