Brexit topic

Gestart door Tuesday, 24 juni 2016 - 14:46:06

« vorige - volgende »

Robbert65

#30
Eens, de Brexit is onomkeerbaar.

Er is inmiddels wel een breed gevoel van spijt onder Brexit-stemmers; ik hoor dat velen vinden dat ze belogen zijn door Farage, nu ze de post-event news and comments tot zich hebben genomen.

Mensen gaan zo slordig met kiesrecht om; je verdiept je toch vóórdat je naar de stembus gaat!?
Veel Britten maken zich echt grote zorgen. De hele generatie scholieren is  boos: laag opgeleide oudjes hebben in onwetendheid en onverschilligheid ervoor gezorgd dat de jonge generatie, die niet eens stemmen mocht voor de rest van hun leven op achterstand staan. ook daar hebben opa en oma niet bij stilgestaan...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

C.G. de Beaufort

De jongeren generatie :

18-24 jaar : 36% van de populatie

terwijl de ouderen :

55-64 jaar : 81% van de populatie

https://twitter.com/SkyData/status/746700869656256512

Waarom de jongeren generatie nu ineens protesteren verbaast mij enorm.

Groet,

C.G. de Beaufort




Franky R.

Ik zeg er nog maar een ding over. Een fabelachtig trefzeker column van Brian Reade over de Brexit.

"Congratulations, you've taken our country back - to 1953 or 1853"

Pancake Shield

Het is overigens ontzettend veelzeggend dat de aanhangers van de Brexit nu over elkaar  buitelen om met de vingers naar elkaar te wijzen. Belogen, bedrogen etc. En de grote man naast Farage Boris Johnson is ook spoorloos verdwenen van het toneel. Daarnaast is er natuurlijk al de aanvraag voor dat tweede referendum al drie miljoen handtekeningen heeft. Die aanvraag is al enkele dagen voor het referendum gestart en krijgt nu de handtekening, lijkt mij dat er toch wat mensen wellicht spijt hebben gekregen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Sabai

Ik verwacht nier dat de brexit er komt.Maar hopelijk zijn ze wel wakker geworden in Brussel

C.G. de Beaufort

Citaat van: Franky R. op 26 juni 2016 - 19:21:01
Ik zeg er nog maar een ding over. Een fabelachtig trefzeker column van Brian Reade over de Brexit.

"Congratulations, you've taken our country back - to 1953 or 1853"

Bij deze een prima stuk van Paul Watson na  het behalen van de Brexit, met daarbij hij o.a  het referendum van Frankrijk, Nederland (Balkenellende) en Ierland aanhaalde. Een mooi stukje... en de vervolging hiervan.

http://youtu.be/5XKJ2mcdVmQ

Groet,

C.G. de Beaufort


Franky R.

Beaufort,


Ik vraag mij af of een video waarin er nauwelijks wordt in gegaan op het commentaar van tegenstanders (onnodig belachelijk gemaakt), al argument kan worden gestaafd. Bovendien zeg je niets over de aarzeling van Boris Johnson om artikel 50 echt in te laten gaan.


Ondertussen krabbelt ook Farage terug... http://www.medischcontact.nl/Nieuws/Laatste-nieuws/Nieuwsbericht/154317/Toch-geen-miljoenen-voor-NHS-na-Brexit.htm

Pancake Shield

Ik ben gestopt met kijken nadat erover misleidende media e.d. gesproken wordt. Dit soort filmpjes wordt gemaakt door populistische geesten, die maar een doel voor ogen hebben en niet objectief over een onderwerp kunnen spreken. Dat is alles wat ik er over wil zeggen.

Feit is dat de Brexit-voorstanders het lekker op het gemakje aan willen doen, terwiijl de Brexit-tegenstanders het sneller achter de rug willen hebben. Farage, Johnson, zelfs het tweede referendum. Allemaal terugkabbel-acties van Brexit-voorstanders. De tegenstanders zijn allemaal teleurgesteld, maar met uitzondering van de Schotten (die gezegd hebben de Brexit te gaan blokkeren) is er geen enkele die probeert het proces te vertragen. Of het kiezen van een nieuwe premier moet als vertraging gezien wordt.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

C.G. de Beaufort

Citaat van: Franky R. op 26 juni 2016 - 21:54:10
Beaufort,


Ik vraag mij af of een video waarin er nauwelijks wordt in gegaan op het commentaar van tegenstanders (onnodig belachelijk gemaakt), al argument kan worden gestaafd. Bovendien zeg je niets over de aarzeling van Boris Johnson om artikel 50 echt in te laten gaan.


Ondertussen krabbelt ook Farage terug... http://www.medischcontact.nl/Nieuws/Laatste-nieuws/Nieuwsbericht/154317/Toch-geen-miljoenen-voor-NHS-na-Brexit.htm

Jij moet maar eens zeggen waarom de 'elite' (politici), na een referendum van de Nederlandse bevolking waaruit zij zich uitspraken tegen (66%) de EU-grondwet, Balkenellende dit negeerde en naar Lissabon ging om het klakkeloos te ondertekenen. Zelfs om gebruik te maken van de opt-out mogelijkheden - zoals b.v. Denemarken heeft gedaan - op belangrijke gebieden zoals b.v. immigratie, om het heft zelf in handen te kunnen houden, kwam niet in die slapjanus op. Een slome, kontlikkende boekhouder. Wanhopig zoekend naar erkenning van z'n europese megalomane vriendjes. Onlangs heeft ook al het Europese Hof gesteld dat Nederland geen inkomenseisen mag stellen aan mensen die een bruid willen importeren. Kortom, onze soevereiniteit zijn we op dit gebied al definitief kwijt. Europa bepaald wie er in Nederland binnenkomt en hoe zij zich mogen gedragen. En helaas zijn dat hoofdzakelijk kanslozen, waarvan het inburgeren in ons aangeharkte landje honderden miljarden Euro's heeft gekost en blijft kosten. Niet dat't erg lukt, de gevangenissen worden voor 80% bevolkt door deze nieuwe nederlanders. En de rekening? Die betalen letterlijk en figuurlijk u en ik. Balkenellende en cs. kunnen wel een boek schrijven : "Hoe help ik zo snel mogelijk een land naar de kloten". En dan kan'ie Mugabe nemen om het voorwoord te schrijven. Hierna komen nog ander dingen wat jij ook niet aan herinnerd wil worden, zoals de 230 miljard die als bonus aan de Grieken zijn gegeven, de 'vluchtelingen' die dit jaar als bosjes uit de zuidellijke landen en Turkije komen (70000 stuks) omdat in die landen niets te halen valt en in Nederland voorrang hebben boven een huis. Dat met Oekraïne nu opnieuw met Rutte in aanvaring dreigt te komen met de bevolking. Dat de PvdA in Nederland de pensioenpotten gaat aanvallen, enz, enz.

Als dat hebt gedaan, zal ik één zin je vragen gaan beantwoorden.

Groet,

C.G. de Beaufort



gloudiesaurus

Citaat van: C.G. de Beaufort op 27 juni 2016 - 09:21:50
Citaat van: Franky R. op 26 juni 2016 - 21:54:10
Beaufort,


Ik vraag mij af of een video waarin er nauwelijks wordt in gegaan op het commentaar van tegenstanders (onnodig belachelijk gemaakt), al argument kan worden gestaafd. Bovendien zeg je niets over de aarzeling van Boris Johnson om artikel 50 echt in te laten gaan.


Ondertussen krabbelt ook Farage terug... http://www.medischcontact.nl/Nieuws/Laatste-nieuws/Nieuwsbericht/154317/Toch-geen-miljoenen-voor-NHS-na-Brexit.htm

Jij moet maar eens zeggen waarom de 'elite' (politici), na een referendum van de Nederlandse bevolking waaruit zij zich uitspraken tegen (66%) de EU-grondwet, Balkenellende dit negeerde en naar Lissabon ging om het klakkeloos te ondertekenen. Zelfs om gebruik te maken van de opt-out mogelijkheden - zoals b.v. Denemarken heeft gedaan - op belangrijke gebieden zoals b.v. immigratie, om het heft zelf in handen te kunnen houden, kwam niet in die slapjanus op. Een slome, kontlikkende boekhouder. Wanhopig zoekend naar erkenning van z'n europese megalomane vriendjes. Onlangs heeft ook al het Europese Hof gesteld dat Nederland geen inkomenseisen mag stellen aan mensen die een bruid willen importeren. Kortom, onze soevereiniteit zijn we op dit gebied al definitief kwijt. Europa bepaald wie er in Nederland binnenkomt en hoe zij zich mogen gedragen. En helaas zijn dat hoofdzakelijk kanslozen, waarvan het inburgeren in ons aangeharkte landje honderden miljarden Euro's heeft gekost en blijft kosten. Niet dat't erg lukt, de gevangenissen worden voor 80% bevolkt door deze nieuwe nederlanders. En de rekening? Die betalen letterlijk en figuurlijk u en ik. Balkenellende en cs. kunnen wel een boek schrijven : "Hoe help ik zo snel mogelijk een land naar de kloten". En dan kan'ie Mugabe nemen om het voorwoord te schrijven. Hierna komen nog ander dingen wat jij ook niet aan herinnerd wil worden, zoals de 230 miljard die als bonus aan de Grieken zijn gegeven, de 'vluchtelingen' die dit jaar als bosjes uit de zuidellijke landen en Turkije komen (70000 stuks) omdat in die landen niets te halen valt en in Nederland voorrang hebben boven een huis. Dat met Oekraïne nu opnieuw met Rutte in aanvaring dreigt te komen met de bevolking. Dat de PvdA in Nederland de pensioenpotten gaat aanvallen, enz, enz.

Als dat hebt gedaan, zal ik één zin je vragen gaan beantwoorden.

Groet,

C.G. de Beaufort

Zullen we ook even on-topic blijven. Het ging over Brexit in dit topic en niet over Balkende of over de vluchtelingenproblematiek...
Let ook even op het verwoorden van je mening... dit kan nl. scherpe reacties oproepen. En we willen de sfeer op het forum wel goed houden he  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Je zet nu een al een paar keer met veel trots in het vet 66%. Het was 61.5%. Om maar aan te tonen dat mensen op den duur zuiver foutieve zaken gaan geloven als je ze maar lang genoeg in je eigen hoofd herhaalt. 61.5% is nog steeds heel veel maar als je tot tweemaal toe in het vet een overdreven getal gaat noemen, kan ik het ook niet nalaten om dat even recht te zetten...

Je verwijst ook naar Ierland, waar een eerste referendum inderdaad het Verdrag van Lissabon verwierp, maar na herziening van het Verdrag werd een nieuw referendum gehouden resulterende in een goedkeuring door 67% van de stemmers. Dit referendum moeten we maar vergeten? In de Nederlandse Tweede Kamer stemde 74% van de volksvertegenwoordigers in, dus zo alleen stond Balkenende blijkbaar ook niet.

De terugkrabbelende houding van het Leave-kamp zegt natuurlijk alles. Ze hadden zelf nooit verwacht te zullen winnen dus hebben erop los gelogen alsof het een lieve lust was, met als enige doel de bestaande politieke orde omver te werpen. Nu ze ook effectief gewonnen hebben en dus verantwoordelijkheid moeten opnemen, staan ze met de mond vol tanden. Cameron zegt terecht: jullie wilden eruit, los het nu ook maar op. Boris Johnson heeft plots geen haast met het inroepen van artikel 50 in de hoop al wat mooie cadeaus van Europa te krijgen in de wandelgangen, voordat de echte onderhandelingen beginnen. Gelukkig zijn de Europese leiders niet te doem om in die val te trappen.

Deze overwinning kan uiteindelijk een nederlaag worden voor het populisme in Europa.

Robbert65

#41
Citaat van: Jozef op 27 juni 2016 - 18:15:29


Deze overwinning kan uiteindelijk een nederlaag worden voor het populisme in Europa.

Hear Hear!!

*edit: mijn ondersteuning betrof expliciet de laatste zin van Jozef's post, de rest van het citaat verwijderd.*
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Pancake Shield

De houding van Johnson zegt alles. Ze willen met name de positieve dingen van de EU wel behouden met een of andere rare constructie, maar vervolgens niet de volgen hen negatieve punten van de EU. Dat is eigenlijk als je bij een all-you-can-eat-buffet aan het einde van de avond zegt: "Ja, ik ga niet betalen want ze hadden ook vis klaar liggen en dat lust ik niet"

Bovendien kleuren de markten nog steeds bloedrood. Vergeet niet dat ook de VS in een nagenoeg onmogelijke positie worden gedwongen, die hebben hele goed banden met de Britten, maar dat ging de laatste jaren allemaal via de EU. En de EU is bezig met een handelsverdrag met de VS, maar nu moet Engeland dat zelf gaan opzetten. Obama heeft al aangekondigd dat VK achter in de rij moet gaan aansluiten.

Nogmaals het blijft een feit gewoon dat juist het Brexit-kamp zich roert over de voorwaarden en er lekker de tijd voorneemt. Plus ook nog eens het feit dat sinds het referendum, die tweede aanvraag al meer dan 3,7 miljoen handtekening gekregen heeft. Een oproep waarvan Cameron al gezegd heeft dat die er niet komt. De Schotten en de Ieren roeren zich enorm. Plus dan de toename van meldingen van 'bepaald soort' incidenten. Al met al lijkt het Brexit-kamp zich onderling er vechtend onderuit te willen werken, terwijl juist de 'remain'-stemmers er zich bij hebben neergelegd.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Pancake Shield

Citaat van: Jozef op 27 juni 2016 - 18:15:29
Deze overwinning kan uiteindelijk een nederlaag worden voor het populisme in Europa.

Hopelijk
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Franky R.

#44
Beaufort,


Ik respecteer de oproep van Peter om het netjes te houden. Toch vind ik het een zwaktebod van jou om niet in te gaan op de vragen die ik alweer tweemaal had gesteld. In plaats daarvan raaskal je over Balkenende (ja, die heeft de boel destijds ook bedrogen), vluchtelingen die direct een huis kado krijgen (dus niet, en ik kan dat weten want jaren geleden voor de COA gewerkt) of zelfs -godbetert- Mugabe.


Dan denk ik: 'Die heeft geen argumentatie meer'. Uitrekent het land dat zowat de halve wereld heeft gekolonialiseerd heeft er moeite mee dat er buitenlanders in hun land wonen.


Ik heb namelijk nooit ontkend, en doe het ook niet, dat Brussel het op veel gebieden een potje van gemaakt heeft.


Maar we hadden het over de Brexit en dat de winnaars van het referendum kapot geschrokken lijken van hun succes. Intussen zitten er aardig wat Britten uit te zoeken wat de EU is en wat de gevolgen daadwerkelijk zijn van een Brexit. Bron? Google, of zitten die ook in een 'Remain-complot'?


Ik scheld niemand niet uit; Ook de drijvende krachten achter de Brexit niet. Ze hebben met succes gebruik gemaakt van een democratisch proces. Maar de volgende stap nemen ze maar niet, terwijl Johnson en Farage met de mond vol tanden blijven staan, zoals Jozef al schreef.

Daar mag ik toch wel vragen over stellen?


Dat Brussel nu haar poot zeer stijf gaat houden, is niet meer dan normaal. Wel de lusten, maar niet de lasten kan niet. Dat heeft niets te maken met 'de slechte verliezer' zijn.


En dat de overige EU-landen haast maken, doen ze ook voor jouw en mijn portemonnee. Zolang de boel zo onrustig blijft, krijgt de Euro klappen. En ik wens geen geld te verliezen omdat een paar Britten de boel denken te kunnen vertragen.


Daarom postte ik het column van Brian Reade die aangeeft waar de Brexit werkelijk over ging.


En langzaam aan worden de Britse kranten ook wakker...Een schreef een verhaal over Britse films die konden worden gemaakt dankzij subsidie van de EU. Daar kan men een streep doorheen trekken. En zo zijn er nog veel meer beloftes van de Brexit-kamp die vooral beloftes zullen blijven.


En de moord op Jo Cox als gruwelijke dieptepunt... :-X

Aanpassing:
Ik hoop wel dat de EU-raad hiervan leert...inderdaad is er teveel macht en bevoegdheid naar Brussel gegaan. Maar niet alles aan de EU is kommer en kwel!