Brexit topic

Gestart door Tuesday, 24 juni 2016 - 14:46:06

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Citaat van: gloudiesaurus
(..)Het probleem is alleen dat dit in de stemming enorm is gebagatelliseerd. De immigranten zouden de banen innemen van de Engelsen. Dat is natuurlijk niet waar.(..)

Van 13 miljoen laaggeschoolde banen in het Verenigd Koninkrijk op gebieden zoals tuinbouw en voedsel productie, zijn ongeveer 2,1 miljoen nu in handen van de migranten. Bijna de helft van hen, 840.000, zijn EU-burgers, de andere 1,3 miljoen buiten Europa. De werkenloosheid is 5,2%

Zie :

http://www.express.co.uk/news/uk/487645/Migrants-take-British-workers-jobs-says-official-study

Voorts neemt de islam toe, dat was de conclusie van een recent onderzoek van het Pew Research Center in de Verenigde Staten. Het suggereert dat in het Verenigd Koninkrijk, als de huidige trends zich voortzetten, het deel van de bevolking zich identificeren als christenen in 2010 tegen 2050 zal dalen van 64% tot 45%, terwijl het aandeel van de moslims zal stijgen van 5% tot 11%. (..)  Net zo in het oog springende is de conclusie dat in 2050, minder dan de helft van de bevolking christen zal zijn, niet alleen in het Verenigd Koninkrijk, maar ook Frankrijk, Nederland, Bosnië-Herzegovina, Australië en Nieuw-Zeeland, terwijl de moslims zal maken ongeveer 10% van de Europese bevolking, een stijging van 6% nu, dankzij hogere geboortecijfers....  moslims passen dus niet in het Westen, zij kunnen alleen met een moslims trouwen en mogen  polygamie (min. 4 personen) plegen. Deze mensen zullen nooit integreren...

http://www.bbc.com/news/uk-32722155

Ik ben het dus eens met de Brexit. Ook in Nederland moet een Nexit plaatsvinden zoals 1/3 van de bevolking dit vindt. Wij moeten terug naar de EEG, alleen de handelsbelangen geregeld wordt. Niet Balkenellende die in Lissabon een EU-grondwet ging tekenen terwijl in Nederland volgens een referendum zo'n 66% ertegen was, evenals Frankrijk en Ierland. Weg met de 'elite' (politici)  en EU...   

Groet,

C.G. de Beaufort


gloudiesaurus

Ik snap even de relatie tussen moslims en Brexit niet?

Daarnaast zijn er genoeg moslims die gewoon in de samenleving integreren hoor  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

C.G. de Beaufort

Citaat van: gloudiesaurus op 25 juni 2016 - 12:58:31
Ik snap even de relatie tussen moslims en Brexit niet?

Daarnaast zijn er genoeg moslims die gewoon in de samenleving integreren hoor  :)

Gloudiesaurus, kijk een naar reactie #4, als onderdeel van de immigratie & integratie. Zie daar waar het toe leidt... Zij kunnen alleen met een moslims trouwen, mogen polygamie bedrijven en hokken bij elkaar. Nu komen met zo'n 70000 uit Turkije hieraan. Waarom? Ze weten dat na enige tijd bijstand kunnen verkrijgen en dat voorrang hebben om een huis te verkrijgen boven de mensen die hier wonen. 

Groet,

C.G. de Beaufort


Franky R.

Citaat van: Jozef op 25 juni 2016 - 01:46:41

Daar ging dit referendum niet rechtstreeks over, maar dit is wel de kern van veel problemen in onze wereld, want we zitten met een rijkere klasse die een totaal gebrek aan ethiek laat zien en niet luistert naar de massa, en met een oude politieke orde die dit systeem in stand houdt. De bevolking accepteert dit minder en minder, en daarom zie je idiote figuren als Trump, Farage, Boris Johnson die puur bedrog plegen maar wel inspelen op dit roerende onbehagen bij een steeds groeiend deel van de bevolking.



Een het ergste is dat Trump en co net zo goed deel uit maken van de rijke klasse zonder normen en waarden...


@C.G. de Beaufort,


Moslims mogen polygamie bedrijven? Ik zie in mijn buurt de mannen met een vrouw lopen. En de Turken zijn gek dat ze lid worden van de EU. Die zijn wel 'genezen' na alle ellende met Griekenland. Overdrijven is -blijkbaar- ook een vak?


Ik schreef dit eerder op Facebook:


Onderzoek heeft uitgewezen dat vooral Britse regio's die profiteerden van de EU dmv subsidies, tegen de EU hebben gestemd.

Daarna werd er vooral in Engeland voor gestemd, waar de autofabrieken e.d. zitten. Oftewel waar het geld wordt verdiend.

En inmiddels zijn de grootste voorstanders van de Brexit opeens het afscheidsbrief aan het vertragen.

Ze wilden er toch uit? En nu verklaard Boris Johnson 'dat het geen haast heeft'...

Tja, ze moeten niet alle lusten willen...Ze willen weg, mooi. Dan ook niet meer bedelen a la Griekenland.

Ik weet nu al dat de laagste inkomens in de UK de hardste klappen krijgen.


Ze vechten het maar lekker uit met elkaar, want eindstand draait het toch om macht en geld met gevolg dat de gewone burger weer de dupe van wordt

Sabai

Citaat van: C.G. de Beaufort op 25 juni 2016 - 17:08:04
Citaat van: gloudiesaurus op 25 juni 2016 - 12:58:31
Ik snap even de relatie tussen moslims en Brexit niet?

Daarnaast zijn er genoeg moslims die gewoon in de samenleving integreren hoor  :)

Gloudiesaurus, kijk een naar reactie #4, als onderdeel van de immigratie & integratie. Zie daar waar het toe leidt... Zij kunnen alleen met een moslims trouwen, mogen polygamie bedrijven en hokken bij elkaar. Nu komen met zo'n 70000 uit Turkije hieraan. Waarom? Ze weten dat na enige tijd bijstand kunnen verkrijgen en dat voorrang hebben om een huis te verkrijgen boven de mensen die hier wonen. 

Groet,

C.G. de Beaufort

Ik persoonlijk vind je reactie erg kortzichtig. De argumenten die je aanhaalt zijn gebaseerd op aannames .En het wil ook niet zeggen dat het een probleem zou als minder dan 50% van de bevolking niet christelijk zou zijn.Ik ben ook niet gelovig en functioneer prima in onze samenleving. 

Sabai

Citaat van: C.G. de Beaufort op 24 juni 2016 - 21:33:07
Citaat van: Jehoentelaar op 24 juni 2016 - 17:48:39
Merk wel op dat het vooral de oudere generatie is die het meest voor een vertrek uit de EU heeft gestemd. Het immigrantenargument is grandioos gecultiveerd door het Brexit-kamp, de mogelijk gigantische gevolgen voor de jongere generatie. Een generatie die ziet hoe hun voorgangers, die maximaal kon profiteren van een stabiel en ontwikkeld (West-)Europa, vakkundig bezig is om de internationale kansen voor de nieuwe dragers van een grote economie de strot om te draaien.

Tuurlijk, vooral deze :



En dit :

http://nos.nl/artikel/2113172-nauwelijks-kans-op-werk-voor-vluchtelingen.html

Groet,

C.G. de Beaufort

Leuk vertekend grafiekje.Er zij  bijvoorbeeld 39000 somaliers in Nederland waarvan er in deze grafiek 70% een uitkering heeft. Dit is idd veel maar hoeveel autochtonen is  5% van Nederlandse beroepsbevolking die 12,7 miljoen telt? Iets meer uitkeringstrekkers imo.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Spanje 2016Ik persoonlijk vind je reactie erg kortzichtig. De argumenten die je aanhaalt zijn gebaseerd op aannames .En het wil ook niet zeggen dat het een probleem zou als minder dan 50% van de bevolking niet christelijk zou zijn.Ik ben ook niet gelovig en functioneer prima in onze samenleving.

Kortzichtig? Ik dacht het niet. Ze zijn van CBS en de NOS, waarvan de laatste een "blijf" propageerde. Trouwens, ik ben ook niet gelovig, ik ben een agnost.

Groet,

C.G. de Beaufort


Jehoentelaar

Citaat van: C.G. de Beaufort op 25 juni 2016 - 17:08:04
Citaat van: gloudiesaurus op 25 juni 2016 - 12:58:31
Ik snap even de relatie tussen moslims en Brexit niet?

Daarnaast zijn er genoeg moslims die gewoon in de samenleving integreren hoor  :)

Gloudiesaurus, kijk een naar reactie #4, als onderdeel van de immigratie & integratie. Zie daar waar het toe leidt... Zij kunnen alleen met een moslims trouwen, mogen polygamie bedrijven en hokken bij elkaar. Nu komen met zo'n 70000 uit Turkije hieraan. Waarom? Ze weten dat na enige tijd bijstand kunnen verkrijgen en dat voorrang hebben om een huis te verkrijgen boven de mensen die hier wonen. 

Groet,

C.G. de Beaufort

Schei eens een keer uit met die rare negativiteit jegens moslims. Eerst die argumentatieloze onzin over Haryanto, nu dit weer. Als dit een poging is om dit topic te laten verzanden in een oeverloze religieuze discussie roep ik de rest van het forum op om er vooral niet op in te gaan.

Robbert65

Citaat van: C.G. de Beaufort op 25 juni 2016 - 17:08:04
Citaat van: gloudiesaurus op 25 juni 2016 - 12:58:31
Ik snap even de relatie tussen moslims en Brexit niet?

Daarnaast zijn er genoeg moslims die gewoon in de samenleving integreren hoor  :)

Gloudiesaurus, kijk een naar reactie #4, als onderdeel van de immigratie & integratie. Zie daar waar het toe leidt... Zij kunnen alleen met een moslims trouwen, mogen polygamie bedrijven en hokken bij elkaar. Nu komen met zo'n 70000 uit Turkije hieraan. Waarom? Ze weten dat na enige tijd bijstand kunnen verkrijgen en dat voorrang hebben om een huis te verkrijgen boven de mensen die hier wonen. 

Groet,

C.G. de Beaufort



Noblesse oblige Godin de Beaufort, noblesse oblige...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Spanje_2016 op 25 juni 2016 - 19:45:08
Citaat van: C.G. de Beaufort op 24 juni 2016 - 21:33:07
Citaat van: Jehoentelaar op 24 juni 2016 - 17:48:39
Merk wel op dat het vooral de oudere generatie is die het meest voor een vertrek uit de EU heeft gestemd. Het immigrantenargument is grandioos gecultiveerd door het Brexit-kamp, de mogelijk gigantische gevolgen voor de jongere generatie. Een generatie die ziet hoe hun voorgangers, die maximaal kon profiteren van een stabiel en ontwikkeld (West-)Europa, vakkundig bezig is om de internationale kansen voor de nieuwe dragers van een grote economie de strot om te draaien.

Tuurlijk, vooral deze :



En dit :

http://nos.nl/artikel/2113172-nauwelijks-kans-op-werk-voor-vluchtelingen.html

Groet,

C.G. de Beaufort

Leuk vertekend grafiekje.Er zij  bijvoorbeeld 39000 somaliers in Nederland waarvan er in deze grafiek 70% een uitkering heeft. Dit is idd veel maar hoeveel autochtonen is  5% van Nederlandse beroepsbevolking die 12,7 miljoen telt? Iets meer uitkeringstrekkers imo.

Dit grafiekje is natuurlijk wel vertekend. Zo zijn er maar 39.000 Somaliërs. En daarnaast hebben die Somaliërs de kansen niet gehad die de Nederlanders wel hebben. Bijv. goed onderwijs volgen en daarmee een betere kans op een baan. Het is appelen met peren vergelijken...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Franky R. op 25 juni 2016 - 19:23:35
Citaat van: Jozef op 25 juni 2016 - 01:46:41

Daar ging dit referendum niet rechtstreeks over, maar dit is wel de kern van veel problemen in onze wereld, want we zitten met een rijkere klasse die een totaal gebrek aan ethiek laat zien en niet luistert naar de massa, en met een oude politieke orde die dit systeem in stand houdt. De bevolking accepteert dit minder en minder, en daarom zie je idiote figuren als Trump, Farage, Boris Johnson die puur bedrog plegen maar wel inspelen op dit roerende onbehagen bij een steeds groeiend deel van de bevolking.



Een het ergste is dat Trump en co net zo goed deel uit maken van de rijke klasse zonder normen en waarden...


@C.G. de Beaufort,


Moslims mogen polygamie bedrijven? Ik zie in mijn buurt de mannen met een vrouw lopen. En de Turken zijn gek dat ze lid worden van de EU. Die zijn wel 'genezen' na alle ellende met Griekenland. Overdrijven is -blijkbaar- ook een vak?


Ik schreef dit eerder op Facebook:


Onderzoek heeft uitgewezen dat vooral Britse regio's die profiteerden van de EU dmv subsidies, tegen de EU hebben gestemd.

Daarna werd er vooral in Engeland voor gestemd, waar de autofabrieken e.d. zitten. Oftewel waar het geld wordt verdiend.

En inmiddels zijn de grootste voorstanders van de Brexit opeens het afscheidsbrief aan het vertragen.

Ze wilden er toch uit? En nu verklaard Boris Johnson 'dat het geen haast heeft'...

Tja, ze moeten niet alle lusten willen...Ze willen weg, mooi. Dan ook niet meer bedelen a la Griekenland.

Ik weet nu al dat de laagste inkomens in de UK de hardste klappen krijgen.


Ze vechten het maar lekker uit met elkaar, want eindstand draait het toch om macht en geld met gevolg dat de gewone burger weer de dupe van wordt

Gelukkig heeft de EU wel het standpunt ingenomen om Groot-Brittannië er zo snel mogelijk uit te hebben.
Dat lijkt me een verstandige keus. Al zal het niet makkelijk zijn. Er staat sowiezo max. 2 jaar voor.

Ondertussen mag GB wel al niet meer mee praten met de EU...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Pancake Shield

Het probleem is hier ineens mooi aangestipt: de mensen die het meest op de Brexit gestemd hebben, zijn waarschijnlijk de mensen die het meest gaan lijden er onder. Terwijl juist de mensen die tegen een Brexit waren er over het algemeen het minste van gaan voelen. Maar dat is het probleem de Brexit-discussie is over totaal andere onderwerpen gevoerd dan het daadwerkelijk over ging. De Washington Post berichtte dat juist na de Brexit de Engelsen pas op zoek gingen naar wat het in hield, hoezo fout geinformeerd?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Jozef

Als ze in het VK veel moslims hebben dan heeft dat niets te maken met de EU en ook niet met dit referendum. Er wonen ca. 1.2 miljoen Pakistanen in het VK (of beter: mensen van Pakistaanse afkomst). Dat komt niet omdat de EU die heeft uitgenodigd en naar Engeland heeft gestuurd, maar omdat Pakistan vanwege de vroegere kolonisatie een sterke link heeft met het VK en ook vandaag de dag bij de Commonwealth hoort. Ook bij de anderhalf miljoen Brits-Indiërs is 1 op 7 moslim.

Ondertussen hebben al 2,5 miljoen Britten een nieuw referendum aangevraagd. Ik ben benieuwd wat we nog gaan zien, misschien komt die Brexit er helemaal niet...

C.G. de Beaufort

Citaat van: Robbert
Noblesse oblige Godin de Beaufort, noblesse oblige...

Tu as raison. Il est découragé. Ils apprendront en quelques années.

Salut,

C.G. de Beaufort

Pancake Shield

Citaat van: Jozef op 26 juni 2016 - 03:12:11
Ondertussen hebben al 2,5 miljoen Britten een nieuw referendum aangevraagd. Ik ben benieuwd wat we nog gaan zien, misschien komt die Brexit er helemaal niet...

Die Brexit, die komt er wel. De vraag is hoelang het duurt. Schotland is alweer bezig met een nieuwe afscheiding, want nagenoeg heel Schotland heeft op 'blijven' gestemd. En ook in Noord-Ierland roert men zich vanwege de nauwe banden met Ierland. Je moet nagaan dat daar straks de grenzen dichtgaan, wat eigenlijk compleet idioot is.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock