WEC + 24 uren van Le Mans 2016

Gestart door Van Wijk, 24 mei 2016 - 21:41:08

« vorige - volgende »

Van Wijk

Gaat er iemand naar Le Mans ? Zelf ga ik alleen naar de trainingen. Het weekend is  mij te druk en kijk ik liever thuis vanuit de bank .

gloudiesaurus

Ik ga niet, maar ik ga morgen wel de race volgen!

Le Mans staat nog op mijn lijstje om te bezoeken  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

eurosport zendt t helemaal uit he? Doet Ziggo 14 nog iets?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Robbert65 op 17 juni 2016 - 22:32:53
eurosport zendt t helemaal uit he? Doet Ziggo 14 nog iets?

Eurosport zend alles uit. Ziggo doet geen Le Mans...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Van Wijk

Gisterenavond terug gekomen na een verregende 3de kwalificatie:
Kleine impressie, bij de LMP1 zal het wel tussen Porsche en Audi gaan, die zijn oppermachting.
Bij de GT's was werkelijk indereen onder de indruk van de Ford GT40, wat een monster.
Geluid ( V6 turbo ) , laagste auto van het veld ( 40inch ) met een fantastische lijn en super snel.

Het mooiste geluid blijft de Ferrari 458 ( met name bij terugschakelen in het net alsof ze een machinegeweer afvuren ) gevolgt door de dikke Corvette die de vullingen uit je tanden laat trillen, en al het losgeld uit je zakken laat vallen als hij langskomt.

Vandaag en morgen dus  Le Mans, voetbal en Baku, .....heerlijk.

Sabai

Citaat van: Robbert65 op 17 juni 2016 - 22:32:53
eurosport zendt t helemaal uit he? Doet Ziggo 14 nog iets?

Rtl zend het ook 24u uit.

SDG


Jozef

Wat is Formule V8 3.5? Is dat de Formule Renault 3.5 maar dan zonder expliciete steun van Renault?

SDG

Citaat van: Jozef op 31 juli 2016 - 16:04:03
Wat is Formule V8 3.5? Is dat de Formule Renault 3.5 maar dan zonder expliciete steun van Renault?

Inderdaad. De klasse draait sedert dit jaar sowieso op een laag pitje. Verschillende bekende teams zijn vertrokken (bv. Carlin en DAMS) en het startveld is behoorlijk uitgedund (15 à 16 auto's). De samenwerking met het WEC kan voor de broodnodige stabiliteit en een hernieuwde interesse zorgen, want 2016 is duidelijk een overgangsjaar. Dit jaar fungeert de klasse als supportrace in diverse kampioenschappen (WTCC, Blancpain, International GT Open...). Het is vooral kwestie om interessant te blijven als opstapklasse en niet bv. niet te eindigen als de AutoGP, waar op het einde niemand nog zat op te wachten.

Jozef

Ik volg het allemaal niet nauwgezet, maar ik neem aan dat dat een gevolg is van het puntensysteem voor de superlicenties, waardoor de FR3.5 plots niet zo interessant meer was als opstapklasse?

Sphinx

Het puntensysteem was de hoofdoorzaak. De FIA wilde per se een F2 doordrukken die goedkoper was dan de GP2, maar daarvoor zat de F3.5 nog in de weg als goedkoop alternatief. Dus geef ze minder superlicentiepunten en dat Renault zich vervolgens als Patron terugtrok was natuurlijk ook handig om één concurrent uit te schakelen.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Jozef

Audi trekt zich terug uit WEC en Le Mans. :o :'(

Ze gaan zich meer richten op Formula E, en ook de financiële druk op de VW Group vanwege het dieselschandaal zou meespelen.

Geer

Citaat van: Jozef op 26 oktober 2016 - 12:57:08
Audi trekt zich terug uit WEC en Le Mans. :o :'(

Ze gaan zich meer richten op Formula E, en ook de financiële druk op de VW Group vanwege het dieselschandaal zou meespelen.

ja ik lees het net op os Facebook.. wow, dat is 1 concurent minder voor Porsche...  :o

bron: http://www.rtlgp.nl/item/94694/audi_verlaat_wec_aan_het_einde_van_2016

gloudiesaurus

Citaat
Audi trekt zich terug uit de 24 uur van Le Mans en het WK langeafstandracen (endurance). Het Duitse automerk gaat investeren in wedstrijden in de Formule E, het kampioenschap voor elektrische raceauto's. 

Audi was twintig jaar overheersend in Le Mans maar moest in de laatste twee edities de zege aan Porsche laten. Audi-eigenaar Volkswagen mikt op de markt van elektrische auto voor de consument en ziet daarom in de Formule E een mooi uithangbord en manier om technische kennis verder uit te werken.

Audi ontkende mediaberichten dat er sprake zou zijn van een besparing van 300 miljoen euro per jaar. Een bron binnen het bedrijf meldde dat er 100 miljoen euro minder naar de autosport gaat.

Porsche, dat ook in handen is van Volkswagen, blijft wel actief in de 24 uur van Le Mans.

Zonde  >:(
Alleen Toyota is volgend jaar dus serieuze concurrent van Porsche.
Porsche en Audi waren natuurlijk al van de VW-groep en reden vorig jaar al met 2 i.p.v. 3 auto's. Dieselgate zal zijn invloed wel hebben.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jehoentelaar

LMP1 is schreeuwend duur en Formula E is op het gebied van moderne ontwikkelingen domweg interessanter (want vooruitstrevender). Daarbij rijdt Audi ook DTM, een eigen TT Cup en support het tientallen teams in de GT-racerij. Je moet een keer keuzes maken. Qua eer valt er in Le Mans voor Audi toch niks meer te halen.