Teamorders en Calls

Gestart door Edjekadetje, 01 juni 2016 - 07:13:05

« vorige - volgende »

Mickey

Punt 4 ook ja. Momentum.

Tuesday

Citaat van: Wings op 11 juni 2016 - 20:01:26
Zal zo zijn maar in dit geval vond ik dat Rosberg dat wel had moeten doen.

1. Hij leidt het kampioenschap.
2. Heeft de beste papieren gekeken naar motoren / MGU-K
3. Reed voor Lewis op een baan waar inhalen haast onmogelijk is.
4. Mentale tik uitdelen: ik schuif niet voor Lewis want ben beter!
dat was me al duidelijk en je mag er uiteraard anders over denken. Ik laat het verder hierbij. Punt 1 en 2 ben ik het iig mee eens al valt het te bezien of punt 2 uberhaupt een rol gaat spelen.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 11 juni 2016 - 20:16:25
Punt 4 ook ja. Momentum.
een mentale tik uitdelen met een dergelijke pace? Schade beperken is dan het enige wat je kunt doen.

Mickey

Een mentale tik uitdelen omdat hij verder uitloopt. En Lewie niet inloopt. Trekt Lewie slecht. Had 'm misschien wel gebroken.

Tuesday

#49
Citaat van: Mickey op 11 juni 2016 - 20:46:32
Een mentale tik uitdelen omdat hij verder uitloopt. En Lewie niet inloopt. Trekt Lewie slecht. Had 'm misschien wel gebroken.
maar dat was helemaal geen optie. Als hij niet aan de kant was gegaan had het team hem via de pitstop er wel voor gebracht. P2 en P3 omwisselen kost je normaal ook slechts 6 punten, dat het uiteindelijk P1 voor Hamilton en P7 voor m zelf werd had Rosberg op dat moment natuurlijk niet echt verwacht. Verder vind ik dat jullie wel erg makkelijk denken over het negeren van teamorders, ik ben er toch vrij zeker van dat Mercedes het in dit geval zeker niet had gepikt.

Edit: typefoutje, 2 moest natuurlijk 6 zijn.

Wings

Citaat van: Tuesday op 11 juni 2016 - 20:19:18
Citaat van: Wings op 11 juni 2016 - 20:01:26
Zal zo zijn maar in dit geval vond ik dat Rosberg dat wel had moeten doen.

1. Hij leidt het kampioenschap.
2. Heeft de beste papieren gekeken naar motoren / MGU-K
3. Reed voor Lewis op een baan waar inhalen haast onmogelijk is.
4. Mentale tik uitdelen: ik schuif niet voor Lewis want ben beter!
dat was me al duidelijk en je mag er uiteraard anders over denken. Ik laat het verder hierbij. Punt 1 en 2 ben ik het iig mee eens al valt het te bezien of punt 2 uberhaupt een rol gaat spelen.

Wat vindt je eigenlijk van teamorders in het algemeen? En dan kijk ik naar de situatie bij Mercedes waar Lewis en Nico vechten om het kampioenschap.

Wings

Citaat van: Mickey op 11 juni 2016 - 20:46:32
Een mentale tik uitdelen omdat hij verder uitloopt. En Lewie niet inloopt. Trekt Lewie slecht. Had 'm misschien wel gebroken.

Niet alleen omdat Rosberg zou uitlopen, ook omdat hij vindt dat hij niet hoeft te schuiven voor iemand die geen topseizoen kent. Als hij er dan ook nog eens voor eindigt kan dat een knauw zijn. Lewis is daar wel vatbaar voor. Neem nu de persco van vandaag, ik merk dan toch dat Lewis (al dan niet onbewust) bezig is met Rosberg. Hij probeert toch om Rosberg op een wankel been te krijgen. Even inwrijven dat hij sneller is en dat het harder kon. Info waar eigenlijk niemand wat aan heeft maar wat Rosberg in onbalans kan brengen. O en wie weet zie ik wel spoken en is het niet zo maar ik heb niet het idee dat Lewis mentaal sterk is of sterker dan Rosberg. Een teamorder weigeren en tegen Mercedes feliciteren dat Hamilton sneller is en vragen of ze een taart willen bakken komt dan wel binnen. Of dit redelijk is.....nee. Maar tussen dit en desgevraagd zonder morren toegeven aan een order zit een hoop ruimte voor mogelijkheden.

Tuesday

Citaat van: Wings op 11 juni 2016 - 21:50:58
Citaat van: Tuesday op 11 juni 2016 - 20:19:18
Citaat van: Wings op 11 juni 2016 - 20:01:26
Zal zo zijn maar in dit geval vond ik dat Rosberg dat wel had moeten doen.

1. Hij leidt het kampioenschap.
2. Heeft de beste papieren gekeken naar motoren / MGU-K
3. Reed voor Lewis op een baan waar inhalen haast onmogelijk is.
4. Mentale tik uitdelen: ik schuif niet voor Lewis want ben beter!
dat was me al duidelijk en je mag er uiteraard anders over denken. Ik laat het verder hierbij. Punt 1 en 2 ben ik het iig mee eens al valt het te bezien of punt 2 uberhaupt een rol gaat spelen.

Wat vindt je eigenlijk van teamorders in het algemeen? En dan kijk ik naar de situatie bij Mercedes waar Lewis en Nico vechten om het kampioenschap.
ze zijn toegestaan en soms zijn ze niet meer dan logisch. Dan heb ik er verder weinig problemen mee. Maar het moet geen gewoonte gaan woren ofzo. Mercedes laat coureurs over het algemeen vrij racen, dan kan ik het ze niet kwalijk nemen dat ze het in het geval van Monaco wel doen. Als Hamilton en Rosberg ver voor het veld uitrijden moeten ze zich nergens mee bemoeien, maar nu vormde zich er een hele trein achter Rosberg waardoor hun posities ook bij de pitstops nog in gevaar zou komen. En aan de voorkant zagen ze ook nog eens een mogelijke overwinning aan de horizon verdwijnen. Rosberg heeft dit geheel aan zichzelf te danken, hij kan het zijn team moeilijk kwalijk nemen dat ze met deze order kwamen.

Tuesday

Citaat van: Wings op 11 juni 2016 - 21:55:55
Citaat van: Mickey op 11 juni 2016 - 20:46:32
Een mentale tik uitdelen omdat hij verder uitloopt. En Lewie niet inloopt. Trekt Lewie slecht. Had 'm misschien wel gebroken.

Niet alleen omdat Rosberg zou uitlopen, ook omdat hij vindt dat hij niet hoeft te schuiven voor iemand die geen topseizoen kent. Als hij er dan ook nog eens voor eindigt kan dat een knauw zijn. Lewis is daar wel vatbaar voor. Neem nu de persco van vandaag, ik merk dan toch dat Lewis (al dan niet onbewust) bezig is met Rosberg. Hij probeert toch om Rosberg op een wankel been te krijgen. Even inwrijven dat hij sneller is en dat het harder kon. Info waar eigenlijk niemand wat aan heeft maar wat Rosberg in onbalans kan brengen. O en wie weet zie ik wel spoken en is het niet zo maar ik heb niet het idee dat Lewis mentaal sterk is of sterker dan Rosberg. Een teamorder weigeren en tegen Mercedes feliciteren dat Hamilton sneller is en vragen of ze een taart willen bakken komt dan wel binnen. Of dit redelijk is.....nee. Maar tussen dit en desgevraagd zonder morren toegeven aan een order zit een hoop ruimte voor mogelijkheden.
en wie zegt dat hij het zonder morren deed? En er zit een verschil tussen mentale tikjes uitdelen als het kan en een race voor het gehele team verknallen omdat je er zelf die dag niks van bakt. Dan ben je wel de wanhoop nabij.

Wings

Ja oké. Helder. Alleen zie ik het anders. Rosberg en Hamilton strijden om het wereldkampioenschap en zo lang Rosberg voor Hamilton eindigt doet hij goede zaken. Primair belang voor Rosberg lijkt mij zijn eigen kampioenschap en niet dat van Hamilton of een dagsucces van Mercedes. Maar daar worden we het niet over eens.

Tuesday

Citaat van: Wings op 11 juni 2016 - 23:13:46
Ja oké. Helder. Alleen zie ik het anders. Rosberg en Hamilton strijden om het wereldkampioenschap en zo lang Rosberg voor Hamilton eindigt doet hij goede zaken. Primair belang voor Rosberg lijkt mij zijn eigen kampioenschap en niet dat van Hamilton of een dagsucces van Mercedes. Maar daar worden we het niet over eens.
voor dat kampioenschap heeft Rosberg Mercedes wel nodig, dus hij kan niet zo maar ff zn eigen gang gaan. En denk je echt dat Rosberg tegen de wens van zn team in voor Hamilton had kunnen blijven? die kans was echt zeer minimaal.

Wings

Niet zomaar maar hij hoeft ook niet zomaar zijn directe concurrent voorbij te laten. Maar goed, we gaan het hier niet eens worden en herhalen ons standpunt in andere woorden dus ik ga er langzaam aan mee ophouden. Verder vroeg je waar stond geschreven dat Rosberg Hamilton zonder morren voorbij liet. Lees: http://nl.motorsport.com/f1/news/rosberg-twijfelde-geen-moment-na-teamorder-bevestigt-wolff-742033/

Tuesday

Citaat van: Wings op 11 juni 2016 - 23:26:13
Niet zomaar maar hij hoeft ook niet zomaar zijn directe concurrent voorbij te laten. Maar goed, we gaan het hier niet eens worden en herhalen ons standpunt in andere woorden dus ik ga er langzaam aan mee ophouden. Verder vroeg je waar stond geschreven dat Rosberg Hamilton zonder morren voorbij liet. Lees: http://nl.motorsport.com/f1/news/rosberg-twijfelde-geen-moment-na-teamorder-bevestigt-wolff-742033/
ok, dat is duidelijk. Nu je het er toch bijhaalt, vergelijk deze reactie eens met die van Wolf na Spa 2014. En kijk ook eens wat er in de races daarna gebeurde. Ik geloof trouwens niet dat Rosberg daarna bewust is benadeeld, maar toch werkt zoiets wel door in een team. Het krediet wat ie hiermee heeft gepakt zou m in de rest van het seizoen wel eens heel goed van pas kunnen komen. En t was vandaag goed om te zien dat hij zich niet uit het veld heeft laten slaan door de afgang in Monaco, zeker als je weet hoe sterk Lewis in Canada is.

Wings

Citaat van: Tuesday op 11 juni 2016 - 22:18:12
ze zijn toegestaan en soms zijn ze niet meer dan logisch. Dan heb ik er verder weinig problemen mee. Maar het moet geen gewoonte gaan woren ofzo.

Hoezo niet? Het is toch toegestaan? Dus vandaag, morgen, volgende week tot in den treuren en wanneer teams het nodig achten.

CitaatMercedes laat coureurs over het algemeen vrij racen, dan kan ik het ze niet kwalijk nemen dat ze het in het geval van Monaco wel doen.

Dat idee heb ik niet. Afgelopen seizoen moest Rosberg telkens benzine besparen wanneer hij dichter bij Rosberg kwam en nadat Hamilton kampioen was en Rosberg reed vooraan waren de rollen omgedraaid. Wolff gaf aan dat beiden meer vrijheid zouden krijgen maar bij de eerste de beste gelegenheid wordt ingegrepen door Mercedes. 

CitaatAls Hamilton en Rosberg ver voor het veld uitrijden moeten ze zich nergens mee bemoeien, maar nu vormde zich er een hele trein achter Rosberg waardoor hun posities ook bij de pitstops nog in gevaar zou komen. En aan de voorkant zagen ze ook nog eens een mogelijke overwinning aan de horizon verdwijnen. Rosberg heeft dit geheel aan zichzelf te danken, hij kan het zijn team moeilijk kwalijk nemen dat ze met deze order kwamen.

Dat kan hij wel. Dat hun dagsucces in gevaar kwam ben ik volledig eens alleen kunnen de rijders die achter het Mercedes-duo reden, hun niet bedreigen in de strijd om het kampioenschap. Hamilton is de enige en directe concurrent van Rosberg. Verder is het de essentie van racen dat wanneer je sneller bent dan diegene die voor je rijdt, je knokt voor die plek en diegene inhaalt. Schenken komt niet voor in het vocabulaire van het racen. En al zeker niet in een situatie waarin twee rijders vechten om het kampioenschap. Had je het ook goed gevonden als Monaco de laatste race van het seizoen was en puntenverschil slechts 1 punt betrof?

Tuesday

euh, we zouden stoppen toch? ik hou er wel mee op iig ;)