Teamorders en Calls

Gestart door Edjekadetje, 01 juni 2016 - 07:13:05

« vorige - volgende »

Jozef

Mensen die in het gymnastiekwereldje zitten, zijn doorgaans ook zeer weldenkend. :)

Sphinx

Citaat van: Matthijs op 02 juni 2016 - 08:22:09
Vroeger (jaren '80 bijvoorbeeld) werd er altijd een blauwe vlag gezwaaid als een snellere coureur achter een langzamere reed. Dat gebeurde ook als die twee in gevecht waren voor positie. Dat klinkt in de huidige situatie vreemd, maar destijds hoefde je niet aan de kant als je die vlag kreeg, het was slechts informatie. Ik weet niet wanneer is ingevoerd dat een blauwe vlag automatisch betekent dat je de snellere rijder voorbij moet laten, maar ik kan me zo voorstellen dat vanaf dat moment de vlag alleen werd gezwaaid als beide rijders niet in dezelfde ronde rijden.

Ik herinner me nog dat men zich vooral eind jaren 80 helemaal groen en geel ergerde aan René Arnoux. Toen gold een blauwe vlag idd als signaal voor een snellere auto en Arnoux was er een meester in IEDEREEN op te houden die achter hem reed, of het nu iemand was die op zijn Ligier jaagde voor positie, of de leider die hem wilde lappen. De Trulli train kent iedereen, maar de Arnoux-trein was een veel grotere bron van ergernis, zeker omdat hij ook zo stevig verdedigde dat er ongelukken van kwamen.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Iemand blokken die je op een ronde wil zetten, dan heb je een gaatje in je hoofd (of je bent een onervaren huurkarter ;))

Sphinx

Haha! De Ligiers na het scheiden met Renault waren al niet best (Arnoux torpedeerde hoogstpersoonlijk een deal met Alfa Romeo, en moest in 87 met Megatron BMW rijden, daarna Judds en Cosworths) en Arnoux kreeg vaak de beschuldiging dat hij zijn spiegels negeerde of gewoon dacht : "Blauw. snellere rijder, die komt er NIET voorbij!" Die discussies liepen dan ook tot de Fransman met pensioen ging in 89.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Wings

Citaat van: Matthijs op 01 juni 2016 - 07:19:24
Ik heb teamorders altijd geaccepteerd. Maar er zijn wel verschillende soorten. Een teamorder om te bepalen wie van de twee rijders mag winnen (zoals destijds bij Ferrari) keur ik af, maar een teamorder van Mercedes in Monaco om Hamilton te laten strijden met Ricciardo vind ik juist heel verstandig. Als Rosberg Hamilton niet had voorbijgelaten, had Hamilton nooit gewonnen. Hij zou namelijk niet zo snel in Monaco een gewaagde inhaalactie op zijn teamgenoot maken, na hun crash samen in Spanje.

Héél bijzonder. Tussen Schumacher en Irvine / Barrichello zat een groot contrast. Beiden konden Schumacher niet in positie bedreigen of ook maar in de buurt komen van de Duitser. De keren dat één van beiden überhaupt sneller waren dan Schumacher is volgens mij op één hand te tellen zo weinig. Als het dan zo is en de één vecht voor een wereldkampioenschap waar de ander er niet aan te pas komt, waarom zou je dan geen teamorder toepassen? Iets heel anders is de situatie tussen Rosberg en Hamilton waar Rosberg non-stop wint, het kampioenschap leidt en betere papieren heeft. Waarom zou iemand die wel rechtstreeks in een gevecht om het kampioenschap zijn positie wel moeten afstaan maar mag dat niet wanneer de ander er niet aan te pas komt? Ben erg nieuwsgierig naar deze logica want bij mij gaat het er niet in.

Wings

Citaat van: Jozef op 01 juni 2016 - 13:34:38
Nou, inmiddels is dat not done? "Fernando is faster than you" was ook gewoon het wisselen van plek 1 en 2, en dat was in Duitsland 2010, toch niet zo lang geleden. Die 100.000 dollar boete die Ferrari toen heeft gekregen, namen ze er lachend bij...

Ik sluit me verder wel aan bij Matthijs. In Monaco was het overduidelijk dat het voor het team beter was om Hamilton er voorbij te laten.

Voor het team ja. Alleen is Hamilton de enige directe concurrent van Rosberg die hem van het kampioenschap kan afhouden. Die call van Mercedes vond ik verschrikkelijk en echt een no-go. Onbegrijpelijk dat Rosberg dit toelaat. Wil je een kampioenschap winnen? Dan zal je dit moeten afdwingen. Het enige juiste antwoord was "NOOOO!"

Matthijs

Ik heb geen zin om mijn mening te onderbouwen Wings. Ik zie dat je gisteravond in verschillende topics een reactie heb geschreven en ik raak geïrriteerd door jouw manier van communiceren. Dan wil ik niet de confrontatie opzoeken.

Wings

Is dat lekker op de man! Dacht dat we hier zaten om over Formule 1 te communiceren.

Matthijs

Dat doen we ook en dat wil ik ook blijven doen. Maar gebruik dan niet termen als 'Héél bijzonder' of 'Ben erg nieuwsgierig naar deze logica want bij mij gaat het er niet in'. Zeg dan gewoon 'kun je je mening onderbouwen?' of iets van die strekking. Ik zeg gewoon heel eerlijk dat jouw bewoordingen irritatie bij me oproepen.

Wings

Dit gaat echt hélemaal nergens over Matthijs en had bovendien ook even via de PB gekund als het dan per sé moet. Laten we alsjeblieft niet beginnen met dit soort futiliteiten want dan is het forum binnen no-time ten dode opgeschreven. Ik bedoel, je hoeft je natuurlijk niet voor rotte vis te laten uitmaken maar als jij je al stoort aan uitspraken als 'héél bijzonder' en dat ik aangeef nieuwsgierig te zijn naar een totstandkoming van een mening in een verder prima onderbouwde post dan is het einde echt helemaal zoek. Dit vind ik by far de meest onzinnige opmerking ever.

Mickey

Relax jongens. Zou bijna zeggen neem een biertje. Heineken natuurlijk. Maar het is nog vroeg.  :)

Matthijs

Wings, ik wil je er alleen op attenderen dat je scherpe taalgebruik irritatie kan opwekken. Misschien heb je dat zelf niet door, vandaar. Ik ben daar vast niet de enige in. Ik had dat ook per PB kunnen doen, maar ik had niet verwacht dat je er zo zwaar aan zou tillen.

Wings

Er is een team aan moderatoren / redactieleden om mij ergens op te attenderen Matthijs. Verder vind ik dat jij je enorm aanstelt. Ik geef aan een standpunt héél bijzonder te vinden en ben nieuwsgierig naar de totstandkoming van je mening. Daar is niks vlijmscherp aan. Verder prima als je mij aanspreekt wanneer ik de grens overga maar laat dat niet de strekking zijn van een post. In mijn optiek ben jij je doel voorbij geschoten. Mensen gaan beoordelen op hoe zij berichten plaatsen...het moet niet gekker worden.

Verder laat ik het hierbij. 

Wings

Citaat van: Mickey op 10 juni 2016 - 09:08:23
Relax jongens. Zou bijna zeggen neem een biertje. Heineken natuurlijk. Maar het is nog vroeg.  :)

Nu niet té fanatiek worden!!

Matthijs

Citaat van: Wings op 10 juni 2016 - 10:26:43
Er is een team aan moderatoren / redactieleden om mij ergens op te attenderen Matthijs. Verder vind ik dat jij je enorm aanstelt. Ik geef aan een standpunt héél bijzonder te vinden en ben nieuwsgierig naar de totstandkoming van je mening. Daar is niks vlijmscherp aan. Verder prima als je mij aanspreekt wanneer ik de grens overga maar laat dat niet de strekking zijn van een post. In mijn optiek ben jij je doel voorbij geschoten. Mensen gaan beoordelen op hoe zij berichten plaatsen...het moet niet gekker worden.

Hoho wacht even. Ik ga op een aantal punten met je mee. Maar "Mensen gaan beoordelen op hoe zij berichten plaatsen...het moet niet gekker worden". Wij hebben toch een dialoog samen? Dan mag ik je toch aanspreken op je toon? Een forum is niet anders dan de normale maatschappij en dan mag ik toch aangeven dat ik de toon die je aanslaat niet prettig vind?