Auteur Topic: Teamorders en Calls  (gelezen 5205 keer)

Matthijs

  • GPPits God
  • *****
  • Berichten: 3765
    • Bekijk profiel
Re: Teamorders en Calls
« Reactie #120 Gepost op: 01 oktober 2018 - 21:04:05 »
Ik kijk naar de waarschijnlijkheid dat iets gebeurt. Lewis gaat geen 44 punten inboeten op 6 races ten aanzien van Vettel. Dat is nooit eerder voorgekomen en de situatie is er ook niet naar.
In 2007 verloor diezelfde Hamilton een voorsprong van 17 punten in twee races aan Raikkonen. Met de puntentelling van toen was dat gelijkwaardig aan de 44 punten van nu. Dus het is zeker eerder voorgekomen, zelfs bij dezelfde persoon. Ik snap de call wel, hoewel ik het er niet mee eens ben.

Wings

  • GPPits God
  • *****
  • Berichten: 7394
    • Bekijk profiel
Re: Teamorders en Calls
« Reactie #121 Gepost op: 01 oktober 2018 - 21:21:01 »
Het is een beetje appels met peren vergelijken als ik eerlijk ben.

Verder wel een goede vondst. ;)

Matthijs

  • GPPits God
  • *****
  • Berichten: 3765
    • Bekijk profiel
Re: Teamorders en Calls
« Reactie #122 Gepost op: 01 oktober 2018 - 22:05:13 »
Dank je! Waarom is het appels met peren vergelijken? Voor mijn gevoel is het een identieke situatie. Nou ok, niet helemaal want Hamilton had toen Alonso als teamgenoot. Die doet alleen aan teamorders als hij er zelf beter van wordt  :)

robbert

  • GPPits God
  • *****
  • Berichten: 4694
    • Bekijk profiel
Re: Teamorders en Calls
« Reactie #123 Gepost op: 02 oktober 2018 - 13:35:02 »
wat mij ook opvalt, is dat ferrari met extra sensoren moet rondrijden. Sinds Singapore ook. Waarom moet ferrari met zo'n sensoren rondrijden en de andere teams niet?

Robbert65

  • Donít dream it. Drive it!
  • Redactielid
  • GPPits God
  • *****
  • Berichten: 3152
  • Jaguar Racing F1 Team
    • Bekijk profiel
    • jaguar heritage
Re: Teamorders en Calls
« Reactie #124 Gepost op: 02 oktober 2018 - 17:03:39 »
wat mij ook opvalt, is dat ferrari met extra sensoren moet rondrijden. Sinds Singapore ook. Waarom moet ferrari met zo'n sensoren rondrijden en de andere teams niet?
Bedoel je met moeten dat het van de FIA moet of bedoel je met "moet" dat je het van horen zeggen hebt, als in "Ferrari zou met extra sensoren rijden"?

Mickey

  • GPPits held
  • *****
  • Berichten: 1645
    • Bekijk profiel
Re: Teamorders en Calls
« Reactie #125 Gepost op: 02 oktober 2018 - 17:30:44 »
Horner over de teamorders van afgelopen zondag:

Citaat
Ik ben eigenlijk vooral verbaasd dat zoiets [de teamorder] voor ook maar iemand als een verrassing kan komen

Spijker. Kop. En de rest van zijn zienswijze sluit aan bij wat ik gisteren al prevelde.

https://m.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/367700/horner-heeft-begrip-voor-teamorders-hekelt-uitvoering-mercedes/


robbert

  • GPPits God
  • *****
  • Berichten: 4694
    • Bekijk profiel
Re: Teamorders en Calls
« Reactie #126 Gepost op: 02 oktober 2018 - 18:01:22 »
wat mij ook opvalt, is dat ferrari met extra sensoren moet rondrijden. Sinds Singapore ook. Waarom moet ferrari met zo'n sensoren rondrijden en de andere teams niet?
Bedoel je met moeten dat het van de FIA moet of bedoel je met "moet" dat je het van horen zeggen hebt, als in "Ferrari zou met extra sensoren rijden"?

van de fia bedoel ik dus

https://www.f1maximaal.nl/nieuws/formule-1/192372/

Robbert65

  • Donít dream it. Drive it!
  • Redactielid
  • GPPits God
  • *****
  • Berichten: 3152
  • Jaguar Racing F1 Team
    • Bekijk profiel
    • jaguar heritage
Re: Teamorders en Calls
« Reactie #127 Gepost op: 02 oktober 2018 - 18:31:43 »
wat mij ook opvalt, is dat ferrari met extra sensoren moet rondrijden. Sinds Singapore ook. Waarom moet ferrari met zo'n sensoren rondrijden en de andere teams niet?
Bedoel je met moeten dat het van de FIA moet of bedoel je met "moet" dat je het van horen zeggen hebt, als in "Ferrari zou met extra sensoren rijden"?

van de fia bedoel ik dus

https://www.f1maximaal.nl/nieuws/formule-1/192372/

Nou ja, om te beginnen kan een motor niet 3 tot 15 honderdsten sneller zijn op het circuit. Een auto wel, een rijder ook, maar de motor is nooit sneller. De motor levert misschien meer vermogen, maar als je de motor op een zeepkist monteert, zoals sommige teams steevast doen, ga je er niet harder mee.
Het artikel in AMuS is plausibeler: AMuS beweert dat het vermoeden rees dat Ferrari koelvloeistof voor de batterijen gebruikte om bij de brandstof in te spuiten of ergens een stiekeme energieopslag monteerde. Vandaar de extra sensoren.  Ik ken dit verhssl verder niet. Interessant...

Wings

  • GPPits God
  • *****
  • Berichten: 7394
    • Bekijk profiel
Re: Teamorders en Calls
« Reactie #128 Gepost op: 03 oktober 2018 - 10:51:31 »
Dank je! Waarom is het appels met peren vergelijken? Voor mijn gevoel is het een identieke situatie. Nou ok, niet helemaal want Hamilton had toen Alonso als teamgenoot. Die doet alleen aan teamorders als hij er zelf beter van wordt  :)

Mercedes domineert al jaren en zijn het toonbeeld van snelheid en betrouwbaarheid, Hamilton is een rijdende legende, is nu meer ervaren, goed in balans, snel en consistent, Seb maakt daarentegen (veel) fouten, Ferrari verliest terrein en is strategisch niet sterk. De sfeer is nu heel anders dan in 2007. Puur statistisch kan het altijd natuurlijk maar de waarschijnlijkheid dat Mercedes ineens onhandig punten gaat morsen met 2 auto's is verwaarloosbaar.