F1 - Motoren

Gestart door C.G. de Beaufort, 09 mei 2016 - 13:41:55

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Citaat van: C.G. de Beaufort op 28 juni 2018 - 13:20:42
Vanaf nu heeft de RB een kwalificatie-modus. Nu maar hopen dat de motor dezelfde heeft qua power als Mercedes, dus zo'n 80 pk.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/239403/red-bull-racing-krijgt-kwalificatiemode-voor-de-rest-van-het-seizoen

Groet,

C.G. de  Beaufort

Het is dus onzin, ze halen maar 15 pk uit de extra modus die in de motor van de Renault is geplaatst.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/239510/horner-over-partymodus-renault-voelt-meer-als-indrinken-dan-een-feestje

Groet,

C.G. de Beaufort

Matthijs

CitaatWij zijn nog niet onder de indruk van de partymodus, het lijkt net alsof we aan het indrinken zijn
Aldus Horner

https://www.gpblog.com/nl/nieuws/15764/red-bull-we-hebben-nog-weinig-gemerkt-van-de-zogenaamde-partymodus-.html

JS JTD

Beetje gezeik hoor... je moet ergens beginnen en het mag de betrouwbaarheid niet ondermijnen. Als Redbull bij Renault motoren zou blijven dan was de toon heel anders geweest.

Tuesday

Citaat van: JS JTD op 05 juli 2018 - 18:25:56
Beetje gezeik hoor... je moet ergens beginnen en het mag de betrouwbaarheid niet ondermijnen. Als Redbull bij Renault motoren zou blijven dan was de toon heel anders geweest.
dat is het ook denk ik. En RBR wil natuurlijk vooral benadrukken dat het knopje nog steeds niet doet wat het bij Mercedes en Ferrari doet. Al met al voor Renault toch wel een behoorlijke verbetering waar ze blij mee zouden moeten zijn idd.

Jozef

Aangezien nog geen enkele nieuwe fabrikant toezeggingen heeft gedaan dat ze in 2021 zullen instappen, dringen de huidige fabrikanten er nu op aan om de regels alsnog stabiel te houden en dus gewoon verder te werken met de huidige formule. Een regelwijziging had volgens hen tot doel nieuwe fabrikanten te verleiden, maar als dat niet lukt dan heeft veranderen om te veranderen geen zin, zeggen ze.

Mickey

Is er dan al een conceptueel format neergelegd, eigenlijk?

Jozef

Er was nog geen gedetailleerd plan, volgens mij was er alleen overeenstemming om de MGU-H overboord te gooien.

gloudiesaurus

Citaat van: JS JTD op 05 juli 2018 - 18:25:56
Beetje gezeik hoor... je moet ergens beginnen en het mag de betrouwbaarheid niet ondermijnen. Als Redbull bij Renault motoren zou blijven dan was de toon heel anders geweest.

Precies hier kon je op wachten, zal gedurende het seizoen niet beter worden...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Citaat van: Mickey op 10 juli 2018 - 12:46:29
Is er dan al een conceptueel format neergelegd, eigenlijk?

Een heel ruim raamwerk.

Teams hebben nu vele uren vergaderd om komen nu met het voorstel om alles bij het oude te houden.

Mij als fan maakt het niet uit met wat voor motoren ze rijden, alleen ik mis dat geluid...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai

Het beste zou zijn als er een soort van regeling komt die er destijds ook was aan het einde van het v8 tijdperk was . Zo kunnen alle fabrikanten een gelijk vermogen leveren en word de motor minder bepalend.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 11 juli 2018 - 16:41:06
Het beste zou zijn als er een soort van regeling komt die er destijds ook was aan het einde van het v8 tijdperk was . Zo kunnen alle fabrikanten een gelijk vermogen leveren en word de motor minder bepalend.
dat was toch gewoon een bevriezing waarbij alleen betrouwbaarheidsupdates waren toegestaan?? daar lijkt het me nu te vroeg voor, aangezien Renault en Honda nog behoorlijk achter lopen.
Er was trouwens destijds (in het V8 tijdperk) wel een moment dat Renault de kans kreeg om de boel recht te trekken omdat Ferrari en Mercedes de mazen in de wet hadden gebruikt waar Renault zich braaf aan de regels had gehouden. Ik vermoed dat je daar op doelt?

Sabai

Citaat van: Tuesday op 11 juli 2018 - 19:16:26
Citaat van: Sabai op 11 juli 2018 - 16:41:06
Het beste zou zijn als er een soort van regeling komt die er destijds ook was aan het einde van het v8 tijdperk was . Zo kunnen alle fabrikanten een gelijk vermogen leveren en word de motor minder bepalend.
dat was toch gewoon een bevriezing waarbij alleen betrouwbaarheidsupdates waren toegestaan?? daar lijkt het me nu te vroeg voor, aangezien Renault en Honda nog behoorlijk achter lopen.
Er was trouwens destijds (in het V8 tijdperk) wel een moment dat Renault de kans kreeg om de boel recht te trekken omdat Ferrari en Mercedes de mazen in de wet hadden gebruikt waar Renault zich braaf aan de regels had gehouden. Ik vermoed dat je daar op doelt?

Dat zal het zijn

Wings

Citaat van: gloudiesaurus op 11 juli 2018 - 01:49:20
Citaat van: Mickey op 10 juli 2018 - 12:46:29
Is er dan al een conceptueel format neergelegd, eigenlijk?

Een heel ruim raamwerk.

Teams hebben nu vele uren vergaderd om komen nu met het voorstel om alles bij het oude te houden.

Mij als fan maakt het niet uit met wat voor motoren ze rijden, alleen ik mis dat geluid...

Geluid is beleving en ja een V10 klinkt veel mooier dan zo'n turbo, maar missen, nee. Het geluid is voor mij geen reden om het format op de schop te gooien. Het enige wat ik zou wijzigen -als ik aan de knoppen mocht draaien- is de maximale brandstoftoevoer. Laat de teams daar lekker vrij in.

En natuurlijk de hightechwings. Daar geef ik geen moer om. De banden een toefje smaller en racen maar!

Robbert65

Citaat van: Wings op 11 juli 2018 - 20:02:20
Citaat van: gloudiesaurus op 11 juli 2018 - 01:49:20
Citaat van: Mickey op 10 juli 2018 - 12:46:29
Is er dan al een conceptueel format neergelegd, eigenlijk?

Een heel ruim raamwerk.

Teams hebben nu vele uren vergaderd om komen nu met het voorstel om alles bij het oude te houden.

Mij als fan maakt het niet uit met wat voor motoren ze rijden, alleen ik mis dat geluid...

Geluid is beleving en ja een V10 klinkt veel mooier dan zo'n turbo, maar missen, nee. Het geluid is voor mij geen reden om het format op de schop te gooien. Het enige wat ik zou wijzigen -als ik aan de knoppen mocht draaien- is de maximale brandstoftoevoer. Laat de teams daar lekker vrij in.

En natuurlijk de hightechwings. Daar geef ik geen moer om. De banden een toefje smaller en racen maar!

Helemaal eens. Ik weet dat ik me in het verleden nostalgisch uitgelaten heb over motoren, maar nu we toch definitief het duurzame tijdperk inschuifelen kan ik me niet voorstellen dat Formule 1 het neusje van de zalm van autosport kan blijven door een stap terug te doen. De hybrideconfiguratie is een blijvertje. Het mag harder klinken hoor, maar we moeten niet geforceerd gaan doen met V8 of V10. Dat is zo Amerikaans...
De aerodynamica die een grote rol speelt in F1 onderscheidt de klasse van alle andere. Plus het feit dat ieder team zijn eigen auto ontwikkelt. Die twee dingen moeten binnen gegeven regels vrij blijven in mijn ogen.

Als de huidige fabrikanten denken het voorelkaar te kunnen krijgen om meer betrouwbaarheid en snelheid (en geluid) uit de huidige configuratie te blijven persen, dan moet het maar zo blijven, mét MGU-H...

Wel erg jammer dat Porsche, Cosworth/ Aston Martin afhaken... Het zijn fantastisch mooie merken voor F1.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel