F1 - Motoren

Gestart door C.G. de Beaufort, 09 mei 2016 - 13:41:55

« vorige - volgende »

Jozef

Ik had het nieuws nog niet gezien maar blijkbaar gaat Red Bull ook in 2017 en 2018 met Renault-motoren blijven rijden. Ook Toro Rosso maakt volgend jaar andermaal de overstap van Ferrari naar Renault.

Dan denk ik dat we verder geen silly season gaan krijgen op het gebied van motoren want ik zie niet meteen wijzigingen in de pijplijn zitten bij de andere teams.

Matthijs

Bij nader inzien had Toro Rosso nooit bij Renault weg moeten gaan. Maarja, die kozen eieren voor hun geld en besloten het niet op de spits te drijven zoals Red Bull. Begrijpelijk, ook gezien de positie van Toro Rosso.

Arthur

Nu zitten ze al bijna met een oldtimer motor....  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

C.G. de Beaufort

Ferrari heeft 2 tokens gebruikt voor de turbo : het team van Ferrari heeft bevestigd dat het Sebastian Vettel en Kimi Raikkonen uitrust met een verbeterde aandrijflijn voor de Canadese Grand Prix. De nadruk bij de upgrade ligt op de turbo en de update vereist de inzet van twee tokens, meldt Autosport. Zie hier :

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/212777/ferrari-bevestigt-update-aandrijflijn-voor-canada

Groet,

C.G. de Beaufort

Matthijs

Het tokensysteem heeft nooit gezorgd voor kostenbesparing. Nu worden alle mogelijkheden onderzocht in de fabriek en pas daarna worden tokens gespendeerd aan de beste oplossing.

C.G. de Beaufort

Iedere motorfabrikant mag gedurende het jaar 32 tokens inzetten om de motor te ontwikkelen. Ferrari had voorafgaand aan de eerste race van het seizoen, in Melbourne, al 23 tokens gebruikt.

Overzicht gebruikte tokens tot en met Monaco

Ferrari 26 (6 resterend)
Mercedes 21 (11 resterend)
Honda 18 (14 resterend)
Renault 11 (21 resterend)

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/340287/verbeterde-motor-voor-ferrari-bij-canadese-gp/

Dat is erg goeds nieuws voor RBR en Renault, dus we kunnen nog wel iets verwachten van ze.

Groet,

C.G. de Beaufort

Matthijs

Ik geloof dat de nieuwe upgrade van Renault die 'een halve seconde' tijdwinst moet opleveren slechts 3 tokens heeft gekost, dus ik ben benieuwd waar ze die 21 tokens dan voor gaan inzetten.

Robbert65

lol, ja, zo beschouwd zouden die dan nog eens 3,5 seconden moeten opleveren :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 08 juni 2016 - 14:54:54
Ik geloof dat de nieuwe upgrade van Renault die 'een halve seconde' tijdwinst moet opleveren slechts 3 tokens heeft gekost, dus ik ben benieuwd waar ze die 21 tokens dan voor gaan inzetten.
Het zou zo maar kunnen dat ze daar verder weinig mee gaan doen.
http://nl.motorsport.com/f1/news/renault-heeft-geen-haast-met-verdere-motorupgrades-744062/

Van Wijk

Citaat van: Robbert65 op 08 juni 2016 - 15:38:43
lol, ja, zo beschouwd zouden die dan nog eens 3,5 seconden moeten opleveren :D
En krijgt de rest van het veld nog voor de eerste pitstop een blauwe vlag .........

C.G. de Beaufort

Honda beschikt dit weekend in Canada over een nieuwe turbo. Dat meldt Autosport. Honda heeft twee tokens verbruikt aan een update voor de turbocharger, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de efficiëntie. Door het spenderen van twee tokens heeft Honda nu nog twaalf tokens over voor de rest van het jaar.

Montreal, tokens over :

Ferrari  : 4
Mercedes : 11
Honda    : 12
Renault  : 21

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/212822/honda-spendeert-tokens-aan-update-voor-turbo

Groet,

C.G. de Beaufort


C.G. de Beaufort

Hier een overzicht van de verbruikte onderdelen voor de aandrijflijn, oftewel power unit (PU), per coureur voorafgaand aan het Grand Prix-weekend van Canada 2016. ICE staat voor Internal Combustion Engine, TC voor Turbo Charger, MGU-K voor Motor Generator Unit - Kinetic, MGU-H voor Motor Generator Unit - Heat, ES voor Energy Store en CE voor Control Electronics.

Coureur    ICE    TC    MGU-H    MGU-K    ES    CE
44. Hamilton    2    4    4    2    2    2
6. Rosberg    2    2    2    2    2    2
5. Vettel    3    2    2    2    2    2
7. Raikkonen    2    2    2    2    2    2
19. Massa    1    1    1    1    1    1
77. Bottas    1    1    1    1    1    1
3. Ricciardo    2    2    2    2    1    2
33. Verstappen    1    1    1    1    2    4
27. Hülkenberg    1    1    1    1    1    2
11. Perez    1    1    1    1    1    1
20. Magnussen    2    2    2    2    2    2
30. Palmer    1    1    1    1    2    3
26. Kvyat    2    2    2    2    2    2
55. Sainz    2    2    2    2    2    2
9. Ericsson    2    3    2    2    2    2
12. Nasr    2    2    2    2    2    2
14. Alonso    3    2    2    2    3    3
22. Button    2    2    2    2    2    2
94. Wehrlein    1    1    1    1    1    1
88. Haryanto    2    2    2    2    1    1
8. Grosjean    2    2    2    2    2    2
21. Gutierrez    2    2    2    2    2    2

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/212869/overzicht-pu-componenten-canada-2016

Groet,

C.G. de Beaufort


lieven

ik blijf er me over verbazen:

19. Massa    1    1    1    1    1    1
77. Bottas    1    1    1    1    1    1

ofwel hebben ze geluk.
ofwel rijden ze niet op 100% wat dom zou zijn

C.G. de Beaufort

#43
Citaat van: lieven op 10 juni 2016 - 11:42:19
ik blijf er me over verbazen:

19. Massa    1    1    1    1    1    1
77. Bottas    1    1    1    1    1    1

ofwel hebben ze geluk.
ofwel rijden ze niet op 100% wat dom zou zijn

Williams heeft nieuwe aerodynamische onderdelen in Canada. Ik denk dat dit meer specialiteit heeft.

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/212715/williams-reist-met-aero-updates-af-naar-canada

Groet,

C.G. de Beaufort

Matthijs

Misschien dat Williams het wil uitzingen met 4 motoren dit seizoen om kosten te besparen. Maar dan zouden ze nu wel toe zijn aan een nieuwe motor.