Auteur Topic: F1 - Motoren  (gelezen 11639 keer)

Van Wijk

  • GPPits fan
  • ***
  • Berichten: 445
    • Bekijk profiel
Re: F1 - Motoren
« Reactie #15 Gepost op: 16 mei 2016 - 19:04:25 »
RBR gaat de nieuwe motor vrijwel zeker aan Verstappen geven dan en dat juich ik toe, maar niet ten volle. Na alle vreugde en blijdschap, blijft een klein naar gevoel achter over de strategie van Ricciardo. Is hij bewust gepiepeld door RBR om Max te laten winnen of niet?
Dat denk ik ook niet, zowel Red Bull als Ferrari hebben hun risico's gespreid.
Voor hetzelfde geld hadden Kimi en Max ( zie Ricciardo ) hun banden het niet uitgehouden tot het eind.
Ook al zijn het beide de beste banden managers: op is op. Gelukkig hebben ze het gehaald.

lieven

  • GPPits groupy
  • ****
  • Berichten: 898
    • Bekijk profiel
Re: F1 - Motoren
« Reactie #16 Gepost op: 16 mei 2016 - 21:06:37 »
Pirelli gaf voor de race aan dat een 3 stopper in theorie sneller was.
Barcelona is een bandenvreter dus Max en Kimi hebben hun banden gewoon goed kunnen managen.

C.G. de Beaufort

  • GPPits groupy
  • ****
  • Berichten: 792
    • Bekijk profiel
Re: F1 - Motoren
« Reactie #17 Gepost op: 19 mei 2016 - 15:55:34 »
(..)Met de betrouwbaarheid van de motor lijkt het in ieder geval in orde te zijn: de vier auto's met een Renault-motor reden zonder problemen hun rondjes (op het testcircuit, TS). Qua prestaties verwacht Renault een halve seconde tijdswinst. Renault-directeur Alan Permane laat het volgende weten: "Het ziet er goed uit, de nieuwe motor presteert zoals we verwacht hadden. Als de motor het goed doet, dan kunnen we de strijd met Ferrari aan. Het volgende doel is het gat met Mercedes te verkleinen."

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/211906/nieuwe-renault-motor-zorgt-voor-halve-seconde-tijdswinst

Nou, dan is het afwachten van de leiding aan wie ze'm geven tijdens de GP van Monaco... aan Max of aan Ricciardo.

Groet,

C.G. de Beaufort


C.G. de Beaufort

  • GPPits groupy
  • ****
  • Berichten: 792
    • Bekijk profiel
Re: F1 - Motoren
« Reactie #18 Gepost op: 19 mei 2016 - 18:48:49 »
(..)Bij Renault Sport F1 Team krijgt Kevin Magnussen de motor upgrade en Red Bull Racing lijkt de voorkeur te geven aan Daniel Ricciardo. Jolyon Palmer en Max Verstappen zouden dan tot Canada moeten wachten totdat ze ook kunnen beschikken over de nieuwste specificatie Renault-motor.(..)


http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/211950/update-renault-alleen-voor-magnussen-en-ricciardo

Dat is leuk... nou, in ieder geval moet ik dan bij Gok de Top de volgende week Max dan vergeten...

Groet,

C.G. de Beaufort




Matthijs

  • GPPits God
  • *****
  • Berichten: 3142
    • Bekijk profiel
Re: F1 - Motoren
« Reactie #19 Gepost op: 19 mei 2016 - 19:40:05 »
Het is Monaco he, geen Monza.

Tuesday

  • GPPits God
  • *****
  • Berichten: 5662
    • Bekijk profiel
Re: F1 - Motoren
« Reactie #20 Gepost op: 19 mei 2016 - 21:42:38 »
top 5 zou nog steeds moeten kunnen, podium wordt er niet makkelijker op. Zal m toch een nadeel van 1 a 2 tiende geven tov Ricciardo denk ik. Maar het zal me niet verbazen als er voor Max alsnog ook een nieuwe motor komt.

Robbert65

  • Redactielid
  • GPPits God
  • *****
  • Berichten: 2574
  • Jaguar Racing F1 Team
    • Bekijk profiel
    • jaguar heritage
Re: F1 - Motoren
« Reactie #21 Gepost op: 20 mei 2016 - 00:03:34 »
Er is momenteel in de voorspelling voor 29 mei een kans op regen die niet te verwaarlozen is. Al is het natuurlijk nog een eind weg. Mocht het regenen tijdens de race, dat helpt 30 pk extra geen moer. En anders helpt het op Monaco ook niet veel. Nou ja, we gaan het zien...

Jozef

  • GPPits God
  • *****
  • Berichten: 4371
    • Bekijk profiel
Re: F1 - Motoren
« Reactie #22 Gepost op: 20 mei 2016 - 00:35:18 »
Je moet het ook zo zien, als ze bij Ricciardo nu al de motor gaan wisselen dan heeft hij dus een race eerder gewisseld dan Verstappen en moet hij dit seizoen dus nog langer door met even veel motoren. :P

Denk dat het weinig uitmaakt, misschien hebben we het inderdaad over 1-2 tienden in Monaco. In Canada maakt het wel een enorm verschil, dus het is al een goede zaak dat Verstappen 'm daar wel krijgt.

Te denken dat we ons zorgen maakten over die nieuwe Renault, want dat zou toch wel in het nadeel werken van Verstappen met z'n Ferrari-motor uit 2015. ;D Arme Kvyat.

C.G. de Beaufort

  • GPPits groupy
  • ****
  • Berichten: 792
    • Bekijk profiel
Re: F1 - Motoren
« Reactie #23 Gepost op: 21 mei 2016 - 10:44:40 »
(..)We blijven ons verbeteren. Ik verwacht dat we in Monaco weer wat verbeteringen kunnen introduceren. We willen echter grote stappen zetten, dus een kleine verbetering van de motor heeft wat ons betreft geen zin. In Monaco of Canada zullen onze rijders een nieuwe motor krijgen, we moeten dus beslissen wanneer we de verbeteringen introduceren". Honda is tot dusver de enige motorleverancier, met uitzondering van de Ferrari 2015-specificatie die onder de reglementen niet door ontwikkelt mag worden, dat nog geen updates aan de motor heeft geïntroduceerd. Volgens Hasegawa zijn er ondanks het niet inzetten van de tokens wel verbeteringen zichtbaar in de prestaties van de Honda-motor. "Wij gebruiken nog steeds dezelfde specificatie als dat we in Melbourne gebruikten. We proberen er steeds meer vermogen uit te krijgen door de afstelling per race te verbeteren. In Rusland en Spanje hebben we tijdens de race op vol vermogen gereden, iets wat we normaal alleen in de kwalificatie zouden doen. Het ziet er veelbelovend uit voor ons", besluit Hasegawa.

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/211991/honda-introduceert-upgrade-in-monaco-of-canada

Een nieuwe motor-specificatie voor McLaren. Mwah, misschien halen ze 15 pk eruit..

Groet,

C.G. de Beaufort


Jozef

  • GPPits God
  • *****
  • Berichten: 4371
    • Bekijk profiel
Re: F1 - Motoren
« Reactie #24 Gepost op: 21 mei 2016 - 12:20:32 »
Hasegawa zei ook: we hebben op dit moment de technologie om Ferrari bij te benen maar het zou wel 40 tokens kosten, die we natuurlijk niet hebben.

Dan denk ik twee dingen:
1. als het nog 40 tokens kost is er nog altijd wel echt iets goed mis met die motor, en dan heb je het niet over elektronica maar over hardware
2. in 2017 is er geen tokenbeperking meer dus dan kan Honda er zomaar plots wél staan

C.G. de Beaufort

  • GPPits groupy
  • ****
  • Berichten: 792
    • Bekijk profiel
Re: F1 - Motoren
« Reactie #25 Gepost op: 26 mei 2016 - 09:48:31 »
Dit zijn op het ogenblik de regels, vooral Hamilton en Max zitten er tegenaan, bij 5 worden ze gestraft :

Coureur    ICE    TC    MGU-H    MGU-K    ES    CE
44. Hamilton    2    4    4    2    2    2
6. Rosberg    2    1    1    2    1    1
5. Vettel    3    2    2    2    2    2
7. Raikkonen    2    2    2    2    2    2
19. Massa    1    1    1    1    1    1
77. Bottas    1    1    1    1    1    1
3. Ricciardo    1    1    1    1    1    2
33. Verstappen    1    1    1    1    2    4
27. Hülkenberg    1    1    1    1    1    2
11. Perez    1    1    1    1    1    1
20. Magnussen    1    1    1    1    1    2
30. Palmer    1    1    1    1    2    3
26. Kvyat    2    2    2    2    1    2
55. Sainz    2    2    2    2    1    1
9. Ericsson    2    2    2    2    1    1
12. Nasr    2    2    2    2    1    1
14. Alonso    2    2    2    2    2    2
22. Button    2    2    2    2    1    1
94. Wehrlein    1    1    1    1    1    1
88. Haryanto    2    2    2    2    1    1
8. Grosjean    2    2    2    2    1    1
21. Gutierrez    2    2    2    2    1    1

Regels :  ICE staat voor Internal Combustion Engine, TC voor Turbo Charger, MGU-K voor Motor Generator Unit - Kinetic, MGU-H voor Motor Generator Unit - Heat, ES voor Energy Store en CE voor Control Electronics.

https://www.formula1.com/content/fom-website/en/championship/inside-f1/rules-regs/Power_Unit_and_ERS.html

Groet,

C.G. de  Beaufort



lieven

  • GPPits groupy
  • ****
  • Berichten: 898
    • Bekijk profiel
Re: F1 - Motoren
« Reactie #26 Gepost op: 26 mei 2016 - 10:18:35 »
Dit zijn op het ogenblik de regels, vooral Hamilton en Max zitten er tegenaan, bij 5 worden ze gestraft :

Coureur    ICE    TC    MGU-H    MGU-K    ES    CE
44. Hamilton    2    4    4    2    2    2
6. Rosberg    2    1    1    2    1    1
5. Vettel    3    2    2    2    2    2
7. Raikkonen    2    2    2    2    2    2
19. Massa    1    1    1    1    1    1
77. Bottas    1    1    1    1    1    1
3. Ricciardo    1    1    1    1    1    2
33. Verstappen    1    1    1    1    2    4
27. Hülkenberg    1    1    1    1    1    2
11. Perez    1    1    1    1    1    1
20. Magnussen    1    1    1    1    1    2
30. Palmer    1    1    1    1    2    3
26. Kvyat    2    2    2    2    1    2
55. Sainz    2    2    2    2    1    1
9. Ericsson    2    2    2    2    1    1
12. Nasr    2    2    2    2    1    1
14. Alonso    2    2    2    2    2    2
22. Button    2    2    2    2    1    1
94. Wehrlein    1    1    1    1    1    1
88. Haryanto    2    2    2    2    1    1
8. Grosjean    2    2    2    2    1    1
21. Gutierrez    2    2    2    2    1    1

Regels :  ICE staat voor Internal Combustion Engine, TC voor Turbo Charger, MGU-K voor Motor Generator Unit - Kinetic, MGU-H voor Motor Generator Unit - Heat, ES voor Energy Store en CE voor Control Electronics.

https://www.formula1.com/content/fom-website/en/championship/inside-f1/rules-regs/Power_Unit_and_ERS.html

Groet,

C.G. de  Beaufort

Wel raar dat Mercedes zelf zoveel extra gebruikt heeft tegenover hun klantenteams.
Zou hun software te agressief zijn?

Tuesday

  • GPPits God
  • *****
  • Berichten: 5662
    • Bekijk profiel
Re: F1 - Motoren
« Reactie #27 Gepost op: 26 mei 2016 - 12:42:36 »
Dit zijn op het ogenblik de regels, vooral Hamilton en Max zitten er tegenaan, bij 5 worden ze gestraft :

Coureur    ICE    TC    MGU-H    MGU-K    ES    CE
44. Hamilton    2    4    4    2    2    2
6. Rosberg    2    1    1    2    1    1
5. Vettel    3    2    2    2    2    2
7. Raikkonen    2    2    2    2    2    2
19. Massa    1    1    1    1    1    1
77. Bottas    1    1    1    1    1    1
3. Ricciardo    1    1    1    1    1    2
33. Verstappen    1    1    1    1    2    4
27. Hülkenberg    1    1    1    1    1    2
11. Perez    1    1    1    1    1    1
20. Magnussen    1    1    1    1    1    2
30. Palmer    1    1    1    1    2    3
26. Kvyat    2    2    2    2    1    2
55. Sainz    2    2    2    2    1    1
9. Ericsson    2    2    2    2    1    1
12. Nasr    2    2    2    2    1    1
14. Alonso    2    2    2    2    2    2
22. Button    2    2    2    2    1    1
94. Wehrlein    1    1    1    1    1    1
88. Haryanto    2    2    2    2    1    1
8. Grosjean    2    2    2    2    1    1
21. Gutierrez    2    2    2    2    1    1

Regels :  ICE staat voor Internal Combustion Engine, TC voor Turbo Charger, MGU-K voor Motor Generator Unit - Kinetic, MGU-H voor Motor Generator Unit - Heat, ES voor Energy Store en CE voor Control Electronics.

https://www.formula1.com/content/fom-website/en/championship/inside-f1/rules-regs/Power_Unit_and_ERS.html

Groet,

C.G. de  Beaufort

Wel raar dat Mercedes zelf zoveel extra gebruikt heeft tegenover hun klantenteams.
Zou hun software te agressief zijn?
de klantenteams proberen met 4 ipv 5 motoren het seizoen door te komen, om zo kosten te besparen. Dat is 1 van de redenen.

Jozef

  • GPPits God
  • *****
  • Berichten: 4371
    • Bekijk profiel
Re: F1 - Motoren
« Reactie #28 Gepost op: 26 mei 2016 - 21:05:35 »
Dit zijn op het ogenblik de regels, vooral Hamilton en Max zitten er tegenaan, bij 5 worden ze gestraft :

Waren er in 2016 niet zo veel races dat ze het maximum weer opgekrikt hebben van 4 naar 5?

Edit: ja dus, in je link staat ook gewoon dat ze er 5 mogen ;)

C.G. de Beaufort

  • GPPits groupy
  • ****
  • Berichten: 792
    • Bekijk profiel
Re: F1 - Motoren
« Reactie #29 Gepost op: 27 mei 2016 - 10:10:48 »
Okay, boven de 5 punten.  :)

Groet,

C.G. de Beaufort