Random F1 Quiz

Gestart door Blanchimont, 24 februari 2016 - 13:03:29

« vorige - volgende »

Blanchimont

Geen idee of dit de juiste locatie is, maar ik heb - ter aller vermaak - een quizje bedacht. Google gebruiken mag, maar misschien is het dan te makkelijk ;-).

1. Welke twee teams probeerden in 2010 tevergeefs op de F1-grid te komen?
2. Wie was, voor Ayrton Senna, de laatste coureur die omkwam in een Formule 1-race?
3. In welke Grand Prix verbrak Michael Schumacher het record van Alain Prost van 51 overwinningen?
4. Wat is de laatste Grand Prix die werd afgelast?
5. Wat was de laatste Grand Prix van Jos Verstappen?
6. Wie was, voor Marcus Ericsson, de laatste Zweedse F1-coureur?
7. Noem de eerste GP2-kampioen die daarna geen zitje in de F1 vond.
8. Wie is, na Max Verstappen en Jaime Alguersuari, de jongste F1-coureur ooit?
9. Hoe oud was Nico Rosberg toen hij voor de eerste keer een F1 auto testte?
10. En voor welk team was dat dan?

Bij deze. Jullie horen pas weer van mij als alle vragen goed zijn beantwoord ;)

Fabian

1. Uit mijn hoofd StefanGP ofzoiets en Prodrive????

Blanchimont


Robbert65

1. Volgens mij HART?
serieus, uit mijn hoofd he, ik ben geen wandelende encyclopedie, ik zoek graag dingen op, maar ik zal een poging doen Blanchimont.... ;-)
2. Reutenberger, Carlos, een dag eerder...
3. geen enkele Ahnung, maar dan ook in de verste verte niet, dus: België?
4. De Duitse van 2015 te Hockenheim.
5. Dat zal toch die van Brazilië zijn geweest, 2003? of was Japan toen laatst??
6. Magnussen?
7. pas
8. Seb Vettel volgens mij?
9. 21
10. Ja, williams neem ik aan, maar weten doe ik het niet. ik heb sterk de neiging alle nieuws rond Rosberg te vergeten. Maar als je wilt kan ik het wel even googlen? ;-) ::)

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Blanchimont

Dit komt in de buurt: goede poging! Ik wacht met smart op meer antwoorden :) Morgen post ik de juiste antwoorden!

BMW.WilliamsF1

Vraag 2 was Roland Ratzenberger
Vraag 8 is Kvyat denk ik, die was ook pas 19

Jehoentelaar

Als je vraag 2 letterlijk opvat was het niet Ratzenberger want hij verongelukte in een kwalificatiesessie.

Jozef

Citaat van: Blanchimont op 24 februari 2016 - 13:03:29
1. Welke twee teams probeerden in 2010 tevergeefs op de F1-grid te komen?
2. Wie was, voor Ayrton Senna, de laatste coureur die omkwam in een Formule 1-race?
3. In welke Grand Prix verbrak Michael Schumacher het record van Alain Prost van 51 overwinningen?
4. Wat is de laatste Grand Prix die werd afgelast?
5. Wat was de laatste Grand Prix van Jos Verstappen?
6. Wie was, voor Marcus Ericsson, de laatste Zweedse F1-coureur?
7. Noem de eerste GP2-kampioen die daarna geen zitje in de F1 vond.
8. Wie is, na Max Verstappen en Jaime Alguersuari, de jongste F1-coureur ooit?
9. Hoe oud was Nico Rosberg toen hij voor de eerste keer een F1 auto testte?
10. En voor welk team was dat dan?

1. Ik zou ook StefanGP en ProDrive gezegd hebben maar dat klopt dus niet? Je had ook nog Campos Racing maar dat is volgens mij gewoon HRT geworden. Aanvankelijk waren er volgens mij trouwens wel 10 nieuwe kandidaten om in 2010 aan de start te verschijnen!

2. Dat lijkt me zoals gezegd NIET Ratzenberger te zijn want er staat "race" in de vraag. Dan weet ik het eigenlijk niet. Elio De Angelis stierf midden jaren '80 tijdens een testsessie, Gilles Villeneuve in 1982 tijdens een kwalificatie. Voor of na De Angelis zat er misschien ergens nog eentje, maar ik weet het niet.

3. Was dat die met de emotionele persconferentie achteraf? Dat was in San Marino... jaar, 2001?

4. Duitsland 2015 heeft volgens mij nooit op de kalender gestaan en is dus ook nooit afgelast. Ik zou eerder voor Bahrein 2011 gaan, die is volgens mij pas afgelast toen de kalender al officieel was.

5. Inderdaad Japan 2003 want Brazilië stond toen nog in het begin van het seizoen. Brazilië 2003 was de legendarische race die eerst gewonnen werd door Räikkönen maar dan toch door Fisichella. Dankzij de chaos met de rode vlag die veroorzaakt werd door Alonso die een echt Maldonado-moment had. Japan 2003 was ook bijzonder want Kimi was volgens mij op een gegeven moment tijdens die race virtueel wereldkampioen ook al had hij dat jaar maar één race gewonnen. Uiteindelijk pakt Schumi natuurlijk zijn zesde.

6. Stefan Johansson denk ik (Robbert, foei. Magnussen is een Deen ;D)

7. /

8. Weet het niet. Kvyat, Vettel en Alonso waren allemaal 19.

9. Goh... 19?

10. Rosberg heeft voor verscheidene teams getest en gereden... Hij debuteerde natuurlijk bij Williams maar was er daarvoor ook geen test bij Renault?

Blanchimont

Mooie pogingen, zeker niet slecht! Bij deze de antwoorden.

1. Stefan GP (dat de inboedel van Toyota overnam) en US F1 (dat met Jose Maria Lopez voor de sier al een coureur had vastgelegd)
2. Ricardo Paletti (dit was inderdaad een strikvraag, Jozef ;) )
3. Belgische GP van 2001 (wasmachinevraag: wie crashte er toen hard uit en zagen we nooit meer terug als F1-coureur?)
4. GP van Bahrein (wat Jozef zegt)
5. Grand Prix van Japan 2003
6. Stefan Johansson (al had je ook nog Wirdheim, die een tijdje derde rijder van Jaguar was)
7. Giorgio Pantano (al reed hij voordat hij GP2-kampioen werd wél F1)
8. Mike Thackwell
9. 17 (in 2002, toen hij Formule ADAC-kampioen werd)
10. Williams

That's all folks!

Jozef

Luciano Burti crashte toen in... Blanchimont! :P

En USF1, hoe konden we die vergeten. :)

Wat Schumacher betreft heb ik verschillende dingen verward. De emotionele persconferentie, dat was Monza 2000 waar hij Senna evenaarde. En Imola 2003 was dan weer een keer heel bijzonder maar dan in 2003, want toen won hij de race een paar uur na het overlijden van zijn moeder.

Robbert65

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 24 februari 2016 - 22:43:08
Vraag 2 was Roland Ratzenberger
Vraag 8 is Kvyat denk ik, die was ook pas 19
oei blunder! Carlos was trouwens Reutemann (weer uit mijn hoofd hè...)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Robbert65



6. Stefan Johansson denk ik (Robbert, foei. Magnussen is een Deen ;D)


[/quote]

Knap als je dat allemaal uit je hoofd doet Jozef ;-) En natuurlijk heb je gelijk en had ik dat moeten weten. Ach, een mens doet zijn best, vooral Blanchimont, die hier komt met een kwisje in zijn derde post geloof ik, dat moet gewaardeerd en beloond worden met antwoorden ;-) Maar ik had wat beter mijn best kunnen doen, true...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 25 februari 2016 - 14:12:35
Luciano Burti crashte toen in... Blanchimont! :P

En USF1, hoe konden we die vergeten. :)

Wat Schumacher betreft heb ik verschillende dingen verward. De emotionele persconferentie, dat was Monza 2000 waar hij Senna evenaarde. En Imola 2003 was dan weer een keer heel bijzonder maar dan in 2003, want toen won hij de race een paar uur na het overlijden van zijn moeder.

Yes Burti! In de Prost en Irvine kwam hem redden  ;)

Ik voor de Belgische GP een interview met Burti, super aardige man. We wisten toen alleen nog niet dat Formule 1 - loopbaan snel zou eindigen. Testte daarna nog enkele jaren voor Ferrari en is nu commentator voor de Braziliaanse tv.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Leuk kwisje trouwens Blanchimont!

Misschien leuk je hier ook voor te stellen: http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,12133.555.html
In ieder geval welkom hier!  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Blanchimont

Thanks! Ik heb me net 'officieel' voorgesteld ;)