F1-coureurs willen extra hoofdbescherming

Gestart door C.G. de Beaufort, 25 januari 2016 - 16:15:51

« vorige - volgende »

Mickey

Ik wil ook het tegendeel niet bepleiten. We zullen het nooit weten inderdaad. Gelukkig kan de rest van het internet hier wel heel goed conclusies aan verbinden. ;)

Matthijs

De kans is groter dat Leclerc gewoon ongeschonden was uitgestapt. Gewoon omdat rijders in het verleden wel vaker uitstapten na crashes zoals deze. Maar dit ongeluk was wel precies waar de halo voor ontwikkeld is. Ik betwijfel of de shield deze krachten had aangekund. Jammer dat de halo lelijk is en de helm van de coureur minder goed zichtbaar is. Maar daar vinden ze vast wat op de komende jaren.

Franky R.

Wie zal het zeggen?


Het is de meeste fans wel bekend dat er een denkbeeldige lijn loopt vanaf de luchthapper/rollbar richting het punt voor de coureur.
De helm mag daar niet uitsteken.


Maar laat die Halo nog juist eruit steken. IMHO is het dan logisch dat de MCL33 van Alonso van richting werd veranderd, door het contact met de Halo.
Maar naar mijn mening is het een zinloze discussie, want dat ding is er nu eenmaal doorheen gedrukt.


We zullen nooit weten of Leclerc dat wiel tegen zijn helm had gekregen.


(Al stoor ik mij nu wel aan het geforceerde gejubel dat de halo een juiste keuze was...Alsof men er onzeker over was...)

Jozef

Of je nu voor- of tegenstander bent en of je nu wel of niet gelooft dat het in deze crash raak zou geweest zijn als er geen halo was, er is één zaak die je niet kunt ontkennen: dat er een keer een coureur een wiel tegen zijn knikker kan krijgen, is geheel niet ondenkbaar. Dát is in elk geval aangetoond door deze crash. En daarmee is de halo-discussie wat mij betreft eigenlijk gesloten...

Sabai

Voor mij was het al eerder aangetoond in de f2. Dit is enkel een bevestiging. Ik ben er inmiddels ook al aan gewend. Het enige dat ze van mij mogen verbeteren is de positie van de on-board camera

Sphinx

Ik ben nooit een fan geweest van de Halo, ik ben hem esthetisch gezien zelfs nog meer gaan haten sinds ik F1 2018 speel (je ziet vanuit 2 camerastandpunten de spiegels niet meer), maar hoe we het ook wenden of keren, het kreng zit er nu eenmaal. De kijkers zijn niet massaal afgehaakt, de marktaandelen van Liberty zijn niet massaal geïmplodeerd. Ik vind de discussie die op diverse fora ontstaat een beetje zinloos: waarom kibbelen over of hoe veel impact de halo bij dit ongeluk had? Gaan tegenstanders straks nog juichen als er onverhoopt een ernstig ongeluk gebeurt waarbij de auto op zijn kop landt en in brandt vliegt: "Zie je wel de halo is levensgevaarlijk, ik had toch gelijk." Barry McGuire had ook gewoon gelijk: This whole crazy world is (sometimes) just too frustratin'
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Fietser

Mooie tekst, Sphinx. Geinig hoe je via de halo uitkomt bij de Eve of Destruction;)

Sphinx

Grinnik, kwam door dat ene stukje in het refrein Fietser :"Tell me over and over and over again my friend..."
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Fietser

Citaat van: Sphinx op 28 augustus 2018 - 13:30:24
Grinnik, kwam door dat ene stukje in het refrein Fietser :"Tell me over and over and over again my friend..."
I know. Ken dat nummer uit m'n kop. Ach ja, die verrekte Flowerpowergeneratie... 8)

Mickey


C.G. de Beaufort

Max vindt deze manier van hoofd-bescherming nog steeds verachtelijk. "Het is een super lelijk ding, net een teenslipper. Er zit wel een obstakel voor je neus, dus uiteindelijk kijk je nooit recht vooruit. Je kijkt erlangs en focust je op de volgende bocht. Ik vind het niet bij een Formule 1-auto horen, maar dat heeft niets met veiligheid te maken"(..)

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/240825/verstappen-nog-steeds-geen-fan-van-halo-net-een-teenslipper

Nec temere, nec timide.

Groet,

C.G. de Beaufort







Wings

Citaat van: Sabai op 26 augustus 2018 - 19:48:24
Toch zo gek nog niet die HALO

Als ik de berichtgevingen er op nalees, heeft de halo dit jaar meer levens gered dan F1-rijders verongelukt zijn in de geschiedenis van de F1. Zonder halo was er geen rijder meer overgebleven. Men wil zó krampachtig bewijzen dat de halo werkt dat ieder contact wordt aangegrepen om te doen alsof de halo de beste uitvinding is sinds gesneden brood. Zegt genoeg.

Tegelijkertijd ben ik mij bewust dat cockpitbescherming nooit meer zal verdwijnen. Het kan juridisch getouwtrek opleveren als wat gebeurt met een rijder wat de halo misschien had kunnen voorkomen.

Wings

Citaat van: Jozef op 27 augustus 2018 - 23:33:31
Of je nu voor- of tegenstander bent en of je nu wel of niet gelooft dat het in deze crash raak zou geweest zijn als er geen halo was, er is één zaak die je niet kunt ontkennen: dat er een keer een coureur een wiel tegen zijn knikker kan krijgen, is geheel niet ondenkbaar. Dát is in elk geval aangetoond door deze crash. En daarmee is de halo-discussie wat mij betreft eigenlijk gesloten...

Kun je mij vertellen hoe vaak een F1-rijder een wiel tegen zijn knikker waarbij de rijder onomkeerbaar letsel heeft overgehouden? Je mag een halve eeuw F1 gebruiken.

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Dat is niet de discussie en in de breedte van de autosport is de waarschijnlijk zo laag dat je 34-35 jaar later niet ineens een maatregel hoeft te bedenken voor dit risico. En het risico bij de bron kan worden aangepakt.