F1-coureurs willen extra hoofdbescherming

Gestart door C.G. de Beaufort, 25 januari 2016 - 16:15:51

« vorige - volgende »

Jozef


Matthijs

Citaat van: C.G. de Beaufort op 08 augustus 2018 - 11:46:58
"Maar het is interessant dat er in Duitsland mensen naar me toekwamen die zeiden dat de Formule 1 leuker is dan twee jaar geleden."

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/240299/liberty-baas-carey-mensen-vinden-huidige-formule-1-leuker-dan-voorheen

Ten eerste, dat één staat en Duitsland loopt 10 jaar achter op de rest van Europa.
Ten tweede, vele anderen en ik, dus niet. Zoals dit jaar, de halo en het verdwijnen van de grid girls.

Kortom, Chasey praat uit z'n ruggegraat, als een kip zonder kop. Maja, het is een Amerikaan...

Groet,

C.G. de Beaufort
Ik snap echt werkelijk niet wat je probeert te zeggen. Maar het zal wel iets negatiefs zijn.

Sabai




Tuesday

die had ik idd al zien langskomen. Eerst dacht ik dat ondanks de beschadiging hier de halo niet zoveel verschil had gemaakt, maar na het zien van de slomo denk ik toch dat het zonder Halo wel eens heel anders had kunnen aflopen.

Sabai


C.G. de Beaufort

#667
Leclerc over de 'halo' : "Natuurlijk heeft de halo vandaag waarschijnlijk geholpen.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/240785/leclerc-opgelucht-de-halo-heeft-waarschijnlijk-wel-geholpen

Tja, wat moet ermee? Eerst Hartley, nu Leclerc. Elke keer wanneer een afdruk van een band op 'halo' zit, zegt de coureur : "waarschijnlijk". Maar dit is onzin. Ik weet niet waar de band terecht was gekomen.

Ook Wollf, eerst zei hij dat de halo met een kettingszaag te lijf ging : "Als ik een kettingzaag bij me zou hebben, dan zou ik de halo meteen van de auto verwijderen. We moeten ons bezighouden met de veiligheid van de coureurs, maar wat we nu geïntroduceerd hebben is esthetisch niet erg aantrekkelijk. Het is zaak om dat snel te adresseren, we dienen met een oplossing te komen die er beter uitziet dan dit"

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/236237/wolff-zou-halo-het-liefst-met-kettingzaag-te-lijf-gaan

en nu zegt hij :

"Tot nu toe ben ik heel erg blij dat de halo op de auto's is gekomen."

Kortom, ik denk dat dit een actie was die aangegrepen werd door de FIA, om de halo maar geaccepteerd te krijgen in een groot deel van de coureurs (b.v Hulkenberg, Verstappen, Grosjean, etc.) en het publiek.

Groet,

C.G. de Beaufort




Matthijs

Citaat van: C.G. de Beaufort op 27 augustus 2018 - 13:26:01
Kortom, ik denk dat dit een actie was van de FIA, om de halo maar geaccepteerd te krijgen in een groot deel van de coureurs (b.v Hulkenberg, Verstappen, Grosjean, etc.) en het publiek.
Ja inderdaad. Hülkenberg kreeg de opdracht van de FIA om Alonso bovenop Leclerc te lanceren.  ::) Niemand van de FIA heeft gezegd dat de halo Leclerc gered heeft (daar doen ze nog geen uitspraken over) maar jij bent alweer duidelijk tegen.

Jozef

Citaat van: Matthijs op 27 augustus 2018 - 13:56:16
Citaat van: C.G. de Beaufort op 27 augustus 2018 - 13:26:01
Kortom, ik denk dat dit een actie was van de FIA, om de halo maar geaccepteerd te krijgen in een groot deel van de coureurs (b.v Hulkenberg, Verstappen, Grosjean, etc.) en het publiek.
Ja inderdaad. Hülkenberg kreeg de opdracht van de FIA om Alonso bovenop Leclerc te lanceren.  ::)
Dat was toch meteen duidelijk toen je de beelden zag?

Tuesday

Citaat van: Jozef op 27 augustus 2018 - 13:57:23
Citaat van: Matthijs op 27 augustus 2018 - 13:56:16
Citaat van: C.G. de Beaufort op 27 augustus 2018 - 13:26:01
Kortom, ik denk dat dit een actie was van de FIA, om de halo maar geaccepteerd te krijgen in een groot deel van de coureurs (b.v Hulkenberg, Verstappen, Grosjean, etc.) en het publiek.
Ja inderdaad. Hülkenberg kreeg de opdracht van de FIA om Alonso bovenop Leclerc te lanceren.  ::)
Dat was toch meteen duidelijk toen je de beelden zag?
het was zo goed uitgevoerd dat ik het eerst helemaal niet door had. Maar nu ik dit hier lees zie ik het ook. Knap gedaan van Hulkenberg en mooi van Alonso en Leclerc dat ze hier aan mee wilden werken. Ricciardo en Raikkonen wisten volgens mij nergens van en ook Bottas had het script niet helemaal goed gelezen.

Mickey

On a more serious note.

Het zwart op de halo is geen rubber, maar carbon fibre waar de lak vanaf geschraapt is. Het carbon is gebarsten, maar de titanium kern heeft voor zover te zien niets, lijkt immers niet vervormd.

Of de halo hier een slachtoffer heeft voorkomen is imo niet zomaar vast te stellen. Er zijn tientallen gelijksoortige crashes geweest waarbij auto's over elkaar heen schuiven en coureurs ongedeerd uitstappen.

Aan de andere kant, voor de coureur in de Sauber is het natuurlijk prettiger om deze crash te ervaren mét halo op zijn auto.

Tuesday

Citaat van: Mickey op 27 augustus 2018 - 17:07:13
On a more serious note.

Het zwart op de halo is geen rubber, maar carbon fibre waar de lak vanaf geschraapt is. Het carbon is gebarsten, maar de titanium kern heeft voor zover te zien niets, lijkt immers niet vervormd.

Of de halo hier een slachtoffer heeft voorkomen is imo niet zomaar vast te stellen. Er zijn tientallen gelijksoortige crashes geweest waarbij auto's over elkaar heen schuiven en coureurs ongedeerd uitstappen.

Aan de andere kant, voor de coureur in de Sauber is het natuurlijk prettiger om deze crash te ervaren mét halo op zijn auto.
als je de slomo hierboven bekijkt dan zie je iig wel dat de halo de draaiende beweging van Alonso zn auto afbreekt en die draaiende beweging leek toch echt richting het hoofd van Leclerc te gaan.

Mickey

Dat klopt, maar dat op zich zegt mij niet zoveel. Natuurlijk keert de halo de richting, bovendien op een veel zichtbaardere manier dan als de auto of de helm van de rijder dat doet. Of afwezigheid van de halo tot letsel zou hebben geleid is hieruit niet op te maken.


Tuesday

Citaat van: Mickey op 27 augustus 2018 - 18:36:32
Dat klopt, maar dat op zich zegt mij niet zoveel. Natuurlijk keert de halo de richting, bovendien op een veel zichtbaardere manier dan als de auto of de helm van de rijder dat doet. Of afwezigheid van de halo tot letsel zou hebben geleid is hieruit niet op te maken.
het gaat er niet alleen omdat ie de richting veranderd, maar vooral wat die richting was. Na het zien van de reguliere beelden dacht ik ook; auto heeft de halo geraakt, maar was nooit bij het hoofd in de buurt gekomen. Niet elke beschadiging op de halo betekend dat er erger is voorkomen. Maar na het zien van de slomo denk ik toch dat het in dit geval wel eens een verschil had kunnen maken, de auto leek echt precies richting hoofd van Leclerc te gaan. En idd, hoe het zonder Halo was afgelopen kun je nooit met zekerheid zeggen, dat is nou eenmaal inherent aan de invoering ervan ;)