F1-coureurs willen extra hoofdbescherming

Gestart door C.G. de Beaufort, 25 januari 2016 - 16:15:51

« vorige - volgende »

Sabai

Citaat van: Wings op 11 juni 2018 - 17:28:55
Denk het ook. Overigens hadden we bijna het eerste halo-slachtoffer. Hartley's helm raakte de halo, hij moest direct door naar het ziekenhuis.

Is dat echt zo?

Tuesday

Citaat van: Sabai op 11 juni 2018 - 21:07:49
Citaat van: Wings op 11 juni 2018 - 17:28:55
Denk het ook. Overigens hadden we bijna het eerste halo-slachtoffer. Hartley's helm raakte de halo, hij moest direct door naar het ziekenhuis.

Is dat echt zo?
nee, tuurlijk niet, dat kan ook helemaal niet.

Matthijs

#617
Citaat van: Tuesday op 11 juni 2018 - 21:34:47
Citaat van: Sabai op 11 juni 2018 - 21:07:49
Citaat van: Wings op 11 juni 2018 - 17:28:55
Denk het ook. Overigens hadden we bijna het eerste halo-slachtoffer. Hartley's helm raakte de halo, hij moest direct door naar het ziekenhuis.

Is dat echt zo?
nee, tuurlijk niet, dat kan ook helemaal niet.

https://www.f1maximaal.nl/nieuws/formule-1/173263/update-ii-hartley-gezond-verklaard-na-scans

Toch wel.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 12 juni 2018 - 07:11:52
Citaat van: Tuesday op 11 juni 2018 - 21:34:47
Citaat van: Sabai op 11 juni 2018 - 21:07:49
Citaat van: Wings op 11 juni 2018 - 17:28:55
Denk het ook. Overigens hadden we bijna het eerste halo-slachtoffer. Hartley's helm raakte de halo, hij moest direct door naar het ziekenhuis.

Is dat echt zo?
nee, tuurlijk niet, dat kan ook helemaal niet.

https://www.f1maximaal.nl/nieuws/formule-1/173263/update-ii-hartley-gezond-verklaard-na-scans

Toch wel.
ja, hij is naar het ziekenhuis gebracht, maar hij heeft de halo niet geraakt met zn helm. Er zijn wel foto´s van zn auto die een nogal beschadigde headrest laten zien. Die heeft ie geraakt, de halo raken is zo goed als onmogelijk. Verder lijkt het mij een goede zaak dat dergelijke klappen worden opgevangen. Beetje sneu dat het anti halo kamp dit gaat gebruiken.

Matthijs

#619
CitaatBeetje sneu dat het anti halo kamp dit gaat gebruiken.
Je bedoelt niet ons toch? Want ik voel me niet aangesproken.

Citaathij is naar het ziekenhuis gebracht, maar hij heeft de halo niet geraakt met zn helm.
Heb je daar een bron van? Want ik lees alleen berichten dat hij de halo wel heeft geraakt.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 12 juni 2018 - 15:03:07
CitaatBeetje sneu dat het anti halo kamp dit gaat gebruiken.
Je bedoelt niet ons toch? Want ik voel me niet aangesproken.

Citaathij is naar het ziekenhuis gebracht, maar hij heeft de halo niet geraakt met zn helm.
Heb je daar een bron van? Want ik lees alleen berichten dat hij de halo wel heeft geraakt.
nee, ik bedoelde jou niet. Bron? dat kan ik net zo goed aan jou vragen, volgens mij is het een bericht dat uit het anti halo kamp komt, niet uit officiële bronnen. Hoe dan ook, in reactie daarop zijn er mensen met de onboard beelden aan de haal gegaan en hebben die frame voor frame afgespeeld en kwamen tot de conclusie dat de halo niet geraakt is. En je hoeft toch ook alleen maar een (frontale) foto te zien van de cockpit met een coureur erin om te snappen dat die halo nooit geraakt kan worden?

Matthijs

#621
Ik kom toch met een bron? Of die betrouwbaar is, is een tweede.

https://www.google.nl/search?q=brendon+hartley+halo&oq=brendon+hartley+halo&aqs=chrome..69i57j69i59.7747j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

CitaatEn je hoeft toch ook alleen maar een (frontale) foto te zien van de cockpit met een coureur erin om te snappen dat die halo nooit geraakt kan worden?
Lijkt mij ook bijna onmogelijk, maar heb jij zelf ook de beelden gezien? Ik wist niet dat zo'n hoofd nog zoveel kon bewegen tussen de cockpitranden. Ik zou niet zo stellig zijn.

Edit: of het erg is ALS hij de halo heeft geraakt, is een tweede. Misschien is het wel beter dan je nek nog verder oprekken.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 12 juni 2018 - 16:50:56
Ik kom toch met een bron? Of die betrouwbaar is, is een tweede.

https://www.google.nl/search?q=brendon+hartley+halo&oq=brendon+hartley+halo&aqs=chrome..69i57j69i59.7747j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

CitaatEn je hoeft toch ook alleen maar een (frontale) foto te zien van de cockpit met een coureur erin om te snappen dat die halo nooit geraakt kan worden?
Lijkt mij ook bijna onmogelijk, maar heb jij zelf ook de beelden gezien? Ik wist niet dat zo'n hoofd nog zoveel kon bewegen tussen de cockpitranden. Ik zou niet zo stellig zijn.

Edit: of het erg is ALS hij de halo heeft geraakt, is een tweede. Misschien is het wel beter dan je nek nog verder oprekken.
ik bedoel de oorspronkelijke bron.. dat is gewoon de dikke duim van iemand. Ik heb de beelden zeker gezien en ik snap de eerste reactie nog wel, maar je moet ook ff bedenken dat de onboard qua diepte nogal een vertekend beeld geeft. Met een beetje logica kun je vervolgens volgens mij wel uitsluiten dat de halo geraakt is. En nogmaals, op de beelden is duidelijk een beschadigde headrest te zien. Waarom wordt er dan uberhaupt naar de halo gewezen? de headrest zit veel dichterbij en zal sowieso altijd de eerste klap opvangen.

C.G. de Beaufort

Nu maar wachten tot er eentje de cockpit invliegt.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/239141/fia-kan-niets-doen-tegen-marmotten-op-circuit-gilles-villeneuve

In dit geval : procedures tegen de FIA...

Groet,

C.G. de Beaufort








Tuesday

Citaat van: C.G. de Beaufort op 12 juni 2018 - 18:12:59
Nu maar wachten tot er eentje de cockpit invliegt.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/239141/fia-kan-niets-doen-tegen-marmotten-op-circuit-gilles-villeneuve

In dit geval : procedures tegen de FIA...

Groet,

C.G. de Beaufort
marmotten kunnen niet vliegen volgens mij. En wat wil je tegen de FIA beginnen dan?

Matthijs

Jammer dat een goede discussie weer vervuild wordt met deze onzin.

Sabai

Als ze dat beest niet konden vangen zoals gesuggereerd word Door whitning dan hadden ze het beest gewoon moeten afschieten. Veiligheid boven alles toch in de f1?

BMW.WilliamsF1

het is een beschermde diersoort heb ik gelezen, dus mag je ook niet zomaar neer knallen

Jozef

Er is geen enkele serieuze bron die meldt dat Hartleys hoofd de halo geraakt zou hebben. Het is ook niet te zien op de beelden. Er is ook niet gemeld dat Hartley überhaupt hersenscans heeft ondergaan, de officiële berichtgeving heeft het enkel over hartonderzoek (al worden de woorden "onder andere" gebruikt, dus het is in principe niet uitgesloten dat er wel een hersenonderzoek is geweest). Hartley zelf heeft ook met geen woord gerept over de halo of over een klap op zijn hoofd, een hersenschudding of hersenscan.

De cockpitrand bestaat uit 10 centimeter dik schuim dat gemaakt is om zijwaartse klappen van het hoofd op te vangen. Als die 10 centimeter nog niet genoeg is, dan kan het hoofd wellicht nog verder door totdat het een harder object tegenkomt. Dat kan misschien de halo zijn, maar logischer is dat het de harde rand van de monocoque zou zijn, want de halo lijkt me te hoog te liggen. Als de halo er niet zou zijn, dan zou het sowieso een klap op de monocoque worden. Dus met of zonder halo maakt niet eens een verschil.

Alles bij mekaar kun je alleen maar concluderen dat het verhaal dat Hartley zijn eigen halo geraakt zou hebben, naar alle waarschijnlijkheid een broodjeaapverhaal is, ergens door iemand uit de lucht gegrepen en vervolgens her en der overgenomen, niet gehinderd door een teveel aan kritisch denkvermogen.

Robbert65

Volgens mij werd het tijdens de uitzending (live) op Ziggosport door de commentatoren gemeld, dat halokoppen... Ik heb afgelopen weekend geen Britse commentatoren gehoord...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel