F1-coureurs willen extra hoofdbescherming

Gestart door C.G. de Beaufort, 25 januari 2016 - 16:15:51

« vorige - volgende »

Arthur

Citaat van: Jozef op 24 maart 2018 - 23:32:48
Citaat van: Arthur op 24 maart 2018 - 23:07:07
[I rest my case].
Halleluja. ;)

Voor wat betreft die scheenbeschermers wel, maar die halo zeer zeker niet! En ze schijnen die onboardcamera's ook niet zomaar aan te kunnen passen.... Waar zijn we toch in hemelsnaam mee bezig?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef


Wings

#557
Of niet. Net als bij de oerlelijke getrapte neuzen. En niet vergeten dat Bottas theoretisch ook sneller moet kunnen dan de Ferrari en Red Bull. De kans is groot dat hij met een paar tienden verschil op P2 had gestaan.

Wings

Zo zouden de auto's van Mercedes, Ferrari en Red Bull eruit zien. De huidige generatie auto's was zonder de halo misschien wel de mooiste ooit.

Arthur

Zout in de wonden Wings... ;) Maar wat zien die auto's er geweldig uit [zonder die verminking] !!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Ja absoluut! Ik geil op het oud spul maar de huidige generatie bolides vind ik ook waanzinnig mooi.

Jozef

In de F2 was er dit weekend een crash waarbij de ene auto over de andere ging, en daarbij behoorlijke bandensporen achterliet op de halo van die andere auto, vlak naast het hoofd van Tadasuke Makino. De FIA bekijkt de crash om uit te maken of de halo effect heeft gehad en of er verder nog iets uit te leren valt.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 13 mei 2018 - 23:17:51
In de F2 was er dit weekend een crash waarbij de ene auto over de andere ging, en daarbij behoorlijke bandensporen achterliet op de halo van die andere auto, vlak naast het hoofd van Tadasuke Makino. De FIA bekijkt de crash om uit te maken of de halo effect heeft gehad en of er verder nog iets uit te leren valt.


Todt loopt nu al te tweeten dat de Halo 'nu al een mensenleven heeft gered'... ::)

Charrel

Ik ben er ook wel van overtuigd dat het een stuk slechter had afgelopen zonder Halo. Leuk dat jullie die tweet van Todt hebben gezien, die foto's die hij deelde heb ik gemaakt. Toch een stukje Nederlands trots  :)

Citaat van: Franky R. op 14 mei 2018 - 22:26:34
Citaat van: Jozef op 13 mei 2018 - 23:17:51
In de F2 was er dit weekend een crash waarbij de ene auto over de andere ging, en daarbij behoorlijke bandensporen achterliet op de halo van die andere auto, vlak naast het hoofd van Tadasuke Makino. De FIA bekijkt de crash om uit te maken of de halo effect heeft gehad en of er verder nog iets uit te leren valt.


Todt loopt nu al te tweeten dat de Halo 'nu al een mensenleven heeft gered'... ::)

Jozef

Of het een leven heeft gered zullen we nooit weten. Wat we wel weten is dat er zonder halo contact zou zijn geweest met het hoofd van de ander, dus lelijk werd het hoe dan ook.

Wings

Het is een controversieel beheersmaatregel die met veel weerstand is doorgedrukt en dus snel zijn gelijk moet krijgen. De bevestiging dat halo werkt laat natuurlijk niet lang op zich wachten. Zo werkt dat nu eenmaal. Er is geen terugweg meer. Het gezichtsverlies is te groot.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Wings op 15 mei 2018 - 13:32:45
Het is een controversieel beheersmaatregel die met veel weerstand is doorgedrukt en dus snel zijn gelijk moet krijgen. De bevestiging dat halo werkt laat natuurlijk niet lang op zich wachten. Zo werkt dat nu eenmaal. Er is geen terugweg meer. Het gezichtsverlies is te groot.

Nu maar wachten op een tegendeel, helaas, maar het werkt zo.

Groet,

C.G. de Beaufort

Jozef

Citaat van: Wings op 15 mei 2018 - 13:32:45
Het is een controversieel beheersmaatregel die met veel weerstand is doorgedrukt en dus snel zijn gelijk moet krijgen. De bevestiging dat halo werkt laat natuurlijk niet lang op zich wachten. Zo werkt dat nu eenmaal. Er is geen terugweg meer. Het gezichtsverlies is te groot.

En als je nu inhoudelijk zou proberen te reageren op de crash, wat zou je dan zeggen? Die rubbersporen liegen niet hoor.

Sabai

Ik heb net de beelden gezien en hier heeft de halo zijn nut bewezen. Blijft een lelijk ding maar misschien word het met de jaren verfijnder.

Wings

Citaat van: Jozef op 15 mei 2018 - 14:26:17
Citaat van: Wings op 15 mei 2018 - 13:32:45
Het is een controversieel beheersmaatregel die met veel weerstand is doorgedrukt en dus snel zijn gelijk moet krijgen. De bevestiging dat halo werkt laat natuurlijk niet lang op zich wachten. Zo werkt dat nu eenmaal. Er is geen terugweg meer. Het gezichtsverlies is te groot.

En als je nu inhoudelijk zou proberen te reageren op de crash, wat zou je dan zeggen? Die rubbersporen liegen niet hoor.

Als er een halo op de auto van Kimi zat tijdens deze crash, zou de halo ook beschadigd zijn. Ik heb genoeg vergelijkbare crashes gezien en nooit had een rijder noemenswaardig letsel. Dus bij de eerste de beste keer dat een halo schade heeft, is er écht geen leven gered. De impact van de crash bevindt zich aan de zijkant van de bolide. De halo wordt geraakt omdat hij uitsteekt. De band gaat daar echt niet de hoek om. Ik begrijp verder wel waarom dit wordt aangegrepen om de halo te propaganderen.



Bron: Twitter:Charrel Jalving