F1-coureurs willen extra hoofdbescherming

Gestart door C.G. de Beaufort, 25 januari 2016 - 16:15:51

« vorige - volgende »

Jozef

Wat tja? Natuurlijk is het een domme uitspraak om te zeggen dat we met 400+ door Monaco gaan rijden. Maar er zijn verschillende manieren om daarover te berichten, waarbij de manier van F1today een correcte manier is.

Je hebt me trouwens geen 'zeer' gedaan. Ik vond het gewoon lachwekkend, dat is iets heel anders. ;)

Wings

Citaat van: C.G. de Beaufort op 19 maart 2018 - 17:20:14
En deze, ennuh, niet de commentaren lezen hóór :

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/236940/wurz-anticipeert-op-snelheden-van-400-tot-450-km-u

Groet,

C.G. de Beaufort


Ik vraag me af of ze daar aan de waterpijp zitten. Wat een aaneengerijgde onzin. Wat denk je wat er voor een energie vrijkomt als een auto met deze snelheid ineens tot stilstand komt. Ik mag hopen dat Wurtz verkeerd geciteerd is.

Wings


Wings

Overigens ben ik niet de enige die er zo over denkt, als ik de commentaren lees. :D

Matthijs

Als iemand overduidelijk overdrijft (Wurz dus, iedereen snapt dat 450 in Monaco niet kan, hij zelf ook echt wel), dan kan je je er ontzettend over gaan opwinden of je kunt gewoon je schouders ophalen.

BMW.WilliamsF1

Wurz probeert gewoon de keuze voor die schijt lelijke Halo goed te praten door maar te zeggen dat ze nu in theorie veel harder kunnen, omdat t veiliger is...

Persoonlijk vind ik 370 hard genoeg :P

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 21 maart 2018 - 07:25:10
Als iemand overduidelijk overdrijft (Wurz dus, iedereen snapt dat 450 in Monaco niet kan, hij zelf ook echt wel), dan kan je je er ontzettend over gaan opwinden of je kunt gewoon je schouders ophalen.


En daarmee acht ik mijn punt bewezen. Namelijk dat de FIA (en Wurz) geen redelijk argument hebben voor de invoering van de Halo. Wurz noemde niet eens de crash van Bianchi en logisch, want zelfs de rolbeugel (het sterkste deel van de monocoque) brak af in die noodlottige crash.

C.G. de Beaufort

Door de 'halo', moeten nu de lichten veranderen. Prima. Op naar het volgende 'incident'.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/237064/melbourne-verplaatst-startlichten-vanwege-de-halo

Groet,

C.G. de Beaufort

Edwin90

Onboards zijn met de halo ook overbodig trouwens. Vooral de camera links achter de helm laat alleen maar dat prachtige apparaat zien. T-cam gaat nog wel.

Matthijs

Citaat van: Franky R. op 23 maart 2018 - 06:58:55
Citaat van: Matthijs op 21 maart 2018 - 07:25:10
Als iemand overduidelijk overdrijft (Wurz dus, iedereen snapt dat 450 in Monaco niet kan, hij zelf ook echt wel), dan kan je je er ontzettend over gaan opwinden of je kunt gewoon je schouders ophalen.


En daarmee acht ik mijn punt bewezen. Namelijk dat de FIA (en Wurz) geen redelijk argument hebben voor de invoering van de Halo. Wurz noemde niet eens de crash van Bianchi en logisch, want zelfs de rolbeugel (het sterkste deel van de monocoque) brak af in die noodlottige crash.

Voor mij is vooral bewezen dat de tegenstanders steeds met andere argumenten komen wat er mis is met de halo, maar zij eigenlijk gewoon moeite hebben met hoe lelijk dat ding is. Klopt, dat ding is lelijk en hopelijk wordt het snel beter, net zoals de hoge cockpitranden snel beter werden. Laten we het over racen hebben.

BMW.WilliamsF1

Helaas zal het ding er niet snel af gaan, dus moeten we er maar aan wennen. Al vind ik de optie in de Indycar die ze getest hebben een stuk mooier dan dit ding. Dus hopelijk gaan we meer die kant op als ze zo nodig cockpitbescherming willen.

C.G. de Beaufort

Het volgende 'incident' :

(..)De halo blokt ook het zicht van de coureurs op de startopstelling, met name bij degene op pole position. Die moet zijn hoofd gedraaid houden om alle startlichten te kunnen zien.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/237103/formule-1-begeeft-zich-op-hellend-vlak-door-de-halo

Groet,

C.G. de Beaufort


Jozef

Citaat van: Franky R. op 23 maart 2018 - 06:58:55Namelijk dat de FIA (en Wurz) geen redelijk argument hebben voor de invoering van de Halo.
;D ;D ;D ;D

Mickey

Citaat van: Matthijs op 23 maart 2018 - 09:37:12
Laten we het over racen hebben.

Precies.

Deal with it.

Beargumenteren verandert in kinderachtig gezeur inmiddels, jongens. Get over it.

Wings

Citaat van: Edwin90 op 23 maart 2018 - 08:30:45
Onboards zijn met de halo ook overbodig trouwens. Vooral de camera links achter de helm laat alleen maar dat prachtige apparaat zien. T-cam gaat nog wel.

Nou. Het lijkt wel alsof er een WC-bril bovenop de cockpit zit. Het ziet niet uit.