F1-coureurs willen extra hoofdbescherming

Gestart door C.G. de Beaufort, 25 januari 2016 - 16:15:51

« vorige - volgende »

Wings

Citaat van: Jozef op 10 maart 2018 - 16:20:21
Mooi weet ik niet, veilig zeker. Heb je ook de moeite gedaan vorige zomer om de argumentatie te lezen van het ingenieursbureau dat de halo heeft ontwikkeld, of slaat de cognitieve dissonantie dan zodanig toe dat je er liever van wegkijkt?

Datzelfde kan van jou ook gezegd worden. Er zijn genoeg argumenten aangevoerd om er kanttekeningen bij te plaatsen. Neem nu het argument dat de halo redden bemoeilijkt en meer letsel kan ontstaan bij een horrorcrash. Pierre Gasly sprak overigens ook zijn ongenoegen uit. Hij zei "It's just a big mess to get in the car and get out" en that's the whole point. We hebben het hier over een ideale situatie maar wat als de situatie niet ideaal is? Daarbij blijft staan dat de afgelopen 2 decennia 1 rijder om het leven kwam. Hij botste tegen een shovel en hield een diffuse axonale beschadiging over aan de klap. Een halo voorkomt dat niet en los daarvan is er een organisatorische maatregel getroffen om herhaling te voorkomen. Deze maatregel staat hoger op de hiërarchische ladder wat betreft het veiligheidsniveau dan een individuele maatregel. Hoe het ook zij, als de halo 20 jaar eerder was geïntroduceerd in de Formule 1 had het niets opgeleverd op vandaag. Het had alleen de inslaghoek kunnen veranderen van de veer van Barrichello op de helm van Massa. Of dat ten gunste van Massa was, weet niemand.

Matthijs

Citaat van: Wings op 10 maart 2018 - 18:23:28

Bovendien moeten we niet vergeten dat de Formule 1 de laatste 20 jaar geen doden te betreuren heeft.
In 75 jaar Formule 1 is slechts één coureur overleden na een aanrijding met een kraan, dus je vindt het dan ook geen probleem als die voor de bandenstapel staan?

C.G. de Beaufort

Goh. Dat jij het volhoudt Wings, om hier enige F1-volgers tegen te spreken die 'halo' als de oplossing ziet.

Mijn petje af voor jou, ik  was´r allang beroerd van geworden.

Groet!

C.G. de Beaufort


Matthijs

#513
Citaat van: C.G. de Beaufort op 10 maart 2018 - 20:17:41
Goh. Dat jij het volhoudt Wings, om hier enige F1-volgers tegen te spreken die 'halo' als de oplossing ziet.

Mijn petje af voor jou, ik  was´r allang beroerd van geworden.

Groet!

C.G. de Beaufort

Volgens mij ziet niemand hier de halo als dé oplossing. Iedereen hier (?) is het erover eens dat het een lelijk, misschien wel halfslachtig ding is dat wellicht ook nadelen heeft naast de voordelen. Het gaat erover hoe groot de kans op hoofdletsel is en hoe acceptabel we die kans vinden.

Jammer dat sommige posters zo in de kramp schieten van de halo dat ze de argumenten van anderen niet meer goed lezen.

Jozef

Citaat van: Wings op 10 maart 2018 - 18:41:52
Citaat van: Jozef op 10 maart 2018 - 16:20:21
Mooi weet ik niet, veilig zeker. Heb je ook de moeite gedaan vorige zomer om de argumentatie te lezen van het ingenieursbureau dat de halo heeft ontwikkeld, of slaat de cognitieve dissonantie dan zodanig toe dat je er liever van wegkijkt?
Datzelfde kan van jou ook gezegd worden. Er zijn genoeg argumenten aangevoerd om er kanttekeningen bij te plaatsen.
Wanneer zou ik gezegd hebben dat er geen kanttekeningen bij geplaatst kunnen worden? ??? Men heeft een afweging gemaakt van de voor- en de nadelen en geconcludeerd dat de voordelen groter waren. De halo is er, get over it.

Wings

Citaat van: Matthijs op 10 maart 2018 - 20:17:18
Citaat van: Wings op 10 maart 2018 - 18:23:28

Bovendien moeten we niet vergeten dat de Formule 1 de laatste 20 jaar geen doden te betreuren heeft.
In 75 jaar Formule 1 is slechts één coureur overleden na een aanrijding met een kraan, dus je vindt het dan ook geen probleem als die voor de bandenstapel staan?

Dat is een hele abstracte benadering.
Bandenstapels worden met regelmaat geraakt dus het is een prima maatregel om kranen áchter de bandenstapel te positioneren.
Ik moet wel bekennen dat ik dit met veel moeite serieus kan nemen. Eigenlijk raakt het kant noch wal.

Wings

Citaat van: Jozef op 11 maart 2018 - 00:24:29
Citaat van: Wings op 10 maart 2018 - 18:41:52
Citaat van: Jozef op 10 maart 2018 - 16:20:21
Mooi weet ik niet, veilig zeker. Heb je ook de moeite gedaan vorige zomer om de argumentatie te lezen van het ingenieursbureau dat de halo heeft ontwikkeld, of slaat de cognitieve dissonantie dan zodanig toe dat je er liever van wegkijkt?
Datzelfde kan van jou ook gezegd worden. Er zijn genoeg argumenten aangevoerd om er kanttekeningen bij te plaatsen.
Wanneer zou ik gezegd hebben dat er geen kanttekeningen bij geplaatst kunnen worden? ??? Men heeft een afweging gemaakt van de voor- en de nadelen en geconcludeerd dat de voordelen groter waren. De halo is er, get over it.

En mensen vinden daar wat van, get over it.

Wings

#517
Citaat van: C.G. de Beaufort op 10 maart 2018 - 20:17:41
Goh. Dat jij het volhoudt Wings, om hier enige F1-volgers tegen te spreken die 'halo' als de oplossing ziet.

Mijn petje af voor jou, ik  was´r allang beroerd van geworden.

Groet!

C.G. de Beaufort

We wisselen standpunten uit. Dat de discussie nu oplaait is logisch nu de 'exploitatiefase' aanbreekt.

Matthijs

Citaat van: Wings op 11 maart 2018 - 09:18:09
Citaat van: Matthijs op 10 maart 2018 - 20:17:18
Citaat van: Wings op 10 maart 2018 - 18:23:28

Bovendien moeten we niet vergeten dat de Formule 1 de laatste 20 jaar geen doden te betreuren heeft.
In 75 jaar Formule 1 is slechts één coureur overleden na een aanrijding met een kraan, dus je vindt het dan ook geen probleem als die voor de bandenstapel staan?

Dat is een hele abstracte benadering.
Bandenstapels worden met regelmaat geraakt dus het is een prima maatregel om kranen áchter de bandenstapel te positioneren.
Ik moet wel bekennen dat ik dit met veel moeite serieus kan nemen. Eigenlijk raakt het kant noch wal.

Ik bedoelde dus te zeggen dat ik mijn vraagtekens zet bij het argument: er gaan bijna geen mensen dood aan hoofdletsel in de F1 dus het is geen issue. Zeker als er buiten de F1 wel doden vallen aan hoofdletsel.

Matthijs

Maargoed, ik stop weer met deze discussie. Niet omdat ik de discussie slecht vind (dat is niet zo), maar omdat ik zelf ook geen groot voorstander ben van de halo in de huidige vorm.

Franky R.


Jozef

Inderdaad, wat een enorm stuk overdrijving heb je daar weer neergepoot. Je zou zo bij de Dagelijkse Standaard aan de slag kunnen, daar bezigen ze ook een stijl die zo lasterlijk is dat je het niet meer serieus kunt nemen.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 19 maart 2018 - 12:21:17
Inderdaad, wat een enorm stuk overdrijving heb je daar weer neergepoot. Je zou zo bij de Dagelijkse Standaard aan de slag kunnen, daar bezigen ze ook een stijl die zo lasterlijk is dat je het niet meer serieus kunt nemen.


Ik ben fel tegenstander van de Alt-Right 'beweging'...dus nee...En het is mijn blog. Voor meer nuance zie http://www.gppits.net/nieuws/racen_met_450_km_u_dankzij_halo/
Hopelijk doet dit je minder 'zeer'... :)

C.G. de Beaufort


Franky R.