F1-coureurs willen extra hoofdbescherming

Gestart door C.G. de Beaufort, 25 januari 2016 - 16:15:51

« vorige - volgende »

Sabai

Hoewel ik het een oer lelijk ding vind denk ik dat zodra de halo bij een crash zijn nut bewijst ik er maar aan moet wennen.

C.G. de Beaufort

http://youtu.be/mdH_-KKP7JE

Jezus, wat is dit vreselijk... Bottas met z'n eerste run.

Groet,

C.G. de Beaufort




Arthur

On board; kan het nog erger? Wat een walgelijk gezicht dit. On board camera maar snel afschaffen zeg ik, compenseert meteen wat gewicht van dat halo-gedrocht. Man wat ziek lelijk die beelden. Tenenkrommend!!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

Citaat van: Arthur op 24 februari 2018 - 11:32:55
On board; kan het nog erger? Wat een walgelijk gezicht dit. On board camera maar snel afschaffen zeg ik, compenseert meteen wat gewicht van dat halo-gedrocht. Man wat ziek lelijk die beelden. Tenenkrommend!!!
dit soort onboards werden sowieso al amper gebruikt. Dit is het zicht vanaf een 'normale' onboard; http://www.youtube.com/watch?v=Izyx_bLTw1w
Valt reuze mee en neemt eigenijk niks aan zicht van de actie weg. Ik snap dat het nog ff wennen is, maar uiteindelijk zullen we er toch mee moeten leven.

Tuesday


ik vind op deze foto de halo echt een aanwinst. Iig een veel mooiere McLaren dan die van vorig jaar.

Arthur

Citaat van: Tuesday op 24 februari 2018 - 15:27:25
Citaat van: Arthur op 24 februari 2018 - 11:32:55
On board; kan het nog erger? Wat een walgelijk gezicht dit. On board camera maar snel afschaffen zeg ik, compenseert meteen wat gewicht van dat halo-gedrocht. Man wat ziek lelijk die beelden. Tenenkrommend!!!
dit soort onboards werden sowieso al amper gebruikt. Dit is het zicht vanaf een 'normale' onboard; http://www.youtube.com/watch?v=Izyx_bLTw1w
Valt reuze mee en neemt eigenijk niks aan zicht van de actie weg. Ik snap dat het nog ff wennen is, maar uiteindelijk zullen we er toch mee moeten leven.

Ook dit ziet er niet uit. Lijkt wel op zo'n beugel in een karretje van een achtbaan waar je je aan vast kunt houden. Te suf voor woorden dat ding, visuele van de sport compleet vernacheld hiermee, doodzonde!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Sabai

Kan iedereen nog wel de start lichten zien?

C.G. de Beaufort

Citaat van: C.G. de Beaufort op 24 februari 2018 - 11:06:14
http://youtu.be/mdH_-KKP7JE

Jezus, wat is dit vreselijk... Bottas met z'n eerste run.

Groet,

C.G. de Beaufort

Dit is door de ogen van Bottas... en niet daarboven.

Groet,

C.G. de Beaufort

Tuesday

Citaat van: Arthur op 24 februari 2018 - 16:04:06
Ook dit ziet er niet uit. Lijkt wel op zo'n beugel in een karretje van een achtbaan waar je je aan vast kunt houden. Te suf voor woorden dat ding, visuele van de sport compleet vernacheld hiermee, doodzonde!!
nee, de tegenstanders zullen dit beeld ook niet mooi vinden, want de halo komt er in voor, dat begrijp ik ook wel. Maar hij neemt iig niks van het zicht weg van de onboards. Verder ben ik er vrij zeker van dat voor heel veel mensen het gewoon een kwestie van wennen is. De eerste tegenstanders beginnen de toon gelukkig al te matigen, ik hoop dat uiteindelijk iedereen zo verstandig is, want de kans dat dit teruggedraaid gaat worden is nihil, het enige wat je dan nog met klagen bereikt is het irriteren van de mede F1-fans. En dat moet je niet willen.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 24 februari 2018 - 15:27:25
dit soort onboards werden sowieso al amper gebruikt. Dit is het zicht vanaf een 'normale' onboard; http://www.youtube.com/watch?v=Izyx_bLTw1w
Valt reuze mee en neemt eigenijk niks aan zicht van de actie weg. Ik snap dat het nog ff wennen is, maar uiteindelijk zullen we er toch mee moeten leven.

Hoewel ik een voorstander ben van de halo, vind ik het net op deze beelden wel het ergst. Net een wc-bril. ;D

Tuesday

Citaat van: Jozef op 24 februari 2018 - 17:41:12
Citaat van: Tuesday op 24 februari 2018 - 15:27:25
dit soort onboards werden sowieso al amper gebruikt. Dit is het zicht vanaf een 'normale' onboard; http://www.youtube.com/watch?v=Izyx_bLTw1w
Valt reuze mee en neemt eigenijk niks aan zicht van de actie weg. Ik snap dat het nog ff wennen is, maar uiteindelijk zullen we er toch mee moeten leven.

Hoewel ik een voorstander ben van de halo, vind ik het net op deze beelden wel het ergst. Net een wc-bril. ;D
hij is wel goed in beeld idd en als vanuit dit standpunt is de halo idd lelijk. Maar het is niet hinderlijk en dat punt wilden ze hierboven volgens mij maken. Nu let je er nog op, of trekt het de aandacht, maar als Max in de laatste ronde Raikkonen aanvalt en ze schakelen naar de onboard dan zal die halo de meesten geen eens meer opvallen.

Jozef

Helemaal mee eens Tuesday, en precies wat ik bedoelde met mijn hoofdzaak/bijzaak-punt in een ander topic!

Sabai

Ze zouden eigenlijk een camera in de Halo moeten zetten

Fietser

Citaat van: Jozef op 24 februari 2018 - 20:31:50
Helemaal mee eens Tuesday, en precies wat ik bedoelde met mijn hoofdzaak/bijzaak-punt in een ander topic!

Ik snap weinig van die hele hoofdzaak/bijzaak-discussie. Wie maakt uit wat wat is? Als ik op zondag naar een fijne race wil kijken dan zijn 'mijn' hoofdzaken vooral zintuiglijk. Ik wil sfeer, esthetiek, spanning, beeld, kleur, geluid en als het effe kan ook geur (brandstof, rubber, patat, desnoods verschraald bier). Dit alles bij elkaar noem ik 'schoonheid'. Natuurlijk weet ik ergens ook wel dat dit alleen mogelijk is vanwege een goed geleide, integere, reglementair correcte, financieel gezonde organisatie, maar dat boeit mij als zintuiglijk ingestelde consument slechts matig. Maar volgens sommigen hier - laat ik ze rationalisten noemen - zijn dit nu juist de hoofdzaken terwijl het uiterlijk van de auto's (halo's, vleugels) en bijvoorbeeld de opsmuk langs de baan (gridgirls, gridkids) slechts onbeduidende bijzaken zijn. Mijn stelling: hoofdzaak/bijzaak kun je op allerlei manieren interpreteren wat het lastig maakt.

Overigens denk ik dat die halo's uiteindelijk best zullen wennen. Maar dat betekent niƩt dat voor mij de lelijkheid verdwijnt - een nuance. Als de welstandscommissie mij verplicht mijn voordeur paars te schilderen dan zou ik stevig balen. En toch zal dat paars op den duur wel wennen. Deze gewenning betekent echter niet dat ik die paarse voordeur mooi ga vinden. Nee, ik vind het vandaag lelijk, maar ook volgende maand, volgend jaar en over 10 jaar. Zo is men in het toenmalige Oostblok ook gewend geraakt aan hun spuuglelijke bouwstijl. Ook wennen aan lelijkheid kun je op allerlei manieren interpreteren.

Van Wijk

Volgens mij schiet die " halo " zijn doel voorbij.

Natuurlijk willen we een open cockpit auto/ competitie, maar als blijkt dat dit niet veilig is....
Dan maar gesloten met een plexiglas straaljager dakje met een eject knop...
Of iets er mooi of lelijk uit ziet, doet er in deze niet toe, maar dit lijkt mij echt niet de oplossing.