F1-coureurs willen extra hoofdbescherming

Gestart door C.G. de Beaufort, 25 januari 2016 - 16:15:51

« vorige - volgende »

C.G. de Beaufort

Horner is duidelijk over de 'halo':

(..)De bond heeft de introductie van de halo er nu doorheen gedrukt. Ik begrijp hun positie ten aanzien van de veiligheid nog wel. Maar wat mij betreft hoort dit niet op een eenzitter thuis." "Het element van gevaar hoort bij de Formule 1. De coureurs accepteren de risico's. Maken we de sport nu niet te veilig? Als we zo doorgaan, waar eindigt het dan? Bij een Formule 1 zonder coureurs? De rijders zouden juist de helden moeten zijn. In de MotoGP zie je toch ook geen motoren met rolbeugels? Het is spijtig dat de Formule 1 zich in deze positie gemanoeuvreerd heeft."

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/229554/horner-in-de-motogp-zie-je-toch-geen-rolbeugels

Groet,

C.G. de Beaufort


Matthijs

Hoeveel quotes blijf je posten over tegenstanders van de halo? Dat je de halo niet wilt is inmiddels wel duidelijk, maar je verandert er niks aan zo.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Matthijs op 28 juli 2017 - 19:59:25
Hoeveel quotes blijf je posten over tegenstanders van de halo? Dat je de halo niet wilt is inmiddels wel duidelijk, maar je verandert er niks aan zo.

Goh. Ik neem aan jij een voorstander bent van de 'halo'? Dan zou ik deze maar even lezen, evenals de andere die hier naar voren zijn gebracht.

Groet,

C.G. de Beaufort

Tuesday

Citaat van: C.G. de Beaufort op 28 juli 2017 - 21:50:46
Citaat van: Matthijs op 28 juli 2017 - 19:59:25
Hoeveel quotes blijf je posten over tegenstanders van de halo? Dat je de halo niet wilt is inmiddels wel duidelijk, maar je verandert er niks aan zo.

Goh. Ik neem aan jij een voorstander bent van de 'halo'? Dan zou ik deze maar even lezen, evenals de andere die hier naar voren zijn gebracht.

Groet,

C.G. de Beaufort
moet je het uberhaupt nog lezen als je de titel hebt gezien? De halo vergelijken met een rolbeugel op een Moto GP machine? dan ben je echt zwaar aan het overdrijven. Overigens heeft de Moto GP wel een aeroscreen wat eigenlijk ook nergens naar lijkt. Maar goed, daar konden we blijkbaar wel aan wennen.

Sabai

Ik geloof dat sommige hier het punt een beetje missen wat er gezegd word door de tegenstanders. Dat die 5 seconden regel om de auto  alleen al is aangepast tot 8 sec om de halo er doorheen te drukken is belachelijk. Want je zou toch niet 8 sec in een brandende auto willen zitten lijkt mij? En er wordt hier ook klakkeloos aan de kant gezet dat 9 van de 10 teams tegen zijn en de meerderheid van de coureurs. Dit heeft niks met mooi of lelijk te maken. De Halo is geen toevoeging voor de veiligheid.  En een incident zoals met Bianchi is al opgelost door de bron weg te nemen. De FIA is gewoon weer als vanouds bezig Door dingen Door te drukken om ze vervolgens weer terug te draaien zelfs tijdens een seizoen. Want Let maar op dat als er 1 ongeluk gebeurt waarbij de halo een obstakel blijkt te zijn dat het ding er de volgende race weer af is. De FIA zou eens moeten leren van hun fouten uit het verleden. Ze kunnen beter een concept eensgezind uitwerken alvorens het in het reglement in te passen.

Wings

Citaat van: C.G. de Beaufort op 28 juli 2017 - 17:05:23
Horner is duidelijk over de 'halo':

(..)De bond heeft de introductie van de halo er nu doorheen gedrukt. Ik begrijp hun positie ten aanzien van de veiligheid nog wel. Maar wat mij betreft hoort dit niet op een eenzitter thuis." "Het element van gevaar hoort bij de Formule 1. De coureurs accepteren de risico's. Maken we de sport nu niet te veilig? Als we zo doorgaan, waar eindigt het dan? Bij een Formule 1 zonder coureurs? De rijders zouden juist de helden moeten zijn. In de MotoGP zie je toch ook geen motoren met rolbeugels? Het is spijtig dat de Formule 1 zich in deze positie gemanoeuvreerd heeft."

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/229554/horner-in-de-motogp-zie-je-toch-geen-rolbeugels

Groet,

C.G. de Beaufort

Goed punt. De techniek is zo ver gevorderd dat je coureurs met een afstandsbediening naast de baan kunt laten staan. Wanneer is het klaar? In mijn optiek is de balans nu prima. Na de crash van Bianchi is een maatregel genomen die herhaling voorkomt, prima. Learningpoint toegepast en klaar. Het zijn niet de critici en romantici die hier verliezen, het is de Formule 1 zelf. De Formule 1 heeft al 130 miljoen kijkers verloren sinds het achter de betaalmuur zit, wanneer stopt men die neerwaartse trend?

Wings

Citaat van: Sabai op 29 juli 2017 - 00:05:47
Ik geloof dat sommige hier het punt een beetje missen wat er gezegd word door de tegenstanders. Dat die 5 seconden regel om de auto  alleen al is aangepast tot 8 sec om de halo er doorheen te drukken is belachelijk. Want je zou toch niet 8 sec in een brandende auto willen zitten lijkt mij? En er wordt hier ook klakkeloos aan de kant gezet dat 9 van de 10 teams tegen zijn en de meerderheid van de coureurs. Dit heeft niks met mooi of lelijk te maken. De Halo is geen toevoeging voor de veiligheid.  En een incident zoals met Bianchi is al opgelost door de bron weg te nemen. De FIA is gewoon weer als vanouds bezig Door dingen Door te drukken om ze vervolgens weer terug te draaien zelfs tijdens een seizoen. Want Let maar op dat als er 1 ongeluk gebeurt waarbij de halo een obstakel blijkt te zijn dat het ding er de volgende race weer af is. De FIA zou eens moeten leren van hun fouten uit het verleden. Ze kunnen beter een concept eensgezind uitwerken alvorens het in het reglement in te passen.

Zo is dat Sabai. Dit is niets anders dan spierballenvertoon.

Tuesday

heel veel tegenstanders vinden dat de F1 niet te veilig moet worden en komen dan vervolgens met het argument dat de halo het juist onveiliger maakt. Ik heb zelf ook wel mn twijfels, maar als dit uitgebreid onderzocht is, dan wordt het idd misschien gewoon tijd om het in te voeren en van daaruit wellicht een evolutie starten naar volledig gesloten cockpits oid. Verder is het er niet doorgedrukt, maar waren alle teams het er over eens dat er in 2018 cockpitbescherming moest komen en alternatieven zijn er momenteel niet. Je kunt het dan spierballenvertoon noemen, maar op een gegeven moment moet je ook gewoon een knoop doorhakken, als die afspraken er liggen.

Wings

Vind ik wel. Als 9 van de 10 teams tegenstemmen moet je het gewoon niet doen. Ziggo Sport spreekt ook van doordrukken. Daarin kan ik mij prima vinden.

https://www.ziggosporttotaal.nl/nieuws/131422-formule-1-kiest-voor-halo-cockpit.html

Franky R.

Citaat van: Wings op 29 juli 2017 - 09:41:37


Goed punt. De techniek is zo ver gevorderd dat je coureurs met een afstandsbediening naast de baan kunt laten staan. Wanneer is het klaar? In mijn optiek is de balans nu prima. Na de crash van Bianchi is een maatregel genomen die herhaling voorkomt, prima. Learningpoint toegepast en klaar. Het zijn niet de critici en romantici die hier verliezen, het is de Formule 1 zelf. De Formule 1 heeft al 130 miljoen kijkers verloren sinds het achter de betaalmuur zit, wanneer stopt men die neerwaartse trend?



Helaas een waarheid als een koe...

Jozef

Citaat van: Tuesday op 22 juli 2017 - 14:25:46
Citaat van: Wings op 22 juli 2017 - 08:46:36
Feitelijk incorrect. De vertragingskracht verandert niet als je met een beugel op je auto tegen een kraan rijdt.
als je met je hoofd ergens tegenaan knalt, dan staat het ineens stil, als er iets tussenzit wat de eerste klap opvangt, dan begint het al eerder met afremmen. De vertragingskracht was zo extreem omdat het direct met de kraanwagen in aanraking kwam. Alles wat er tussen zou hebben gezeten zou die kracht hebben verminderd.

Dit klopt helemaal.

Jozef

Citaat van: C.G. de Beaufort op 28 juli 2017 - 17:05:23
Horner is duidelijk over de 'halo':

(..)De bond heeft de introductie van de halo er nu doorheen gedrukt. Ik begrijp hun positie ten aanzien van de veiligheid nog wel. Maar wat mij betreft hoort dit niet op een eenzitter thuis." "Het element van gevaar hoort bij de Formule 1. De coureurs accepteren de risico's. Maken we de sport nu niet te veilig? Als we zo doorgaan, waar eindigt het dan? Bij een Formule 1 zonder coureurs? De rijders zouden juist de helden moeten zijn. In de MotoGP zie je toch ook geen motoren met rolbeugels? Het is spijtig dat de Formule 1 zich in deze positie gemanoeuvreerd heeft."

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/229554/horner-in-de-motogp-zie-je-toch-geen-rolbeugels

Groet,

C.G. de Beaufort

Wat een onzin om te roepen dat de coureurs de risico's accepteren terwijl de GPDA zich gewoon overduidelijk heeft uitgesproken vóór de halo.

Dus ik herhaal het punt: als de coureurs willen dat HUN EIGEN hoofden beschermd worden door de halo, die verder niks verandert aan het racen in de F1, wie zijn de teams/fans dan om hun dat te ontzeggen?

Wings

https://www.autoblog.com/2017/02/03/formula-one-drivers-vote-halo-head-protection-device/

Slechts 5 voorstemmers.

Daarbij riep Mol afgelopen race in Silverstone exact het zelfde op basis van gesprekken met rijders over het invoeren van de halo. Niet vergeten dat teams ook hebben tegengestemd. Duidelijk dat de halo in het circus zelf meer tegenstanders dan voorstanders kent. Prima om door te drukken alleen snap ik niet waarom er voorafgaande een referendum wordt opgetuigd om vervolgens het tegenovergestelde te doen.

Jozef

Je citeert een artikel uit februari. Inmiddels zijn er alweer de nodige verduidelijkingen geleverd door de ontwikkelaars van de halo. Je gaat me niet vertellen dat hij bij de GPDA in juli ook 5 voor en 16 tegen was en dat de GPDA vervolgens communiceert dat ze er voor zijn...

Wings

Standpunt was duidelijk. Dat nadien anders wordt beslist betekent niet dat de coureurs ineens voor waren. Mol riep op basis van gesprekken met rijders bovendien exact het zelfde na de bekendmaking. Dus ik geloof niet dat het uit de lucht gegrepen is.