F1-coureurs willen extra hoofdbescherming

Gestart door C.G. de Beaufort, 25 januari 2016 - 16:15:51

« vorige - volgende »

Mickey

Dit gaat net zo'n fiasco worden als de Q van vorig jaar.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 20 juli 2017 - 15:14:46
Citaat van: gloudiesaurus op 20 juli 2017 - 13:11:21Nou de GPDA is ook voor: http://www.gppits.net/nieuws/gpda_steunt_halo/
Vreemd dacht dat de meeste coureurs tegen waren.

Nou, als de coureurs via de GPDA hun steun uiten voor de halo dan is de discussie dus gesloten. Dan moet hij er komen.
coureurs zijn passanten, natuurlijk is hun mening belangrijk, maar zou nooit doorslaggevend mogen zijn. Zelfde geldt eigenlijk voor de fans. Ik heb ook nog wel mn twijfels en in geval van twijfel zou ik zeggen niet doen, maar misschien is het ook wel goed om het er maar gewoon op te zetten en kijken hoe het in de praktijk werkt. Natuurlijk is er al mee gereden, maar hoe gaat het in de race als je goed bewust moet zijn van wat er om je heen gebeurd en wat gebeurd er bij een crash. Ik vind het meer een gevalletje 'baat het niet dan schaadt het niet' die aan de ene kant geen grote verbetering gaat geven, maar volgens mij ook geen extra gevaar gaat opleveren. Het verhaal dat coureurs niet uit hun auto kunnen komen geloof ik niet zo in. Bij de voorbeelden die Spinx aanhaalde was Alonso er volgens mij best uitgekomen en Wehrlein kwam er in Monaco uberhaupt niet uit, met of zonder Halo.

Jozef

Citaat van: Mickey op 20 juli 2017 - 18:09:13
Dit gaat net zo'n fiasco worden als de Q van vorig jaar.

Dat denk ik niet. Hier is lang over nagedacht. Over die kwalificatie schreef ik weken van tevoren al dat het een enorme sisser zou worden met weinig actie, en dat kwam precies zo uit. De halo is resultaat van lange en degelijke studies, en de essentie is dat de coureurs het ding boven hun hoofd willen hebben. Het is dan niet aan anderen en al helemaal niet aan fans om te zeggen dat dat niet mag.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 20 juli 2017 - 18:35:04
Citaat van: Mickey op 20 juli 2017 - 18:09:13
Dit gaat net zo'n fiasco worden als de Q van vorig jaar.

Dat denk ik niet. Hier is lang over nagedacht. Over die kwalificatie schreef ik weken van tevoren al dat het een enorme sisser zou worden met weinig actie, en dat kwam precies zo uit. De halo is resultaat van lange en degelijke studies, en de essentie is dat de coureurs het ding boven hun hoofd willen hebben. Het is dan niet aan anderen en al helemaal niet aan fans om te zeggen dat dat niet mag.


Een bitter slechte uitkomst dan, ondanks dat men "heel lang heeft nagedacht", naar mijn mening... :-X

Wings

Citaat van: Sphinx op 20 juli 2017 - 10:23:09
CitaatDe technocraten/technici hebben gewonnen, de estheten/romantici verloren.

Je kan beter zeggen de Juristen / advocaten, want de FIA is op dit stokpaard geklommen sinds Bianchi en Henry Surtees overleden. Ze zijn doodsbang dat het misschien nog eens gebeurt en willen zich met een Halo tegen claims en rechtzaken indekken, wat iedereen er ook van mag vinden. Lelijkheid is nog tot daar aan toe, maar het zicht belemmert, de ontsnappingssnelheid vergroot en de coureurs die de aflopen twee jaar na een ongeval op de kop of zij kwamen (alonso en wehrlein) zouden bekneld in hun auto zitten. Het creëert in zijn huidige vorm alleen maar meer problemen, terwijl het niet echt iets oplost.

Amen. Dat roep ik al jaren maar dat het zal en moet blijkt. Spierballen vertoon van de FIA. De link naar Bianchi vind ik volledig uit de lucht gegrepen. Ten eerste is de VSC geïntroduceerd en Bianchi is overleden aan gevolgen van een diffuse axonale hersenbeschadiging. Dit wordt veroorzaakt door hevige versnellings- vertragingskrachten veroorzaakt. De halo had hier nul-komma-niks in kunnen betekenen.

Tuesday

Citaat van: Wings op 21 juli 2017 - 21:15:41
Citaat van: Sphinx op 20 juli 2017 - 10:23:09
CitaatDe technocraten/technici hebben gewonnen, de estheten/romantici verloren.

Je kan beter zeggen de Juristen / advocaten, want de FIA is op dit stokpaard geklommen sinds Bianchi en Henry Surtees overleden. Ze zijn doodsbang dat het misschien nog eens gebeurt en willen zich met een Halo tegen claims en rechtzaken indekken, wat iedereen er ook van mag vinden. Lelijkheid is nog tot daar aan toe, maar het zicht belemmert, de ontsnappingssnelheid vergroot en de coureurs die de aflopen twee jaar na een ongeval op de kop of zij kwamen (alonso en wehrlein) zouden bekneld in hun auto zitten. Het creëert in zijn huidige vorm alleen maar meer problemen, terwijl het niet echt iets oplost.

Amen. Dat roep ik al jaren maar dat het zal en moet blijkt. Spierballen vertoon van de FIA. De link naar Bianchi vind ik volledig uit de lucht gegrepen. Ten eerste is de VSC geïntroduceerd en Bianchi is overleden aan gevolgen van een diffuse axonale hersenbeschadiging. Dit wordt veroorzaakt door hevige versnellings- vertragingskrachten veroorzaakt. De halo had hier nul-komma-niks in kunnen betekenen.
dat denk ik ook niet, maar ik denk wel dat ie dan een betere kans had gehad. Ik heb geen idee hoe sterk die halo precies is, maar als het de eerste klap kan opvangen, dan scheelt dat natuurlijk altijd. Dat lijkt me een no-brainer.

Wings

Feitelijk incorrect. De vertragingskracht verandert niet als je met een beugel op je auto tegen een kraan rijdt. 

Mickey


Tuesday

Citaat van: Wings op 22 juli 2017 - 08:46:36
Feitelijk incorrect. De vertragingskracht verandert niet als je met een beugel op je auto tegen een kraan rijdt.
als je met je hoofd ergens tegenaan knalt, dan staat het ineens stil, als er iets tussenzit wat de eerste klap opvangt, dan begint het al eerder met afremmen. De vertragingskracht was zo extreem omdat het direct met de kraanwagen in aanraking kwam. Alles wat er tussen zou hebben gezeten zou die kracht hebben verminderd.

Tuesday


Wings

Citaat van: Tuesday op 22 juli 2017 - 14:25:46
Citaat van: Wings op 22 juli 2017 - 08:46:36
Feitelijk incorrect. De vertragingskracht verandert niet als je met een beugel op je auto tegen een kraan rijdt.
als je met je hoofd ergens tegenaan knalt, dan staat het ineens stil, als er iets tussenzit wat de eerste klap opvangt, dan begint het al eerder met afremmen. De vertragingskracht was zo extreem omdat het direct met de kraanwagen in aanraking kwam. Alles wat er tussen zou hebben gezeten zou die kracht hebben verminderd.

Leuk geprobeerd Tuesday. Je bent een moedig mannetje. Maar helaas. :-* :P

Tuesday

Citaat van: Wings op 22 juli 2017 - 15:35:42
Citaat van: Tuesday op 22 juli 2017 - 14:25:46
Citaat van: Wings op 22 juli 2017 - 08:46:36
Feitelijk incorrect. De vertragingskracht verandert niet als je met een beugel op je auto tegen een kraan rijdt.
als je met je hoofd ergens tegenaan knalt, dan staat het ineens stil, als er iets tussenzit wat de eerste klap opvangt, dan begint het al eerder met afremmen. De vertragingskracht was zo extreem omdat het direct met de kraanwagen in aanraking kwam. Alles wat er tussen zou hebben gezeten zou die kracht hebben verminderd.

Leuk geprobeerd Tuesday. Je bent een moedig mannetje. Maar helaas. :-* :P
nee, het komt niet binnen merk ik. Jammer.

C.G. de Beaufort

In 2 dagen zijn er meer dan 6000 supporters die tegen de 'halo' protesteren. Dat wordt dus minimaal 100000 wanneer zij de handtekeningen gaan aanbieden bij de  FIA.

https://www.change.org/p/federation-internationale-de-l-automobile-do-not-introduce-the-halo-safety-device-in-formula-one

Groet,

C.G. de Beaufort


Tuesday

q
Citaat van: C.G. de Beaufort op 22 juli 2017 - 19:03:26
In 2 dagen zijn er meer dan 6000 supporters die tegen de 'halo' protesteren. Dat wordt dus minimaal 100000 wanneer zij de handtekeningen gaan aanbieden bij de  FIA.

https://www.change.org/p/federation-internationale-de-l-automobile-do-not-introduce-the-halo-safety-device-in-formula-one

Groet,

C.G. de Beaufort
banden die op de halo afketsen en het publiek ingaan? ja, want die kans is er natuurlijk niet als de band op een helm afketst  :o

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 22 juli 2017 - 14:25:46
Citaat van: Wings op 22 juli 2017 - 08:46:36
Feitelijk incorrect. De vertragingskracht verandert niet als je met een beugel op je auto tegen een kraan rijdt.
als je met je hoofd ergens tegenaan knalt, dan staat het ineens stil, als er iets tussenzit wat de eerste klap opvangt, dan begint het al eerder met afremmen. De vertragingskracht was zo extreem omdat het direct met de kraanwagen in aanraking kwam. Alles wat er tussen zou hebben gezeten zou die kracht hebben verminderd.


Laat ik het zo uitleggen dan?


Kijk naar die oude auto uit de jaren 1950s...Zo sterk als een brug, want geen kreukelzone...Het kwam heel vaak voor dat een auto prima te repareren was, maar dat de eigenaar dood was. De Halo lijkt mij geen item wat je kunt vergelijken met een kreukelzone.


Ook met de Halo staat je hoofd/lichaam direct stil, terwijl je hersenen en organen nog even door willen gaan. Daar is Bianchi aan gestorven. Niet de klap zelf, maar het feit dat de vertraging zo immens was, dat zijn hersenen feitelijk kapot sloegen IN zijn schedel.


Een natuurkundige zal spreken van 'traagheid van massa' ... En daar helpt die Halo dus niet tegen.