F1-coureurs willen extra hoofdbescherming

Gestart door C.G. de Beaufort, 25 januari 2016 - 16:15:51

« vorige - volgende »

Robbert65

Citaat van: Jozef op 19 juli 2017 - 21:22:31
Citaat van: Robbert65 op 19 juli 2017 - 20:30:01Je waagt je als weldenkend mens niet aan voorspellingen natuurlijk
Inderdaad, want terwijl jij dit schrijft, schrijft Autosport dat de FIA bij de meeting van de Strategy Group vandaag de halo erdoor heeft gedrukt voor 2018. :D

http://www.gppits.net/nieuws/formule_1_vanaf_2018_met_halo/

omvoorstelbaar slecht nieuws, gelukkig kan de council nog voorkomen dat C. Godin de Beaufort de sport verlaat...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Maikel0230

#331
Toch ongelofelijk op wat voor een manier de FIA dit nu doordrukt. Het moet en zal 'hun' ontwerp zijn dat de coureurs zal beschermen. Maar liefst negen van de tien teams zijn tegen de Halo maar toch worden ze gedwongen om er op dit moment hun zegen voor te geven.

Jean Todt is de voeling met de sport volledig kwijt. Alles staat nu in het teken van zijn campagne voor wegveiligheid (overigens zeer belangrijk) en het doordrukken van hoofdbescherming tegen elke prijs, ongeacht of de sport dit nu echt wil of niet. Zolang hij maar voor meer veiligheid gezorgd heeft. Verbaas u niet als dit alles in het teken staat van de man zijn verder politieke ambities bij de EU/UN. Wat een walgelijk mannetje is me dat geworden zeg.

Dit is een zeer jammerlijke zaak voor de sport want het gaat al het harde werk van Liberty/FOM niet ten goede komen in het binnenhalen van een nieuwe generatie fans. De Halo staat haaks op alles wat men wil bereiken met de sport op de lange termijn; namelijk de sport terug dichter bij de fans brengen.

De Formule 1 is een open-wheel klasse. Dat brengt een zeker gevaar met zich mee. Auto/motorsport is dat nu eenmaal. Ook bij gesloten voertuigen is er gevaar. Alle hoop nu maar op een opstand tegen de FIA zodat dit van zijn leven niet geratificeerd wordt.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Jean Todt heeft aangekondigd dat hij zich verkiesbaar wil stellen voor een derde termijn als FIA-voorzitter. Die verkiezingen vinden eind dit jaar plaats. Wat hij wellicht kan missen als kiespijn, is jarenlang gebakkelei over hoofdbescherming en dan uiteindelijk geen enkel resultaat. Dat hij meer kans maakt op een carrière bij de EU of de VN omdat hij een stalen balkje op een F1-auto heeft gezet, lijkt me vergezocht.

Zelf snap ik nog altijd niet waar al die heisa om draait. Laat de coureurs erover beslissen, het gaat tenslotte om hun kop en niet de onze. Als zij een halo willen, geef ze dan een halo. Als ze hem niet willen, dan niet. Maar laat ze wel beslissen bij geheime stemming, want op sociale media is het bon ton om er tegen te zijn, want dat is stoerder meneer.

Fietser

De kogel is door de kerk: de halo komt er in 2018. De technocraten/technici hebben gewonnen, de estheten/romantici verloren.
Dit soort aanpassingen houdt onderhand wel in dat een senior op zijn of haar Stella meer risico's loopt (en dus moediger moet zijn) dan een coureur in zijn brullende F1. Om nog maar te zwijgen over de wielrenners in de Tour of waar dan ook.
Wat die halo vooral doet is het aureool (nog verder) laten verdampen van de dappere wagenmenner van weleer. Maar oké, laten we het vooruitgang noemen, zei de romanticus met een zucht.

robbert

Citaat van: Jozef op 19 juli 2017 - 22:21:47
Citaat van: C.G. de Beaufort op 19 juli 2017 - 21:42:31Sorry, in dat geval stop ik met de autosport in 2018 wanneer dit doorgaat.

De autosport gaat ook zonder jou gewoon door hoor. ;)

Als je stopt met kijken vanwege een stukje metaal dat niets verandert aan het racen, kun je je ook vragen stellen wat voor fan je bent.

ja idd, echte fans blijven kijken, ook al zien de wagens er niet uit....

Sphinx

CitaatDe technocraten/technici hebben gewonnen, de estheten/romantici verloren.

Je kan beter zeggen de Juristen / advocaten, want de FIA is op dit stokpaard geklommen sinds Bianchi en Henry Surtees overleden. Ze zijn doodsbang dat het misschien nog eens gebeurt en willen zich met een Halo tegen claims en rechtzaken indekken, wat iedereen er ook van mag vinden. Lelijkheid is nog tot daar aan toe, maar het zicht belemmert, de ontsnappingssnelheid vergroot en de coureurs die de aflopen twee jaar na een ongeval op de kop of zij kwamen (alonso en wehrlein) zouden bekneld in hun auto zitten. Het creëert in zijn huidige vorm alleen maar meer problemen, terwijl het niet echt iets oplost.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Mickey

Die halo gaat nog een hoop stof doen opwaaien, zodra hij op de wagens zit. Nu is er kleinschalig getest, maar er is volgens mij nog geen wedstrijdsituatie nagebootst, toch?

Ik kan mij zo voorstellen dat dit vooral in de openingsfase, de eerste paar bochten als men met veel wagens op elkaar zit, de nodige problemen gaat geven. Je creëert hiermee toch een kleine dode hoek, pal voor je. En mocht het al niet tot grote problemen leiden, dan zullen er vast coureurs zijn die er de oorzaak van een eventuele crash met een ander aan wijten. ???

C.G. de Beaufort

Ben je tegen de 'halo' of de andere dingen die hetzelfde doel in ogen heeft? De petitie ondertekenen kan hier :

https://www.change.org/p/federation-internationale-de-l-automobile-do-not-introduce-the-halo-safety-device-in-formula-one

Groet,

C.G. de Beaufort

gloudiesaurus

Nou de GPDA is ook voor: http://www.gppits.net/nieuws/gpda_steunt_halo/
Vreemd dacht dat de meeste coureurs tegen waren.

Ik ben er ook niet blij mee. Het ziet er niet uit en een klein beetje risico hoort bij Formule 1. Los daarvan had Halo Felipe Massa in Hongarije ook niet geholpen en ik betwijfel of Jules Bianchi er mee gered was.

Ik vond de oplossing waarmee Vettel in Silverstone reed nog de beste, maar goed daar werd de coureur duizelig van. Ook geen optie dus.

Jammer dit jaar zien de auto's er zo goed uit, is het volgend jaar weer nada  >:(
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

C.G. de Beaufort

Citaat van: gloudiesaurus op 20 juli 2017 - 13:11:21
Nou de GPDA is ook voor: http://www.gppits.net/nieuws/gpda_steunt_halo/
Vreemd dacht dat de meeste coureurs tegen waren.

Ik ben er ook niet blij mee. Het ziet er niet uit en een klein beetje risico hoort bij Formule 1. Los daarvan had Halo Felipe Massa in Hongarije ook niet geholpen en ik betwijfel of Jules Bianchi er mee gered was.

Jammer dit jaar zien de auto's er zo goed uit, is het volgend jaar weer nada  >:(

Dat waren ze ook.

(..)Naar verluidt was slechts één team het eens met de introductie van de halo, maar met haar vetorecht op grond van de veiligheid drukte de FIA het systeem er woensdag toch doorheen tijdens de vergadering van de F1 Strategy Group, tot genoegen van de GPDA.

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/356119/rijdersvakbond-gpda-blij-met-halo-ex-coureurs-kritisch/

Waarschijnlijk dus Williams met Massa...

Groet,

C.G. de Beaufort




Jozef

Citaat van: gloudiesaurus op 20 juli 2017 - 13:11:21Nou de GPDA is ook voor: http://www.gppits.net/nieuws/gpda_steunt_halo/
Vreemd dacht dat de meeste coureurs tegen waren.

Nou, als de coureurs via de GPDA hun steun uiten voor de halo dan is de discussie dus gesloten. Dan moet hij er komen.

BMW.WilliamsF1

Dan hebben we iig nog 10 races waarin F1 auto's er wel goed uit zien. Hopelijk valt t volgend seizoen tijdens de tests zo tegen dat t er snel weer af gaat. Of er gebeurt iets waardoor het mss toch een slecht idee was :)

C.G. de Beaufort

Citaat van: C.G. de Beaufort op 20 juli 2017 - 13:20:02
Citaat van: gloudiesaurus op 20 juli 2017 - 13:11:21
Nou de GPDA is ook voor: http://www.gppits.net/nieuws/gpda_steunt_halo/
Vreemd dacht dat de meeste coureurs tegen waren.

Ik ben er ook niet blij mee. Het ziet er niet uit en een klein beetje risico hoort bij Formule 1. Los daarvan had Halo Felipe Massa in Hongarije ook niet geholpen en ik betwijfel of Jules Bianchi er mee gered was.

Jammer dit jaar zien de auto's er zo goed uit, is het volgend jaar weer nada  >:(




Dat waren ze ook.

(..)Naar verluidt was slechts één team het eens met de introductie van de halo, maar met haar vetorecht op grond van de veiligheid drukte de FIA het systeem er woensdag toch doorheen tijdens de vergadering van de F1 Strategy Group, tot genoegen van de GPDA.

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/356119/rijdersvakbond-gpda-blij-met-halo-ex-coureurs-kritisch/

Waarschijnlijk dus Williams met Massa...

Groet,

C.G. de Beaufort

(..)Ferrari was het enige team dat bij een stemmingsronde in de Strategy Group voor de invoering van de 'halo' in 2018 stemde. Saillant detail is dat voormalig Ferrari-teambaas Jean Todt tegenwoordig de scepter zwaait bij de FIA.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/229237/ferrari-het-enige-team-dat-invoering-van-de-halo-steunde

Oh, het was Ferrari. Dat valt me tegen van ze en zeker van Todt...

Groet,

C.G. de Beaufort

SDG

Citaat van: C.G. de Beaufort op 20 juli 2017 - 15:59:37
(..)Ferrari was het enige team dat bij een stemmingsronde in de Strategy Group voor de invoering van de 'halo' in 2018 stemde. Saillant detail is dat voormalig Ferrari-teambaas Jean Todt tegenwoordig de scepter zwaait bij de FIA.

https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/229237/ferrari-het-enige-team-dat-invoering-van-de-halo-steunde

Oh, het was Ferrari. Dat valt me tegen van ze en zeker van Todt...

Groet,

C.G. de Beaufort

Ach so. Tja, dat verklaart natuurlijk veel...

Jozef

Ik zie de kans nog best groot trouwens dat de halo er in 2018 wel komt maar dat er in 2019 alweer een andere (of geen) oplossing is.

Maar op lange termijn lijkt mij de enige logische weg dat F1 naar gesloten cockpits gaat.