F1-coureurs willen extra hoofdbescherming

Gestart door C.G. de Beaufort, 25 januari 2016 - 16:15:51

« vorige - volgende »

Wings

Daar krijg je olie en viezigheid niet zomaar mee van het scherm. En wat als het regent? Dan helpt het sproeiertje niet meer. Zeker niet tegen het eventueel beslaan van het spatscherm.

Mickey

Beslaan doet het niet in de vrije lucht.

Weleens van dichtbij gekeken hoe een hd sproeiertje van een xenon koplamp sproeit? Spuit een ouwe vent van z'n brommer.

Wings

Heb er één. Valt reuze mee. En zo een hendel naast het stuur ziet niet uit.

Mickey


Wings

Geen idee. Verder ben ik bang dat er hoe dan ook iets gaat komen. Het zou en het moet.

Maikel0230

#320
https://twitter.com/Gianludale27/status/885780756479475712

Initieel geen fan van en nu nog niet, maar deze auto is dan ook niet ontworpen met dat scherm in het achterhoofd. Ik kan me inbeelden dat als de teams verplicht zijn van het te integreren het wel beter zou uitzien. Toch ook nog veel vragen over vuiligheid en reflectie.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Mickey

Reflectie zijn wel technische oplossingen voor en die vuiligheid ook; nanocoating.

Wings

Nanocoating voorkomt alleen dat vuil zich kan hechten aan het oppervlak. Dat betekent niet dat het scherm niet vies kan worden. Verder werd Seb naar zeggen duizelig door de vervorming en had hij last van luchtstromen. Het moge duidelijk zijn dat F1 auto's ontworpen zijn als open cockpit auto. Volgens Mol is er geen coureur die het toejuicht. Zegt genoeg.

Mickey

Begrijp me niet verkeerd, voor mij hoeft het ook allemaal niet, maar voor elke belemmering we opwerpen is wel een technische oplossing te vinden. Het scherm of een soortgelijke oplossing moet en zal er komen.

Sabai

Met nacht races word het ook een drama met zo'n scherm verwacht ik. Olie en vuil + lampen en misschien ook nog wat regen.

Wings

Citaat van: Mickey op 16 juli 2017 - 09:10:24
Begrijp me niet verkeerd, voor mij hoeft het ook allemaal niet, maar voor elke belemmering we opwerpen is wel een technische oplossing te vinden. Het scherm of een soortgelijke oplossing moet en zal er komen.

Ik geloof niet dat er technische oplossingen zijn voor de problemen. Daarom duurt het ook zo lang. Het zou inderdaad kunnen dat de FIA uiteindelijk concessies doet het doordrukt.

Robbert65

Je waagt je als weldenkend mens niet aan voorspellingen natuurlijk, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat men gaat kiezen voor een van de tot nu toe geteste oplossingen. Van die perspex kap hebben we alle nadelen inmiddels al voorbij zien komen en die halo is natuurlijk a. geen '[echte oplossing want nogal open hier en daar en b'geen porum en c'een beetje lastig rijden, met zo'n paal voor je gok. Die middenstijl in de voorruit uit de T1 van VW, alsook die van de eerste Käfer en meer van die vroegvijftigerjarenoplossingen zijn niet voor niets al in dezelfde modellen vervangen.

Men zal de oplossing misschien in het desight van de body gaan zoeken, nog hogere kuip en zo.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Citaat van: Robbert65 op 19 juli 2017 - 20:30:01Je waagt je als weldenkend mens niet aan voorspellingen natuurlijk
Inderdaad, want terwijl jij dit schrijft, schrijft Autosport dat de FIA bij de meeting van de Strategy Group vandaag de halo erdoor heeft gedrukt voor 2018. :D

C.G. de Beaufort

Citaat van: Jozef op 19 juli 2017 - 21:22:31
Citaat van: Robbert65 op 19 juli 2017 - 20:30:01Je waagt je als weldenkend mens niet aan voorspellingen natuurlijk
Inderdaad, want terwijl jij dit schrijft, schrijft Autosport dat de FIA bij de meeting van de Strategy Group vandaag de halo erdoor heeft gedrukt voor 2018. :D

Sorry, in dat geval stop ik met de autosport in 2018 wanneer dit doorgaat. Ik zal nog wel iets over de ruimte c.q. Ruimtevaart topic, gaan schrijven.

Groet,

C.G. de Beaufort


Jozef

Citaat van: C.G. de Beaufort op 19 juli 2017 - 21:42:31Sorry, in dat geval stop ik met de autosport in 2018 wanneer dit doorgaat.

De autosport gaat ook zonder jou gewoon door hoor. ;)

Als je stopt met kijken vanwege een stukje metaal dat niets verandert aan het racen, kun je je ook vragen stellen wat voor fan je bent.