F1-coureurs willen extra hoofdbescherming

Gestart door C.G. de Beaufort, 25 januari 2016 - 16:15:51

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Citaat van: Franky R. op 11 mei 2017 - 21:04:50
Overigens, een rolbeugel op een kart lijkt leuk, maar vernageld het zwaartepunt van de kart. Leuk voor een indoorkart wat toch al te zwaar is.


Slecht idee voor een pro-125cc tweetakt
Dan pas je de opbouw van de kart daarop aan.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 12 mei 2017 - 13:07:19
Citaat van: Franky R. op 11 mei 2017 - 21:04:50
Overigens, een rolbeugel op een kart lijkt leuk, maar vernageld het zwaartepunt van de kart. Leuk voor een indoorkart wat toch al te zwaar is.


Slecht idee voor een pro-125cc tweetakt
Dan pas je de opbouw van de kart daarop aan.


Logische reactie, maar weerstand tegen een dergelijk plan zou ik dan net zo logisch vinden. Meteen geld uitgeven aan een nieuwe kart. Ik ben ook gestopt met karten toen de luchtgekoelde 100 cc blokjes op verschillende banen in de ban werden gedaan, ten faveure van de water 125cc

Wings

Citaat van: Jozef op 12 mei 2017 - 11:29:44
Dat er onvoldoende getest wordt en niet nagedacht wordt over nadelen, is dus slechts een kwestie van perceptie in de (sociale) media. Als je je even verdiept op de inhoud, zie je dat het niet waar is. Je reactie is dan "daar geloof ik niks van", tja door gewoon "fake news!" te roepen kom je tegenwoordig tot in het Witte Huis dus waarom niet...

Dat is wel erg kort door de bocht Jozef. Het is niet zo dat wat jij leest en de mening die jij vormt, een onomstotelijk feit betreft. Ik geef vanuit mijn ervaring en expertise feedback over de mogelijke negatieve bijkomstigheden die overigen onderschreven worden door *trommelgeroffel* de rijders zelf. Dat de halo juist extra ruimte creƫert als de auto ondersteboven ligt lijkt mij onzin (wij van WC-eend....) op basis van het ontwerp . Dat doe ik niet af met een one-iner maar staat prima onderbouwd: In de meest ideale situatie ondervonden de coureurs al hinder met in- en uitstappen, laat staan als de auto ondersteboven ligt. Los daarvan is dat niet mijn enige en grootste zorg. De reden dat de halo nog niet bovenop de cockpit prijkt en wellicht helemaal niet komt is niet omdat het de beste uitvinding is sinds gesneden brood. Bovendien lees ik ook hier dat de coureurs zich zorgen maken of ze wel snel genoeg uit de wagen konden komen, mocht deze op de kop liggen. Als je het niet van mij aanneemt, misschien dan wel van de coureurs.

Franky R.

Maar hoe dan ook, het wordt spannend qua cockpit-design dr komende jaren.


Jean Graton tekende twintig jaar geleden al een futuristische F1 met canopy...Graton = Michel Vailliant...




Wings

Geen idee of het spannend wordt maar in ieder geval wel afwachten. En tot die tijd bekijk ik het kritisch.

Jehoentelaar

Citaat van: Franky R. op 12 mei 2017 - 17:06:44
Logische reactie, maar weerstand tegen een dergelijk plan zou ik dan net zo logisch vinden. Meteen geld uitgeven aan een nieuwe kart. Ik ben ook gestopt met karten toen de luchtgekoelde 100 cc blokjes op verschillende banen in de ban werden gedaan, ten faveure van de water 125cc

Fair, maar ik ga ervan uit dat een dergelijke regelverandering gefaseerd kan worden ingevoerd. Eerst de meest professionele klassen en daarna de lagere reeksen. Op amateur-/hobbyniveau zou ik het vervolgens de nationale bonden de keuzevrijheid geven.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 13 mei 2017 - 13:37:13
Citaat van: Franky R. op 12 mei 2017 - 17:06:44
Logische reactie, maar weerstand tegen een dergelijk plan zou ik dan net zo logisch vinden. Meteen geld uitgeven aan een nieuwe kart. Ik ben ook gestopt met karten toen de luchtgekoelde 100 cc blokjes op verschillende banen in de ban werden gedaan, ten faveure van de water 125cc

Fair, maar ik ga ervan uit dat een dergelijke regelverandering gefaseerd kan worden ingevoerd. Eerst de meest professionele klassen en daarna de lagere reeksen. Op amateur-/hobbyniveau zou ik het vervolgens de nationale bonden de keuzevrijheid geven.

Fair, just like you said... ;)


FolkertE


Matthijs

#309
"Maar dat past niet in de DNA van Formule 1!"

Ahum...



Al snap ik best dat mensen het jammer vinden dat de coureur minder zichtbaar is.

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 09 juli 2017 - 07:23:06
"Maar dat past niet in de DNA van Formule 1!"

Ahum...



Al snap ik best dat mensen het jammer vinden dat de coureur minder zichtbaar is.


True,


Maar de toepassing van dat scherm was in 1964 (?) totaal anders dan nu...

Wings

Citaat van: C.G. de Beaufort op 08 juli 2017 - 18:27:55


De nieuwste...

http://www.telegraaf.nl/telesport/28587703/__Nieuwe_F1-cockpitbescherming_onthuld__.htm

Groet,

C.G. de Beaufort

Zo had ik hem bedacht. Blijft staat dat de ruimte tussen de cockpitrand en bovenkant airbox kleiner wordt.

C.G. de Beaufort

Citaat van: Wings
Zo had ik hem bedacht. Blijft staat dat de ruimte tussen de cockpitrand en bovenkant airbox kleiner wordt.

Ik ben er tegen. Op deze manier wordt het vensterglas ondoorzichtig door het vele vuil dat er gedurende de race erop komt. En, het is geen vizierglas dat de coureur weg kan gooien...

Groet,

C.G. de Beaufort


BMW.WilliamsF1

Minder lelijk dan de halo, maar van mij mag het weg blijven.

Mickey

Citaat van: C.G. de Beaufort op 13 juli 2017 - 18:29:42
Citaat van: Wings
Zo had ik hem bedacht. Blijft staat dat de ruimte tussen de cockpitrand en bovenkant airbox kleiner wordt.

Ik ben er tegen. Op deze manier wordt het vensterglas ondoorzichtig door het vele vuil dat er gedurende de race erop komt. En, het is geen vizierglas dat de coureur weg kan gooien...

Groet,

C.G. de Beaufort

Als dat het geval is dan kan je dat natuurlijk eenvoudig verhelpen met een sproeiertje.