F1-coureurs willen extra hoofdbescherming

Gestart door C.G. de Beaufort, 25 januari 2016 - 16:15:51

« vorige - volgende »

Wings

Het is niet meer dan een type auto waarmee wordt geracet.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 08 mei 2017 - 00:33:03
Citaat van: Franky R. op 07 mei 2017 - 23:28:38
FF1600, FRenault 2.0, F-V8, F2...Hell ik sleep er ook de karts bij....allemaal open, dus allemaal maar verbieden omdat het volgens jou bijna middeleeuws is?

Niemand heeft het hier over verbieden. Lekkere dooddoener van een discussie die inhoudelijk potentie heeft.

Karts met rollbars zijn gewoon mogelijk overigens.


Sorry, maar iets bijna middeleeuws noemen valt voor mij onder dezelfde noemer...En de F1 met scherm bestaat al. Dat noemt men namelijk een WEC-auto...

robbert

dus eigenlijk schaft men beter de f1 volledig af. Het is te gevaarlijk  ;D ;D ;D

Franky R.

Citaat van: robbert op 08 mei 2017 - 13:31:25
dus eigenlijk schaft men beter de f1 volledig af. Het is te gevaarlijk  ;D ;D ;D
:P :P :P

Matthijs


Jehoentelaar

Citaat van: Franky R. op 08 mei 2017 - 10:46:17
Citaat van: Jehoentelaar op 08 mei 2017 - 00:33:03
Citaat van: Franky R. op 07 mei 2017 - 23:28:38
FF1600, FRenault 2.0, F-V8, F2...Hell ik sleep er ook de karts bij....allemaal open, dus allemaal maar verbieden omdat het volgens jou bijna middeleeuws is?

Niemand heeft het hier over verbieden. Lekkere dooddoener van een discussie die inhoudelijk potentie heeft.

Karts met rollbars zijn gewoon mogelijk overigens.


Sorry, maar iets bijna middeleeuws noemen valt voor mij onder dezelfde noemer...En de F1 met scherm bestaat al. Dat noemt men namelijk een WEC-auto...

Zolang je inhoudelijk niet erop in gaat en enkel begint over wat losse woordkeuzes kan ik het niet serieus nemen.

LMP2 ging na vele jaren van open naar gesloten cockpit. Is daar geen probleem. Waarom in F1 wel? Enkel omdat sommigen willen vasthouden aan het verleden?

Matthijs

Ik snap echt heel goed dat mensen geen gesloten cockpit willen en dat ze een halo spuuglelijk vinden. Maar kom niet aan met het DNA van de F1. Die verandert elk jaar. In de beginjaren waren de wielen ook wel eens gesloten (sneller), de motor hoorde voorin en vleugels waren voor vogels. En fans die weg zullen lopen als de cockpit gesloten zou worden? Gebeurde dat dan ook bij LMP1 en LPM2?

Ik ben zelf ook niet zo enthousiast van gesloten cockpits maar het is niet aan mij om te beslissen over veiligheid in F1.

Jozef

Citaat van: Franky R. op 08 mei 2017 - 10:46:17
Citaat van: Jehoentelaar op 08 mei 2017 - 00:33:03
Citaat van: Franky R. op 07 mei 2017 - 23:28:38
FF1600, FRenault 2.0, F-V8, F2...Hell ik sleep er ook de karts bij....allemaal open, dus allemaal maar verbieden omdat het volgens jou bijna middeleeuws is?

Niemand heeft het hier over verbieden. Lekkere dooddoener van een discussie die inhoudelijk potentie heeft.

Karts met rollbars zijn gewoon mogelijk overigens.


Sorry, maar iets bijna middeleeuws noemen valt voor mij onder dezelfde noemer...En de F1 met scherm bestaat al. Dat noemt men namelijk een WEC-auto...

Natuurlijk, het enige verschil tussen F1 en WEC is een scherm voor het hoofd van de coureur. We hebben met een echte kenner te maken, zo te zien.

Franky R.

Citaat van: Jozef op 08 mei 2017 - 17:34:08
Citaat van: Franky R. op 08 mei 2017 - 10:46:17
Citaat van: Jehoentelaar op 08 mei 2017 - 00:33:03
Citaat van: Franky R. op 07 mei 2017 - 23:28:38
FF1600, FRenault 2.0, F-V8, F2...Hell ik sleep er ook de karts bij....allemaal open, dus allemaal maar verbieden omdat het volgens jou bijna middeleeuws is?

Niemand heeft het hier over verbieden. Lekkere dooddoener van een discussie die inhoudelijk potentie heeft.

Karts met rollbars zijn gewoon mogelijk overigens.


Sorry, maar iets bijna middeleeuws noemen valt voor mij onder dezelfde noemer...En de F1 met scherm bestaat al. Dat noemt men namelijk een WEC-auto...

Natuurlijk, het enige verschil tussen F1 en WEC is een scherm voor het hoofd van de coureur. We hebben met een echte kenner te maken, zo te zien.


Het is goed hoor...

Wings

Citaat van: Matthijs op 08 mei 2017 - 16:43:52
Ik snap echt heel goed dat mensen geen gesloten cockpit willen en dat ze een halo spuuglelijk vinden. Maar kom niet aan met het DNA van de F1. Die verandert elk jaar. In de beginjaren waren de wielen ook wel eens gesloten (sneller), de motor hoorde voorin en vleugels waren voor vogels. En fans die weg zullen lopen als de cockpit gesloten zou worden? Gebeurde dat dan ook bij LMP1 en LPM2?

Ik ben zelf ook niet zo enthousiast van gesloten cockpits maar het is niet aan mij om te beslissen over veiligheid in F1.

Punt is dat je niet zomaar een deksel bovenop een cockpit kunt pleuren en er dan bent. Datzelfde geldt voor de halo. Er wordt gezocht naar een oplossing voor een probleem dat er niet is. De drang van de FIA lijkt groter dan de noodzaak, blijkt ook uit een onderzoek naar de mening van de rijders. Van de 22 rijders hebben slechts 5 rijders gestemd voor de komst van de halo. De overige 17 hebben tegengestemd, geen mening of zelfs niet gereageerd.

Het is stoer om te roepen 'timmer de boel maar dicht' alleen betekent dat wel dat het huidige concept mogelijk op de schop moet. Al de investeringen ten spijt. Daarnaast zullen team wederom diep in de buidel moeten tasten om tientallen miljoenen te investeren. Dan zal er toch meer aanleiding moeten zijn in 10 jaar Formule 1 dan de veer van Barrichello's Brawn. Het was een uitzondering die de regel bevestigd, een ongelukkig samenloop van omstandigheden.

Tuesday

Citaat van: Wings op 08 mei 2017 - 18:02:20
Citaat van: Matthijs op 08 mei 2017 - 16:43:52
Ik snap echt heel goed dat mensen geen gesloten cockpit willen en dat ze een halo spuuglelijk vinden. Maar kom niet aan met het DNA van de F1. Die verandert elk jaar. In de beginjaren waren de wielen ook wel eens gesloten (sneller), de motor hoorde voorin en vleugels waren voor vogels. En fans die weg zullen lopen als de cockpit gesloten zou worden? Gebeurde dat dan ook bij LMP1 en LPM2?

Ik ben zelf ook niet zo enthousiast van gesloten cockpits maar het is niet aan mij om te beslissen over veiligheid in F1.

Punt is dat je niet zomaar een deksel bovenop een cockpit kunt pleuren en er dan bent. Datzelfde geldt voor de halo. Er wordt gezocht naar een oplossing voor een probleem dat er niet is. De drang van de FIA lijkt groter dan de noodzaak, blijkt ook uit een onderzoek naar de mening van de rijders. Van de 22 rijders hebben slechts 5 rijders gestemd voor de komst van de halo. De overige 17 hebben tegengestemd, geen mening of zelfs niet gereageerd.
dat ze tegen de halo hebben gestemd wil niet zeggen dat ze helemaal tegen zijn en dat er helemaal geen probleem is.

Arthur

Maar blijkbaar zijn ze er niet enthousiast over... Zegt dat wat over de vormgeving of over veiligheid? In het laatste geval zou je dan weer verwachten dat ze allemaal zouden reageren. Of ze zien het niet als de oplossing of juist niet als de oplossing.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: Tuesday op 08 mei 2017 - 18:22:00
dat ze tegen de halo hebben gestemd wil niet zeggen dat ze helemaal tegen zijn en dat er helemaal geen probleem is.

Helemaal tegen of half, dat is de discussie niet. De meerderheid is -hoe je het ook wendt of keert- niet voor. Bovendien maken teams zich ook niet sterk voor de komst van halo en hebben ook zij tegengestemd.

Jehoentelaar

En weten we ook waarom er tegen wordt gestemd of nemen we voor het gemak van de argumentatie maar aan dat dat om esthetische redenen is?

Wings

Dat laatste neem ik niet aan. Naar mijn herinneren was het een combinatie van zicht, meerwaarde niet zien en het risico wat het meebrengt zien.