F1-coureurs willen extra hoofdbescherming

Gestart door C.G. de Beaufort, 25 januari 2016 - 16:15:51

« vorige - volgende »

Robbert65

Citaat van: Jozef op 04 juli 2016 - 19:46:18
Los daarvan is het wel een goed idee natuurlijk. Een tankrace lijkt me best wel boeiend. Met DRS: Destruct Rival System. D.w.z. als je binnen één seconde volgt op je voorligger, mag je een kanonschot lossen.

Jozef krijgt de prijs voor een nieuw lullig FIA project, na Formula two (www.formulatwo.com) en E-Grand Prix op te starten in 2017...  ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef


Robbert65

Citaat van: Jozef op 05 juli 2016 - 00:16:21
Mijn idee zomaar lullig noemen! :(
Ik had eerlijk gezegd verwacht dat er aangeslagen zou worden op mijn classificatie van Formula e :D;D

Overigens lijkt me de vernieuwing van DRS zoals jij die voorstelt wel typisch een idee van een lid van de gaming-generatie ;)
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sphinx

Haha, ik vind Jozefs idee wel lachen. In Japan zal het zeker aanslaan, als een mangastrip/animeserie als Girls und Panzer al records breekt. Geen grap, serie heet echt zo, gaat over een team dat Sensha-do beoefend in highschool (sensha-do betekent letterlijk "way of the tank", maar wordt als panzercraft vertaald)

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Tessa

Citaat van: Robbert65 op 05 juli 2016 - 07:02:41
Overigens lijkt me de vernieuwing van DRS zoals jij die voorstelt wel typisch een idee van een lid van de gaming-generatie ;)

de gaming-generatie komt niet met ideeen, die lopen aankomende race gewoon over het circuit op zoek naar pokemon.

gotta catch them all!!  8)


Robbert65

Citaat van: Tessa op 12 juli 2016 - 21:01:30
Citaat van: Robbert65 op 05 juli 2016 - 07:02:41
Overigens lijkt me de vernieuwing van DRS zoals jij die voorstelt wel typisch een idee van een lid van de gaming-generatie ;)

de gaming-generatie komt niet met ideeen, die lopen aankomende race gewoon over het circuit op zoek naar pokemon.

gotta catch them all!!  8)



:D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

C.G. de Beaufort

Pierre Gasly wil er ook geen tank van maken : "Ik weet het niet. Ik vind het niet geweldig, want voor mij hoort de Formule 1 met open cockpits."  Daar ben ik er niet mee eens, ook de GP2, Formule 3, etc. Anders moeten ze er maar niet in rijden.

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/214333/pierre-gasly-geen-fan-van-halo-na-test-in-silverstone

Groet,

C.G. de Beaufort

Niels_

Het ziet er totaal niet uit en het had volgens mij ook de meeste gevallen de afgelopen jaren niet kunnen redden. Maar een goed gedacht is veel waard natuurlijk!

Matthijs

Citaat van: Niels_ op 13 juli 2016 - 15:32:06
Het ziet er totaal niet uit en het had volgens mij ook de meeste gevallen de afgelopen jaren niet kunnen redden. Maar een goed gedacht is veel waard natuurlijk!
Het had Bianchi en Wheldon niet kunnen redden, maar Surtees en Wilson wel. Ik ben het niet eens met de halo omdat ik het een haastklus vind en een suboptimaal ding, maar ik ben geen tegenstander van hoofdbescherming.

C.G. de Beaufort

Grosjean is er ook tegen :  Het ongeluk van Bianchi, waaruit ook zijn dood voortkwam, is voor de FIA een voorbeeld geworden in de strijd om cockpitbescherming, kortom een tank waarin ze moeten rijden. Die bescherming moet dan komen van de Halo, maar Red Bull, Haas en Force India hebben hun tegenstem uitgesproken. Grosjean is het daarmee eens. "De sport is gevaarlijk, maar gezien de omstandigheden is het erg veilig.(..)

http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/214388/ondanks-overlijden-bianchi-verwerpt-romain-grosjean-de-halo

Groet,

C.G. de Beaufort

Matthijs

#205
Wie probeer je nou te overtuigen? Het is een kwestie van schoonheid van de auto (subjectief maar redelijk gelijkgezind) versus veiligheid (objectief). Wat zwaarder weegt is voor iedereen anders, maar voor beide punten gelden legitieme redenen.

Mickey

Als het moet, doe het dan maar zo:



Opklikken voor groot.

BMW.WilliamsF1


Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 28 juli 2016 - 20:38:54
Het lelijke ding gaat er volgend jaar iig nog niet komen. Wss wel in 2018 :(

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/342717/ecclestone-geen-halo-in-formule-in-2017/

Van uitstel komt afstel toch? Laten we hopen nu ook. Dat ding gaat héél weinig brengen en belemmert uitstappen / redden bij nood. Geen goed plan dus. Verder had het Bianchi niet kunnen helpen. De enige die er baat bij zou kunnen hebben gehad in 25 jaren Formule 1 is Felipe Massa. En of dat zo is, is nog maar de vraag.